زمان کنونی: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۸:۱۵ ق.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

الگوریتم یافتن گرامر یک npda

ارسال:
  

پرهام پرسیده:

الگوریتم یافتن گرامر یک npda

در کتاب پیترلینز، ترجمهٔ بابک سلیمی و مجتبا پور محقق، ص ۱۷۰ مثالی (مثال ۸ از فصل ۷، آتاماتای پشته‌ای) برای یافتن گرامر یک npda زده اما من درست متوجه نشدم. دوستان می‌تونند راهنمایی کنند؟
[tex]\delta(q0,a,z)={(q0,Az)} \ \delta(q0,a,A)={(q0,A)} \ \delta(q0,b,A)={(q1,\lambda)} \ \delta(q1,\lambda,z)={(q2,\lambda)} \[/tex]

۱
ارسال:
  

ف.ش پاسخ داده:

RE: الگوریتم یافتن گرامر یک npda

(۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ۱۲:۵۳ ب.ظ)پرهام نوشته شده توسط:  در کتاب پیترلینز، ترجمهٔ بابک سلیمی و مجتبا پور محقق، ص ۱۷۰ مثالی (مثال ۸ از فصل ۷، آتاماتای پشته‌ای) برای یافتن گرامر یک npda زده اما من درست متوجه نشدم. دوستان می‌تونند راهنمایی کنند؟
[tex]\delta(q0,a,z)={(q0,Az)} \ \delta(q0,a,A)={(q0,A)} \ \delta(q0,b,A)={(q1,\lambda)} \ \delta(q1,\lambda,z)={(q2,\lambda)} \[/tex]

شما برای یک pda علاوه بر ورودی و وضعیت فعلی که در dfa داشتید یک پشته نیز دارید که نقش حافظه را برعهده دارد‌، وقتی پشته خالی است علامتی که در بالای پشته نوشته شده z هست.
مورد اول که نوشتید میگه که وقتی علامت بالای پشته z هست(توجه کنید که در لحظه خواندن این z پاپ شده میدانیم که قبلا علامت بالای پشته z بوده اما در حال حاظر علامتی در بالای پشته نیست.چون پاپ میخواند و حذف میکند) و ورودی pda ما a است و در وضعیت q0 قرار دارید در پشته Az را پشته پوش کنید(z در کف پشته و A روی سر z) و در وضعیت q0 بمانید.

۲) اگر در وضعیت q0 هستید و ورودی a است , علامت بالای پشته A بوده در همین وضعیت q0 بمان و دوباره A که پاپ کرده بودی را پوش کن. یعنی اگر علامت بالای پشته A باشد و ورودی a و دروضعیت q0 باشیم در همان وضعیت میمانیم و پشته نیز تغییری نمیکند.

۳) اگر در وضعیت q0 بودی و علامت بالای پشته A بود و ورودی b‌، به وضعیت q1 برو و درپشته چیزی پوش نکن. (در اصل A بالای پشته را حذف کرده ایم).
۴)اگر در وضعیت q1 بودی و ورودی لاندا بود (یعنی ورودی را در نظر نمیگیریم و هد ورودی نیز جابه جا نمی شود) و علامت بالای پشته z بود (یعنی پشته خالی بود)به وضعیت q2 برو و لاندا را پوش کن.(یعنی چیزی پوش نکن و در اصل z را حذف کرده ایم)


حالا فرض کنید که رشته ab را به pda داده ایم در ابتدا پشته خالی است در وضعیت q0 قرار داریم ورودی را از چپ به راست میخوانیم پس ورودی فعلی a است طبق قانون ۱‌، A را در پشته پوش میکنیم. یعنی در پشته Az داریم.وضعیت همان q0 است.ورودی فعلی b می باشد طبق قانون ۳ باید به وضعیت q1 برویم و A از بالای پشته حذف شد. با استفاده از قانون ۴ به وضعیت q2 میرویم و z را از بالای پشته حذف میکنیم.اگر q2 وضعیت پذیرش باشد رشته پذیرفته میشود.



موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آموزش زبان انگلیسی:گرامر cyruskingsolomon ۱ ۳,۰۱۰ ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ۰۱:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  گرامر زبان انگلیسی:صفت های ed و ing دار cyruskingsolomon ۳ ۲,۶۴۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۰۶:۴۱ ب.ظ
آخرین ارسال: cyruskingsolomon
  مرتبه زمانی یافتن قطر Sepideh96 ۲ ۳,۴۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸ ۰۴:۳۴ ب.ظ
آخرین ارسال: erfan30
  گرامر منظم Sanazzz ۶ ۶,۱۶۳ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۴:۳۲ ب.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
Question یافتن دو عدد پیچیدگی زمانی O(n) porseshgar ۲ ۳,۵۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۱۶ ب.ظ
آخرین ارسال: porseshgar
  گرامر مستقل از متن Sanazzz ۴ ۴,۹۰۹ ۱۲ دى ۱۳۹۷ ۰۹:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
  گرامر Sanazzz ۰ ۱,۶۰۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ۰۴:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: Sanazzz
  یافتن مسیر در گراف کامل دو بخشی Sepideh96 ۳ ۳,۷۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲ ب.ظ
آخرین ارسال: αɾια
  راه حلی برای یافتن تداخل در روشهای تقدم Sepideh96 ۱ ۱,۹۴۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: alilash
Exclamation تشخیص نوع زبان و گرامر به صورت تستی و سریع kamran_maneshtir ۰ ۲,۰۵۳ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ ۰۷:۴۶ ب.ظ
آخرین ارسال: kamran_maneshtir

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close