زمان کنونی: ۱۰ آذر ۱۳۹۹, ۱۰:۳۶ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چگونه اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنیم

ارسال:
۱۹ آبان ۱۳۹۰, ۰۶:۱۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۹ آبان ۱۳۹۰ ۰۶:۳۸ ب.ظ، توسط maryami.)
Smile چگونه اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنیم
استرس در زندگی روزمره، امری عادی است و گاه می‌‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد؛ اما هنگامی که جنبه مرضی پیدا کند و بصورت نگرانی و اضطراب دائم درآید و افکار و اعمال انسان را تحت تأثیر قرار دهد، می‌‌تواند خطرناک باشد. میزان اضطراب در افراد گوناگون، متفاوت است. ممکن است موقعیتی که برای فردی بسیار نگران کننده است برای دیگری اصلا استرس زا نباشد و بالعکس. مثال بارز این مسأله، سخنرانی در میان جمع است که در برخی افراد نگرانی زیادی ایجاد می‌‌کند، در صورتیکه برای برخی دیگر امری بسیار عادی تلقی می‌‌شود. بنابراین بهترین راه برای غلبه بر استرس پیدا کردن راه حل و تکنیکی متناسب با شخصیت فرد می‌‌باشد.


عوامل استرس زا Confused

برای اینکه بر اضطراب خود غلبه کنید، باید تشخیص دهید که چه زمانی و چرا دچار نگرانی می‌‌شوید. اکثر ما فکر می‌‌کنیم که اضطراب نتیجه عوامل خارجی است، اما باید بدانیم که عامل اضطراب در خود ما وجود دارد و واکنش و نگرش ما به موقعیت‌ها و مسائل است که اضطراب را به وجود می‌‌آورد. ممکن است حضور در کلاس، کنفرانس دادن، صحبت با اساتید، برقراری ارتباط با دیگر دانشجویان، امتحان و بسیاری مسائل دیگر در شما ایجاد اضطراب کند. البته این یک امر عادی است، اما شما باید سعی کنید عوامل و موقعیت های استرس زا را به خوبی تشخیص دهید تا بتوانید بر اضطراب بی مورد خود غلبه کنید.


غلبه بر اضطراب Exclamation

راههای زیادی برای غلبه بر اضطراب وجود دارد، اما شما باید راهکار مناسبی را که با شخصیت شما متناسب است، بیابید و بکار ببرید. بخاطر داشته باشید بعضی از این مهارت‌ها نیاز به تمرین مستمر دارند تا ثمر بخش شوند. درست مثل دوچرخه سواری و یا شنا که نیاز به تمرین مداوم دارند، این مهارت نیز با تمرین مداوم، پرورش می‌‌یابد و به زودی شما می‌‌توانید احساس نگرانی خود را به راحتی کنترل کنید.


۱- نفس عمیق بکشید Cool

وقتی مضطرب هستید، نمی توانید به راحتی نفس بکشید و این مسأله به خودی خود تولید استرس می‌‌کند. ممکن است حتی بدون آنکه متوجه باشید نفس خود را در سینه حبس کنید. میزان اکسیژن در خون کاهش می‌‌یابد و عضلات شما منقبض می‌‌شوند. ممکن است احساس سردرد کنید و یا نگرانی شما افزایش یابد. بعد از این هرگاه احساس نگرانی کردید، نفس عمیق بکشید، و چند ثانیه هوا را در ریه های خود نگه دارید. سپس به آرامی تا ۱۰ بشمارید و هوا را آزاد کنید.


۲- برای انجام کارهای خود برنامه ریزی کنید Idea

یکی از عوامل استرس زا استفاده نادرست از زمان و نداشتن برنامه ریزی مناسب می‌‌باشد. لیستی از وظایف روزانه خود تهیه کنید و بر اساس درجه اهمیت آنها را تنظیم کنید. سعی کنید کارهای مهم‌تر را زودتر انجام دهید. بعد از انجام هر کار، آن را از لیست برنامه خود خط بزنید. صبح قبل از هر چیز کارهای را انجام دهید که علاقه چندانی به آنها ندارید، اما مجبورید انجام دهید. به این ترتیب، بقیه روز احساس نگرانی کمتری خواهید کرد.


۳- با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید Heart

سعی کنید دوستان بیشتری پیدا کنید. هرگاه احساس تنهایی و یا نگرانی کردید به دیدار یکی از دوستان خود بروید و با او صحبت کنید.


۴- به ذهن خود استراحت بدهید Sleepy

تجسم یک منظره زیبا می‌‌تواند ذهن شما را از یک موقعیت استرس زا دور کند. هر گاه فرصت کردید، چشم های خود را ببندید و مکانی آرام و زیبا را در ذهن خود مجسم کنید. سعی کنید تمام جزئیات آن مکان را احساس کنید.( نوای دلنشین، منظره زیبا، عطر دل انگیز و … )همچنین می‌‌توانید با خواندن یک کتاب و یا گوش کردن به یک موسیقی آرام و دلنشین، اضطراب را از خود برانید.


۵- فعال باشید Wink

فعالیت های بدنی نقش مهمی در کاهش اضطراب دارد. شما با ورزش کردن و سایر فعالیت های بدنی می‌‌توانید فشارهای روانی ناشی از اضطراب را کاهش دهید. سرگرمی مورد علاقه خود را پیدا کنید و بطور منظم به انجام آن بپردازید. ورزش، کارهای هنری، رسیدگی به گل‌ها و باغچه و … در زمانیکه مضطرب هستید می‌‌تواند شما را آرام کند و انرژی بیشتری به شما بدهد. بخاطر داشته باشید که جسم و روح جدایی ناپذیرند.


۶- مراقب سلامتی خود باشید Tongue

شرط داشتن جسم و روحی سالم، تغذیه مناسب و استراحت کافی می‌‌باشد. بدن سالم و قوی برای غلبه بر استرس آمادگی بیشتری دارد. درست مثل یک ماشین که بدون بنزین از حرکت می‌‌ایستد، بدن شما نیز بدون تغذیه مناسب و خواب کافی قدرت خود را از دست داده و به راحتی تسلیم موقعیت های استرس زا می‌‌شود. پس مراقب خواب و خوراک خود باشید.


۷- خندیدن را فراموش نکنید Big Grin

خنده بهترین راه برای غلبه بر استرس می‌‌باشد. گاه گاهی فیلمی کمدی نگاه کنید و یا جمله طنزی بخوانید تا حس شادی و نشاط در شما زنده شود.


۸- خوش بین باشید Smile

وقتی که مضطرب هستید اغلب به همه چیز با دید منفی نگاه می‌‌کنید. برخی افراد به این مسئله عادت کرده اند و در واقع همیشه نیمه خالی لیوان را می‌‌بینند. اگر شما جزو این دسته افراد هستید، سعی کنید این عادت را ترک کنید. به نقاط روشن و زیبای زندگی فکر کنید و خوش بین باشید. بعد از این به دنبال نکات مثبت یک مسأله باشید نه نکات منفی. خنده یک کودک، دیدن یک دوست قدیمی، آواز یک پرنده، طلوع خورشید، سلامتی، شادابی، جوانی و.... نمونه هایی از نکات مثبت و روشن زندگی می‌‌باشند. ممکن است این نکات بسیار ساده و ناچیز به نظر آیند، اما به تدریج همین نکات ناچیز می‌‌توانند دید شما را نسبت به زندگی تغییر دهند و از اضطراب شما بکاهند.


۹- به خدا توکل کنید Angel

آخرین و مهمترین نکته آنکه در همه حال به خدا توکل کنید و از او یاری بخواهید تا همواره در آرامش به سر ببرید.

If you have built castles in the air
your work need not be lost
that is where they should be
Now put foundations under them
Henry David Thoreau
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: redrose , arshad91 , مازیار صفایی , mat , Arena , ملیکا , lucky_luke , aminamini , parichehr65 , najme60 , Mohammad-A , parimehraban , Sunshine Off , zohre shah , svk7 , makieh
ارسال:
۲۰ آبان ۱۳۹۰, ۰۷:۲۰ ق.ظ
چگونه اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنیم
من که استرس نمیگیرم اصلا فقط عوارضش میاد سراغم اونم بعضی وقتا.با تایید همه‌ی حرفای بالا با نشاط بودن رو خیلی محانی میتونیم بدست بیاریم و یکی از بهترین و راحت ترین راه دستیابی به آرامش هست.

تحمل مشقت به امید آسایش بهتر از آسایشی است که سختی به دنبال دارد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: maryami , Sunshine Off


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۱۳۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۱۱۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  چگونه این خطا را موقع اجرای sql server 2014 رفع کنم ؟ farahnaz ۲ ۱۳۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸ ق.ظ
آخرین ارسال: farahnaz
  سن واقعی بدن خود را حساب کنید fahimehazimi ۷۱ ۱۸,۵۱۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: gerdoo_456
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲۸۱ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۳۲۸ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi
  ۱۲ کد شگفت‌انگیز موبایل خود را کشف کنید elecomco ۰ ۲۷۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  نقش آفرینی بر روی پارچه در قدیم چگونه بوده است؟ maryamdolati ۰ ۴,۰۶۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۰۵:۲۲ ب.ظ
آخرین ارسال: maryamdolati
Smile حضور خود را با صلوات بر محمد و آل محمد به ثبت برسانید soheila-zd ۴۰۵ ۳۱,۸۰۵ ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۰۱:۴۵ ب.ظ
آخرین ارسال: salam az ma
  نکات کتاب طراحی الگوریتم نارنجی پوران پژوهش(نوشته ی خود آقای یوسفی) Milad_Hosseini ۱ ۲,۷۴۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ۰۶:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: asdasdasdasd

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close