زمان کنونی: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲, ۰۹:۱۹ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

سه حرفه پولساز دنیای آی تی در سال ۲۰۱۵

ارسال:
۰۵ آبان ۱۳۹۳, ۱۱:۱۶ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۳۵ ب.ظ، توسط amard.)
سه حرفه پولساز دنیای آی تی در سال ۲۰۱۵
اگر چه میزان پرداخت‌های مالی در حوزه فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۵ تغییر چندانی نخواهد کرد، اما در برخی حوزه‌ها ممکن است خبرهای خوبی در راه باشد.

به گزارش پی سی ورلد، تداوم بحران اقتصادی و رشد اندک بازارهای تجاری در اکثر نقاط دنیا و به خصوص اروپا و آمریکا باعث شده تنها افراد دارای تخصص‌های بسیار پیشرفته و منحصر به فرد در حوزه فناوری اطلاعات بتوانند در سال آتی میلادی انتظار افزایش حقوق داشته باشند. در این میان محصولات همراه، امنیت و تحلیل حجم بالای داده سه بخشی هستند که از نظر پرداخت‌های حقوقی و استخدام شرایط مطلوب‌تری دارند.

بررسی‌های شرکت مودیس نشان می‌دهد که اگر چه پرداخت‌های حوزه آی تی تفاوت چندانی نخواهد کرد، اما تقاضا برای استخدام در این بخش کاهش نخواهد یافت و این نشان می‌دهد حتی در شرایط نه چندان مساعد فعلی امید با بازار فناوری اطلاعات حفظ خواهد شد.

در این میان پیش‌بینی دولت آمریکا در مورد رشد سالانه ۱۸ درصدی تقاضای استخدام در عرصه فناوری و ایجاد ۶۸۵ هزار فرصت شغلی در این زمینه طی هشت سال آینده بر امیدواری‌ها افزوده است. این رشد برای دیگر صنایع تنها ۱۰/۸ درصد پیش‌بینی شده است.

متوسط افزایش حقوق برای شرکت‌ها در سال ۲۰۱۵ بر مبنای مهارت افراد بین ۳ تا ۱۸ درصد خواهد بود و بیشترین حقوق‌ها به شاغلان در حوزه‌های امنیت، تحلیل حجم بالای داده یا big data و محصولات و خدمات همراه پرداخت خواهد شد.

نگرانی از فعالیت‌های هکری و کلاهبرداری های اینترنتی موجب شده تا بیشترین توجه و رشد پرداخت به مشاغل امنیتی حوزه فناوری اطلاعات اختصاص یابد. گزارش مودیس نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ تعداد شاغلان در این بخش ۳۷ درصد رشد خواهد کرد. متوسط رقم سالانه پرداختی به این افراد هم از ۷۴۹۱۷ دلار برای مدیران جزء حوزه امنیت تا ۱۱۵۴۱۵ دلار برای مدیران ارشدتر در نوسان خواهد بود.

کارشناسان می‌گویند شرکت‌های فناوری هرچقدر هم که به دنبال صرفه‌جویی باشند، چاره ای ندارند جز اینکه امنیت خود را جدی بگیرند. در واقع این روزها هیچ شرکتی نمی‌خواهد امنیت داده‌های خود را به خطر بیندازد و شاهد پاک شدن آن‌ها یا سرقتشان به دست شرکت‌های رقیب، هکرهای فروشنده این اطلاعات در بازار سیاه یا دولت‌های متخاصم باشد و لذا شرکت‌ها با صرف هزینه‌های کلان و استخدام نیروهای زبده در تلاش هستند تا جلوی هرگونه نشت اطلاعات حساسشان را بگیرند.

یکی دیگر از حوزه‌هایی که به علت همه‌گیر شدن استفاده از گوشی و تبلت مورد توجه قرار گرفته حفظ امنیت این نوع محصولات است که این روزها از سوی بسیاری از کارمندان و افراد شاغل برای انجام امور شغلی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا افرادی که هم در حوزه موبایل تخصص داشته باشند و هم بتوانند برای حفظ امنیت آن‌ها برنامه‌ریزی کنند می‌توانند توقع دریافت مبالغ بیشتری را داشته باشند.

البته باید توجه داشت که درخواست برای استخدام افراد دارای مهارت بالا لزوماً به معنای پرداخت حقوق‌های خوب به آنان نیست. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ هم شاهد تداوم استخدام برنامه نویسان آشنا با دات نت و جاوا خواهیم بود و افراد ماهرتر در این زمینه در اولویت هستند. آمار نشان می‌دهد که طی هشت سال آینده نیاز به چنین برنامه‌نویسانی تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. اما حقوق‌های این افراد در مقایسه با حوزه‌های پررونق آی تی تغییر زیادی نخواهد کرد. پیش‌بینی‌ها حاکی است که متوسط حقوق پرداختی به برنامه نویسان تحت وب از ۶۶ هزار دلار به حداکثر ۸۵ هزار دلار خواهد رسید.

از جمله بی‌رونق‌ترین حوزه‌های فناوری اطلاعات که افزایش حقوق در آن‌ها چندان چشمگیر نخواهد بود، می‌توان به تکنسین‌های مدیر شبکه اشاره کرد که افزایش حقوقشان تنها اندکی بیش از نرخ تورم در آمریکا خواهد بود.

یکی از بازارهایی که به تازگی مورد توجه فعالان بخش فناوری اطلاعات قرار گرفته، بازار خدمات بهداشتی و درمانی با اتکای به توانمندی‌های عرصه آی تی است. انتظار می‌رود ارزش این بازار تا سال ۲۰۱۷ از ۵۶/۷ میلیارد دلار فراتر برود. از جمله مشاغل پررونق در این بخش می‌توان به آموزش دهندگان نحوه استفاده از سیستم‌های بالینی مبتنی بر آی تی اشاره کرد که متوسط حقوق سالانه آن‌ها ۶۶۷۱۰ دلار است. تحلیل گران امنیتی این حوزه سالانه ۷۲۴۱۴ دلار و طراحان سیستم‌های بالینی مبتنی بر آی تی هم سالانه ۱۴۱۳۷۱ دلار درآمد دریافت می‌کنند.

بیشترین میزان رشد در مشاغل مرتبط با آی تی در هشت سال آینده عبارت‌اند از مدیران پروژه با ۱۵ درصد رشد، تحلیل گران سیستم با ۲۵ درصد رشد و نرم‌افزار نویسان با ۲۲ درصد رشد.



مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: tabassomesayna , Somayeh_Y , K@online , بنفشه


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آموزش نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای mortazangz ۰ ۱,۱۸۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۲:۱۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mortazangz
  دنیای عروسکی ۲ admin ۸ ۴۷,۹۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  کاربرد و آموزش حرفه ای کار با گوگل آنالیز fafaferdos ۰ ۱,۸۲۶ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۳:۴۹ ب.ظ
آخرین ارسال: fafaferdos
  در پساپرده دنیای رنگارنگ اینستاگرام αɾια ۳ ۳,۵۸۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۰۹:۱۹ ق.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  مدرس حرفه ای سیسکو afshin1371 ۰ ۱,۹۱۶ ۱۵ دى ۱۳۹۶ ۰۲:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: afshin1371
  فرق دکتری تخصصی با حرفه ای batman70 ۱ ۲,۹۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: reticent
  میخوام مدرک فنی و حرفه ای ccna را بگیریم اما... zahra13.66 ۴ ۳,۱۹۸ ۱۰ دى ۱۳۹۵ ۰۸:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  روز برنامه نویس مبارک - روز ۲۵۶ از سال میلادی -۱۳ سپتامبر(۱۲ سپتامبر در سال‌ کبیسه) aminsl ۰ ۱,۹۳۱ ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴ ق.ظ
آخرین ارسال: aminsl
  تبریک سال ۹۵ در سال ۹۵ husen ۵ ۴,۱۰۹ ۰۲ فروردین ۱۳۹۵ ۰۱:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  موضوع پروژه برای درس اخلاق حرفه ای taranome baran ۰ ۲,۵۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۲۵ ب.ظ
آخرین ارسال: taranome baran

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close