زمان کنونی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۱۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اخبار حوزه اموزش عالی در مهر ماه ۹۲

ارسال:
۰۱ مهر ۱۳۹۲, ۱۱:۳۰ ق.ظ
اخبار حوزه اموزش عالی در مهر ماه ۹۲
جزئیات پرداخت وام شهریه در دانشگاه علمی کاربردی تهران

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غفاری با اعلام این خبر گفت: به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی در هر ترم دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حداکثر ۴ نوبت در هر مقطع ، دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته در هر ترم دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حداکثر ۸ نوبت و به دانشجویان کارشناسی ارشد در هر ترم ۱۰ میلیون ریال حداکثر در ۴ نوبت وام شهریه پرداخت می شود.

وی ادامه داد: دانشجویان متقاضی وام شهریه می توانند با مراجعه به مراکز آموزشی محل تحصیل خود با ارائه مدارک لازم ، نسبت به ثبت نام در سیستم صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اقدام کنند.

به گفته رئیس اداره فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی، کارشناس مرکز مربوطه پس از ثبت اطلاعات دانشجو در سیستم فاز ۲ صندوق رفاه ، باید مبلغ وام را از شهریه ترم جاری دانشجو کسر کند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

۹۲/۶/۳۱
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: H3NGAM3H
ارسال:
۰۱ مهر ۱۳۹۲, ۱۱:۳۵ ق.ظ
نگرانی دانشجویان از اعتبار مدرک پردیسهای علوم و تحقیقات
نگرانی دانشجویان از اعتبار مدرک پردیسهای علوم و تحقیقات

از آنجا که برخی از واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی مجوز دریافت کرده اند، هنوز عده زیادی از دانشجویان این واحد نگران اعتبار مدارک تحصیلی خود هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برخی داوطلبان در پردیسهای علوم و تحقیقات پذیرفته شده اند و با آنکه بارها اعلام شده بود این پردیسها توسط وزارت علوم تایید شده اند اما هنوز هم عده ای نگران اعتبار مدارک تحصیلی این واحدها هستند.

در همین باره، ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تایید این پردیسها و مدارکشان، گفت: تعداد معدودی از پردیسهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دارای مجوز پذیرش دانشجو است و سایر پردیسها به این دلیل که در گذشته مجوز نداشتند توسط دفتر گسترش وزارت علوم مجوزی دریافت کردند که بر اساس آن، دانشجویان در حال تحصیل تا سال ۹۳ بتوانند دانش آموخته شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد باید نسبت به تصویب یا دریافت مجوز این پردیسها اقدام کند، ضمن اینکه قرار شد پردیسها دانشگاههای مادر استان باشند تا بتوانند مجری پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باشند.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش، برخی از این واحدها نیز دارای مجوز از دفتر گسترش هستند که مشکل خاصی در روند پذیرش دانشجو ندارند.

حسنی درباره آخرین وضعیت آن دسته از رشته محلها یا واحدهای بدون مجوز علوم و تحقیقات، اظهار داشت: هیچ رشته محل و واحدی در دفتر گسترش بدون مجوز باقی نمانده است. چرا که تمام کد رشته محلهای بدون مجوز علوم و تحقیقات هم اکنون از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز دریافت کرده اند.

وی یادآوری کرد: به علت وضعیت بازنگری رشته های علوم انسانی در شورای تحول، به این کد رشته ها مجوزی داده نشده است.

به گزارش مهر، از زمانی که فرهاد دانشجو در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شروع به کار کرد، اعلام شد برخی واحدها و رشته های علوم و تحقیقات فاقد مجوز اصولی و قطعی وزارت علوم هستند که در این زمینه با همکاری دانشگاه آزاد با وزارت علوم مجوزهای این رشته ها و مراکز صادر شد.

هم اکنون نیز تمام پردیسها و واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: H-Arshad
ارسال:
۰۱ مهر ۱۳۹۲, ۱۱:۳۷ ق.ظ
پاسخ رئیس مرکز آزمون به ماجرای پیامک واحد امارات برای قبول نشدگان کنکور
پاسخ رئیس مرکز آزمون به ماجرای پیامک واحد امارات برای قبول نشدگان کنکور

واحد امارات دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به ارسال پیامکی برای قبول نشدگان کنکور کارشناسی ارشد کرده و رئیس مرکز آزمون نیز این پیامک را تایید می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد کنکور سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی، برای برخی از داوطلبان پذیرفته نشده پیامکی توسط واحد امارات دانشگاه آزاد ارسال شده است.

در این پیام که تصویر آن در ادامه مشاهده می شود، ذکر شده که داوطلب مذکور امکان ثبت نام در واحد بین الملل امارات را دارد.

[تصویر:  214754_111111111111111111.jpg]

در همین باره، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرکز آزمون این پیامک را تایید می کند، گفت: در صورتیکه داوطلب حد نصاب قبولی را که معمولاً ۴ تا ۵ هزار است، کسب کرده باشد با توجه به نوع رشته می تواند در واحد بین الملل امارات تحصیل کند.

وی درباره علت ارسال این پیامک توسط واحد امارات، تاکید کرد: هزینه تحصیل در این واحد گران است و دانشجویان بعد از قبولی به این واحد مراجعه نمی کنند، بنابراین پیامک مذکور در صورت کسب حداقل نمره، برای متقاضیان ارسال می شود.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، گفت: واحد امارات دانشگاه آزاد مکانی را در تهران برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷ , arshad2013
ارسال:
۰۱ مهر ۱۳۹۲, ۰۵:۰۰ ب.ظ
سهم برترین‌های کنکورهای سراسری از حمایتهای بنیاد ملی نخبگان
سهم برترین‌های کنکورهای سراسری از حمایتهای بنیاد ملی نخبگان

به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه احراز استعداد برتر و نخبگی به منظور تحقق بخشیدن به تاکید مقام معظم رهبری در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی نخبگان و در راستای توسعه همه جانبه کشور از سوی بنیاد ملی نخبگان تدوین و اجرا شد.

بر این اساس برترین‌های آزمون سراسری زیرچتر حمایتی بنیاد ملی قرار گرفته است. در این راستا برگزیدگان از میان رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری مقطع کارشناسی از میان ۱۵۰ نفر اول برای رشته‌های ریاضی و فیزیک، ۱۰۰ نفر اول از میان برترین‌های رشته‌ علوم تجربی، ۱۰۰ نفر اول از گروه آزمایشی علوم انسانی و ۴۰ نفر اول رشته‌های هنر به عنوان استعداد برتر تحت پوشش بنیادملی نخبگان قرار می‌گیرند.

نام گروه آزمایشی *** تعداد برترین‌های مورد حمایت
ریاضی فیزیک *** ۱۵۰
علوم تجربی *** ۱۰۰
علوم انسانی *** ۱۰۰
هنر *** ۴۰
این در حالی است که در گذشته تنها ۱۰۰ نفر اول کنکور ریاضی، ۵۰ نفر اول آزمون سراسری انسانی و علوم تجربی و ۲۰ نفر اول آزمون هنر می‌توانستند مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان شوند که شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اینکه تفاوت چندانی در سطح استعداد این نفرات وجود نداشت با بررسی‌های صورت گرفته با افزایش تعداد نخبگان کنکور ورودی آزمون سراسری دانشگاه‌ها در سال گذشته موافقت کرد.

برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر داخلی و جهانی، مخترعان و مکتشفان، برگزیدگان از میان نفرات اول دانش آموخته رشته‌های دانشگاهی کارشناسی و بالاتر، برترین‌های مسابقات علوم قرآنی، برگزیدگان نفرات اول تا سوم مسابقات معتبر قرآنی داخلی و بین المللی با تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان استعداد برتر، شخصیت‌های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده ادبی و هنری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری، مدرسان و محققان علوم حوزوی از دیگر گروه‌هایی هستند که در صورت کسب شرایط لازم می‌توانند مشمول حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty
ارسال:
۰۲ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۱۰ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۶:۱۷ ب.ظ، توسط good-wishes.)
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
مشکل شهریه دانشجویان دکتری پیام نور حل شد/ پرداخت شهریه مشابه سال گذشته

معاون اداری مالی دانشگاه پیام نور گفت: بر اساس دستور ویژه رئیس دانشگاه، مشکلات شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور برطرف شد.
فرشاد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رئیس دانشگاه پیام نور با موافقت سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری مقرر کرد شهریه ورودی های ۹۱ و ۹۲ در مقطع دکتری مشابه دانشجویان ورودی قبل از ۹۰ پرداخت شود.

به گزارش مهر، قبول شدگان کنکور دکتری امسال در دانشگاه پیام نور نسبت به افزایش چندبرابری شهریه های این دانشگاه اعتراض داشتند و اعتراض خود را طی نامه ای به سرپرست وزارت علوم نیز ارسال کرده بودند براساس اظهارات این دانشجویان، دانشگاه پیام نور بدون اطلاع قبلی اقدام به افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه کرده بود که دانشجویان پس از قبولی با آن مواجه شده بودند.

این دانشجویان در صورت انصراف از دانشگاه، از کنکور سال بعد دکتری محروم می شدند لذا ناچار به پرداخت این رقم شهریه که حدود ۴۰ میلیون تومان بود، بودند.

دکتر توفیقی هم در همین راستا چندی پیش قول رسیدگی به وضعیت این دانشجویان را داده بود.

خبرگزاری مهر وضعیت این پذیرفته شدگان کنکور را با دقت از مسئولان دانشگاه و وزارت علوم پی گیری می کرد که در نهایت منجر به تصمیم تازه ای از سوی مسئولان دانشگاه پیام نور شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.




تمدید مهلت ارسال آثار به بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی

مهلت ارسال آثار به بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی چهارمین دوره کتاب سال قرآنی دانشجویان و دومین دوره انتخاب کتاب الکترونیک دانشجویی تا ۱۰ مهرماه سال جاری تمدید شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بیستمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود. در بخش اصلی آثار دانشجویان کلیه رشته‌ها اعم از گروه علوم پایه، علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی و در بخش ویژه آثار منتشر شده با موضوعات حماسه سیاسی‌-‌‌اقتصادی، قرآن و علوم، اشتغال و کارآفرینی و گردشگری داوری می‌شوند.

شرایط شرکت در این فراخوان ضروری بودن همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده و ارسال دو جلد از آثار که در سال‌های ۹۱ یا ۹۲ منتشر شده، و همچنین ارایه مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام مربوطه برای کتاب‌های الکترونیک است.

همچنین در بخش مربوط به کتاب‌های قرآنی، انتشار کتاب از سال ۸۹ به بعد و در بخش ترجمه کتاب، الزام مترجم به ارسال کپی متن اصلی اثر به دبیرخانه جشنواره از شرایط ارسال آثار است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتشارت جهاد دانشگاهی، ناشران نیز می‌توانند مستقیما آثار دانشجویی را به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی ارسال کنند و از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه کنند. ارسال دو جلد از اصل اثر به همراه فرم ثبت نام اینترنتی به دبیرخانه جشنواره ضروری است.


شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندرمری، پلاک ۷۲، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی مراجعه یا با شماره تلفن ۶۶۹۵۲۷۲۷ تماس بگیرند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۸Operation , مورتن , maneshty
ارسال:
۰۳ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۴۲ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
زمان و نحوه ثبت‌نام در بیست‌ و دومین دوره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری

ثبت‌نام دانشجویان متقاضی شرکت در بیست دومین دوره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد حسن یوسفی مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام دانشجویان متقاضی شرکت در بیست دومین دوره انتخاب دانشجوی نمونه کشوری تا ۱۰ آبان ماه، گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سامانه خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه کنند.


وی افزود: متقاضیان واجد شرایط پس از ثبت‌نام در سامانه مذکور باید با مراجعه به دفاتر معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها ضمن کسب اطلاعات تکمیلی اصل مدارک خود را تحویل دهند.

مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد باید به دفاتر مناطق این دانشگاه مراجعه کنند، گفت: از دانشجویان نمونه کشوری در مراسمی با حضور رییس جمهور تجلیل می‌شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , maneshty
ارسال:
۰۸ مهر ۱۳۹۲, ۰۱:۳۹ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
چه کسانی از پرداخت بدهی خود به صندوق رفاه دانشجویان معاف شدند

بخشی از دانشجویان کشور که معلول بوده و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، از پرداخت بدهی خود معاف شده و اسامی این افراد به صندوق رفاه اعلام می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، هیأت وزیران در سال ۷۷ بنا به پیشنهاد وزارتخانه های علوم، بهداشت و به استناد ماده ۴ قانون صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد که دانشجویان و دانش آموختگانی که به نحوی از مزایای این صندوق بهره مند و به درجه رفیع شهادت نائل، جانباز، از کار افتادگی کلی یا فوت شده یا می شوند در صورت اعلام رویداد مذکور حسب مورد از سوی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان، سازمان بهزیستی کشور یا سازمان ثبت احوال ازتمام دیون خود به صندوق معاف می شوند.

با توجه به این مصوبه هیأت وزیران، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در نامه ای به رئیس صندوق رفاه اعلام کرد که با توجه به اینکه دانشجویان و دانش آموختگان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی به استناد ماده ۱۵ اساسنامه صندوق رفاه دانشجویان می توانند از پرداخت بدهی های خود به این صندوق معاف شوند، معرفی دانشجویان و دانش آموختگان تحت پوشش، دارای معلولیت شدید و خیلی شدید جهت برخورداری از این امتیاز تحت عنون از کار افتادگی کلی، با امضا مدیر کل استان به صندوق رفاه دانشجویان بلامانع است.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty
ارسال:
۰۸ مهر ۱۳۹۲, ۰۴:۰۵ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
حل مشکل اسکان خوابگاهی دانشجویان ارشد شریف/ ایجاد تدابیر امنیتی برای خوابگاهها

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: ظرف یکماه آینده مشکلات مربوط به اسکان دانشجویان خوابگاهی کارشناسی ارشد دانشگاه مرتفع می شود.
دکتر محمود بهمن آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال برای اسکان دانشجویان خوابگاهی مقطع کارشناسی هیچ مشکلی نداشتیم و تمام دانشجویان متقاضی اسکان یافتند.

رفع مشکلات خوابگاهی دانشجویان ارشد تا یکماه آینده
وی ادامه داد: ولی در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۵۰ الی ۶۰ نفر از دانشجویان بیشتر از ظرفیت‌های خوابگاهی بودند که این دانشجویان در اتاق هایی که با ظرفیت اضافی اسکان یافتند که ظرف یکماه آینده مشکلات مرتبط با این مساله مرتفع می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: امسال حدود ۳هزار دانشجوی جدیدالورود در تمام مقاطع دانشگاهی جذب شد که حدود ۱۲۰۰ نفر این دانشجویان یعنی ۴۰ درصد آنها خوابگاهی هستند.

اختصاص خوابگاه به تمام دانشجویان سنوات تمام
وی افزود: امسال به تمام دانشجویان کارشناسی ارشد که سنوات آنها به پایان رسیده بود خوابگاه تعلق گرفت البته این دانشجویان در خوابگاهی جداگانه و با پرداخت وجهی که صندوق رفاه مشخص کرده است اسکان یافتند.

بهمن آبادی تصریح کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد که سنوات آنها به اتمام رسیده فقط یک ترم می توانند از این خوابگاه‌ها استفاده کنند ولی دانشجویان کارشناسی که سنوات آنها نیز به اتمام رسیده تقریبا تا زمان فارغ التحصیلی می توانند از خوابگاه که البته آن هم خوابگاهی جداگانه است مستقر شوند.

وی افزود: امسال حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد سنوات تمام بودند که در خوابگاه ها اسکان یافتند.

تداوم همکاری با شورای محله و نیروی انتظامی برای ارتقا امنیت مسیر تردد خوابگاه‌ها
بهمن آبادی درباره وضعیت مسیر تردد خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف گفت: تا کنون که موردی پیش نیامده تا نگران باشیم رفت و آمد به خوبی و در امنیت صورت می گیرد دانشگاه همچنان با شورای محله و نیروی انتظامی همکاری دارد.

وی افزود: همچنین بخشی ازخوابگاه دخترانه برای ایجاد امنیت بیشتر جابه جا شد تا دانشجویان در امنیت کامل باشند.

ایجاد خوابگاه ویژه دختران
معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درخصوص تهیه تجهیزات ورزشی ، دوچرخه سواری برای دانشجویان خوابگاهی گفت: در خوابگاه دختران همچنین امکاناتی فراهم است و دانشجویان می توانند در محوطه خوابگاه از آن استفاده کنند.

وی افزود: ولی فضای خوابگاه آنقدر زیاد نیست که همه چیز برای دانشجویان فراهم باشد برهمین اساس قرار است کلنگ خوابگاه جدیدی برای دانشجویان دختر زده شود و ساختمان سازی آن به گونه ای باشد که دختران آزادانه رفت آمد داشته و بتوانند در محوطه بیرون فعالیت کنند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: maneshty , maryam.raz
ارسال:
۱۰ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۲۵ ب.ظ
حداکثر نیمسال‌های مشروطی مجاز در دوره کارشناسی (مهر ۹۲)
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت: حداکثر نیمسال‌های مشروطی مجاز در دوره کارشناسی سه نیمسال است.

دکتر سینا زرشکی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به قوانین آموزشی برای دانشجویان، اظهار کرد: نیاز است که دانشجویان جدیدالورود جزییات آیین‌نامه جدید آموزشی که برای دانشجویان ورودی ۱۳۹۱ به بعد لازم الاجرا خواهد بود را مورد مطالعه قرار دهند.

وی افزود: در قوانین قبلی ماندگاری دانشجویان در دانشگاه زیاد بود و با اجرای این آیین‌نامه به راحتی دانشجویان مستعد ما می‌توانند چهار ساله فارغ‌التحصیل شوند و حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره‌های کارشناسی پیوسته پنج سال است.

این مقام مسئول با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، افزود: دانشجویان می‌توانند با مشارکت فعال در کلاس‌های درس و حضور در انجمن‌های علمی و شرکت در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، کارنامه تحصیلی پرباری داشته باشند و دروس اخذ شده را با موفقیت بگذرانند، چرا که دانشجویان مشمول تحصیل رایگان درصورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند.

وی با بیان اینکه این تغییرات برای دانشجویان ورودی ۱۳۹۱ به بعد لازم الاجراخواهد بود، اظهارکرد: حداکثر نیمسال‌های مشروطی مجاز در دوره کارشناسی پیوسته ۳ نیمسال، اعم از متوالی یا متناوب است و در مواردی که معدل کل دانشجو ۱۲ یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می‌تواند تا زمانی که در نیمسال‌های بعدی مشروط نشود، به تحصیل ادامه دهد، در غیر اینصورت از تحصیل محروم خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال‌های بعدی دروس فوق را با حداقل نمره ۱۴ بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می‌شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد.

زرشکی خاطرنشان کرد: عدم ثبت‌نام دانشجو در هر نیمسال تحصیلی (بدون کسب اجازه از دانشگاه)، انصراف از تحصیل محسوب می‌شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , احسان مومنی , helena
ارسال: #۱۰
۱۰ مهر ۱۳۹۲, ۰۳:۲۰ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
تسهیلات و امکانات جدید دانشگاه پیام نور برای دانشجویان ارشد

معاون دانشگاه پیام نور کشور گفت: با تسهیلات ایجاد شده دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قبل از شروع امتحانات پایان نیمسال، می‌توانند شهردلخواه خود را به عنوان محل برگزاری آزمون‌های پایان ترم انتخاب کنند.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر احمد آخوند در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور شیراز با اشاره به اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی وافزایش رشته‌های فنی وحرفه ای در دستور کار دانشگاه پیام نور است، اظهار کرد: در بخش توسعه آموزش الکترونیکی، در حال حاضر امکان برگزاری ۵۰ کلاس همزمان الکترونیکی با حضور ۱۰ هزار دانشجو فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰هزارعنوان کتاب در کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام نور بارگذاری شده است، اظهار داشت: دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به این سامانه، به نشانی lib.pnu.ac.ir از منابع به روز جهانی در رشته‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی درباره بارگذاری کتاب‌های فارسی در کتابخانه دیجیتال نیز، گفت: در صورتی که ناشرین فایل فارسی کتب را دراختیار ما قرار دهند، آماده درج این منابع در سامانه مذکور هستیم.

معاون دانشگاه پیام نور تاکید کرد: دانشگاه پیام نور همزمان با ایجاد و توسعه آموزش‌های مجازی والکترونیکی اقدام به گسترش رشته‌های تحصیلی مجازی در مقطع کارشناسی ارشد کرده است که در نیمسال گذشته تعداد دانشجویان این شیوه آموزشی به ۱۰هزار نفر رسیده است.

آخوند اضافه کرد: علاوه برسامانه آزمون که طراحی، ویراستاری، ارسال و رمزگذاری سوالات و اخذ آزمون را از طریق اینترنت میسر می‌سازد، سامانه تدوین کتاب نیز طراحی شده است که کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌ها می‌توانند از این طریق در فراخوان تدوین کتاب شرکت کرده و آثار خود را پس از طی مراحل در انتشارات پیام نور به چاپ برسانند که در مدت راه‌اندازی این سامانه ۱۱۰۰ استاد در این فراخوان شرکت کرده و مجوز تالیف دریافت کرده‌اند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۱
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Parva
ارسال: #۱۱
۱۴ مهر ۱۳۹۲, ۰۲:۵۱ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
جایزه نقدی و کمک‌هزینه سفر زیارتی؛ هدیه دانشجویان نمونه

محمد حسن یوسفی مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و جلسات برگزار شده بین مسئولان وزارت علوم و وزارت بهداشت، مطابق سال‌های گذشته جوایز نقدی و کمک هزینه سفر‌های زیارتی برای دانشجویان نمونه سال ۹۲ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان مبلغ هدایا با توجه به شرایط کشور در هر سال در نظر گرفته‌ می‌شود، هنوز نمی‌توانیم مبلغ مشخصی را در رابطه با میزان هدایای نقدی اعلام کنیم.

مدیرکل امور دانشجویان داخل همچنین خاطرنشان کرد: در رابطه با کمک هزینه زیارتی نیز رایزنی‌هایی با سازمان حج و زیارت انجام داده‌ایم تا در سال جاری سهمیه‌‌ای به دانشجویان نمونه تعلق گیرد.

یوسفی در توصیه به دانشجویان برای ثبت‌نام در بیست‌و‌دومین فراخوان ثبت‌نام دانشجویان نمونه تصریح کرد: از‌ آنجایی که شرکت در فراخوان دانشجویان نمونه یک فرایند خود ارزیابی محسوب می‌شود، دانشجویان متقاضی شرکت در این فراخوان ضرورت دارد که آئین نامه مربوط به این فراخوان را حتما به صورت دقیق مطالعه کنند و اگر استنباطشان از مدارک خود این بود که حداقل‌ امتیازات را برای شرکت در فراخوان دارند، برای ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

وی افزود: توصیه مهم دیگر این است که معدل قید شده در سامانه باید با معدل کارنامه مطابقت داشته باشد و فعالیت‌های مختلف صورت گرفته حتما در مقطع تحصیلی جاری صورت گرفته باشد.

یوسفی با اشاره به تالیفات دانشجویان گفت: دانشجویانی که قصد ارائه تالیفات و ترجمه‌های خود را در این فراخوان دارند باید مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا معاونت پژوهشی دانشگاه را ارائه دهند و همچنین اگر تالیفاتی در دست چاپ دارند، گواهی مبنی بر در دست چاپ بودن تالیفات را برای ارئه به معاونت دانشجویی به همراه داشته باشند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.





درج عنوان "پردیس" در مدارک دانشجویان پولی/ درباره افزایش شهریه تصمیمی نگرفتیم

حسین نادری منش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره درج عنوان " پردیس " در مدارک تحصیلی آن دسته از دانشجویانی که در پردیسهای خودگردان پذیرفته شده اند، گفت: بر اساس شیوه ای نامه ای که برای پذیرش دانشجویان پردیسهای خودگردان ابلاغ شده است، عنوان " پردیس " در مدارک تحصیلی آن دسته از دانشجویانی که بدون حضور در آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش مجوز لازم پذیرش در این پردیسها را دریافت کرده اند، درج می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت علوم، عده ای از افراد می توانند بدون شرکت در آزمون نیمه متمرکز و البته شرکت در یک آزمون خاص با نظارت سازمان سنجش در پردیسهای خودگردان مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، درباره درج دقیق این عنوان در مدارک تحصیلی دانشجویان، تاکید کرد: عنوان " پردیس خودگردان " در مدرک تحصیلی این دانشجویان درج خواهد شد.

نادری منش همچنین درباره درج عنوان پردیس در مدارک دانشجویان نوبت دومی که در این پردیسها تحصیل می کنند به مهر گفت: عنوان پردیس در مدارک دانش آموختگان نوبت دوم(شبانه) بکار برده نمی شود.

این مقام مسئول وزارت علوم همچنین درباره افزایش رقم شهریه پردیسهای خودگردان برای سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تصمیم گیری درباره ارقام شهریه در اختیار هیأت امنای دانشگاهها قرار دارد اما وزارت علوم این ارقام را تغییر نداده و البته گزارشی هم مبنی بر افزایش میزان شهریه دریافت نکرده ایم.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: سجاد۶۷
ارسال: #۱۲
۱۵ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۵ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
حذف شیوه حضوری در دانشگاه پیام نور/ الزام به پذیرش ۱۵ دانشجو در رشته های فراگیر

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم از حذف شیوه حضوری در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: به زودی دانشگاه پیام نور ملزم می شود صرفاً شیوه پذیرش غیرحضوری دانشجو را در پیش گیرد.
ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تازه ترین تصمیم گیریها درباره شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور، گفت: ماموریت بررسی زیرنظام دانشگاه پیام نور و بررسی اساسنامه آن توسط وزارت علوم به اتمام رسید.

وی ادامه داد: ایراداتی به شیوه پذیرش دانشجو در دوره های فراگیر وارد و به این دانشگاه اعلام کردیم در هر رشته باید صرفاً ۱۵ دانشجو پذیرفته شود.

حسنی با اشاره به تغییر شیوه حضور دانشجویان در دانشگاه پیام نور، تاکید کرد: به زودی تنها شیوه غیرحضوری در تمام دوره های دانشگاه پیام نور اجرایی خواهد شد زیرا رسالت این دانشگاه برای افراد شاغل است.

این مقام مسئول وزارت علوم درباره ماموریتهای سایر زیرنظامها از جمله غیردولتیها، آزاد اسلامی و جامع علمی کاربردی، اظهار داشت: بعد از اتمام بررسی ماموریتهای این دانشگاهها، یک جلسه هماهنگی میان این سه زیرنظام و زیرنظام پیام نور برگزار خواهد شد تا ماموریتشان اعلام شود اما به دلیل اینکه معاون آموزشی دانشگاه آزاد به علت فشردگی کاری، این جلسات را با وزارت علوم برگزار نکرد، تعیین ماموریتها کمی به تاخیر افتاد.

وی همچنین از برگزاری جلسه ای با دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: با این حال، روز گذشته جلساتمان با دانشگاه آزاد آغاز و قرار شد همکاریها را در این زمینه ادامه دهیم، لازم است با توجه به فعالیت مدیریت جدید سرفصل تازه ای از همکاریها با این دانشگاه شروع شود.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
ارسال: #۱۳
۱۶ مهر ۱۳۹۲, ۰۶:۳۴ ب.ظ
RE: اخبار کوتاه در حوزه آموزش عالی در مهر ماه ۹۲
ثبت نام دانشجوی نمونه کشوری آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، سری جدید ثبت نام از دانشجویان نمونه کشوری دانشگاههای وزارتخانه های علوم و بهداشت در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، آغاز شد.

دانشجویانی که حداقل یک نیمسال تحصیلی را با معدل کل در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته(۱۶)، کارشناسی ارشد(۱۷)، دکتری حرفه ای(۱۶) و دکتری تخصصی(۱۷) و دکتری تخصصی بالینی(۱۵) گذرانده باشند می توانند در این رقابت شرکت کنند.

مراسم جشن نیز سال آینده با حضور رئیس جمهور و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت
ارسال: #۱۴
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۹:۰۴ ب.ظ
توضیحات رییس سازمان سنجش در مورد دوره آموزش محور (مهر ۹۲)
رییس سازمان سنجش با اشاره اتمام مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور در روز شنبه ۲۰ مهر ماه، در توضیح روش‌های آموزش محور تحصیلات تکمیلی، گفت: فارغ‌التحصیلان دوره آموزش محور منعی برای ادامه تحصیل ندارند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه تفاوتی میان دوره آموزش محور و پژوهش محور وجود ندارد، اظهارکرد: دانشجویان دوره آموزش محور فقط به جای پایان نامه، واحد درسی می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه داوطلبان دوره‌های آموزش محور نگرانی بابت ادامه تحصیل در دوره دکتری نداشته باشند، تصریح کرد: این دوره مورد تایید وزرات علوم است و از نظر قوانین منعی برای ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام‌نور باید برای ثبت‌نام تا فردا به سایت سازمان سنجش به نشانی
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه کنند، اظهارکرد: داوطلبان باید برای ثبت‌نام در دوره دانش‌پذیری کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور در بازه زمانی مذکور با تکمیل اطلاعات اولیه و پرداخت اینترنتی مبلغ ۵۰ هزار تومان با استفاده از کارت‌های اعتباری عضو شبکه شتاب هر یک از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران در داخل یا خارج از کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

رییس سازمان سنجش با اشاره به مهلت ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی تا روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه، گفت: به داوطلبان توصیه می‌شود پس از تکمیل تقاضانامه و ثبت‌نام اینترنتی و دریافت کد پیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت‌نامی خود تهیه کرده و ضمن کنترل دقیق اطلاعات ثبت‌نام شده، چنانچه مغایرتی در خصوص مشخصات ثبت‌نامی خود مشاهده کردند، ویرایش لازم را انجام دهند.


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
۵
۱
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , Nara , mojistd , atti joon , fati_mah , mrpking , سجاد۶۷
ارسال: #۱۵
۱۹ مهر ۱۳۹۲, ۰۹:۳۷ ب.ظ
توضیحات رییس سازمان سنجش در مورد دوره آموزش محور (مهر ۹۲)
شما که منفی دادین یعنی جناب .S.B
اگه به خبر معترضین که میتونید برید سازمان سنجش اعتراض کنید.
اگه به مدیر مانشت که خبر را برای اطلاع دیگران اینجا زدن معترضید در اینصورت علی القاعده باید یه مدت محروم بشید . چون عملا" منظورتون اینه که اطلاع رسانی نشه.
این را دوستانی که به اخبار منفی میدن توجه کنند که ممکنه اخراج بشن. چون واقعا" کارشون توجیهی نداره.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: azad_ahmadi


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خرید دیزل ژنراتور یک پیشنهاد عالی برای فرا ا tiaragenerators ۰ ۳۱۸ ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: tiaragenerators
  استخدام در فنآوری اطلاعات خدمات حوزه علمیه قم oloom-ensani ۱۵ ۸,۸۵۴ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۴:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: oloom-ensani
  اموزش زبان فاطمه سلیمانی ۷۰ ۱۱,۲۰۱ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴ ب.ظ
آخرین ارسال: فاطمه سلیمانی
  همکار در حوزه speech recognition و برنامه نویسی اندروید pasargad7788 ۰ ۱,۹۷۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶ ب.ظ
آخرین ارسال: pasargad7788
  طلوع ماه admin ۱۷ ۱۷,۵۹۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  آخرین اخبار مربوط به مسابقات رباتیک کشوری javadjj ۲۴ ۲۱,۴۰۴ ۲۳ دى ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  درخواست اموزش تصویری پایگاه داده پیشرفته و سیستم عامل پیشرفته Shahinbitko ۰ ۲,۳۰۰ ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Shahinbitko
Exclamation ارسال پرونده سربازی در تیر ماه....کمک کنید shayanww ۴ ۵,۰۳۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ۰۱:۳۰ ب.ظ
آخرین ارسال: aali361
  اموزش روزانه مباحث بازار کار شبکه های کامپیوتری cisco_man ۲ ۲,۸۸۳ ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۰۷:۱۳ ب.ظ
آخرین ارسال: saeidkhan
  یخ برف ابر (۲۵ دی ماه ۹۳) Aseman7 ۱ ۳,۱۸۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: parvansec

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close