تالار گفتمان مانشت
آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - نسخه‌ی قابل چاپ

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - Xilinx - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲ ق.ظ

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد (برگه ی امتحان


این جفنگیات مرسوم که در برگه ی امتحان مینویسند و از بیماری مادر تا اینکه اگر این درس را نمره نیاورم مشروط میشوم و ... هم، خیلی خز شده و هم، حتی یک بچه ی ۵ ساله باور نمیکند؛ چه برسد به یک دکتر! کمی نوآوری و خلاقیت داشته باشید. جناب استاد به اندازه ی کافی خودش مشکلات و بدبختی دارد، دیگر نیاز نیست شما با آن خط زیبای منحصر به فردتان یک صفحه ی آچار برایش از مشکلاتتان بگویید. حالا باز ای کاش فقط یک نفر چنین خزعبلاتی می نوشت. یکهو می بینی از ۳۰ نفر دانشجو، بیست و هشت نفر عینا نوشته اند که اگر این درس را نمره نگیریم مشروطیم و مادرمان مریض است و پدرمان زندان است و فلان و بهمان. انگار این مشکلات را هم از روی یکدیگر تقلب کرده اند.



روشی پلید


یک درس ساده ای بود که من بنا به دلایلی نتوانسته بودم اصلا این درس را بخوانم و با ذهن کاملا خالی سر جلسه امتحان رفتم. نیم ساعتی نشستم و دیدم هیچکدام از این سوالات حتی برایم آشنا هم نیست. یک جمله در پایان برگه نوشتم و برگه را تحویل دادم:
«در اعتراض به تقلب گسترده ای که سر جلسه ی امتحان از سوی دیگر دانشجویان شاهد بودم از دادن این امتحان خودداری کرده و نمره ی صفر را به بیستِ با تقلب ترجیح میدهم.»
نمره ی الف کلاس را گرفتم! خدایا مرا ببخش.



صم بکم عمى فهم لایعقلون


درس معارف بود. میدانستم موضوع درس چیست و مباحثش در چه زمینه ای است -با عرض خسته نباشید به خودم- اما جزئیات مطالب و محتوای درس را نمیدانستم. سوالات توزیع شد و باز هم دیدم سوالات کمی برایم ناآشناست. از مغرب و مشرق و زمین و زمان نوشتم. هر آنچه از کتاب دینی کلاس اول ابتدایی، آقای واسعی گفته بود که مثلا چگونه مواد غذایی در بدن مادر تبدیل به شیر میشود تا برهان نظم و علیت که در دبیرستان خوانده بودم. اما نقطه ی طلایی برگه این جمله بود:
«جناب استاد برای من کاری نداشت که عین محتوای کتاب را برایتان کپی کنم اما شما با روش زیبای تدریس خود به ما یاد دادید که چگونه تنها به منابع اکتفا نکنیم. گفتید در دین عقل هم سهیم است و نباید «صم بکم عمى فهم لایعقلون» بود. پس من ترجیح دادم مفهوم را بفهمم ولی کپی نکنم بلکه از دانسته های خود بنویسم.»
بیست گرفتم! خدایا مرا ببخش.


اگر دین ندارید لااقل دلم شاد کنید


محاسبات عددی. درس بسیار دشوار. حداقل برای من که علاقه ی چندانی به ریاضیات و مباحث محاسبه ای کامپیوتر نداشتم. سوالات توزیع شد و مطابق معمول! خداوکیلی دیگر این درس ۳ واحدی را خوانده بودم ولی چه کنم که در مغزم جای نگرفته بود. عادت دارم که قبل از اینکه برگه را تحویل دهم نمره ی خود را تخمین میزنم. در بهترین حالت ۷ میشدم. امکان رسیدن امدادهای غیبی هم تحت هیچ عنوانی میسر نبود. آخر برگه نوشتم:
من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید
قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
نمره ی ۱۱ گرفتم و نفر سوم کلاس شدم! خدایا مرا ببخش.



وساطت حافظ


استاد حسینی دکترای ادبیات بود و استاد درس شیوه ی نگارش (البته فامیلش شهبازی بود ولی چون ممکنه یه وقت بیاد اینجا رو بخونه من نام مستعار نوشتم). عاشق حافظ بود و آخر هر جلسه چند بیت از حافظ میخواند و چشمانش پر از اشک میشد. سوالات چی.....؟ بگید؟ (اسمایلی آقای قرائتی) نه که بلد نباشم اما در حد ۱۵-۱۶ بیشتر نمیگرفتم. قبل از امتحان سری به اینترنت زده بودم و واژه ی «شهباز» را در دیوان حافظ سرچ کردم و آن بیت را کف دستم ثبت کردم. زیر برگه امتحان نوشتم :
«جناب استاد من که «حافظ» را نمیشناختم؛ این شما بودید که در این ترم عشق حافظ را در وجود من انداختید! و باعث شدید تا با این شاعر آسمانی آشنا شوم. امروز قبل از امتحان گفتم تفالی به حافظ بزنم و ببینم چه میشود، این بیت آمد»:
خاکیان بی بهره اند از جرعه ی کاس الکرام این تطاول بین که با عشاق مسکین کرده اند
شهپر زاغ و زغن زیبا صید و قید نیست این کرامت همره شهباز و شاهین کرده اند
بیست گرفتم! تنها بیستی که استاد در چند سال اخیر به یک دانشجو داده بود. خدایا مرا ببخش.


تصویر من رو شطرنجی کنید


امتحان نظریه های جامعه شناسی و ... . تو رو خدا نام این استاد را بیخیال
شوید. استاد نسبتا معروفی است و البته در بسیاری از دانشگاههای ...... هم تدریس دارد و حسابی سرش شلوغ است. ۱۰ نمره تحقیق و کنفرانس داشت و ۱۰ نمره هم امتحان پایان ترم. سرم بوی قرمه سبزی میداد. با یکی از بچه هاشرط گذاشتم که تحقیق و کنفرانس ارائه نمیدهم اما نمرهی بالای ۱۸ میگیرم.
برای امتحان تئوری هم حسابی خواندم و خودم را آماده کردم. انصافا هم
سوالات را خوب جواب دادم. فقط در پایانِ برگه بدون اینکه تحقیق یا
کنفرانسی ارائه کرده باشم، نوشتم:
«موضوع تحقیق و کنفرانس: بررسی علل قبولی بالای دانش آموزان شهر ....... در دانشگاهها در طی ۱۶ سال اخیر.»
۱۹ گرفتم! خدایا این یکی رو دیگه مردونه ببخش.



اگه مردی منو بنداز


با حساب خودم ۱۳- ۱۴ میشدم. اما این نمره برای من که عنوان شاگرد سومی!!!کلاس را یدک میکشیدم خیلی فجیع بود. استاد فوق العاده جدی و بداخلاق بودو چندان نمیشد طرفش رفت. یک جمله پایان برگه نوشتم:
«جناب استاد حضور در کلاس شما در این ترم برایم بسیار مغتنم و مفید بود.اگر ترم بعد با ما درس برمیدارید که هیچ، اگرنه بدون تعارف دوست دارم این درس را پاس نکنم تا ترم بعد هم استادم شما باشید.»
۱۷!
خدایا سه تا نقطه

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - pos - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۱۰ ق.ظ

(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲ ق.ظ)mthsh نوشته شده توسط:  «در اعتراض به تقلب گسترده ای که سر جلسه ی امتحان از سوی دیگر دانشجویان شاهد بودم از دادن این امتحان خودداری کرده و نمره ی صفر را به بیستِ با تقلب ترجیح میدهم.»

خیلی با حال بود مرسی.

(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲ ق.ظ)mthsh نوشته شده توسط:  موضوع تحقیق و کنفرانس: بررسی علل قبولی بالای دانش آموزان شهر ....... در دانشگاهها در طی ۱۶ سال اخیر
یزدش جا افتاد Big Grin

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - diligent - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۲۶ ق.ظ

(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۲ ق.ظ)mthsh نوشته شده توسط:  سوالات چی.....؟ بگید؟ (اسمایلی آقای قرائتی)
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - admin - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ب.ظ

من ترم قبل که درس میدادم، چند تا از این دل نوشته ها رو خوندم. تو یکیشون از بحران ارزی کشور و کمبود نقدینگی و تاثیرش بر درس و زندگی نوشته بود، هر چند این روضه ها تاثیری در دل بیرحم من نداشتBig Grin

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - Potential - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۱:۰۲ ب.ظ

سلام

آقای تنهایی
شما قرار بود متدهای درس خوندن و تحت تأثیر قرار دادن استاد و ... رو برای قبولی دکتری بگید ... (تا اونجایی که یادمه سال قبل یه جایی خوندم که گفتید میگید) ولی مثل اینکه یادتون رفت

RE: آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - Xilinx - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۲:۳۶ ب.ظ

(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  من ترم قبل که درس میدادم، چند تا از این دل نوشته ها رو خوندم. تو یکیشون از بحران ارزی کشور و کمبود نقدینگی و تاثیرش بر درس و زندگی نوشته بود، هر چند این روضه ها تاثیری در دل بیرحم من نداشتBig Grin
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
دکتر یخورده رحم داشته باش...نفرین دانشجو همه رو از پا در میاره Big Grin
ولی این یارو کار بلد نبوده Big GrinBig Grin

RE: آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - a.hooshmand - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۳:۴۳ ب.ظ

(۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ب.ظ)admin نوشته شده توسط:  من ترم قبل که درس میدادم، چند تا از این دل نوشته ها رو خوندم. تو یکیشون از بحران ارزی کشور و کمبود نقدینگی و تاثیرش بر درس و زندگی نوشته بود، هر چند این روضه ها تاثیری در دل بیرحم من نداشتBig Grin
دکتر فکر نمی کنی این یک متد بوده...
مثلا فکرت مشغول این دل نوشته بشود اصلا توجه نکنی که چند تا از برگه ها دقیقا مثل هم هست... یا حتی خطشان یکی هستBig GrinBig GrinBig Grin

آقای mthsh این را به لیست متدهایتان اضافه کنید.Big GrinBig GrinTongue

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - Xilinx - 10 اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۴:۱۶ ب.ظ

اصلا اگر کسی بخواد از دکتر نمره بگیره کافیه دل نوشته های خود دکتر توی مانشت رو آخر برگه بنویسه Big Grin Big Grin Big Grin

RE: آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - mahinjoon - 29 فروردین ۱۳۹۲ ۰۹:۲۷ ب.ظ

خیلی جالب بودن...Big GrinBig GrinBig Grin با کلاس عمومی کاملا موافقمTongue
البته من بعد ۱ سال این تاپیک رو دیدم..Wink

RE: آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - ۱۰:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۱۶ ب.ظ

واقعا دو سال پیش با همچین ترفندایی میشد نمره گرفتHuh

آخرین متدهای روز جهان در زمینه ی نحوه ی محبت و نفوذ دانشجو به دل استاد - αɾια - ۲۰ دى ۱۳۹۶ ۱۱:۱۵ ب.ظ

عالی بود Smile