زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۱۱:۳۵ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اعتبارات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت دانشجویان دکتری قابل وصول است

ارسال:
۰۶ مهر ۱۳۹۰, ۱۰:۱۴ ب.ظ
اعتبارات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت دانشجویان دکتری قابل وصول است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری و تصمیم جلسه اخیر این شورا مبنی بر "بررسی چگونگی برگزاری آزمون دوره دکتری و افزایش دانشجو در این مقطع" جلسه‌ای با حضور محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام محمد محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان برخی دانشگاه‌های کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه صاحب‌نظران و نمایندگان دانشگاه‌های کشور بر افزایش ظرفیت دانشجویان دوره دکتری تأاکید و اتفاق‌نظر داشتند و درخصوص نحوه عملیاتی شدن، نقاط ضعف و قوت، چالش‌ها و راه‌کارهای آن پیشنهاداتی ارائه کردند.

مخبردزفولی: افزایش ظرفیت دانشجویان مقطع دکتری با برنامه‌ریزی و پشتوانه کارشناسی بوده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با بیان اینکه تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت دانشجویان مقطع دکتری یک تصمیم بدون بررسی و پشتوانه کارشناسی نبوده است و با برنامه‌ریزی و طراحی‌های صورت گرفته از قبل برای این موضوع بوده است، گفت: این بررسی‌ها نشان از آن دارد که پتانسیل‌های لازم در بین اعضای هیئت علمی و دانشگاه‌های ما برای تحقق این مهم وجود دارد.

وی افزود: تحقق این موضوع نیازمند الزامات و فراهم کردن برخی امکانات است تا این افزایش ظرفیت با کمترین آسیب ممکن باشد و آینده‌نگری و تدابیر لازم در آن دیده شود.

مخبردزفولی تأکید کرد که برای رسیدن به اهداف نقشه جامع علمی کشور، تربیت نیروی علمی متخصص بسیار ضروری است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای رسیدن به تکالیف تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور و اینکه به لحاظ کمی و کیفی به چشم‌اندازهای ترسیم شده دست یابیم، تربیت نیروی علمی متخصص برای ما بسیار ضروری است.

* اعتبارات مورد نیاز برای این امر قابل وصول است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت از این طرح حمایت کرده است، گفت: با پیگیری و برنامه‌ریزی صحیح اعتبارات مورد نیاز برای این امر قابل وصول است و دانشگاه‌های کشور می‌توانند امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود برای دستیابی به این هدف مهم را تأمین کنند.

* برای اجرایی شدن نقشه جامع علمی باید از همان ابتدا محکم پای آن ایستاد

مخبردزفولی تصریح کرد: برای اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور باید از همان ابتدا محکم پای آن ایستاد و کار را پیش برد و اگر قاطعیت در اجرای آن از همان اول وجود نداشته باشد، این نقشه محقق نخواهد شد.

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با پیگیری و برنامه‌ریزی صحیح، اعتبارات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت دانشجویان دکتری قابل وصول است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی برخی می‌‌گفتند؛ راه‌اندازی دوره‌های دکتری در کشور کاری غلط و نافرجام است گفت: امروز شما می‌بینید تربیت‌شدگان دوره‌های دکتری همین دانشگاه‌ها چه ظرفیت‌های عظیمی را در کشور ایجاد کرده‌اند.

* افزایش ظرفیت دکتری با کمک دانشگاه‌های کشور محقق می‌شود

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه با نمایندگان دانشگاه‌های کشور افزود: تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت دکتری، با کمک دانشگاه‌های کشور قابل محقق است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: پیشنهادهای خوبی که توسط خانواده آموزش عالی کشور در این جلسه عنوان شد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح خواهد شد تا افزایش ظرفیت دکتری با بهترین تدابیر و تمهیدات لازم انجام شود.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: sport
ارسال:
۱۵ مهر ۱۳۹۰, ۱۱:۵۱ ق.ظ
تحصیل رایگان پذیرفته شدگان در تکمیل ظرفیت کنکور دکتر
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تحصیل رایگان (روزانه) یا شهریه ای پذیرفته شدگان در تکمیل ظرفیت کنکور دکتری، گفت: افرادی که در پی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری موفق به ورود در مقطع دکتری می‌شوند در قالب نظام آموزشی روزانه تحصیل می‌کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، تعداد قابل توجهی از کاربران "مهر" طی تماس‌ با خبرگزاری مهر یا با ارسال پست‌های الکترونیکی، این پرسش را مطرح کردند که آیا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری ناظر بر افزایش این ظرفیت در دوره‌های دکتری روزانه است یا اینکه وزارت علوم قصد دارد این افزایش ظرفیت را از طریق پذیرش دانشجوی دکتری مازاد بر ظرفیت (پولی) اعمال کند.

کامران دانشجو - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این پرسش گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است تا ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند لذا این ۴ هزار و ۴۰۰ نفری که در پی این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موفق می‌شوند وارد دوره دکتری شوند به صورت روزانه تحصیل خواهند کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین این ۴ هزار و ۴۰۰ نفر هیچگونه شهریه‌ای برای تحصیل در مقطع دکتری پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش مهر، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۹۲ این شورا که بیست و یکم تیرماه ۹۰ برگزار شد، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پیچیدگی زمانی اکشن های قابل اعمال در یک وضعیت اsepid8994 ۰ ۱,۵۶۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: اsepid8994
  منبع سیستم عامل دکتری ٩٨ minafunda ۰ ۱,۸۲۴ ۰۳ تیر ۱۳۹۸ ۰۶:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: minafunda
Information برنامه ریزی برای آزمون استخدامی hamid_parsa ۵ ۶,۴۹۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: hamid_parsa
  راهنمایی برای انتخاب موضوع قابل پیاده سازی در زمینه بیگ دیتا برای پایان نامه one hacker alone ۱ ۲,۹۸۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۶:۳۶ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
  ایمنی در کار | افزایش ضریب ایمنی در کار | پیشگیری از حوادث کار kimiyaa ۱ ۲,۳۹۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰۴:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: arezu3
  بهترین کتاب برای یادگیری ریاضی ۱ چیه ؟ radar ۰ ۱,۷۸۴ ۱۹ دى ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: radar
  سوال در مورد منبع و دروس آزمون استخدامی mostafa272 ۳ ۴,۴۰۷ ۰۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۷ ق.ظ
آخرین ارسال: majidnourirad10
  کارنامه دکتری ٩٧ hesamvazirii ۵۱ ۲۹,۷۰۹ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ۰۳:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: com83
  درخواست جزوه ساختمان داده مفید برای خواندن سریع parisa74103 ۰ ۱,۸۷۲ ۰۵ فروردین ۱۳۹۷ ۰۷:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: parisa74103
  کمک در مورد خرید هدیه برا استاد! bitbit ۱۹ ۴۹,۸۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: neginnaa

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close