زمان کنونی: ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۴:۴۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

سوال۶۸-فصل ۱-پوران

ارسال:
  

mirabi77 پرسیده:

سوال۶۸-فصل ۱-پوران

۶۸-میخواهیم یک سخت افزار ضرب کننده ۸ بیتی با استفاده از چندین بلوک ضرب کننده ۴ بیتی بسازیم. به چند ضرلب کننده ۴ بیتی و حداقل چند جمع کننده(تمام -نیم) نیاز میباشد؟
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر

۰
ارسال:
  

Jooybari پاسخ داده:

سوال۶۸-فصل ۱-پوران

سلام. فکر کنم بشه با ۴ تا ضرب کننده پیاده سازی کرد. (ضرب کننده بدون علامت) یکی برای a0 تا a3 در b0 تا b3، یکی برای a0 تا a3 در b4 تا b7، یکی برای a4 تا a7 در b0 تا b3 و یکی هم برای a4 تا a7 در b4 تا b7. حاصل هر کدوم که ۸ بیت میشه. حاصل بلوک دوم و سوم با هم جمع میشه و ۹ بیت خروجی داره. (۸ تا تمام جمع کننده) ۴ بیت اول که جمع کردن نیاز نداره. چهار بیت پر ارزش ضرب کننده اول با ۴ بیت کم ارزش خارج شده از جمع کننده جمع میشه. (۴ تا تمام جمع کننده) برای بقیه بیتها (بیتهای پرارزش خارج شده از جمع کننده اولی) هم به ۵ تا تمام جمع کننده و ۳ تا نیم جمع کننده نیازه. در مجموع میشه ۲۰ تا جمع کننده.
۴ بیت اول از ضرب کننده اول مستقیم به خروجی میره. ۴ بیت بعدی از حاصل جمع بیت های پرارزش ضرب کننده اول با کم ارزش جمع کننده حاصل از ضرب کننده های دوم و سوم. بقیه بیت ها هم از جمع بیت های پرارزش جمع کننده با بیت های ضرب کننده چهارم بدست میاد.



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال۶۸ IT91 saharrost ۹ ۳,۵۵۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Amir V

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close