زمان کنونی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۷:۴۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

Green computer چیست؟

ارسال:
  

banou پرسیده:

Green computer چیست؟

لطفا راهنمایی کنید.
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

انرژی مثبت پاسخ داده:

Green computer چیست؟

عموما بحث green computing یا محاسبات سبز مطرح می شه . این بطور خلاصه یعنی از تجهیزات الکترونیکی به نجوی استفاده کنیم که کمترین خطر زیست محیطی رو بدنبال داشته باشن حالا از نظر زباله های الکترونیکی یا الودگی و ...
یه سرچ در این زمینه بزنید و یه مقاله کلی در موردش بخونید دستتون میاد چی به چیه
نقل قول این ارسال در یک پاسخ

۰
ارسال:
  

banou پاسخ داده:

Green computer چیست؟

فناوری سبز و گرمایش جهانی
یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴:۴۰ | محیط زیست > گرمایش جهانی



آرش نهاوندی: تا اوایل سده بیستم میلادی به‌دلیل پایین‌بودن تعداد کارخانه‌های آلاینده در جهان و استفاده از اسب و درشکه و استفاده بسیار کم یا ناچیز از سوخت‌های فسیلی و پایین بودن میزان جمعیت جهان نسبت به عصر حاضر، دمای هوا در شرایط متعادلی قرار داشت و وضعیت بارش در فصول پربارش سال مناسب بود و تغییرات جوی و اقلیمی و حوادث مخرب و مرگباری نظیر سونامی و زلزله کمتر از عصر حاضر در دنیا به‌وقوع می‌پیوست.


اما در سده بیستم اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خورد. افزایش کارخانه‌ها و از میان بردن فضای سبز جنگل‌ها به بهانه استفاده از چوب درختان برای کارخانه‌های کاغذ‌سازی،‌ عدم اجماع جهانی بر سر رعایت مفاد پروتکل کیوتو، افزایش میزان صنایع آلاینده محیط‌زیست در سراسر جهان و عدم پایبندی آمریکا و تعداد دیگری از کشورهای صنعتی به کاهش میزان آلایندگی صنایع خود، همه و همه سبب بروز پدیده‌ای نوین به نام گرمایش جهانی شده است.البته طی دهه‌های اخیر دولت‌ها گام‌هایی در این زمینه برداشته و برای کم‌کردن تأثیر عوامل مخرب بر محیط‌زیست، قوانین جدیدی وضع کرده‌اند.

تمرکز فناوری اطلاعات سبز یا رایانش سبز بر استفاده از منابع رایانشی به شیوه‌هایی کارآمدتر است. فناوری اطلاعات سبز حوزه عمل خود را از تولیدکنندگان محصولات دوستدار محیط زیست شروع می‌کند و تا ترغیب واحدهای فناوری اطلاعات به انتخاب گزینه‌های دوستانه‌تری چون مجازی‌سازی، مدیریت انرژی مصرفی و بازیافت ضایعات ادامه می‌دهد. اخیرا برخی از دولت‌ها نیز قوانینی برای زدن مهر سبز به مراکز داده وضع کرده‌اند. معیارهای اصلی این قوانین عبارت‌اند از: به‌کارگیری موادی که منجر به تولید کمتر گازهای گلخانه‌ای ‌شود، بازیافت بیشتر، استفاده از انرژی‌های جایگزین مانند باد و خورشید و دیگر فناوری‌های سبز.

تمرکز بر فناوری اطلاعات سبز منجر به معرفی ایده‌های جدیدی در مورد فناوری و شیوه‌های استفاده از آن در فعالیت‌های روزمره‌ می‌شود که عمدتا مربوط به کاهش ضایعات و هزینه‌های آن است. اصول اساسی این معادله را می‌توان به قرار زیر خلاصه کرد:

۱ - کاهش مصرف انرژی یا سوخت به معنی استفاده از کامپیوترها و تجهیزات کم‌مصرف‌تر، به‌کارگیری سرورهای کمتر اما کارآمدتر و استفاده از منابع انرژی دوستدار محیط‌زیست.

۲ - کاهش دوباره‌کاری. دوباره‌کاری به کاغذبازی و ایجاد و گردش داده‌های بیشتری منجر می‌شود. تنها با خلاصه و مفید کردن فرایندها می‌توان ضایعات را کمتر و بهره‌وری را بیشتر کرد.

۳ - بازیافت. برای مثال بسیاری از تولیدکنندگان تونر چاپگر برنامه‌های خوبی برای بازیافت تونر اجرا کرده‌اند و گاهی حتی هزینه پست را هم می‌پردازند. شرکت‌هایی هم هستند که سخت‌افزارهای مستعمل کامپیوتر را بازیافت می‌کنند.

۴ - بیشینه‌سازی استفاده از سرور و مجازی‌سازی یکی از اصلی‌ترین فناوری‌های این رده است. مجازی‌سازی امکان تجزیه یک سرور بزرگ و قدرتمند را به چندین سرور مجازی کوچک‌تر فراهم می‌کند.

وقتی بحث بر سر فناوری اطلاعات سبز است، برای کاهش ضربه به محیط‌زیست ۲راهبرد اصلی مطرح می‌شود:
ابتدا حذف و سپس جایگزینی؛ راهبرد اول ناظر به حذف یک وظیفه، کارکرد یا فرایند برای کاهش اثر مخرب آن است. درصورتی که این راهبرد امکان‌پذیر نباشد، جایگزینی آن با مشابه کم‌اثرتر دیگر گزینه قابل طرح است.

به منظور آشنایی با تعدادی از فناوری‌های جدید دوستدار محیط‌زیست و جایگزین لوازم و دستگاه‌های پرمصرف‌تر به بررسی تعدادی از آنها می‌پردازیم.

مانیتور دوستدار محیط‌زیست

مانیتور سامسونگ با کنتراست دینامیک ۵۰۰۰۰:۱ که بالاترین میزان کنتراست در میان مانیتورهای موجود است، عرضه می‌شود. دستیابی به چنین نسبت کنتراستی به کمک تنظیم خودکار میزان نور صفحه نسبت به نوع تصویر مورد نمایش امکان‌پذیر شده است. این مانیتور ۲۲اینچ از امکانات خاص دیگری همچون رزولوشن‌پلاس بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد رزولوشن صفحه را تا ۱۹۲۰× ۱۲۰۰ بالا ببرد.

قاب شیشه مانند این مانیتور، تلفیقی زیبا و متمایز از رنگ‌های مشکی و قرمز است. استفاده از فناوری تزریق دوگانه سبب شده این طراحی بدون استفاده از رنگ‌های اسپری که دارای ترکیبات فرار مضر برای سلامت هستند انجام شود. همچنین به سبب استفاده از مواد برگشت‌پذیر به طبیعت، این محصول در رده محصولات ( Eco Friendly) سازگار با محیط‌زیست قرار می‌گیرد. این دستگاه از نظر پایین بودن مصرف برق نیز مقرون به صرفه‌تر از سایر محصولات بازار است به‌طوری که در زمان استند بای تنها ۰/۳وات برق مصرف می‌کند.

تلفن همراه دوستدار محیط‌زیست

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات ورزشی، تلفن همراه دوستدار محیط‌زیستی را با گرایش به ورزش در موبایل توسعه داده است. شرکت پوما نخستین تلفن همراه خود را با همکاری شرکت ساژم وایرلس تولید کرده است.
در این خصوص رئیس پوما گفت: هدف ما از عرضه این تلفن همراه وارد کردن ارزش‌های ورزشی در سبک زندگی و فناوری‌های روز است.

این تلفن همراه که پوما‌فون نام دارد، یک تلفن همراه کاملا لمسی ۲/۸ اینچی است که برخلاف گوشی‌های تلفن همراه معمولی که شارژ باتری خود را از برق تامین می‌کنند، انرژی خود را از طریق یک پانل کوچک فتوولتائیک به دست می‌آورد به‌طوری که سراسر صفحه پشت این تلفن همراه یک پانل فتوولتائیک است که می‌تواند شارژ باتری را تضمین کند.

پوما‌فون مجهز به گزینه‌های ورود مستقیم به شبکه‌های اجتماعی و یک ردیاب جی.پی.اس است. این ردیاب جی.‌پی.‌اس با نرم‌افزارهایی که یک سری از فعالیت‌های ورزشی متفاوت را اندازه‌گیری می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کند. با یک کلیک ساده، کاربر می‌تواند از طریق اتصالات Umts/Hsdpa وارد دنیای اینترنت شود.

فلش‌های کاغذی دوستدار محیط‌زیست

اما شاید عجیب‌ترین خبر مربوط به فناوری‌های دوستدار محیط‌زیست خبری باشد درباره ساخت فلش مموری‌های کاغذی.بنابر اخبار انتشار یافته، به تازگی نمونه‌ای از حافظه‌های متحرک با استفاده از کاغذ روزنامه باطله ساخته شده است که البته از حیث کارایی هیچ تفاوتی با مدل‌های پرزرق و برق فعلی ندارد. البته در نگاه نخست این فناوری دوستدار محیط‌زیست شباهت چندانی به حافظه متحرک ندارد، اما با بازکردن آن طرح اصلی حافظه متحرک پدیدار می‌شود. این حافظه جدید از ۵۱۲مگابایت تا ۱۶گیگابایت اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند که در نوع خود جالب توجه است. با این حال متمایزترین بخش ارائه این فناوری جدید استفاده از کاغذ دورریز در ساخت آن است.


--------------------------------------------------------------------------------
کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به موسسه همشهری است.

چاپ شده در تاریخ سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷:۳۰ از آدرس:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


در انتها، حوزه‌ها و مثال‌هایی از پیاده‌سازی فناوری اطلاعات سبز را در لیست زیر می‌توان جست.

۱- چاپ مستندات
۱-۱- استفاده بیشتر از ایمیل، تجارت الکترونیک و وب‌سرویس‌ها
۱-۲- تبدیل گزارش‌دهی خودکار به گزارش‌دهی بنا به درخواست
۱-۳- خرید نمایشگرهای بزرگ‌تر برای دیدن مستندات، به جای چاپ آنها
۱-۴- امکان ارسال و دریافت گزارش‌ها در قالب الکترونیکی
۲- تجهیزات کامپیوتری
۲-۱- استفاده از نمایشگرهای کم‌مصرف‌تر
۲-۲- به‌کارگیری مجازی‌سازی سرور در مراکز داده
۲-۳- استفاده از چاپگرهای کارآمد
۳- دوباره‌کاری جمع‌آوری داده‌ها
۳-۱- تعریف سیاستی برای چاپ کردن محتوای ایمیل‌ها
۳-۲- کاهش ذخیره‌سازی فایل‌ها در مکان‌های متفاوت
۳-۳- کاستن از دفعات پشتیبان‌گیری کامل کامپیوتر
۴- ظرفیت مازاد مراکز داده
۴-۱- کاهش تعدد سرورهای فیزیکی و سرورهای پشتیبان
۴-۲- تجمیع نگه‌داری داده‌های یکسان روی سرورهای کمتر
۴-۳- کاهش توان مصرفی سیستم سرمایش

منبع:http://www.knowtechmag.com/archive-issues/year-89/32-issue-10/918-green-it-.html

اینم یه فایل پی دی اف در این زمینه:


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


براساس گزارش مؤسسه All Things CRM، به طور متوسط در شرکت‌ها از بیست‌درصد قدرت محاسباتی پردازنده‌ها و کامپیوترها استفاده می‌شود و بیش از هشتاد درصد در حالت آماده (Standby) است. گزارش‌های این چنینی در یکی دو سال اخیر بارها منتشر شده و جلب توجه کرده‌ که در نهایت، یک مفهوم جدید به نام Green Computing را پررنگ‌ می‌کنند. این مفهوم برای نخستین‌بار در سال ۱۹۹۲ توسط آژانس محافظت از محیط زیست امریکا (EPA) مطرح شد. به طور رسمی تعریف Green Computing عبارت است از «مطالعه، طراحی، ساخت، استفاده و دور انداختن دستگاه‌هایی مانند‌ کامپیوترها، سرورها، دستگاه‌‌های زیرساختی و موارد مشابه مانند صفحه‌نمایش‌ها، چاپگرها، دستگاه‌‌های شبکه و دستگاه‌های محاسباتی به طوری که کمترین مصرف انرژی یا زیان را برای محیط زیست داشته باشند.» فناوری‌هایی مانند محاسبات ابری، مجازی‌سازی، دستگاه‌ها و سیستم‌های گزارش‌گیری از سرورها و شبکه‌ و در نهایت استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های جدید کاهش‌دهنده مصرف انرژی همگی مفهوم محاسبات سبز را دربرمی‌گیرند. موضوع انرژی یکی از فاکتورهای مهم در چند سال آینده خواهد بود و طراحی مراکز داده، اتاق‌های سرور، شبکه‌های کابلی و بی‌سیم و حتی دستگاه‌های خانگی مانند چاپگرها و صفحه‌نمایش‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر جزء گروه طراحی شبکه یا مراکز داده هستید یا مدیریت یک شرکت بزرگ را برعهده دارید، از هم‌اکنون خود را برای استفاده از فناوری‌های سبز آماده کنید.
منبع:http://tech-game.blogfa.com/post/2938/Green-Computing-%D8%8C-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A8%D8%B2
نقل قول این ارسال در یک پاسخ



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  فناوری اطلاعات پزشکی چیست ؟ mahan najafi ۹ ۱۷,۸۱۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب.ظ
آخرین ارسال: bahador567
  حل مسائل معماری کامپیوتر پیشرفته ویرایش پنجم(...Computer architecture a quantittive) arash3553 ۱ ۱,۵۶۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ۰۲:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: jazana
Thumbs Up درس ارزیابی کارایی سیستم های کامپیوتری یا همون Computer Performance Evaluation کنکوری ۸ ۱۴,۳۰۹ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ق.ظ
آخرین ارسال: gogooli
  درخواست کتاب Data and Computer Communications ویلیام استالینگز lafille ۰ ۲,۲۹۳ ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ ۰۸:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: lafille
  خردار کتاب مرجع انتقال داده Data And Computer Communications - William Stallings Dr.Cnet ۰ ۱,۸۱۷ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۲:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Dr.Cnet
  درخواست کتاب Designing Efficient Algorithms for Parallel Computer by MJ Quinn MAK1 ۰ ۱,۵۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ ۱۱:۲۲ ق.ظ
آخرین ارسال: MAK1
  Ajax چیست؟ mmmonire ۰ ۱,۲۲۶ ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۲۳ ق.ظ
آخرین ارسال: mmmonire
  ۹th International Conference on Computer Science & Education احسان مومنی ۰ ۲,۱۹۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: احسان مومنی
  The 23rd International Conference on Computer Communications and Networks احسان مومنی ۰ ۲,۱۵۱ ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۲۷ ب.ظ
آخرین ارسال: احسان مومنی
  گیت انتقال چیست؟(سوال کنکور ۸۴ دولتی) tabassomesayna ۱ ۲,۶۷۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱ ق.ظ
آخرین ارسال: kaviresabz

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close