تالار گفتمان مانشت
سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - نسخه‌ی قابل چاپ

سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - Masoud05 - 20 شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۴۹ ب.ظ

[تصویر:  attachment.php?aid=1179]

سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - someone - 21 شهریور ۱۳۹۰ ۱۲:۲۹ ق.ظ

اولا تو این سوال پیمایش پیش ترتیب ۸ تا گره است و پس ترتیب ۹ تا. گره‌ی V انگار تو پیش ترتیب جا مونده.جاش مشخص نیست من خودم تو کنکور فکر کردم این سوال غلطه و جواب ندادم.اما در مواجهه با این سوالات
وقتی پیمایش پیش ترتیب رو داریم و برگ‌ها هم مشخصند و تک فرزندی نداریم از سمت راست شروع میکنیم وبرگ‌ها رو به ترتیب تو پشته قرار میدیم به گره غیر برگ که رسیدیم از سر پشته دو تا رو حذف میکنیم که میشن فرزند چپ و راست این گره غیر برگ و این گره غیر برگ رو تو پشته قرار میدیم و میشه ریشه اون دو تا که حذف کردیم همین طوری ادامه میدیم .دقت کنید اگه پس ترتیب رو دادن از سمت چپ یعنی همون برگا شروع میکنیم .دقیقا مثل بالا عمل میکنیم ولی جای بچه های چپ و راست رو عوض میکنیم

RE: سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - majid67110 - 21 شهریور ۱۳۹۰ ۰۹:۱۸ ق.ظ

با وجود اینکه پیمایش پیش وندی این سوال یکی از حرف‌ها (V) را کم دارد اما باز میشه به این سوال جواب داد . را ه حل تستیش به این صورت است که ترتیب برگها در همه پیمایش‌ها یکی است .
و در پیمایش پیشوندی ترتیب برگها بدین صورت است‌: Z B O D . حالا باید به گزینه‌ها نگاه کینم کدام یک از گزینه‌ها ترتیب برگ هاش بدین صورت می باشد که فقط گزینه یک بدین صورت است .
اگه با این راه حل قابل حل نبود( یعنی طراح همه گزینه هاش ترتیب ملاقات برگها را رعایت کرده بود )
باید درخت را با پیش ترتیب درست کنیم و بعد پس ترتیب آن را بدست بیاریم
همین

سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - someone - 21 شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۱۱ ق.ظ

در مورد نکته ترتیب پیمایش برگ‌ها بله بعد کنکور من هم به این نتیجه رسیدم.اما راه حل کلی برای حل این سوال به ذهنم نمیرسه.فکر میکنم نکته سوال همین مسئله بوده و نیازی به حل بیشتر نداشته.
وقتی یه گره نیس چجوری پیش ترتیب کنیم بعد پس ترتیب.مسئله همینه!

سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - majid67110 - 21 شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۵۰ ق.ظ

تنها راه حل این سوال همین رعایت ترتیب برگهاست . با این سوتی طراح راه حل دیگری نداره چون جای یه برگ در پیمایش پیشوندی کم است و نمیتوان درخت آن را رسم کرد .

RE: سوال ۲- تست فناوری اطلاعات - **sara** - 21 شهریور ۱۳۹۰ ۱۱:۵۱ ق.ظ

جواب گزینه ۱

برای رسم درخت:
گره ریشه را رسم می کنیم (یعنی X) چون در صورت سوال آمده که گره تک فرزندی نداریم، پس دو گره به آن اضافه می کنیم. Y فرزند چپ می شود. Y برگ نیست پس دو فرزند دارد، یکی Z و دیگری A .
گره A دو فرزند دارد یکی B و دیگری V (واضح است چون اگر F را فرزند A در نظر بگیریم، به دلیل اینکه برگ نیست، باید حتماً O و D را فرزند آن قرار دهیم. این امکان پذیر نیست چون در این صورت گره X تک فرزندی می شود).
F فرزند راست X است و دو فرزند دارد: O و D

حالا پیمایش پس ترتیب را بدست می آوریم.

[تصویر:  d8u57q7m5i8yx60yymq.jpg]