تالار گفتمان مانشت
مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - نسخه‌ی قابل چاپ

صفحه‌ها: ۱ ۲ ۳
مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - homa - 01 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۲۰ ق.ظ


نام خدا
موفقیت شما را مجددا"در آزمون کارشناسی ارشد،تبریک میگم.بسیاری از داوطلبین شرکت کننده در این ازمون مایلند راه و روش شما را برای غلبه بر سد کنکور بدانند.پاسخهای شما در سالهای آینده برای بسیاری از داوطلبان مفید و مورد استفاده خواهد بود.
از اینکه لطف میکنید و سوالات مصاحبه را ،که سوالات جمع قابل توجهی از دوستان شما در مانشت هست جواب میدین بسیار ممنونم.اگرچه سوالات زیاد بنظر میرسه ولی بعضی جوابهای کوتاه و یک کلمه ای دارند. با اینحال پاسخ به سوالات اختیاری است و میتونید بعضی که دوست ندارید را جواب ندید یا فقط یک قسمتهای دلخواهش را جواب بدید.



مانشت ۱ : اگه مایلید خودتون را معرفی کنید(نام و نام خانوادگی) و بگید متولد چه سالی هستید و اهل کدام شهرید؟ رتبه و رشته و گرایشتون را هم بفرمایید.

به نام خدا
سید محمد اصغری هستم متولد ۱۳۶۸ مشهد الرضا (ع) . رتبه ۱۲۶ گرایش نرم افزار


مانشت ۲ :در چه رشته ای کارشناسی گرفتید؟ تمام شده یا در حال تحصیل هستید؟آیا کارشناسی پیوسته خوندید یا کاردانی و بعد کارشناسی؟

کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی از دانشگاه فردوسی مشهد ۸۶-۹۰


مانشت ۳ : با اجازه تون برگردیم به دوران نوجوانی و حتی کودکی ،چی شد که اومدین کارشناسی این رشته؟ چطوری وارد دوره کارشناسی شدین؟ یعنی با علاقه و شناخت این رشته را انتخاب کردین یا انتخابتون اول دانشگاه بود بعد رشته؟

بدون پاسخ


مانشت ۴ : کدام دانشگاه کاردانی و کارشناسی را تحصیل کردین؟

بدون پاسخ


مانشت ۵ :در کارشناسی چطور دانشجویی بودید؟ از اونا که همیشه نمره خوبه کلاسند؟یا معمولی بودید؟ یا درسها را بر اساس علاقه میخوندید نه بخاط معدل یعنی از یک درس خوشتون میومد خوب میخوندین و بیست میگرفتین و یکی را دوست نداشتید فقط پاسش میکردید .

بدون پاسخ


مانشت ۶ : از کی به کنکور ارشد فکر کردید؟اصلا" ادامه تحصیل از ابتدای ورود به دانشگاه ، تو برنامه تحصیلی تون بود یا نه؟

چون رشته ای که واردش شدم به صورت کاملا اتفاقی بود سال اول سعی در تغییر رشته داشتم ولی از اونجایی که دیدم وقت زیادی باید صرف بشه برای تغییر رشته و گذراندن یه سری واحدهای جدید و با توجه به این که رتبم هم خوب نبود رفتن به یه دانشگاه پایینتر برای گذروندن تحصیل ترجیح دادم که در ارشد مسیر خودم رو عوض کنم یعنی میشه گفت از تابستان سال اول دانشگاه، به فکر ارشد بودم و بین سه رشته ای که به اونها علاقه داشتم آنالیز کردم و در نهایت به مهندسی کامپیوتر رسیدم.


مانشت ۷ :آیا وقتی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید همین رشته میخواستید امتحان بدید یا گرایش دیگری ولی بعدا" وقتی به برنامه ریزی رسیدین نظرتون این رشته و گرایش شد؟

آشنایی من با گرایش ها مختصر بود ولی همون مختصر هم همیشه به سمت همین گرایش یعنی نرم افزار جهت داشت.


مانشت ۸ : میشه درصدها تون را در هر درس بگید. اگه بیش از یک رشته هم کنکور دادین هر دو را بگید.
آیا سال اولی بود که کنکور می دادید؟ اگه المپیادشرکت کردید یا سال دوم یا سوم یا ... هست که برای ارشد امتحان میدید بفرمایید.

زبان صفر ریاضی ۴۷ مشترک ۴۴ تخصصی نرم ۲۲
خیر سال دوم بود سال اول شرکت در کنکورم سال چهارم دانشگاه بود و واحدهای زیادی داشتم و احساس کردم که اگه سال دیگه بافراغت از درس دانشگاه کنکور بدم احتمال بیشتری داره که رتبه بهتری بیارم


مانشت ۹ : بنظرتون چقدر درس خوندن تو دانشگاهی که شما درس خوندین برای پایان ترم و برای کنکور با هم تفاوت داره یا شبیه هست به بیان دیگه بنظرتون تو دانشگاه شما بچه های موفق در تحصیل کارشناسی شانس بیشتری واسه ازمون ارشد دارن یا نه اصلا" این دو نوع درس خوندن متفاوت را می طلبه؟

آنچنان ارتباط کاملی نیست که بشه بهش تکیه کرد فضای کنکور ارشد تقریبا متفاوت از سوابق قبلی هست و به نظر من انگیزه توش خیلی تاثیر داره.


مانشت ۱۰ :از کی دقیقا" برای کنکور ارشد برنامه مطالعاتی گذاشتید ، از کی شروع کردید،آیا سر همون وقتی که در برنامه پیش بینی کرده بودین شروع کردین؟ برنامه تون چند ماهه بود؟ آیا وقفه ای هم پیش اومدمثلا" اتفاقی چیزی که مجبور شید برنامه را عوض کنید؟

من برنامه خاصی روی کاغذ نداشتم که بخوام از چیزی عقب بیافتم (البته بدون برنامه هم نبودم یه کلیتی از اون کاری که قرار بود انجام بدم در خاطرم بود) از میون ۱۳ تا درسی که غیر زبان در کنکور هست هر بار یه درس رو شروع میکردم از روی یک کتاب با علاقه و مو به مو ادامه میدادم نزدیکهای کنکور کمی زمانم بیشتر شد فقط به طور ضمنی در ذهنم داشتم که مثلا دور اول رو تا آبان یا آذر باید تموم کنم بعد دی باید مرور کنم و دو هفته آخر تست بزنم.


مانشت ۱۱: برنامه تون ثابت بود یا هر از گاهی تا نزدیکای کنکور اصلاحش کردین ؟ ااگه اصلاح کردین اصلاحات جزئی بود یا کلی؟

بدون پاسخ


مانشت ۱۲ : بعضی درسها تو آزمون ارشد تاثیر و نمره بیشتری دارن و توجه بیشتری بهشون میشه . شما هم همینکار را کردین؟منظورم توجه به بودجه بندی درسها برای آزمون ارشد هست.

مشترک همیشه و همیشه به خاطر ضریب زیادش تاثیر جدی داشته و داره؛ که فکر میکنم توی کارنامه من تاثیرش خوب بوده. درکل سعی کردم تمام درسها رو بخونم تا تستهای آسون از دستم خارج نشه.


مانشت ۱۳ : آیا هنگام برنام ریزی تو ذهنتون بود که مثلا" تو یه درس خاص ضعیفید و تو یه درس قوی و به درسهای مختلف بر این اساس وزن بیشتر یا کمتر بدین؟میشه در مورد درسهای مختلف بگید؟

به نظرم هر سال از بخشهایی تستهای ساده و روتینی مطرح میشه که بازدن همونها میشه رتبه خوبی کسب کرد پس نباید زیاد روی جاهایی که مشکل داریم وقت صرف کنیم . ترجیح میدم مطالب آسون رو خیلی خوب یاد داشته باشم تا اینکه روی همه مباحث تسلط نصفی داشته باشم بنابرین معمولا چیزی رو بیشتر از یکی دو بار نمیخوندم و اگه نمیفهمیدم بیخیال میشدم


مانشت ۱۴ : خب شما زمان مشخصی داشتید و پایان زمان مطالعه روز قبل از کنکور هست . پس طبیعی است که منابع مطالعاتی هم نمیتونن اضافه بشن. آیا شما هنگام برنامه ریزی میدونستید برای هر درس کدام منابع یا جزوات را باید(یا میخواهید ) بخونید یا نه؟ یعنی مظورم اینه که برنامه ریزی زمانی کردید یا برنامه ریزی براساس منابع . مثالی بزنم . مثلا" شما روی سیستم عامل هفته ای پانزده ساعت وقت گذاشته بودید و با یک منبع مثلا" کتاب پارسه شروع کردین و بخودتون گفته بودید اگر فرصت شد مثلا" کتاب پوران را هم میخونم اگر نرسیدم هم هیچ. یا اینکه برنامه ریزیتون بر اساس خوندن منابع بود یعنی مثلا" گفته بودین من باید سه تا کتاب مشخص را برای سیستم عامل حتما" بخونم و بر این اساس برنامه ریزی کردین؟

چون که وقت کنکور زیاد نیست من چند هفته قبل از شروع مطالعه برای کنکور با پرس و جو از دوستان و مطالعه یادداشت های اونها برای هر درس یک کتاب نکته و تست رو انتخاب کردم و فقط از روی همون خوندم با دقت و کلمه به کلمه ، درسته که این کتابها نسبت به مراجع بعضی ضعفها دارند ولی با توجه به وقت کمی که برای خوندن این همه درس کنکور هست و ضرورت مطالعه سریع و تمرین تست زنی ، من خوندن این کتابها رو ترجیح میدم (درفرصت نزدیک به کنکور). البته اگه دوستان خیلی زود برای کنکور شروع به مطالعه کنند پیشنهاد من این هست که یه دور ابتدا هر مرجع رو بخونند.


مانشت ۱۵ : میشه منابع مطالعاتی که واسه هر درس خوندید را بگید.ایا از ویس و فیلم هم استفاده کردین.

زبان و ریاضی مهندسی دو درسی بودند که من نخوندم و ترجیح دادم وقتش رو به باقی دروس اختصاص بدم
آمار= سال اول از روی نیکوکار سال دوم پارسه (پارسه منبع صد در صد خوبی برای کنکوره)
محاسبات عددی= سپاهان (به نظرم توی این درس بیشتر این مهمه که بعد حفظ کردن فرمولا تستای ۱۰ سال اخیر رو بزنید)
ساختمان گسسته= پوران پژوهش (کتاب پوران نسبتا خوب و کامله در کل این درس مثل بازی ریاضی میمونه اول هوش مهمه و در درجه بعد انواع مختلف تست رو دیدن)
ساختمان داده = پوران (من ازش راضی بودم)
نظریه زبان=پوران تالیف سهرابی و مقصودی (فقط حواستون باشه که پوران یه نظریه دیگه هم داره ولی تا اونجایی که من شنیدم این سر تر از اونه .من این کتاب رو با دقت خوندم و برای خودم مفید بود.)
مدار منطقی = پوران (منبع کاملی هست برای این درس)
معماری = پوران (موقع خوندن خیلی ازش راضی بودم ولی موقع تست زنی نه زیاد . پس تاکیدی روش نمیکنم)
سیستم عامل= سال اول مقسمی سال دوم حقیقت (درسی که دو سال به لطف طراح محترم هیچ نتیجه ای ازش نگرفتم حتی با وجود اینکه سال دوم میتونم بگم یک چهارم زمان مطالعاتی کنکورم رو گذاشتم روی سیستم عامل )
کامپایلر= سال اول مقسمی سال دوم پوران (هر دو دارای نقص هستند و هیچ کدوم رو تایید نمیکنم پوران ولی بهتره)
زبانهای برنامه سازی = پرات، مقسمی (بد نبود ولی به نظرم تجربه عملی برنامه نویسی برای این دروس خیلی موثر باشه)
پایگاه داده = مقسمی (که به نظر خودم برای این درس این کتاب بعلاوه تستهای سال های اخیر آیتی و کام کافیه)
طراحی الگوریتم = مقسمی (من ازش راضی بودم).


مانشت ۱۶ : بنظرتون تو رشته و گرایش شما کدام درسها را باید از روی کتب مرجع خوند.

فکر کنم کتابهای clrs، سیستم عامل استالینگز ، معماری پترسون، کامپایلر آهو کتابهایی هستند که یه دور در فرصت قبل شروع برای مطالعه کنکور خونده بشند مناسب هستند.


مانشت ۱۷ : ایا شما در طول تحصیل کارشناسی از کتب مرجع هم استفاده میکردین یا بقول بعضی دوستان جزوه محور بودین؟

بدون پاسخ


مانشت ۱۸ : زبان یه درس تقریبا" جداست. آیا شما زبان را واسه کنکور خوندین یا پایه قبلی داشتید یا اصلا" سر کنکور هر چی شد جواب دادین یا کلا" جواب ندادین؟ سطح زبان شما ضعیفه ، متوسطه یا خوبع یا عالی؟

سطح زبانم موقعی که برای کنکور شروع کردم متوسط بود ولی به این علت که دو سال آخر مانده به کنکور وقتی روی زبان نذاشتم درحال حاضر زبانم ضعیفه من خودم سرعت تست زنی پایینی دارم بنابرین باید از یکی دو تا درس از دفترچه اول چشم میپوشیدم که یکی از اونها زبان هست که ضریبش پایین تر هست نسبت به بقیه . به نظرم اگه کسی در زبان ضعیفه توزیع وقتش روی سایر دروس به صرفه تر باشه (البته کاملا شخصی هست و بسته به شرایط فرد متفاوت)


مانشت ۱۹ : در مورد ریاضی چی؟ بنظرتون میشه بالا زد؟ایا همه درسهای ریاضی را باید داوطلبین بخونند یا میشه یکی یا دوتاش را حذف کرد؟

من خودم ریاضی مهندسی رو اصلا نخوندم ولی درصد ریاضیم بد نشد . به نظر من اگه فرصت دارید تمام ریاضی ها رو بخونید و تستهای آسون که زمان بر نیستند رو حل کنید این طوری هم در زمان به نفع شماست هم استرس درس حذف کرده رو نخواهید داشت


مانشت ۲۰ : اگه میشه در مورد برنامه ریزی کلی تون توضیح بدین و همچنین اگه برای روشن شدن لازمه برنامه ریزی خاص برای یک درس بخصوص که در گرایش شما بیشتر داوطلبین باهاش مشکل دارن بپردازید.

خوندن تمام کتابها در مرحله اول با دقت تمام مد نظرم بود که تقریبا بعد از خوندن هر کتابی زیر یک سوم مطالب خط میکشیدم و الباقی مطالبی بود که یا با خوندن همون بخش های علامتگذاری شده یاداوری میشد و یا به نظرم مطالب موندگار در ذهن بود این مرحله از تابستان تا اواسط آبان در ذهنم بود.مرحله دوم دو دور مرور مطالب به همراه تستهای انتهای فصل: آبان ، آذر و دی . مرحله سوم تستهای علامتگذاری، مرور نکات فرار و مهم ، تستهای سالهای اخیر بهمن ماه.
البته این برنامه که در ذهنم بود با نواساناتی همراه شد در ضمن اون دوستانی که زودتر از ۶ یا ۷ ماه مانده به کنکور مطالعشون رو آغاز میکنند پیشنهاد من خوندن مراجع در اون فرصت هست.


مانشت ۲۱ : آیا شما تنها مطالعه میکردین یا با دوست یا دوستانی؟ در خانه یا کتابخانه.بنظرتون کدامش بهتره.

از تنها درس خوندن بیشتر خوشم میاد به علاوه اینکه احساس میکنم بازدهیش بیشتر هست نسبت به زمانی که با دوستان سعی میکنیمSmile درس بخونیم .


مانشت ۲۲ : حالا بر اساس جواب سوالای قبلی ، سرعت مطالعه تون را چگونه اندازه میگرفتید؟ فیدبک شما یا معیار شما که احتمالا" کند نباشید چی بود؟ آیاحجم مطالب خوانده شده نسبت به حجم مطالب باقیمانده با توجه به زمان باقیمانده یا مقایسه با سایرین در کنکورای آزمایشی یا معیارهای دیگه؟ اگه میشه توضیح بدین.

اصلا برام مهم نبود چند صفحه خوندم مهم این بود که با دقت (نه وسواس!!) بخشهای مهم رو خونده باشم حالا دو صفحه میبود یا بیست صفحه. با توجه به شناختی هم که از خودم داشتم برنامه رو نه دقیق بسته بودم که روی خودم فشاری بیارم (مثلا این طور نبود که فلان روز باید کتاب x رو تموم کنم!! ) و نه برنامه ای خارج از حد توانم بود که از پسش برنیام (فرصت کم که نداشتم زیاد هم داشتم بنابرین زندگیم روال عادی خودش رو داشت )


مانشت ۲۳ : اگه از برنامه تون عقب می افتادید چگونه جبران میکردین؟آ با با تعداد ساعات بیشتر یا حذف بعضی منابع در یک درس (کم کردن منابع در یک درس)و یا در نهایت یه درس خاص را کنار گذاشتید بنفع بقیه؟

قبل از شروع همونطور که گفتم زبان و ریاضی مهندسی رو کنار گذاشتم ولی در حین خوندن خوشبختانه این طور نشد


مانشت ۲۴ : اگه در رشته ای که امتحان دادین گرایشهای مختلفی هست ،در برنامه ریزی تون از ابتدا روی گرایش خاصی تمرکزکردین یا در ادامه و کم کم به یک گرایش متمرکز شدین.مثلا" تخصصی ها را در ماههای آخر خوندین؟ یعنی مثلا" از نیمه برنامه مطالعاتی تمرکز کردین روی گرایش معماری یا نرم افزار؟

نتیجه عالی گرفتن در گرایش مد نظرم رو ترجیح میدادم به نتیجه خوب در تمام گرایشها بنابرین از ابتدا ذهنم روی گرایش نرم متمرکز بود


مانشت ۲۵ : آیا سرعت شما در حین مدت برنامه ریزی کند و یا تند هم شد؟ چه زمانهایی کند شدید و چه چیزایی انگیزه مجدد برای سرعت گرفتن بهتون میداد.پیش اومد که خسته بشید یا احساس یاس و نومیدی داشته باشید.

قطعا سرعت کم یا زیاد میشد ولی تقریبا هدف مشخص بود و دوباره به روال عادی بر میگشتم. (یه بار دیگه هم روی این تاکید میکنم که من با توجه به تجربه سال گذشتم برنامم رو خیلی منعطف در نظر گرفته بودم و جا برای تفریحات و حالت های مختلف روحی داشت اگه دوره ای کوتاه هم از درس فاصله میگرفتم در روزهای بعد که برمیگشتم قابل جبران بود و توجه به این نکته خیلی مهمه؛ چون اولین عقب افتادگی و یا احساس اون موجب تضعیف روحیه میشه و به شکل تصاعدی این روند رو رشد میده)


مانشت ۲۶ : از کلاس کنکور هم استفاده کردین؟ کدام درسها؟ بنظرتون رفتن به کلاس کنکور لازم بود یابعدا" باین نتیجه نرسیدین که اگه خودتون وقت رفتن و برگشتن و نشستن سر کلاس را صرف مطالعه میکردین بهتر بود؟

من نه شرایط مالی کلاس رفتن رو داشتم و نه عادت به رفتن کلاسهای کمکی ، بعلاوه اینکه احساس میکردم وقت رفت و برگشت رو خودم بخونم خیلی بهتر نتیجه میگیرم . با تمام این اوصاف کلاس رو نفی نمیکنم بعضیها عادت دارند به این کلاسها و نبودش تاثیر بدی روی روند مطالعشون داره و ...


مانشت ۲۷ : آیا کنکور آزمایشی هم شرکت کردین؟ کدام موسسه؟همه را شرکت کردین یا بعضی هاش را؟ بنظرتون چقدر در تصحیح مسیر مطالعاتی یا پایبند کردنتون به روندزمانی مطالعه تاثیر داشت؟چقدر در موفقیت تون موثر بود؟

سال دوم اینترنتی مهستان شرکت کردم و ازش هم راضی بودم (هر چندکه توی آزموناش رتبم بین یک تا پنج میشد که با حقیقت کنکور فاصله زیادی داشت ولی به نظرم تنها ضعفش همین جامعه آماریش بود و الا سوالاتش بسیار خوب و با کیفیت بود)


مانشت ۲۸ : تو برنامه شما جمع بندی هم بود و اگه بوداز کی وارد این دوران شدید ؟ منظورم اینه که از زمان مشخصی یا بعد از خوندن منابع معینی. یعنی مثلا" تو برنامه تون گفته بودین از اول بهمن هر چی خوندم دیگه کافیه و بعد از این تاریخ میرم سراغ جمع بندی. یا اینکه مثلا" طبق برنامه شما وقتی کتاب سیستم عامل استالینگز و پارسه را خوندید و مسلط شدین رفتید سراغ جمعبندی.یعنی جمعبندی برای همه درسها یک موقع شروع شد یا خیر. میشه توضیح بدین.

ارجوع شود به سوال ۲۰


مانشت ۲۹ : برگردیم به روز قبل از کنکور. بنظر شما به چقدر آمادگی مورد انتظار رسیده بودید. مثلا" یه ورزشکار قبل از یه مسابقه مهم خودش میگه من هشتاد درصد آمادگی را در خودم حس میکنم. شما چند درصد این آمادگی را حس میکردید؟ معیارتون چی بود برای این درصدآمادگی:کنکورای آزمایشی ، سوالات کنکور سال قبل یا تسلط به منابع؟

فکر کنم کنکور آزمایشی و میزان تسلط به تستهای جدید مهمترین معیار ارزیابی باشه من به حدود ۸۰ درصد از اون برنامه ای که میخواستم اجرا کنم رسیدم


مانشت ۳۰ : آیا روز قبل کنکور این حس را داشتید که در یه درس مثلا" میتونید صد درصد جواب بدین و در یه درس باید به سی درصد قانع باشید یا اصلا" همچین فکرایی نکردین؟

میدونستم کنکور کاملا غیر قابل پیش بینی هست بخصوص با تغییراتی که سال ما داشت بنابراین اصلا به این مسائل قبل دیدن سوالات فکر نمیکردم (یا لااقل سعی میکردم که فکر نکنم)

مانشت ۳۱ : سر جلسه کنکور چی؟ شد نومید بشید و یه لحظه حس کنید نمیشه و به هم بریزید ؟

سر جلسه کنکور دو حس متفاوت رو تجربه کردم تا قبل از تستهای سیستم عامل توی ذهنم این بود که دارم میرم شریف یه چند تا تست دیگه مونده  به تستهای سیستم عامل (یا همون داستان پردازیهای سیستم عامل) که رسیدم به شدت حالم گرفته شد دفترچه دوم هم که به علت خستگی بسیار بد جواب دادم و فکر کردم همه چی از دست رفت. بعد از بیرون اومدن از جلسه هم حس خوبی نداشتم تا زمان اومدن کلید که دیدم زیاد هم وضعیتم بد نیست.

مانشت ۳۲ : آیا ترتیب و زمانبندی جوابگویی به درسها را قبل کنکور تمرین کرده بودید؟ مثلا" درس خاصی را اول جواب بدین و بعد درس دیگری را . منظورم ترتیبی غیر از ترتیب موجود در دفترچه است.اگه اینطوری بوده میشه توضیح بدین.

خیر از ابتدا پیش رفتم و تستهای آسون رو جواب میدادم


مانشت ۳۳ : وقتی یه سوال را در کنکور میخوندین انتظار داشتید قبلا" مشابهش را دیده باشید یا نه به جنگ سوال میرفتید؟

بدون پاسخ


مانشت ۳۴ : وقت هم کم آوردین یا هر چی بلد بودین را نوشتید و اگه وقت زیاد هم میشد برای شما چندان موثر نبود؟

همون طور که قبلا هم گفتم سرعت تست زنیم پایین هست و قطعا وقت کم آوردم ولی از طرفی هم در انتهای جلسه اونقدر خسته بودم که زمان اضافه شاید در یک یا نهایت دو تست موثر بود. اما خوب اون کاری که انجام دادم این بود که از ابتدا هر تستی که آسون و قابل حل بود رو حل کردم و از تستهای سخت گذشتم تا زمانم تلف نشه.


مانشت ۳۵ : آیا جوابهاتون رااز جلسه بیرون آوردین که بعد کنکور مقایسه کنید؟ اگه اینکار را کردین چقدر درصدهاتون که با کلید اولیه سازمان سنجش محاسبه کردین باآنچه در کارنامه تون اومد تفاوت و یا مشابهت داشت؟آیا تخمین شما از رتبه تون با آنچه بعد از اعلام نتایج دیدین نزدیک بود.

سر جلسه شاید من چند دقیقه وقتم رو صرف این کردم که چه تستهایی رو زدم، و تمام تستهای زده شده ی پاسخنامه رو، روی برگ داوطلبی روی میز نوشتم و اون رو با خودم از جلسه آوردم نه امسال و نه سال گذشته درصدی که حساب کردم تفاوتی با کارنامه نداشت به غیر از دو سه درصدی در بعضی درسها که خوب به خاطر حذف یکی دو تست در کلید نهایی هست و کاملا طبیعیه


مانشت ۳۶ : بنظرتون هر کدام از موارد زیر چند درصد در موفقیت شما نقش داشت؟
پایه تحصیلی ، دانشگاه کارشناسی، برنامه ریز برای کنکور، کلاس کنکور، کنکور آزمایشی،شرایط سر کنکور، شرایط مطالعه و زندگی (مثل شرایط خانه و...)،سایر عوامل

مهمترین عامل انگیزه فرد برای شرکت در کنکور هست اینکه واقعا بدونی داری چه کار میکنی خیلی ها رو دیدم نزدیکای کنکور تازه به این فکر میافتند که برای چی دارند میخوند و چون جوابهایی که میارند برای خودشون قانع کننده نیست روند مطالعشون به شدت افت میکنه و دچار ضعف میشند ولی من خوشبختانه اهدافم برای خودم کاملا مشخص بود گاهی اوقات میشد که دوستانی متوجه میشدند از یه رشته علوم انسانی دارم برای ارشد تلاش میکنم و منو تحسین میکردند و از تشویق اونها انرژی میگرفتم برعکس این قضیه هم اتفاق افتاده بود که بعضیها وقتی میشنیدند برای یه رشته ی مهندسی که چهار سال درساش رو پاس نکردم دارم جدال میکنم و حتی به دنبال رتبه ی خوبی هم هستم با حالت چهره و یا کلام به تمسخر میگرفتند ولی حتی من از این تمسخر ها هم انگیزه میگرفتم تا بیشتر بخونم و به اونها هم ثابت کنم که این کار امکان داره . بعضی ازاون عواملی که این انگیزه رو شکل میداد : رضای خدا، یه نتیجه خوب توی ارشد که بتونه هدیه ای باشه به پدر و مادرم ، جبران کردن مسیر چهار ساله کارشناسی ، دنبال کردن اون چیزی که علاقه ام هست نه اون چیزی که سرنوشت به من تحمیل کرده، بالاتر بردن رتبه و سطح علمی خودم و …


مانشت ۳۷ : حالا که تا اینجا اومدین ، میخواین چیکاره بشید؟ هدفهاتون برای آینده را اگه دوست دارید بگید.

بدون پاسخ


مانشت ۳۸ : چقدر توکل بخدا و عبادت در طی این مسیر و رسیدن بهدف بهتون کمک کرده است.

به نظرم با خداشناسی و بدون اون میشه این مسیر رو طی کرد چون خدا قوانیین ثابتی برای این دنیا گذاشته و با اجرای بخش مادی اون میشه به هدف مادی هم رسید و این وعده خود خداوند هست که برای انسان نتیجه ای نیست جز سعی و تلاشش. منتها قطعا اونایی که خدا رو همراه خودشون میبینند دلگرمیشون بیشتره و بیشتر میتونند ازش کمک بگیرند بعلاوه اینکه نتیجه کار هم بعد از تلاش و توکل به خدا حتی اگه به ظاهر منفی هم باشه آنچنان روی مسیر زندگیشون تاثیر منفی نخواهد داشت. در ضمن اعتماد به خودمون با این همه ضعف که میشناسیم کجا و تکیه و اعتماد بر خالق زمین و آسمان کجا


مانشت ۳۹ : کسی یا کسانی هستند که در موفقیت شما نقش شاخصی داشته باشه و یا شما موفقیت تون را مرهون او بدونید.

خونواده مخصوصا پدر و مادرم


مانشت ۴۰ : ایا درسی هست که بنظرتون باید با روش دیگری میخوندید یا بیشتر میخوندید یا از منابع دیگری میخوندید ویا حذف نمیکردین و در اینصورت میشد نتیجه بهتری گرفت.

اگه پایه زبانم قوی میبود و میتونستم تستهاش رو با سرعت بزنم حتما این کار رو میکردم ولی چون این طور نبود از حذفش هم ناراضی نیستم و به نظرم نتیجه بدی هم نگرفتم


مانشت ۴۱ : چگونه و بر چه اساسی انتخاب رشته میکنید ؟ کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد ترجیح میدید؟ (اگر مایلید دلیل آن را هم بنویسید)
احتمال میدید در کدام دانشگاه قبول شوید؟

با توجه به انتخاب رشتم احتمال میدم که در دانشگاه فردوسی قبول شم ولی دوست داشتم (و دارم) که امیرکبیر قبول شم.


مانشت ۴۲ : توصیه خاصی برای داوطلبین زیادی که این مصاحبه را میخونن دارید.

خلاصه ای از اون تجربه ای که کسب کردم و لابه لای سوالات هم گفتم رو میگم به نظرم اونهایی که میخواند برای کنکور شروع کنن ابتدا یه زمانی بذارند برای آنالیز کردن منابع اگه فاصله زیادی با کنکور دارند از مراجع شروع کنند و مفاهیم رو خوب بفهمند و بعد برند سراغ کتابهای تستی اگه فاصله کم هست یه کتاب نکته و تست خوب رو که بعد همون آنالیز کردن منابع به دست آوردند انتخاب کنند و با دقت بخونند . قبل از هر کاری هم این رو بدونید که برای چی دارید برای کنکور تلاش میکنید صرفا جوّی هست که دور و بر شما حاکمه یا واقعا هدفهایی برای این کار دارید . فکر کردن روی این مطلب خیلی مهمه نمودش هم در یکی دو ماه مانده به آزمون هست. برنامتون به هیچ وجه آرمانی نباشه باتوجه به شناخت خودتون برنامه ریزی کنید یه برنامه ریزی که قابل انعطاف باشه. من خودم کاری که انجام میدادم یادداشت کردن زمان مطالعه هر روزم بود و سعی در بالا بردن مجموع زمان های هر ماه خودم داشتم یعنی خودم با خودم رقابت میکردم بدون در نظر گرفتن اینکه باقی افراد دارند چه کار میکنند و کجا هستند، بعلاوه اینکه چون مجموعه زمان ماه برام ملاک بود اگه این بین چند روزی هم کم کاری میکردم و یا به لحاظ روحی حالم عوض میشد وقت برای جبرانش داشتم. کاری که دیدم به خیلی ها ضربه میزنه و خوشبختانه مشکل من نبود کلید کردن روی یه مباحث خاص بود بعضیها رو میشه در گذشته و احتمالا در آینده ببینید که چند روز در همین مانشت پیگیر پاسخ یه تست خواهند شد اون هم دمدمه های کنکور در حالی که به نظر من کنکور از یه سری سوالات آسون و ترکیب اونها با یه سری سوالات متوسط و سخت تشکیل شده میتونید کنکور همین سالهای اخیر رو نگاه کنید که چه راحت هر درسی رو تا لااقل ۲۵ درصد میشه زد و چند تا سوال از اون ردیف متوسط و سخت هم کافیه که رتبتون به قبولی برسه (حالا اگه برای تک رقمی میخواید تلاش کنید بحثش جداست) پس به جای تاکید روی مباحث سخت مباحث آسون و روتین که هرساله داره ازش تست میاد رو کامل مسلط شید (خود من امسال باوجود حذف ریاضی مهندسی از میون ۱۲ تا تست باقیمونده ۷ تست آسون رو انتخاب کردم و زدم که همش درست بود و رتبه خوبی توی ریاضی کسب کردم). کارتون رو با جدیت انجام بدید و توکل کنید به خدا و نتیجه رو به اون بسپارید


مانشت ۴۳ : بنظرتون سوالی هست که باید میپرسیدم و نپرسیدم.؟ جواب شما به این سوال چی هست؟

به عکس خیلی هم زیاد بود امیدوارم که دوستان هم فرصت و حوصله خوندن داشته باشند


مانشت ۴۴ : و آخرین سوال نظرتون در مورد مانشت ، انتظاراتتون از مانشت ؟

انشالله با دوستان ارشدی بتونیم این دوره (مقطع ارشد) رو هم در مانشت رونق بیشتری بدیم تا مانشت با وسعت کاری بیشتری به راهش ادامه بده.


از اینکه با دقت و صبر و حوصله و صرف وقت به سوالات دوستانتون جواب دادین بی نهایت سپاسگزارم . براتون آرزوی موفقیتهای بیشتر در مسیر علم و دانش و در زندگی دارم.


RE: مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - SaMiRa.e - 01 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ق.ظ

ممنون homa خانم بابت مصاحبه .
امیدوارم آقای اصغری همیشه موفق وسربلند باشند . Smile

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - Parva - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۱۷ ق.ظ

خیلی خوشحالم که مصاحبه‌ی آقای موج هم دیدم، خیلی وقت بود منتظرش بودم
امیدوارم همیشه هرجایی هستن موفق باشن،‌دوران سربازیشون هم به خیر و خوشی تموم بشه. براشون آرزوی بهترین ها رو دارم.[تصویر:  104598_1_1379091781.gif][تصویر:  104598_1_1379091781.gif]
هما جان از بابت مصاحبه ممنون؛ [تصویر:  104598_3_1379091781.gif]

RE: مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - mammad_asir - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۳۵ ق.ظ

(۰۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۱۷ ق.ظ)parva نوشته شده توسط:  خیلی خوشحالم که مصاحبه‌ی آقای موج هم دیدم، خیلی وقت بود منتظرش بودم
امیدوارم همیشه هرجایی هستن موفق باشن،‌دوران سربازیشون هم به خیر و خوشی تموم بشه. براشون آرزوی بهترین ها رو دارم.[تصویر:  104605_1_1379091781.gif][تصویر:  104605_1_1379091781.gif]
؛ [تصویر:  104605_3_1379091781.gif]

چه ربطی داره به اینجا؟

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - nina - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۴۸ ق.ظ

تبریک بابت رتبه خوبتون
واسه درس نظریه زبان منبعتون رو معرفی نکردید .
با تشکر

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - موج - ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۵۲ ق.ظ

(۰۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۴۸ ق.ظ)nina نوشته شده توسط:  تبریک بابت رتبه خوبتون
واسه درس نظریه زبان منبعتون رو معرفی نکردید .
با تشکر

سپاس از توجهتون
نظریه زبان رو از روی کتاب پوران خوندم اونی که دو مولف داره (سهرابی و مقصودی). من سری اول این کتاب رو خیلی با دقت خوندم و برای خودم کتاب مفیدی بود.

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - esi - 01 تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۴ ق.ظ

مرسی رفیق
موفق باشی دوست عزیز

RE: مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - Sunshine Off - 01 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۹ ب.ظ

تبریک جناب موج.خیلی منتظرمصاحبه شمابودم.انشاالله همیشه موفق باشید.
هماجون دستت دردنکنه.

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - hamed_k2 - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۱:۳۷ ب.ظ

تبریک میگم اقا محمد
امیدوارم همیشه موفق باشی

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - navid-p - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۴۸ ب.ظ

سلام تبریک میگم.
اگه انسانی بودین پس احتمالا پایه ریاضیتون حوب نبوده؟ اگه اینطور بوده چطور تقویتش کردین؟

یه سوال دیگه:در طول دوران تحصیل درسهای کامپیوتر رو خوندین خودتون یا نه فقط در دو سال اخیر برای ارشد خوندین؟

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - reyhaneh64 - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۰۲ ب.ظ

تبریک مجدد
فکر میکردم رشتتون ریاضی بوده
با دیدن رشته کتابداری و اطلاع رسانی که دروسش ربط خاصی با دروس کامپیوتر نداره واقعا سورپرایز شدم
با آرزوی بهترین ها

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - mosaferkuchulu - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۳۰ ب.ظ

سلام تبریک می گم!
واقعا خوشحال شدم چون لایقش هستین!

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - موج - ۰۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۶:۵۱ ب.ظ

(۰۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۴:۴۸ ب.ظ)navid-p نوشته شده توسط:  سلام تبریک میگم.
اگه انسانی بودین پس احتمالا پایه ریاضیتون حوب نبوده؟ اگه اینطور بوده چطور تقویتش کردین؟
یه سوال دیگه:در طول دوران تحصیل درسهای کامپیوتر رو خوندین خودتون یا نه فقط در دو سال اخیر برای ارشد خوندین؟

سلام و سپاس بر شما
در دوران دبیرستان ریاضی میخوندم و ریاضیم هم بسیار خوب بود فکر کنم همون تاثیر داشت که زیاد برای ارشد هم مشکل ریاضی نداشته باشم
سال سوم دانشگاه (۸۸) مدار منطقی ، ساختمان گسسته و نظریه زبانها رو خوندم (فقط اونقدر که ببینم از پس دروسش بر میام یا نه) و سال بعد(۸۹) که قصد شرکت در کنکور داشتم تمام دروس رو که نتیجه آنچنان خوبی که میخواستم کسب نکردم و یه سال بعد(۹۰) اون هم کنکور شرکت کردم (که همین کنکور باشه) و تمام اون درسها رو یه مرور کردم . (یه جورایی میشه گفت سال گذشته پایم قوی شد و امسال برای کنکور کنکوری خوندم)

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - cormen - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۰۵ ب.ظ

ممنون از مصاحبه خوبتون
معدلتون چند بوده؟
من با زبان صفر ریاضی ۵۲ مشترک ۴۲ نرم ۴ رتبه ۳۶۷ نرم آورم این اختلاف ۲۴۰ نفری رو نمیشه با اختلاف درصدهامون توجیه کرد

مصاحبه با رتبه ۱۲۶ نرم افزار - white bird - 01 تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۰۶ ب.ظ

تبریک فراوان
امیدوارم همیشه موفق و موید باشید