زمان کنونی: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳, ۰۷:۵۹ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

نکاتی از یک مارگزیده ی شبکه و امنیت! اشتباهات منو تکرار نکنید!

ارسال:
۱۶ آذر ۱۳۹۴, ۱۰:۱۷ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹ ب.ظ، توسط smasoud.)
نکاتی از یک مارگزیده ی شبکه و امنیت! اشتباهات منو تکرار نکنید!
سلام دوستان
دسته گل جدید سنجش که دیگه نیاز به توضیح و تفسیر نداره رو حتما همه در جریانید...
توی همین حین، یاد اشتباهات مهلک پارسالم افتادم! گفتم بد نیست اگر اینا رو با شما هم درمیون بذارم تا مثل پارسال من نابود نشه زحماتتون!
این مطالبو توی وبلاگ نوشتم و عینا همینجا هم میارم
این لینک مطلب:
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

توی وبلاگ با رنگ بندی و پاراگراف بندی راحت تر میشه خوند... ولی کل مطلبو هم اینجا کپی میکنم و دیگه حقیقت حوصله رنگ بندی ندارم! چون اینجا نمیاد رنگ بندیا و پاراگراف بندیا و عکسا با کپی پیست کردن!...

نکاتی از یک مارگزیده ی شبکه و امنیت! اشتباهات منو تکرار نکنید!

امروز که دیدم بر خلاف همه گمانه زنی ها، امنیت(یا همون رایانش امننننن!!) و شبکه همون آی تی باقی مونده، دقیقا یاد پارسال افتادم که دفترچه اول اومده بود و امنیت و شبکه رفته بود زیرمجموعه کامپیوتر... بعد از یک هفته هم برگشت! که هردوی این اتفاقات انصافا به من ضربه زد! در واقع من این بحرانو نتونستم مدیریت کنم!
این شد که گفتم چن تا نکته طلایی از یک پیر کنکور امنیت و شبکه! یک مارگزیده! که از ریسمون سیاه و سفید میترسه! بنویسم بسا کسی خوند و اشتباه پارسال منو در این مورد مرتکب نشد!(البته من پارسال اشتباهاتم فراتر از این مورد بودا!! ولی خب اینم یکیش بود!!)
مشاوره امنیت و شبکه در شرایط تغییرات جدید
اینها رو به طور خاص برای اونایی مینویسم که تا الان به اطمینان از اینکه شبکه و رایانش امن زیرمجموعه کامپیوتر هست داشتن درس میخوندن و طبیعتا درسایی مثل هوش و نرم رو نخوندن و در عوض درسایی مثل مدار منطقی و نظریه خوندن!!:
۱- خودتونو کنترل کنید!!
ببینید، یک مساله بیشتر وجود نداره! و اون اینه که افسار این ماجرا به دست وزارت علوم و سازمان سنجش هست! پس بجای خودخوری و اینکه چه باید کرد و از این حرفا به این نکته توجه کنید که اولا چیزی رو که از دست دادید(زمان!) اونقدر وضعیت شما رو بغرنج نمیکنه که امکان جبران نباشه! یا حتی فک کنید که دیگه سخته خودتونو برسونید!!! کنکور دقیقا ۵ ماه دیگه هست! وحتی اگر تا الان چیزی نخونده باشه کسی میتونه شرو کنه از صفر و بخونه برای رتبه ۱ شدن!! حالا اگر کسی درسایی مثل ساختمان و الگوریتم و سیستم عامل و این مواردو هم خونده و حالا یکی دوتا درس اضافی هم خونده و یکی دو تا رو هم اصلا نخونده(هوش و نرم افزار)، نه تنها عقب نیست بلکه جلو هم هست!!!
۲- شرایط همه یکسانه!
یعنی برای همه کشته مرده های شبکه و امنیت، این وضعیت بلاتکلیفی وجود داره! و بدونید که رقبای اصلی شما همین کسانی هستن که تا امروز فک میکردن شبکه و امنیت زیر مجموعه کامپیوتر هست!! و نگران اینکه مثلا اونایی که از اول آی تی خوندن الان جلوترن نباشید!! رقابت سنگین واقعی بین علاقه مندای این گرایشاست! بین عاشقای این گرایشا! بین کشته مرده هاش!!!
۳- الله الله!! از غافل شدن از سایت سنجش!!!
مبا دا هر روز و روزی لااقل سه بار!!! از چک کردن سایت سنجش غافل بشید!! من بدبخت! همین پارسال حدود یک هفته دیر تر از اینکه مجددا امنیت و شبکه به آی تی برگشت متوجه شدم!!! یعنی یکی دو روز از چک کردن سایت سنجش غافل شدم و همون یکی دو روز این بروز رسانی راجع به ارشد اومد... و میدونید سایت سازمان سنجش اینجوریه که وقتی خبر جدیدی راجع به یکی از مقاطع میاد، باکس مربوط به همون مقطع میاد بالا، و وقتی از یه مقطع یا آزمون دیگه یه خبر جدید میاد، اون باکس میاد بالا!!! و این دلیلی بود بر اینکه وقتی یکی دو روز من چک نکردم سایت سنجش رو، بعدش یه خبر از یه مقطع دیگه اومده بود بالا و باکس ارشد رفت زیرررر!!!! و این شد که من نفهمیدم جریان برگشتن گرایشا به آی تی رو!! اگر هم یکی از دوستان نمیگفت اصلا متوجهش نمیشدم!!! اینا رو برای این گفتم که به اندازه یک درصد ممکنه دوباره یه اصلاحیه بزنن که نخیرررر!!! امنیت و شبکه همون کامپیوتر باید باشه!!! یک درصد!!
۴- با قدرت بخونید و بخونید و بخونید!!!
به هر حال یه سری دروس هستن که شما باید میخوندید! خواه ناخواه! پس در مورد این درسا هیچ شکی نباید کرد!! این درسا چیا هستن؟؟ ساختمان داده، طراحی الگوریتم، سیستم عامل، شبکه، پایگاه داده، ریاضی گسسته، معماری کامپیوتر
همون چهار تای اول خودشون یلی هستن واسه خودشون از نظر اثر گذاری! پس این درسا رو در هر حال بترکونید!!!
۵- نکته طلایی!! با درسای جدید، کژدار و مریز پیش برید!! به دو دلیل!
درسای مهندسی نرم افزار و هوش مصنوعی رو هم کژدار و مریز پیش برید!! یعنی یواش یواش! چرا اینو میگم! دو دلیل مهم دارم!! از تجربه پارسالم!!! و یک دلیل عقلانی!!
الف-(دلیل کم اهمیت تر): در هر حال ممکنه برگرده دوباره!!! واین یعنی فاجعه! پس این جدیدا رو کژدار و مریز برین جلو و منطقی و نظریه رو هم تا همون جایی که خوندین گاهی مرور کنین!! که اگر برگشت احساس نابودی نکنین!!( مث پارسال من!)
ب-(دلیل مهمتر!) : پارسال که اولش رفت زیر مجموعه کامپیوتر، سریعا من رفتم سراغ مدار منطقی و نظریه زبانها! حالا نخون کی بخون! یعنی مغزم پر شده بود از این دو درس!!! چرا؟؟؟ چون با خودم میگفتم الان کامپیوتریا اینا رو بلدن و خوندن تا الان پس من عقبم!!! درست مثل الان که ملت میگن آی تی ها این دو درس هوش و مهندسی نرم افزار رو از اول تا الان محکم خوندن و ما عقبیم!! پس این دو درسو بترکونیم!!!
اشکال این نگرش وحشتناک چیه؟؟ اینه که وقتی مغزتو به طور احتمالا استرسی(به خاطر احساس عقب بودن!!) پر کنی از این درسای جدید و با فشار بیشتر و مدت زمان بیشتر نسبت به بقیه درسا بخونین، این میشه که اولا همینا بازدهیشون میاد پایین! چون باید با آرامش جلو ببرین این جدیدا رو و مهمتر!، هم درسای قبلی که باید در هر حال خونده بشن رو تحت الشعاع قرار میده! یعنی امکان فراموشی و گیج شدن در درسای دیگه رو دارید! وقتی بخش مهمی از فکر و ذکر شما بشه درسای جدید! مطالب ظریف و ریز از درسای دیگه که کلی با آرامش خوندین، تحت الشعاع قرار میگیرن!!
پس چه باید کرد با این درسای جدید؟؟!! پاسخ! اینکه اولا وقت برای مسلط شدن به این جدیدا زیاده! خیلی هم زیاده!!(به یاد بیارید که کنکور ۵ ماه دیگست) ثانیا با آرامش برخورد بشه باهاشون! مث درسای دیگه! نشن سلطان و سایه بندارن روی درسای دیگه!!!
اینا تجربه های پارسال منه... و آزموده را آزمودن خطاست!!! انشاءالله که برای یک نفر هم که شده مفید باشه و دچار وضعیت پارسال من نشه و زحمتاش...
یا علی تا بعد که ببینیم این حضرات! چه آشی برامون پختن!!!!
۷
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۰ آذر ۱۳۹۴, ۱۱:۰۴ ب.ظ
نکاتی از یک مارگزیده ی شبکه و امنیت! اشتباهات منو تکرار نکنید!
با رتبه هزار و نود و یک کجا قبول شدی؟؟؟؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۲۱ آذر ۱۳۹۴, ۱۱:۲۳ ب.ظ
نکاتی از یک مارگزیده ی شبکه و امنیت! اشتباهات منو تکرار نکنید!
(۲۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۴ ب.ظ)amin22 نوشته شده توسط:  با رتبه هزار و نود و یک کجا قبول شدی؟؟؟؟
۱۱۹۱
هیچ جا! الان پشت کنکوریم.
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصاحبه با رتبه ۵۱ آی تی و تجارت و ۷۷ شبکه و امنیت Rehe1994 ۵ ۶,۳۰۴ ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: arashi300
Smile مصاحبه با رتبه ۱۹ امنیت و شبکه pouya47 ۲۴ ۲۲,۴۴۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۵۲ ب.ظ
آخرین ارسال: saharitst
  مصاحبه دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی Happiness.72 ۹۸ ۱۰۸,۷۸۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۵:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali001100
  در جستجوی اساتید امنیت wskf ۰ ۱,۸۹۵ ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ۰۸:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: wskf
Exclamation ترکیبات با تکرار m_maj2004 ۱ ۱,۶۴۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ۰۱:۵۵ ب.ظ
آخرین ارسال: BBumir
  امنیت در تلگرام marvelous ۰ ۱,۹۷۱ ۲۷ دى ۱۳۹۸ ۰۲:۱۷ ق.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  کمک برای حل تمرین امنیت شبکه پیشرفته behnazk ۰ ۱,۹۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷ ب.ظ
آخرین ارسال: behnazk
  معرفی سایت های آموزشی برای علاقمندان به مباحث عملی امنیت Lonely Palm ۶ ۸,۱۵۹ ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۳:۴۷ ب.ظ
آخرین ارسال: research.moghimi
Question دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ؟؟؟!!!! Blue Boy ۳۷ ۵۲,۵۳۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ۰۱:۳۵ ق.ظ
آخرین ارسال: abolfazl1993
  ابزار شبیه سازی پروتکل های امنیت شبکه - ابزار اسکایتر mavin1200 ۰ ۲,۱۴۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ۰۱:۵۰ ق.ظ
آخرین ارسال: mavin1200

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close