|
سوال پیرامون درس مدیریت - نسخهی قابل چاپ
|
سوال پیرامون درس مدیریت - shamim_70 - 02 آبان ۱۳۹۳ ۰۳:۵۶ ب.ظ
سلام ممنون میشم کسی تو رفع اشکالا کمک کنه...
۱-با بالارفتن در سطوح سازمانی نیاز به کدام مهارت افزایش می یاد؟
خب از پایین به بالا نیاز به مهارت ادراکی زیاد میشه نیاز به مهارت فنی و تخصصی هم کم میشه.
حالا نمیدونم مهارت انسانی کم میشه یا زیاد؟؟(این سوال پارسه بود ک تو پاسخنامه گفته این مهارت در همه سطوح یکسانه تو خود کتاب رابینز هم چیزی ذکر نکرده ولی تو ی تست دیگه دیدم ی تست تو همین مایه ها داده بود و گفته به سمت بالا که حرکت کنیم مهارت انسانی افزایش پیدا میکنه!!!!!)
۲-توی کتاب رابینز اونجا ک مدل ویژگی های شغلی رو بیان کرده نتایجی ک گرفته تو نمودار نتایج کلی از مجموع ۵تا ابعاده شغلیه یا اینکه مثلا تنوع مهارت ،هویت کار،اهمیت کار موجب انگیزه میشه؟؟(میشه نگاهی بکنین تحلیلتونو بگین!)
|
RE: سوال پیرامون درس مدیریت - navid_itboy - 02 آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۰۸ ب.ظ
(۰۲ آبان ۱۳۹۳ ۰۳:۵۶ ب.ظ)shamim_70 نوشته شده توسط: سلام ممنون میشم کسی تو رفع اشکالا کمک کنه...
۱-با بالارفتن در سطوح سازمانی نیاز به کدام مهارت افزایش می یاد؟
خب از پایین به بالا نیاز به مهارت ادراکی زیاد میشه نیاز به مهارت فنی و تخصصی هم کم میشه.
حالا نمیدونم مهارت انسانی کم میشه یا زیاد؟؟(این سوال پارسه بود ک تو پاسخنامه گفته این مهارت در همه سطوح یکسانه تو خود کتاب رابینز هم چیزی ذکر نکرده ولی تو ی تست دیگه دیدم ی تست تو همین مایه ها داده بود و گفته به سمت بالا که حرکت کنیم مهارت انسانی افزایش پیدا میکنه!!!!!)
۲-توی کتاب رابینز اونجا ک مدل ویژگی های شغلی رو بیان کرده نتایجی ک گرفته تو نمودار نتایج کلی از مجموع ۵تا ابعاده شغلیه یا اینکه مثلا تنوع مهارت ،هویت کار،اهمیت کار موجب انگیزه میشه؟؟(میشه نگاهی بکنین تحلیلتونو بگین!)
به نظرم طبق کتاب رابینز در یه موسسه ی تجاری یا خدماتی کوچک مدیر نیازبه مهارت انسانی زیادی داره چون مستقیمابا مشترش در ارتباطه
ودر موسسه های تجاری و خدماتی بزرگ هم باز هم مدیر نیازمند هست به این مهارت برای شناخت و درک افراد زیر دستش ولی انقدر که سطوح پایین تر نیازمندند به خاطر ارتباط مستقیم با مشتریان سطوح بالاتر نیازمند نیستند.... من با خواندن رابینز اینو میگما.بازم میگم درک خودمه .جواب قطعی نیس...
|
RE: سوال پیرامون درس مدیریت - shamim_70 - 02 آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۲۵ ب.ظ
(۰۲ آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۰۸ ب.ظ)navid_itboy نوشته شده توسط: (02 آبان ۱۳۹۳ ۰۳:۵۶ ب.ظ)shamim_70 نوشته شده توسط: سلام ممنون میشم کسی تو رفع اشکالا کمک کنه...
۱-با بالارفتن در سطوح سازمانی نیاز به کدام مهارت افزایش می یاد؟
خب از پایین به بالا نیاز به مهارت ادراکی زیاد میشه نیاز به مهارت فنی و تخصصی هم کم میشه.
حالا نمیدونم مهارت انسانی کم میشه یا زیاد؟؟(این سوال پارسه بود ک تو پاسخنامه گفته این مهارت در همه سطوح یکسانه تو خود کتاب رابینز هم چیزی ذکر نکرده ولی تو ی تست دیگه دیدم ی تست تو همین مایه ها داده بود و گفته به سمت بالا که حرکت کنیم مهارت انسانی افزایش پیدا میکنه!!!!!)
۲-توی کتاب رابینز اونجا ک مدل ویژگی های شغلی رو بیان کرده نتایجی ک گرفته تو نمودار نتایج کلی از مجموع ۵تا ابعاده شغلیه یا اینکه مثلا تنوع مهارت ،هویت کار،اهمیت کار موجب انگیزه میشه؟؟(میشه نگاهی بکنین تحلیلتونو بگین!)
به نظرم طبق کتاب رابینز در یه موسسه ی تجاری یا خدماتی کوچک مدیر نیازبه مهارت انسانی زیادی داره چون مستقیمابا مشترش در ارتباطه
ودر موسسه های تجاری و خدماتی بزرگ هم باز هم مدیر نیازمند هست به این مهارت برای شناخت و درک افراد زیر دستش ولی انقدر که سطوح پایین تر نیازمندند به خاطر ارتباط مستقیم با مشتریان سطوح بالاتر نیازمند نیستند.... من با خواندن رابینز اینو میگما.بازم میگم درک خودمه .جواب قطعی نیس...
بنظرم شما اینجا دارین این مهارت رو بین مدیران موسسات کوچک و بزرگ مقایسه میکنین..درصورتی صورت سوال اینه که در یک سلسله مراتب یک سازمان این مهارت به چ شکله!!
راینز طبق نموداراش تو فصل اول گفته مدیران ارشد وقتشونو رو سازماندهی بیشتر میزارن و مدیران عملیاتی(سطوح پایین سازمان)بیشتر به رهبری می پردازن!
|
سوال پیرامون درس مدیریت - neda_software - 02 آبان ۱۳۹۳ ۰۵:۳۵ ب.ظ
مهارت انسانی توی همه سطوح سازمانی به یک اندازه ثابت هست ۱۰۰ % مطمئنم طبق کتاب ماهان
|
سوال پیرامون درس مدیریت - pesaredelsokhte - 02 آبان ۱۳۹۳ ۰۵:۵۰ ب.ظ
اونجوری که من خوندم مهارت انسانی در مدیران سطح بالا باید زیاد باشه ، مدیران سطح پایین مهارت فنی باید داشته باشن و مدیران میانی از هر دو مهارت در سطح متوسط
|
سوال پیرامون درس مدیریت - ziba.O - 02 آبان ۱۳۹۳ ۰۵:۵۳ ب.ظ
مهارت انسانی تو هر سه سطح مدیران باید باشه، ولی مدیران سطح بالا مهارت ادراکی بالایی دارن و مدیران سطح پایین مهارت فنی.ولی مهارت انسانی تو هر ۳ سطح مدیریت مساویه.
|
RE: سوال پیرامون درس مدیریت - navid_itboy - 03 آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ب.ظ
(۰۲ آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۲۵ ب.ظ)shamim_70 نوشته شده توسط: (02 آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۰۸ ب.ظ)navid_itboy نوشته شده توسط: (02 آبان ۱۳۹۳ ۰۳:۵۶ ب.ظ)shamim_70 نوشته شده توسط: سلام ممنون میشم کسی تو رفع اشکالا کمک کنه...
۱-با بالارفتن در سطوح سازمانی نیاز به کدام مهارت افزایش می یاد؟
خب از پایین به بالا نیاز به مهارت ادراکی زیاد میشه نیاز به مهارت فنی و تخصصی هم کم میشه.
حالا نمیدونم مهارت انسانی کم میشه یا زیاد؟؟(این سوال پارسه بود ک تو پاسخنامه گفته این مهارت در همه سطوح یکسانه تو خود کتاب رابینز هم چیزی ذکر نکرده ولی تو ی تست دیگه دیدم ی تست تو همین مایه ها داده بود و گفته به سمت بالا که حرکت کنیم مهارت انسانی افزایش پیدا میکنه!!!!!)
۲-توی کتاب رابینز اونجا ک مدل ویژگی های شغلی رو بیان کرده نتایجی ک گرفته تو نمودار نتایج کلی از مجموع ۵تا ابعاده شغلیه یا اینکه مثلا تنوع مهارت ،هویت کار،اهمیت کار موجب انگیزه میشه؟؟(میشه نگاهی بکنین تحلیلتونو بگین!)
به نظرم طبق کتاب رابینز در یه موسسه ی تجاری یا خدماتی کوچک مدیر نیازبه مهارت انسانی زیادی داره چون مستقیمابا مشترش در ارتباطه
ودر موسسه های تجاری و خدماتی بزرگ هم باز هم مدیر نیازمند هست به این مهارت برای شناخت و درک افراد زیر دستش ولی انقدر که سطوح پایین تر نیازمندند به خاطر ارتباط مستقیم با مشتریان سطوح بالاتر نیازمند نیستند.... من با خواندن رابینز اینو میگما.بازم میگم درک خودمه .جواب قطعی نیس...
بنظرم شما اینجا دارین این مهارت رو بین مدیران موسسات کوچک و بزرگ مقایسه میکنین..درصورتی صورت سوال اینه که در یک سلسله مراتب یک سازمان این مهارت به چ شکله!!
راینز طبق نموداراش تو فصل اول گفته مدیران ارشد وقتشونو رو سازماندهی بیشتر میزارن و مدیران عملیاتی(سطوح پایین سازمان)بیشتر به رهبری می پردازن!
بله فرمایش شما صحیحه ...
اما تو همون فصل یک کتاب که مطالعه کنید جاهایی نوشته که هدف روی سازمان های تجاری بزرگه.بازم نمیدونم اما من خودم به شخصه مطمینم این مهارت در هر سه سطح هست اما
یقین ندارم که بگم در سطوح بالا کمتر حس میشه این نیاز
البته طبق گفته خودتونم (تو فصل اول گفته مدیران ارشد وقتشونو رو سازماندهی بیشتر میزارن و مدیران عملیاتی(سطوح پایین سازمان)بیشتر به رهبری می پردازن!)بازم من اینجوری استدلال میکنم چون سطوح پایین بیشتر به رهبری و سرپرستی افراد فنی و عملیاتی زیر دست میپردازند این مهارت در انها بیشتر حس میشه فکر کنم وبازم استدلال خودمه و یقین ندارم....
|
پاسخ : RE: سوال پیرامون درس مدیریت - shamim_70 - 04 آبان ۱۳۹۳ ۰۱:۱۲ ب.ظ
(۰۳ آبان ۱۳۹۳ ۱۱:۲۱ ب.ظ)navid_itboy نوشته شده توسط: (02 آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۲۵ ب.ظ)shamim_70 نوشته شده توسط: (02 آبان ۱۳۹۳ ۰۴:۰۸ ب.ظ)navid_itboy نوشته شده توسط: (02 آبان ۱۳۹۳ ۰۳:۵۶ ب.ظ)shamim_70 نوشته شده توسط: سلام ممنون میشم کسی تو رفع اشکالا کمک کنه...
۱-با بالارفتن در سطوح سازمانی نیاز به کدام مهارت افزایش می یاد؟
خب از پایین به بالا نیاز به مهارت ادراکی زیاد میشه نیاز به مهارت فنی و تخصصی هم کم میشه.
حالا نمیدونم مهارت انسانی کم میشه یا زیاد؟؟(این سوال پارسه بود ک تو پاسخنامه گفته این مهارت در همه سطوح یکسانه تو خود کتاب رابینز هم چیزی ذکر نکرده ولی تو ی تست دیگه دیدم ی تست تو همین مایه ها داده بود و گفته به سمت بالا که حرکت کنیم مهارت انسانی افزایش پیدا میکنه!!!!!)
۲-توی کتاب رابینز اونجا ک مدل ویژگی های شغلی رو بیان کرده نتایجی ک گرفته تو نمودار نتایج کلی از مجموع ۵تا ابعاده شغلیه یا اینکه مثلا تنوع مهارت ،هویت کار،اهمیت کار موجب انگیزه میشه؟؟(میشه نگاهی بکنین تحلیلتونو بگین!)
به نظرم طبق کتاب رابینز در یه موسسه ی تجاری یا خدماتی کوچک مدیر نیازبه مهارت انسانی زیادی داره چون مستقیمابا مشترش در ارتباطه
ودر موسسه های تجاری و خدماتی بزرگ هم باز هم مدیر نیازمند هست به این مهارت برای شناخت و درک افراد زیر دستش ولی انقدر که سطوح پایین تر نیازمندند به خاطر ارتباط مستقیم با مشتریان سطوح بالاتر نیازمند نیستند.... من با خواندن رابینز اینو میگما.بازم میگم درک خودمه .جواب قطعی نیس...
بنظرم شما اینجا دارین این مهارت رو بین مدیران موسسات کوچک و بزرگ مقایسه میکنین..درصورتی صورت سوال اینه که در یک سلسله مراتب یک سازمان این مهارت به چ شکله!!
راینز طبق نموداراش تو فصل اول گفته مدیران ارشد وقتشونو رو سازماندهی بیشتر میزارن و مدیران عملیاتی(سطوح پایین سازمان)بیشتر به رهبری می پردازن!
بله فرمایش شما صحیحه ...
اما تو همون فصل یک کتاب که مطالعه کنید جاهایی نوشته که هدف روی سازمان های تجاری بزرگه.بازم نمیدونم اما من خودم به شخصه مطمینم این مهارت در هر سه سطح هست اما
یقین ندارم که بگم در سطوح بالا کمتر حس میشه این نیاز
البته طبق گفته خودتونم (تو فصل اول گفته مدیران ارشد وقتشونو رو سازماندهی بیشتر میزارن و مدیران عملیاتی(سطوح پایین سازمان)بیشتر به رهبری می پردازن!)بازم من اینجوری استدلال میکنم چون سطوح پایین بیشتر به رهبری و سرپرستی افراد فنی و عملیاتی زیر دست میپردازند این مهارت در انها بیشتر حس میشه فکر کنم وبازم استدلال خودمه و یقین ندارم....
اوکی..مرسی از شما و بقیه دوستان ک اومدن نظر دادن
موفق باشید
فرستاده شده از SM-T211ِ من با Tapatalk
|
RE: سوال پیرامون درس مدیریت - niku - 15 دى ۱۳۹۴ ۰۹:۰۶ ق.ظ
سلام دوستان عزیز از همه شما دعوت میشه به گروه کنکوری های ارشد it بپیوندید تا انرژی درس خوندنتون رو تجدید کنید و مطالبتون رو به اشتراک گذاشته و به بحث و تبادل اطلاعات بپردازید.
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
|