زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۱۲ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)

ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۰۱:۴۶ ق.ظ
مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
سلام به همگی به خصوص برنامه نویسان عزیز

فرض بفرمایید من یک برنامه نویس مبتدی هستم که دوره های برنامه نویسی رو گذروندم و آماه ی قدم گذاشتن به بازار کار هستم.

مثلا فردا اولین روز کاری من توی یک شرکت هست.
چون تجربه ی کافی ندارم، لطفا منو راهنمایی کنید که وقتی روی صندلی شرکت نشستم و کامپیوتر رو در اختیارم قرار دادند و گفتند که بیا فلان سایت (مثلا یک فروشگاه اینترنتی) رو طراحی کن باید چکار کنم؟

بذارید چیزایی که خودم دست و پا شکسته می دونم بنویسم بعد شما تکمیلش کنید لطفا !

نقل قول: من فکر می کنم اولین کار اینه که نرم افزار فتوشاپ رو باز کنم و شکل اون سایت رو نقاشی یا بهتر بگم طراحی کنم....
حالا مثلا بیام یک نرم افزاری که طراحی UI (رابط کاربری) رو انجام میده گیر بیارم و از روی شکل فتوشاپ، ظاهر سایتم رو طراحی کنم.... مثلا بوت استرپ یا ...
بعد برم دیتابیسم رو ایجاد کنم و ببینم چه جداولی نیاز دارم ..... بعد بیام هر جای سایتم که نیاز به ارتباط با دیتابیس داره رو کدنویسی کنم.

.......... Smile هیچی دیگه فک کنم اگر ادامه بدم انشای خوبی در میاد ..... Wink

اینا رو نوشتم ولی نمی دونم تصور من چقدر با واقعیتی که توی شرکت های برنامه نویسی هست مطابقت داره Huh
به همین خاطر از دوستانی که سابقه ی برنامه نویسی توی شرکت ها دارند خواهش می کنم من و امثال من رو راهنمایی بفرمایید و به دور از کلی گویی ، با مثال های واقعی و ذکر نام نرم افزارهایی که باهاش کار می کنید ، مراحل طراحی سایت رو از سیر تا پیاز برامون توضیح بدین ...

ممنونم از لطفتون .... خدایا هر چی صلاحتون هست رو خدا بهتون عنایت کنه و توی زندگی موفق باشید. Heart
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۰۲:۴۵ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۲:۵۱ ق.ظ، توسط blackhalo1989.)
RE: مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
چند بار اومدم چیزای مختلف بنویسم. اما به نظرم بهترین راه اینه که خودتون یه پروژه (کوچک یا متوسط) رو از ۰ تا ۱۰۰ ببرید جلو. حین کار با خیلی از مسایل آشنا میشید. تجربه ای که حین کار به دست میارید تو نوشته ها به دست نمیارید چون در حین کار نوشته های بقیه رو تجربه و لمس می کنید. برای ایده پروژه میتونید از یکی از نیازهاتون یا موارد مورد علاقه تون یا سیستم هایی که باهاش کار می کنید شروع کنید. مثلا اگه وبلاگ دارید میتونید یه وبلاگ طراحی کنید چون با عملکرد هاش آشنایی دارید. طی پیشرفت پروژه و همینطور پایانش میتونید روند کار رو به طور کلی بررسی و بازبینی کنید.
یه مثال: فرض کنید که من میخواستم به شما جواب بدم که «در طی طراحی دیتابیس خیلی از جزییات عملکرد های سیستم مشخص میشه و باید در مورد اونها تصمیم گیری بشه». این جمله الان برای شما ملموس نیست اما وقتی یه وبلاگ رو طراحی می کنید در حین طراحی دیتابیس ممکنه با این سوال رو به رو بشید: آیا یه پست از وبلاگ قابلیت ویرایش داره؟ اگه آره چطور قراره در دیتابیس نگهداری بشه، آیا فقط نسخه آخر رو نگهداری کنم یا تمام نسخه هارو؟ چه کسانی می تونن یه پست رو ویراش کنن، فقط نویسنده همون پست یا تمام نویسندگان؟ آیا یه moderator داریم که اجازه ویرایش همه پست ها رو داشته باشه؟
وقتی در حین طراحی دیتابیس با اینجور سوالات برخورد می کنید و یکی از راه های ممکن رو انتخاب می کنید تازه جمله بالا براتون ملموس میشه.
پس به نظر من بهتره یه سیستم رو کامل از ۰ تا ۱۰۰ ببرید جلو و در حین پروژه و بعد از اتمام پروژه روند و مراحلی که برای پروژه طی کردید رو مرور کنید و ببینید چطور میتونید روند فعلی رو بهبود بدید. بعد روندی که بهش رسیدید رو با بقیه در میون بگذارید تا ببینید اونها راه حل بهتری دارن یا نه. مثلا ممکنه بعد از انجام پروژه یکی به شما پیشنهاد بده که رسم بعضی از نمودار های UML میتونه مفید باشه. یا مثلا استفاده از متودولوژی اسکرام فلان مزیت ها رو داره.
برای شروع پروژه می تونید از طراحی دیتابیس شروع کنید. طراحی دیتابیس یه فاز بزرگ از کاره و دید خوبی از سیستم و جزییاتش میده.

پ.ن: میتونید چندین پروژه انجام بدید و هر بار با تجاربی که از پروژه قبلی گرفتید روند کار رو بهبود بدید.
پ.ن۲: اگه برای پروژه اول از معماری خاصی استفاده نکنید خیلی سریع به یه کدبیس غیر قابل نگهداری می رسید. خود این تجربه ارزشمنده چون به شما یاد میده اصلا چرا معماری نیازه.
پ.ن۳: عجله نداشته باشید. پله به پله برید جلو. با صبر و حوصله و البته تلاش زیاد کم کم پیشرفت می کنید. البته سرعت پیشرفت در ابتدای کار بیشتره.
پ.ن۴: هیچ کس چیزی رو از شکم مادرش بلد نیست. اکثر مهارتهایی که افراد بلد هستن حاصل وقت و تلاشه.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۵
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: arshad_95 , RASPINA , Iranian Wizard , Skyrim
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۰۳:۴۲ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۳:۴۳ ق.ظ، توسط arshad_95.)
RE: مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
پاسختون بسیار مفید و جالب بود! ممنونم از وقتی که گذاشتید ...

بذارید بگم چرا پروژه ای رو تا ۱۰۰ پیش نبردم..... در حالی که بار ها می خواستم انجامش بدم.

راستش دوره ی آموزشی یکی از فریم ورک ها رو که گذروندم، اومدم سراغ انجام یک پروژه.....و پروژه ی طراحی یک فروشگاه اینترنتی رو انتخاب کردم. که البته پروژه ی کوچکی هم نیست و خیلی پیچیده هست.

داشتم پروژه رو انجام می دادم که .........
به جایی رسید که نیاز به این داشتم که بدونم برای طراحی یک فروشگاه، چه دیتابیسی نیاز دارم و در واقع صفحه ی مدیریت فروشگاه یا backend رو باید چطوری طراحی کنم.

همین انگیزه باعث شد برای آشنایی با طرز کار فروشگاه، برم و فروشگاه های آماده رو دانلود کنم و باهاشون کار کنم تا دید کلی از کار با سایت فروشگاه دستم بیاد ....
خلاصه وقتی دانلود کردم و نصب کردم، گفتم این چه کاریه که من بخوام برای چیزی وقت بذارم که نسخه ی رایگان و بهترش توی اینترنت پیدا میشه....و با این وجود کسی به پروژه ی من نظر هم نمی کنه .... پس چه فایده Huh

حالا نصیحت شما به امثال من چیه؟
برم همون پروژه ی فروشگاه رو به اتمام برسونم با این که جزئیات کامل پروژه رو نمی دونم ،
یا
یک پروژه ی کوچک مثل طراحی وبلاگ رو انجام بدم که نسبت به پروژه ی فروشگاه، تقریبا هیچ چیز جدید و به درد بخوری ازش یاد نمی گیرم Undecided
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۰۳:۴۹ ق.ظ
مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
تو یکی از فیلم های آموزش PHP مدرس توصیه می کرد قبل از اینکه سراغ فریمورک برید یه سال بدون فریمورک کد بزنید. حالا من میگم یه سال هم نه، اما لااقل یه پروژه رو بدون فریمورک کد بزنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: arshad_95 , RASPINA , Iranian Wizard , Skyrim , gogooli
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۱۰:۴۳ ق.ظ
مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
PHP خوب هست . . .
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Iranian Wizard
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۰۶:۲۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۶:۵۶ ب.ظ، توسط sara9009.)
RE: مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
در مورد فروشگاه سازهای اماده خدمتتون عرض کنم که شما در هر صورت باید تا حد نرمالی دانش کد زنی و طراحی بخش های frontend & backend روبرای هر گونه ویرایش در قالب و ویرایش ماژول ها و...، بلد باشید ، همچنین باید تونایی طراحی و پیاده سازی دیتابیس رو بلد باشید .مشتری گاهی خواسته هایی داره که دیگه فروشگاه سازها نمیتونن اون امکانات رو در اختیارتون قرار بدن یعنی هر سفارشی قابل پیاده سازی نیست .مثلا برای سیستم فروشگاه ساز اپن کارت(به عنوان مثال) شما برای اضافه کردن هر اپشن(که تعبیه نشده از قبل) نیاز به نصب اکستنشن دارید طوری که تمتون بهم نخوره و این خودش کلی دردسر داره. یا مثلا سیستم پیامک هم بخواد و نتونه اون امکان رو فروشگاه سازتون فراهم کنه.
مثلا از یه فروشگاه ساز برای سایت مشتریتون استفاده کردید و گفت میخوام مثلا اسلایدرش فلان جور باشه (شما باید توانایی طراحی اسلایدر جدید و یا استفاده از اسلایدر سازها و پیاده سازیش رو بلد باشید دانش js(کتابخانه ی jquery)و...) یا مثلا میگه میخوام باکس سرچم جستجوی زنده داشته باشه یا مثلا در ثبت نام کاربران اگه مثلا پسورد یا نام کاربری مشابه باشه یا مثلا پسورد نا امن باشه (مثل ثبت نام یاهو) بدون رفرش صفحه یه حرکتی انجام بده مثلا یه هشدار و... به کاربر بده (تکنولوژی اژاکس) یا ... اینجاهاس که یا میشه افزونه نوشت
(تا حدی دشوار) یا افزونه از قبل داره (باید دید میشه رو تمتون پیاده بشه) یا نمیشه که باید بی خیال فروشگاه ساز اماده بشید!
در هر صورت استفاده از این سی ام اس های اماده تا حدودی دست و بال ادمو میبنده و یه سری کارا رو نمیشه باهاشون انجام داد و تا حدودی قدرت انعطاف پذیری از شما گرفته میشه.
در مورد طراحی سایت با سایت سازها هم خدمتتون عرض کنم پک های اولیه شاید رایگان باشه که اونم با قراردادن تبلیغات خودشون در سایت و محدود کردن امکانات که با خرید افزونه و ماژول از شرکت مربوطه جبران میشه. مشکلات سئو و دردسرهای ویرایش و اختصاصی کردن و ... در استفاده از سایت سازها رو باید در نظر گرفت.
سی ام اس های اماده مثل جولا و دروپال و وردپرس و... خیلی خوبن و حتی بسیاری از شرکت های بزرگ طراحی سایت هم با همینا کار میکنن اما همینا یه جزییاتی دارن تو طراحی سایت که باید دانش سورس شناسی خوبی داشته باشید که تا حدودی با تجربه به دست میاد ، دانش افزونه نویسی در وردپرس و ماژول نویسی در جولا خودش نیاز به تخصص در زبان php داره و هزار جور استاندارد که باید رعایت بشه.
+ این چیزیه که زیاد خواهید دید "از سیستم های open source نباید انتظار پشتیبانی داشت" مگه اینکه خودت طراح و برنامه نویس خوبی باشی.
من نمیخوام مزایا و معایب هر کدومو بگم چون دانش کافیشو ندارم ولی پیشنهاد میدم حتما در مورد هر کدوم کلی تحقیق کنید هر چیزی برای کار خاصی مورد استفاده قرار میگیره . اول باید نیازها مشخص بشه .

در مورد یاد گیری هم من ۹۰ درصد برنامه نویسایی که دیدم از دو طریق اموزش دیدن ۱/کاراموزی ۲/ فیلم های اموزشی (مخصوصا پروژه محورها)
اگه زبانتون خوبه که دریایی از اموزشها در نت خواهید دید اگه نه بازم فیلم های زبان فارسی و اموزش های خوبی میتونید تهیه کنید .
شما چند پروژه کامل به عنوان نمونه کار تهیه کنید و با مراجعه به شرکت های برنامه نویسی چه به عنوان کار اموز چه به عنوان نیرو میتونید مشغول به کار بشید
برخورد شرکتا چند نوع هست:
۱/ اصلا کاراموزم قبول نمیکنن Dodgy که از همینجا میتونید بفهمید اونجا به درد شما نمیخوره به دو دلیل الف: شرکت عقب افتاده ای هست(با عرض پوزش) ب. شرکت خیلی عالی هست و نیروهاش انقدر کارشون سنگین و حیاتی هست که وقت اموزش به نیروی جدید حداقل در بخش برنامه نویسی(و نه پشتیبانی) فراهم نباشه.(شرکت های بزرگ تهران بیشترشون کاراموز قبول میکنن استان های دیگرو اطلاعی ندارم).
۲/فقط کاراموز قبول میکنه و تعهدی برای بستن قرارداد نداره Dodgy، این شرکتم خوبه به نسبت حداقل برا شروع.
۳/مدتی کاراموز میشید و اگه گروه با شما اوکی بود باهاتون قرارداد میبنده ، که این خیلی خوبه
۴/همون اول قرارداد میبنده که این هم خوبه ولی انتظارات هم به نسبت ازتون افزایش پیدا میکنه مثلا انتظار دارن ذاتی خیلی چیزارو بلد باشیدDodgy
دنبال جمع کردن نمونه کار باشید چون در هر صورت به نفع شماست .
در مورد این جملتون " چون تجربه ی کافی ندارم، لطفا منو راهنمایی کنید که وقتی روی صندلی شرکت نشستم و کامپیوتر رو در اختیارم قرار دادند و گفتند که بیا فلان سایت (مثلا یک فروشگاه اینترنتی) رو طراحی کن باید چکار کنم؟ "
هیچ شرکتی فک کنم اولین روز همچین چیزی از شما نمیخواد مثلا اولین جایی که من رفتم(ترم دوم کارشناسی) و تقربا در برنامه نویسی صفر بودم ، یک هفته به من فرصت دادن گزارشی مبنی بر اموزش کامل و با جزییات در مورد نرم افزار ویژوال استودیو(دقیقا باید ذکر میکردم هر قسمت برا چیه و کامل امکاناتشو توضیح میدادم چند مثال ونمونه هم میزدم) تهیه کنم. بعد پروژه های خیلی کوچیکی بهم میدادن که فقط برای اموزش خودم بود بعد خودم با توجه به نیازای شرکت رفتم یه سری دوره دیدم(فیلم خیییییییییلیییییییی زیاد دیدم) بعد کم کم قسمتایی از پروژه های شرکتو انجام دادم وبعد ادیت پروژه با من بود و همین جور الی اخر ... ، اینم ذکر کنم کاراموزی فقط بهتون کار میدن و خودتون باید بیاموزید (چیزی که من دیدم) بعضی اوقاتم راهنمایی میکنن و بیشتر خودتون باید دنبال یاد گرفتن باشید و همش ازشون سوال بپرسید چون خودشون به ندرت علاقه ای برا اموزش نشون میدن ولی حضور تو جمعشون خیلییییییییی مفید میتونه باشه ، مثلا شما همون قسمت مهندسی نرم افزار و تحلیل و نیاز سنجی پروژه و جلساتی که بررا اینکار دارن و نرم افزاریی که برا اینکار استفاده میکنن رو اگه مورد توجه قرار بدید تازه میفهمید ساده ترین قسمت بر عهده ی برنامه نویسه Big Grin . بعضی شرکتا مثل ارک داستانشون فرق میکنه چون بخش اموزشش جداست .
نرم افزارم بستگی داره با چه زبانی میخواید کار کنید ولی به قول اقای بلک من هم به شما پیشنهاد میدم یه پروژه ی کامل از صفر تا صدشو خودتون انجام بدید درسته یکی میگه من فقط backend کار میکنم ولی این شخص تا حدودی باید دانش frontend هم داشته باشه مثلا در مورد پی اچ چی کدهای چی اچ پی embed شده با کدهای قالبمونه (یعنی html, css , jsو ...)
من اندازه ی اطلاعات و تجربه ام سعی کردم راهنماییتون کنم بازم اگه خواستید نرم افزار و سایت معرفی کنم حتما بگید .
موفق باشید.

دیدم بالا فرمودید از کلی گویی بپرهیزیم فک کنم من خیلی کلی گفتم پیشنهاد میدم اینجا هم یه سر بزنید :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


حالا بازم خواستید جزییات هم میگم.

هدفتان رسیدن به ماه باشد تا اگر از دستش دادید در میان ستارگان فرود بیاید !
(لس براون)
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: arshad_95
ارسال:
۰۷ مهر ۱۳۹۵, ۰۷:۴۱ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۷:۴۵ ب.ظ، توسط arshad_95.)
RE: مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
(۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۶:۲۴ ب.ظ)sara9009 نوشته شده توسط:  من اندازه ی اطلاعات و تجربه ام سعی کردم راهنماییتون کنم بازم اگه خواستید نرم افزار و سایت معرفی کنم حتما بگید .
موفق باشید.

دیدم بالا فرمودید از کلی گویی بپرهیزیم فک کنم من خیلی کلی گفتم پیشنهاد میدم اینجا هم یه سر بزنید :

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


حالا بازم خواستید جزییات هم میگم.

خیلی ممنونم بابت ارائه ی تجربیات مفید و ارزنده تون
کامل ترین پاسخی بود که دریافت کردم.
از قدیم گفتن نیکی و پرسش! ... اگر مطلبی باقی مونده که میتونه برای امثال من مفید باشه ممنون میشم اگر بفرمایید.

مثلا این که برای طراحی سایت، از بخش طراحی UI گرفته تا محیط کدنویسی و الی آخر ..... چه نرم افزاری استفاده می کنید و ترتیب مراحلش به چه صورته؟
مثلا اول UI هست بعد ایجاد دیتابیس و جداول بعد کد نویسی و .... یا اینکه نه اول ایجاد دیتابیسه بعد UI بعد ....
فرض کنید پروژه ی مد نظرمون هم سایت فروشگاهیه و زبان برنامه نویسی هم هر زبانی که خودتون باهاش کار می کنید (چون هم با ASP و هم با PHP آشنا هستم ).
باز هم بابت وقتی که گذاشتید متشکرم. Heart
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: sara9009
ارسال:
۰۸ مهر ۱۳۹۵, ۱۲:۲۸ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ق.ظ، توسط sara9009.)
RE: مراحل طراحی یک سایت، از ب بسم الله تا انتها؟ ( شفاف و با ذکر نرم افزارهای مرتبط)
(۰۷ مهر ۱۳۹۵ ۰۷:۴۱ ب.ظ)arshad_95 نوشته شده توسط:  خیلی ممنونم بابت ارائه ی تجربیات مفید و ارزنده تون
کامل ترین پاسخی بود که دریافت کردم.
از قدیم گفتن نیکی و پرسش! ... اگر مطلبی باقی مونده که میتونه برای امثال من مفید باشه ممنون میشم اگر بفرمایید.

مثلا این که برای طراحی سایت، از بخش طراحی UI گرفته تا محیط کدنویسی و الی آخر ..... چه نرم افزاری استفاده می کنید و ترتیب مراحلش به چه صورته؟
مثلا اول UI هست بعد ایجاد دیتابیس و جداول بعد کد نویسی و .... یا اینکه نه اول ایجاد دیتابیسه بعد UI بعد ....
فرض کنید پروژه ی مد نظرمون هم سایت فروشگاهیه و زبان برنامه نویسی هم هر زبانی که خودتون باهاش کار می کنید (چون هم با ASP و هم با PHP آشنا هستم ).
باز هم بابت وقتی که گذاشتید متشکرم. Heart

خواهش میکنم Smile نگفتم چون فقط توی همین سایت اقای مایلستون که لینک یکی از تاپیکاشون رو براتون قرار دادم خیلی عالی تر و بهتر از هر کسی و با جزییات تعدادی از سوالایی که مطرح کردید رو قرار دادن ، من بسیار از مطالب ایشون استفاده کردم .
سوالتون یکم کلی است چون پروژه با توجه به وسعتش و نیازمندیهاش مراحلش مشخص میشه اما چیزی باید قبل از کدنویسی انجام بگیره :
در حالت ساده و غیر اصولی پروژه رو فقط روی کاغذ یا فایل ورد نیازمندیهاتون رو مشخص میکنید ، جداولی که باید داشته باشید و دقیق دیتا بیس مورد نظرو رو روی کاغذ پیاده میکنید که این کار با توجه به نیازمندی های پروژتون صورت میگیره د رنهایت همرو داخل یه فایل ورد مثلا قرار میدید و شروع میکنید ابتدا به طراحی قالب در فوتوشاپ و سپس پیاده کردن طرح در قالب کدهای طراحی با html, css , js , flash , jQuery که در اینجا نرم افزارهای dreamweaver و fireworks و rapid css ، amazing Slider ، javascript editor و IDE های مختلف دیگه هر چند همون دریم ویور مخصوصا در نسخه های جدیدش همرو ساپورت میکنه
یا یه قالب اماده دانلود میکنید و فقط مثلا در دریم ویور ویرایشش میکنید در اینجا توصیه میکنه در مرورگر موزیلا امکان inspect element یا افزونه ی web developer رو مورد توجه قرار بدید.
بعدم مثلا دیتا بیس رو پیاده میکنید (با توجه به تعریف نیازمندی های پروژه) ، بعدم با یه زبان سمت سرور جان میبخشید به قالبتون مثلا من برای زبان php از phpstorm استفاده میکنم و از یه سری نرم افزار دیگه هم برا اپلود روی سرور و...
اما برای یه کار اصولی باید نیازسنجی کنید(هدف پروژه چیه؟) ، اطلاعات مورد نیاز رو جمع اوری کنید ، تحلیل مورد نظر رو پروزه رو انجام بدید ، ایده هاتون رو روی کاغذ بیارید .تحلیل پروژه مهم ترین بخش هست و همونطور که در بالا گفتم وقتی کار یه تحلیل گر رو بررسی میکنیم متوجه میشیم برنامه نویسی و در واقع کد زنی بخش اسون کاره و در اکثر شرکت ها تحلیل گر درامد بالایی نسبت به برنامه نویس داراست(مخصوصا در پروژه های بزرگ) ، تحلیل پروژه باعث میشه یه نمای کلی از پروژتون داشته باشید ، کد نویس وقتی نیازمندی های پروژها براش به درستی مشخص شده باشه در واقع فقط وظیفه اش پیاده سازی داده های حاصل از تحلیل هست . دقیقا میدونید چی رو برا چی میخواید و چه طوری بهش میرسید . مهندسی نرم افزار و ابزارهاش مثل انواع دیاگرام ها و ابزارهای کشیدن این دیاگرام ها مثل visual Paradigm for uml ، rational roseو... مدلای مختلف فرایند و rup(up + uml) , up و...که بسیار گستردس و الی اخر
+در نهایت توصیه میکنم حتما فیلم پیاده سازی یه پروژه ی مثلا طراحی سایت رو ببینید خیلی خیلی مفید تر از تکست هست Smile
موفق باشید Smile
ببخشیداگه اشتباه های نگارشی و املایی پیش اومد چون خیلی خسته بودم Smile

هدفتان رسیدن به ماه باشد تا اگر از دستش دادید در میان ستارگان فرود بیاید !
(لس براون)
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  [دانلود] ویس و جزوه ی طراحی الگوریتم سیدجوادی هاتف ۳۳ ۴۰,۸۰۹ ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۲:۰۳ ب.ظ
آخرین ارسال: solmaz58
  تصمیم گیری مهم درباره مکان سرور سایت admin ۴ ۴,۳۲۱ ۲۸ دى ۱۴۰۰ ۰۳:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mahsa3323
  سایت آموزش زبان H-Arshad ۳ ۳,۹۹۹ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
Lightbulb مراحل دقیق انتخاب رشته ی کنکور دکتری (۱۴۰۰) Mr. Rezaei ۶ ۳,۴۸۲ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۵:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  طراحی ui/ux kimiya1234 ۲ ۲,۰۱۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: farsamw
  پکیج آموزشی طراحی وب + فارسی سازی وردپرس + سئو Happiness.72 ۶ ۶,۲۸۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ۰۱:۱۵ ب.ظ
آخرین ارسال: saqarmoshtaq
  طراحی یک سیستم عامل (از صفر) sina4everafter ۱۲ ۱۵,۶۳۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب.ظ
آخرین ارسال: nahalmomen2007@yahoo.com
  طراحی سایت ریسپانسیو wikidemy1 ۰ ۱,۶۰۳ ۱۳ دى ۱۳۹۹ ۰۴:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: wikidemy1
  طراحی الگوریتم ها amir.m5560@gmail.com ۰ ۱,۴۸۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: amir.m5560@gmail.com
  طراحی الگوریتم ها amir.m5560@gmail.com ۰ ۱,۳۳۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۰ ب.ظ
آخرین ارسال: amir.m5560@gmail.com

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close