زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۱:۲۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

آمار تقلب در دانشگاه‌های دنیا

ارسال:
۱۶ دى ۱۳۸۹, ۰۳:۱۹ ب.ظ
آمار تقلب در دانشگاه‌های دنیا
در عصر اینترنت، لپ تاپ و آموزش مجازی رفتارهای غیر اخلاقی مانند تقلب به یکی از عادات معمول دانشجویان اکثر دانشگاههای جهان بدل شده که این امر بیش از پیش باعث ایجاد نگرانی در روند تحصیلی و شغلی شده است.

به گزارش مهر، دانشجویان امروزه در جامعه ای رشد می‌کنند که ارزشهای اخلاقی کمرنگ و همین عامل باعث افزایش بروز رفتارهایی مانند تقلب شده است.

تحقیقات نشان داده که رابطه مستقیمی میان تقلب دانشجویان در دانشگاه و رفتارهای غیر اخلاقی در محیطهای کاری وجود دارد به طوری که بین ۸۲ تا ۹۳ درصد دانشجویان متقلب بعدها در محیط کار هیچ پیشرفت شغلی نداشته و یا حتی از کار اخراج می‌شوند.

دانشجویان متقلب از جمله افرادی هستند که بعدها در محیط کاری مشغول بازی های کامپیوتری بوده، برای انجام امور شخصی وبگردی کرده و مدت زمان طولانی از زمان کاری خود را مشغول صحبت با تلفن هستند.

تفکر غلط تقلب در واقع بین سنین ۱۲ تا ۱۴ سالگی شکل می گیرد زمانی که دانش آموزان برای کسب نمره بهتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

بر اساس بررسی هایی که طی سه سال توسط محققان دانشگاه دوک انجام شد رفتارهای نادرستی مانند تقلب در میان دانشجویان دانشگاههای سراسر جهان به خصوص دانشجویان دختر بیش از پیش رو به افزایش بوده و به طور کلی طی ۶۵ سال گذشته سه برابر شده است. به طور مثال در سال ۲۰۰۲ حدود ۷۵ درصد از دانشجویان دختر دانشگاههای آمریکا، انگلیس، فرانسه و کانادا اعلام کردند که حداقل یک بار در طول تحصیل تقلب کرده اند.

بر اساس گزارش سی ان ان، ۷۵ درصد از دانشجویانی که در امتحانات به تقلب متوسل می‌شوند در دوره دبیرستان به طور حرفه ای تقلب کرده و این امر را رفتاری کاملا عادی می دانسته اند. این در حالیست که آمار تقلب در میان دانشجویان اکثر دانشگاههای جهان از ۲۳ درصد در سال ۱۹۴۱ به ۷۰ درصد در سال ۲۰۰۵ افزایش پیدا کرده است.

آمار خواندنی از تقلب در دانشگاهها و دانشجویان متقلب

میزان تقلب دانشجویان دختر در جهان سه برابر افزایش یافته است
حدود ۷۵ درصد دانشجویان دختر دانشگاههای آمریکا، انگلیس، فرانسه و کانادا حداقل یک بار تقلب کرده اند (سال ۲۰۰۲)
۷۵ درصد دانشجویانی که تقلب می کنند در دبیرستان به طور حرفه ای تقلب کرده و این امر را عادی می دانند
آمار تقلب در میان دانشجویان دانشگاههای جهان از ۲۳ درصد در سال ۱۹۴۱ به ۷۰ درصد در سال ۲۰۰۵ افزایش پیدا کرده است
بررسی روی ۵۰ هزار دانشجو از ۶۰ دانشگاه آمریکا نشان داد ۷۰ درصد آنها چندین بار برای کسب نمرات بالا و گرفتن نمره قبولی تقلب کرده اند

دانشجویان رشته ریاضی، علوم کاربردی، آمار و مهندسی بیشترین آمار تقلب را در بین دانشجویان آمریکایی دارند
۷۰/۵ درصد از دانشجویان در فرانسه اعتراف به تقلب کردند که از این تعداد ۳۵/۶ درصد در مدرسه هم تقلب می‌کرده اند
شایعترین روش تقلب دانشجویان فرانسوی استفاده از موبایل و برگه های کوچک تقلب است
یک چهارم دانشجویان دانشگاههای انگلیس در امتحانات خود تقلب می کنند که تنها سه درصد شناسایی شده اند
نیمی از دانشجویان کمبریج تقلب می کنند که دانشجویان رشته حقوق با ۶۲ درصد در صدر متقلبان هستند
۸۰ درصد دانشجویان پس از ارتکاب به تقلب احساس گناه کرده اند

طی سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۵۰ هزار دانشجو از ۶۰ دانشگاه آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند که مشخص شد حدود ۷۰ درصد آنها چندین بار برای کسب نمرات بالا و گرفتن نمره قبولی تقلب کرده اند.


در نظرسنجی که از دانشجویان دانشگاههای آمریکا انجام شد ۲۴ درصد از دانشجویان رشته حسابداری، ۲۵ درصد از دانشجویان رشته بازاریابی، ۶۴ درصد از دانشجویان رشته مدیریت و ۴۵ درصد از دانشجویان رشته بازرگانی برای حل تکالیف و گرفتن نمره قبولی به تقلب روی آورده اند.

بر طبق یافته های محققان دانشگاه ایالتی اوهایو آمار نشان می‌دهد که تقلب در بین دانش آموزان و دانشجویان آمریکایی در ۵۰ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و به دلیل نبود برخوردهای جدی از سوی مقامات مسئول آمار دانشجویان متقلب روز به روز بالاتر می‌رود.

یکی از اساتید دانشگاه کانزاس معتقد است افکار عمومی بر این باورند که دانشجویان بیشتر به دلیل نداشتن مهارتهای کافی تقلب می‌کنند اما تحقیقات نشان داده که بیش از ۳۰ درصد این دانشجویان از معلومات کافی برخوردار بوده اما ترجیحا برای گرفتن نمرات بالاتر تقلب می‌کنند.

دانشجویان رشته ریاضی، علوم کاربردی، آمار و مهندسی بیشترین آمار تقلب را در بین دانشجویان آمریکایی دارند.

بر اساس آماری که برای اولین بار از ۱۸۱۵ دانشجو در دانشگاههای فرانسه گرفته شد ۷۰/۵ درصد از دانشجویان اعتراف به تقلب در امتحانات کردند که از میان این تعداد ۳۵/۶ درصد بطور معمول در دوران مدرسه نیز تقلب می‌کردند.

براساس یافته محققان فرانسوی، تقلب در بین دانشجویان این کشور متاسفانه تبدیل به یک عادت شده و شایعترین روشهای تقلب این دانشجویان استفاده از موبایل و بردن برگه های کوچک تقلب سر جلسه امتحان است.

اکثر دانشجویان دلیل تقلب خود را حجم بالای مباحث درسی و نداشتن انگیزه برای یادگیری این مطالب اعلام کردند. مقامات مسئول دانشگاههای فرانسه اجازه دارند برای دانشجویان متقلب یک ماه تا پنج سال محرومیت از تحصیل در نظر بگیرند.

در کنفرانسی که سال گذشته با موضوع "افزایش تقلب در سیستم آموزش عالی انگلیس" برگزار شد مشخص شد که یک چهارم دانشجویان دانشگاههای انگلیس در امتحانات خود تقلب کرده و از این تعداد تنها سه درصد حین تقلب شناسایی شده و با آنها برخورد جدی و قانونی شده است.

به گفته یکی از دانشجویان ممتاز دانشگاه منچستر: تقلب در دانشگاههای انگلیس امری عادی بوده و بیشتر دانشجویان به دلیل بالا بودن شهریه ها، فشار مالی و ترس از محرومیت تحصیلی اقدام به تقلب می‌کنند.

بر اساس گزارش روزنامه ورسیتی، تقریبا نیمی از دانشجویان دانشگاه کمبریج نیز دست به تقلب زده و در بین رشته های مختلف، دانشجویان رشته حقوق با آماری حدود ۶۲ درصد در رده بالاترین دانشجویان متقلب قرار گرفتند.

معمولترین روشهای تقلب در دانشگاههای جهان

۱/ نوشتن بر روی بطریهای آب: این مورد یکی از مبتکرانه ترین شیوه های تقلب محسوب می‌شود. دانشجویان برچسب روی بطری را برداشته، برگه تقلب را زیر آن چشبانده و برچسب را مجدد روی بطری چسبانده و با پر کردن بطری از آب به راحتی نوشته های ریز نوشته شده را خوانده و بدون هیچ گونه جلب توجهی تقلب می‌کنند.

۲/ استفاده از جلدهای خوراکی هایی مانند چیپس، آدامس، شکلات و غذا برای نوشتن تقلب.

۳/ نوشتن بر روی قسمتهایی از بدن مانند ساق پا و آرنج و یا جا سازی برگه های تقلب داخل آستین و جوراب.

۴/ کپی برداری از نوشته های دیگران. با اینکه که این روش بسیار قدیمی است اما هنوز در بین دانشجویان طرفداران زیادی دارد.

۵/ استفاده از کلاه که باعث می‌شود مراقبین توجه کمتری به دانشجو داشته تا وی بتواند به اطراف نگاه کرده و به راحتی از برگه های نوشته شده تقلب استفاده کند.

۶/ ترک کردن کلاس به بهانه رفتن به دسشتشویی و یا خوردن آب. از این طریق دانشجو خارج از محدوده دید مراقبین می‌تواند به هرگونه منبع اطلاعاتی خارج و داخل دانشگاه دسترسی داشته باشد.

۷/ ترجمه موتورهای جستجو که با استفاده از آن دانشجو ابتدا موضوع مورد نظر را به زبان دیگری مانند اسپانیایی یافته سپس آن را به انگلیسی ترجمه کرده و از این طریق هیچ ردی از منبع اصلی موضوع به جای نمی‌ماند.

۸/ عکس گرفتن از مطالب درسی، جستجو در اینترنت، فرستادن جواب صحیح از طریق پیام کوتاه به دیگران از جمله کارهایی است که دانشجویان با استفاده از موبایل انجام می‌دهند.


جدول روشهای دانشجویان برای تقلب در امتحانات
نوشتن بر روی بطریهای آب
استفاده از جلدهای خوراکی هایی مانند چیپس، آدامس، شکلات و غذا برای نوشتن تقلب
نوشتن بر روی قسمتهایی از دست و پا
کپی برداری از نوشته های دیگران
استفاده از کلاه
ترک کردن کلاس به بهانه رفتن به دسشتشویی و یا خوردن آب
عکس گرفتن از مطالب درسی، جستجو در اینترنت، فرستادن جواب صحیح از طریق پیام کوتاه
ترجمه موتورهای جستجو

بر اساس گزارش ساینس دیلی، برخلاف آمار بالای تقلب در اکثر دانشگاههای جهان بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از این دانشجویان پس از ارتکاب به تقلب احساس گناه کرده و ۸۲ درصد نیز اعلام کردند که از ویکیپدیا به عنوان منبع اصلی مقالات خود استفاده کردند.

در حال حاضر در بسیاری از دانشگاههای دنیا استفاده از موبایل سر جلسه امتحان، استفاده از هرگونه ابزار الکترونیکی مانند پی دی ای، آی پاد، ساعتهای قابل برنامه ریزی، لپ تاپ و نوشتن هر چیزی روی کف دست ممنوع شده است.

کوچک بودن کلاسها، نبودن تنوع در نوع سوالات، استفاده از نمونه سوالهای تکراری در امتحان از دلایل اصلی رواج تقلب در بین دانشجویان بشمار می رود.



نکته کنکوری مهم‌: من حرف های بالا رو اصلا قبول ندارم مگه میشه دانشجو باشی و تقلب نکنی تقلب نمک این دورانه HuhBig GrinBig GrinTongueTongue

قدر لحظه ها را بدان!
زمانی می رسد که تو دیگر قادر نیستی بگویی جبران می کنم...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Video دانلود رایگان نکته و تست احتمال و آمار مهندسی Farzamm ۰ ۳,۵۷۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Farzamm
  سوال آمار moradi265 ۱ ۱,۸۹۱ ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۶:۳۹ ب.ظ
آخرین ارسال: mohsentafresh
  آمار و احتمالات مهندسی moslemrahmati ۳ ۲,۵۸۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ۰۲:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: moslemrahmati
  دنیای عروسکی ۲ admin ۸ ۴۷,۹۷۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
Question مشورت در حل یک تست آمار marvelous ۶ ۴,۲۶۸ ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ ۰۵:۱۲ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان npour ۵ ۶,۰۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: cpt.mazi
  رتبه های دعوت شدگان مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص ali hjt ۵۹ ۵۰,۹۹۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۰۱:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: musicianband1
  آمار قبولی های آیتی ۹۷ Happiness.72 ۰ ۲,۲۱۹ ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۶:۵۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72
Rainbow رنگین‌ترین شهرها در سرتاسر دنیا αɾια ۱۰ ۴,۴۲۵ ۰۲ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱ ق.ظ
آخرین ارسال: hivakish
  مشکل جدی خوابگاه های شبانه دانشگاه های تهران Happiness.72 ۶ ۵,۲۹۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ۰۴:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Happiness.72

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close