زمان کنونی: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳, ۰۵:۴۳ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

اولین کارگاه اعتماد محاسباتی

ارسال:
۰۱ آذر ۱۳۹۰, ۰۵:۵۷ ب.ظ
اولین کارگاه اعتماد محاسباتی
اولین کارگاه اعتماد محاسباتی
چهارشنبه ۲۳ آذرماه۱۳۹۰-دانشگاه اصفهان
First ISC Workshop on Computational Trust (WCT’۱۱)
December 14th, 2011,University of Isfahan

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

در چند سال اخیر مفهوم اعتماد محاسباتی مبتنی بر ایده‌هایی که ریشه در تجربه‌ی هزاران ساله‌ی زندگی اجتماعی بشر و مطالعه‌ی چگونگی شکل‌گیری اعتماد در بین افراد اجتماع دارد، به عنوان ابزاری غیر قابل جایگزین برای تضمین کاربردپذیری سیستم‌های نوین معرفی شده است. امنیت در این رویکرد جدید نه با استفاده از رمزنگاری و پروتکل‌های امنیتی سنتی بلکه بر اساس اعتماد بین فردی و بین گروهی و سود مشترک شکل می‌گیرد.
شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه اصفهان در نظر دارد اولین کارگاه اعتماد محاسباتی را برگزار نما?د. برگزار? ا?ن کارگاه فرصتی است تا محققین داخلی فعال در این حوزه نوین گرد هم آیند تا از یک سو از نزدیک درباره مسائل، چالش‌ها، کاربردها و ابزارهای تحلیل و پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت اعتماد به بحث و گفتگو بنشینند و از سوی دیگر تجربیات خود را با هدف پیشبرد پژوهش‌های مرتبطی که در حال حاضر در دانشگاه‌های مختلف توسط اساتید و دانشجویان در حال انجام است به اشتراک بگذارند.
کارگاه در دو بخش سخنرانی استادان فعال و گزارش پیشرفت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه های مرتبط برگزار خواهد شد.
الف) سخنرانان مدعو
۱-دکتر بهروز ترک لادانی (دانشگاه اصفهان)-به سمت امنیت نرم
۲-دکتر عباس قائمی بافقی (دانشگاه فردوسی مشهد) - انتشار اعتماد
۳-دکتر محمدحسین منشئی (دانشگاه صنعتی اصفهان) - اعتماد در محاسبات فراگیر و همه‌جاحاضر
ب) گزارش پژوهش های جاری
دانشجویان کارشناسی ارشد در شرف دفاع و دانشجویان دکتری با طرح تحقیق مشخص در زمینه های مرتبط با اعتماد محاسباتی می توانند درخواست خود را برای ارائه گزارش پژوهش در کارگاه ارائه نمایند. برای این منظور لازم است خلاصه ای از تحقیق جاری مشتمل بر طرح مسئله، اهداف تحقیق و نتایج مقطعی حاصل در قالب یک گزارش فنی به آدرس پست الکترونیکی ladani@eng.ui.ac.ir ارسال گردد. گزارش های ارسالی پس از بررسی در صورت مناسب بودن برای کارگاه انتخاب شده و از ارسال کنندگان برای شرکت در کارگاه و ارائه گزارش علمی دعوت به عمل خواهد آمد.
زمان های مهم
·آخرین مهلت ارسال گزارش های فنی: ۱۰ آذر ۱۳۹۰
·اعلام نتایج بررسی گزارش های فنی: ۱۵ آذر ۱۳۹۰
·آخرین مهلت ثبت نام: ۱۵ آذر ۱۳۹۰
نحوه ثبت نام و شرکت در کارگاه
برای اگاهی از جزئیات بیشتر کارگاه، نحوه ثبت نام و شرکت در کارگاه به پایگاه اطلاع رسانی شاخه دانشجویی انجمن رمز ایران در دانشگاه اصفهان به آدرس
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
مراجعه فرمایید.
چکیده سخنرانی ها
به سمت امنیت نرم )دکتر بهروز ترک لادانی(
پیشرفت در حوزه های مختلف محاسباتی و ارتباطی نوید بخش تحول در سیستم‌ها و گذار به عصر نوینی است که در آن سیستم های بسته، کوچک و با مدیریت متمرکز جای خود را به سیستم های باز، وسیع، قابل گسترش و با مدیریت توزیع شده خواهند داد. سیستم های نظیر به نظیر، شبکه های اجتماعی، محیط های محاسبات مشبک و ابری، شبکه های حسگر بی سیم و محیط های رایانش فراگیر و همه جا حاضر نمونه هایی از این تحول به شمار می آیند. شاید بتوان این تحول را حرکت از رویکرد سازمان محور به رویکرد اجتماع محور تفسیر نمود. با این تلقی ویژه، مفهوم امنیت در سیستم‌ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد. امنیت در رویکرد سازمان محور مبتنی بر وضع و اعمال سیاست های امنیتی از طریق بکارگیری مکانیزم های سخت (صفر و یک) نظیر رمزنگاری و کنترل دسترسی است. در حالی که در رویکرد اجتماع محور، امنیت مبتنی بر تعریف و تبعیت از هنجارها، ارزش‌ها و کنترل های اجتماعی از طریق بکارگیری مکانیزم های نرم (فازی)نظیر اعتماد خواهد بود. در روش دوم که آن را امنیت نرم می نامیم، امنیت مفهومی فازی، اکتشافی و مبتنی بر تجربه است در حالی که در رویکرد سنتی یا امنیت سخت، امنیت مفهومی صفر و یکی، وضعی و مبتنی بر یقین (اثبات) محاسباتی است. با دیدگاه امنیت نرم مفاهیم نوظهوری همچون جنگ و تهدید نرم در سیستم های کلان اجتماعی نیز قابل تقسیر خواهد بود. سیستم های محاسبه و مدیریت اعتماد و شهرت راه کارهای شناخته شده ای برای ایجاد امنیت نرم در محیط های محاسباتی جدید به شمار می روند. در این سمینار به تبیین و تشریح این دیدگاه و مقایسه دو رویکرد امنیت نرم و سخت خواهیم پرداخت.
انتشار اعتماد (دکتر عباس قائمی بافقی)
ارزیابی میزان قابل اعتماد بودن یک گره از یکی از دو روش ارزیابی مستقیم و غیرمستقیم یا ترکیب آنها انجام می شود. در ارزیابی مستقیم، عامل مبدأ در نتیجه تعاملات مستقیم با گره مقصد در گذشته یک ارزیابی از میزان قابلیت اعتمادبودن آن به دست می­آورد که این ارزیابی رفتار گره مقصد در آینده را پیش­بینی می­کند. براساس این مقادیر اعتماد مستقیم یک شبکه (وب) اعتماد ساخته می­شود: یک گراف جهت­دار که رأس­های آن عامل­ها و برچسب یال­های آن مقادیر اعتماد مستقیم بین عامل­ها است. در ارزیابی غیرمستقیم، عامل مبدأ توصیه­های عامل­های واسطه در مورد میزان قابل اعتمادبودن عامل مقصد را ملاک قرار می­دهد. اعتماد خاصیت تعدی یا انتشار دارد. این خاصیت به زبان ساده با این مثال بیان می­شود که اگر A به Bاعتماد دارد و B به C اعتماد دارد، پس Aمی­تواند به C اعتماد کند. اعتماد A به Cاعتماد غیرمستقیم یا اعتماد انتشاری خوانده می­شود. با این که برروی کلیت خاصیت تعدی اعتماد تقریبا اتفاق نظر وجود دارد، بحث­های زیادی وجود دارد که در هر حوزه و شرایط خاص تعدی تا چه اندازه معتبر است و چه الگوریتم­ یا روشی برای محاسبه اعتماد غیرمستقیم باید به کار گرفته شود. در انتشار اعتماد مسائل مختلفی به شرح زیر مطرح است که در این ارائه به آنها خواهیم پرداخت.
· آیا اگر مقدار اعتماد مستقیم در دسترس است، نیازی به محاسبه اعتماد انتشاری نیست؟ یا این که بهتر است ترکیب اعتماد مستقیم و غیرمستقیم درنظر گرفته شود؟ در صورت اخیر نحوه ترکیب چگونه باشد؟
· فرمول یا الگوریتم های انتشار اعتماد
· معیارهای ارزیابی یک شیوه انتشار اعتماد
· نقش انواع اعتماد در مساله انتشار به ویژه اعتماد شایستگی و اعتماد توصیه
· تأثیر طول زنجیره در دقت محاسبه اعتماد انتشاری
· چگونگی ترکیب اعتماد وقتی چند مسیر اعتماد وجود داردجهت حصول برآیند کلی و دقیق­تر
· تاثیر زمینه یا دامنه مورد بحث در انتشار اعتماد و نحوه انتشار اعتماد از یک دامنه به دامنه دیگر
· استفاده از شیوه های محاسبات نرم به ویژه ACO با توجه به سنخیت آن با شبکه اعتماد.
اعتماد در محاسبات فراگیر و همه‌جاحاضر (دکتر محمدحسین منشئی)
ایجاد و مدیریت اعتماد همیشه به عنوان یک مساله مهم و پیچیده در شبکه‌های مخابراتی ثابت مطرح بوده است. حال آنکه شبکه‌های نسل جدید مخابرات بی سیم‌، که با فراگیرشدن سرویسهای مخابراتی وپیشرفت فن‌آوری مخابرات بی سیمهمه گیر شده است، تعریف اعتماد را بسیار پیچیده‌تر و مهمتر کرده است. در حقیقت بدون وجود اعتماد هیچ کاربری از سرویسهای جدید استفاده نکرده و در آن مشارکت نخواهد کرد.در نتیجه، واضح است که تمام مبانی قدیمی‌ اعتماد باید دوباره بررسی‌ و تعریف شود. به عنوان مثال در کاربردهای جدید سرویسهای مخابراتی بی سیم‌، حفظ حریم خصوصی وحفاظت از اطلاعات شخصی‌ همیشه برای کاربران مهم است، که باعث پنهان کردن اطلاعات مهم کاربر از سایرکاربران شده ودر نتیجه راه را برای محاسبه اعتماد و استفاده از سرویسهای جدید سخت‌تر می‌کند. مثال دیگر، حذف کاربران غیر قابل اعتماد در شبکه‌های بی سیمنسل جدید وساختن شبکه‌ای مطمئن‌تراست.در این مورد، محدودیتهای جدید این شبکه‌ها را باید در نظر گرفت. به طور مثال کاربران در هر مکان و هر زمان‌ به مدیریت سیستم دسترسی ندارند. در محاسبات فراگیر، هر گره باید به صورت یک کاربر خودخواه در نظر گرفته شود، به این معنی که رفتار آن باید کاملا مطابق با منطق و برای افزایش بهره و کاهش هزینه‌های خود باشد. بنابراین در این شبکه‌ها باید پروتکلهایی طراحی‌ وساخته شود که مشوق کاربران برای همکاری واعتماد‌سازی، یا به اصطلاح در تئوری بازی‌ها strategy-proofباشد.
در این سمینار چندین مساله جدید در محاسبات فراگیر و همه‌ جا ‌حاضر، از جمله پروتکلهای حفظ حریم خصوصی مکانی، سیستمهای توزیع شده حذف کاربران غیر قابل اعتماد وامنیت شبکه‌های تبلیغاتی معرفی و مسائل مربوط به اعتماد سازی در هر پروتکل بررسی می شود. درهرقسمت روشهای تحلیل با تئوری بازی‌ها و تئوری میانگین معرفی‌ وچگونگی‌ کاربرد آنها دراعتماد سازی بررسی می شود.


برای اطلاعات بیشتر به فایل پیوست مراجعه کنید.
موفق باشید.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
 سپاس‌گزاری شده توسط: luna
ارسال:
۲۰ آذر ۱۳۹۰, ۱۱:۱۰ ب.ظ
RE: اولین کارگاه اعتماد محاسباتی
سلام
برنامه زمانی اعتماد محاسباتی پیوست میباشد.
موفق و موید باشید.


فایل‌(های) پیوست شده
WCT12-Program.pdf
اندازه فایل: ۳۴/۲۱ KB
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  بنظرتون کارگاه فیروزه کوبی درامد خوبی داره؟ azi454 ۰ ۱,۹۶۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۰۹:۵۱ ب.ظ
آخرین ارسال: azi454
Star کارگاه داستان نویسی دسته جمعی marvelous ۹ ۶,۴۵۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۰۶:۰۹ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  افتتاح اولین مرکز تست سنتر ایرانی در ترکیه mahdi_atd@yahoo.com ۰ ۱,۵۸۲ ۰۹ تیر ۱۳۹۷ ۰۸:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: mahdi_atd@yahoo.com
  اولین تجربه کاری من! وقتی پروژه‌ای رو قبول کردم که توش صفر بودم! Milestone ۶۹ ۴۲,۵۲۹ ۰۸ دى ۱۳۹۶ ۰۲:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: pioneer01
  تبدیل بازدید کننده به مشتری و کسب اعتماد sayeha ۰ ۱,۵۲۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ۰۱:۲۰ ق.ظ
آخرین ارسال: sayeha
  سوال( یافتن اولین و دومین عنصر بیشینه ) arash691 ۰ ۱,۳۳۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ ۱۰:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: arash691
  پردازنده های محاسباتی akramasadi ۰ ۱,۷۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۰۱:۳۱ ق.ظ
آخرین ارسال: akramasadi
  شروع کلاس ها :اولین دوره فارسی سازی پوسته و افزونه وردپرس، ۱۰درصد تخفیف گروهی masoomeh_s ۲ ۲,۳۴۳ ۱۳ دى ۱۳۹۵ ۰۹:۰۰ ب.ظ
آخرین ارسال: siyamaknadimi
  دانلود رایگان فیلم آموزشی کارگاه مقاله نویسی fo-eng ۲ ۲,۲۶۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۵۸ ق.ظ
آخرین ارسال: newwink
  پردازنده A10 Fusion اپل ۱۲۰ برابر قویتر از پردازنده اولین آیفون است tamirat ۰ ۲,۲۷۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: tamirat

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close