تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: کتاب برای الکترونیک دیجیتال و Vlsi
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4
من میخوام معماری کامپیوتر امتحان بدم کس از دستان میدونه کتاب الکترونیک دیجیتال و vlsi صاحب الزمانی دقیقا با چه عنوانی چه انتشاراتی است ؟
طراحی VLSI دیجیتال

فرشاد صفایی، محمود فتحی، مرتضی صاحب الزمانی
مشخصات کتاب

تعداد صفحه: 552
نشر: شیخ بهایی (20 آبان، 1387)
شابک: 978-964-92527-4-2
قطع کتاب: وزیری
وزن: 1150 گرم
منبع: ادینه بوک
کتاب vlsi آقای صاحب زمانی برای الکترونیک دیجیتال هم کفایت میکنه یا احتیاج به منبع دیگه ای هست
منم امسال قصد شرکت در این گرایش رو دارم.برای دروس VLSIودیجیتال کتب کامل کنکوری کم پیدا میشه.آقای صاحب الزمانی به جز کتابی که یکی از دوستان معرفی کردن کتاب دیگه ای نوشتن که قدیمیه و سخت‌تر پیدا می شه. کتاب انتشارات شیخ بهایی پیوستگی جالبی نداره اما به هر حال به عنوان اولین رفرنس کنکوری این درس هست فصل چینش هارو به صورت رنگی و مفصل توضیح داده کنار این کتاب از کتاب weste-eshraghianاستفاده کنید چون منطق های پویاو حافظه‌ها رو کامل توضیح داده. برای دیجیتال فصول مرتبط با مدارات BJTرو از کتاب آقای مهدی پور مطالعه کنید کتاب راهیان ارشد هم BJTها رو کامل به همراه تست های تالیفی ارائه کرده
الکترونیک دیجیتال و Vlsi از اون درسایی هست که آدم می تونه درصد خوبی ازش در بیاره اما مشکل اینجاست که هنوز یکی پیدا نشده که یه کتاب درست و حسابی براش بنویسه‌، اما سوال اینجاست که از همین منابعی که داریم کدوماش می تونه بهتر به ما کمک کنه ؟
من هنوز شروع نکردم به خوندن این دوتا (احتمالا نصیر کلاس برم)، اما تا جایی که گشتم برای VLSI کتاب "طراحی VLSI دیجیتال" از مرتضی صاحب الزمانی و CMOS VLSI Design از Weste/Harris به نظر جالب می رسیدن.
و برای دیجیتال هم کتاب های:
Digital Integrated Circuits, DeMassa (بیشتر پیشنهاد شده)
الکترونیک دیجیتال، مهدی صدیقی
Digital Integrated Circuit Design, Ken Martin
Digital Integrated Circuits, A Design Perspective, Jan M.Rabaey (این هم هست، اما اصلا به درد کنکور نمی خوره)
رو مد نظر دارم (البته فقط یکیش). کتاب DeMassa رو برای لیسانس به عنوان مرجع خوندم که برای کنکور زیاده (یک سری فصلاش بیخوده).
البته این‌ها بیشتر حالت مرجع دارند تا کتاب کنکوری. اگر منظورت کتاب کنکوری باشه فقط، تا به حال چیزی ندیدم.
مشکل بزرگ‌تر من درس انتقال داده س که واقعا نمی دونم چی بخونم براش. (در حال حاضر کتاب انتقال داده پارسه نوشته حقیقت رو دارم که به نظر نمی رسه کافی باشه)
کتاب کنکوری برای این دروس(VLSI و دیجیتال و انتقال داده) کتابهای راهیان ارشد فکر میکنم خوب باشند البته من هنوز این کتابهارو نخوندم و همونطور که گفتم بنظر میاد که خوب باشند
از کتاب الکترونیک پوران پژوهش رشته برق هم میتونی استفاده کنید این کتاب پیشنهاد یکی از بچه های کنکوری سال قبل هست
موفق باشید
از جواباتون ممنونم‌، من پارسال کتاب صاحب الزمانی و کتابای پارسه رو خوندم‌، ترکیب خوبی بود ولی کامل نبود و من راضی نبودم‌، اما غیر این‌ها کتابای راهیان ارشد و کتابای سپاهان هم هست که دوستانی که خوندند می تونند نظر بدند و بگند چه طوریه.
----------------
اما در جواب shervinrs که برای انتقال داده دنبال کتاب می گرده‌، برای این که تو این درس اوستا بشی باید کتاب انتقال داده و شبکه های استالینگز رو (فقط مباحث مربوط به انتقال داده) بخونی، کتاب واقعا خوبی هست البته اگه بشه حل تمرینش رو هم پیدا کرد که عالیه‌، از بین کتابای کنکور هم پارسه خوب نیست اما کتاب راهیان ارشد خلاصه همین استالینگز هست و کتاب خوبیه.
من فکر میکنم راحت‌تر از الکترونیک دیجیتال و VLSI‌، انتقال داده هست.چون حفظیه.یه کتاب هم از فرشاد صفایی هست که سبز رنگه و خیلی کتاب خوبیه.البته رتبه های ممتاز کتاب مقسمی رو پیشنهاد کردن(واسه انتقال)
واسه دیجیتال کتاب Demassa هست که اصلا گیر نمیاد.Sherviners اگه امکانش هست فایل PDF (یا حالا هر فایلی) ازش دارین آپلود کنید.چون اصلا نایابه.واسه VLSI هم میگن همون کتاب صاحب زمانی کافیه(به شرطی که خوب خونده بشه.خط به خط)
واسه مدار هم که همه کلاس نصیر میرن.ما که دستمون کوتاهه: -(
ما توی دانشگاه خواجه نصیر استادی داریم به اسم دکتر نیکوبین که خیلی‌ها معتقدند جزوه ایشون توی این درس( الکترونیک دیجیتال و VLSI )کیمیاست !!! ضمنا ایشون توی موسسه نصیر هم تدریس میکنند و از کسانی که کلاسای نصیر رو رفته باشند میتونید صداها و اسلایدهای تدریس شده‌ی ایشون رو تهیه کنید .
(23 مرداد 1390 07:47 ق.ظ)mthsh نوشته شده توسط: [ -> ]من فکر میکنم راحت‌تر از الکترونیک دیجیتال و VLSI‌، انتقال داده هست.چون حفظیه.یه کتاب هم از فرشاد صفایی هست که سبز رنگه و خیلی کتاب خوبیه.البته رتبه های ممتاز کتاب مقسمی رو پیشنهاد کردن(واسه انتقال)
واسه دیجیتال کتاب Demassa هست که اصلا گیر نمیاد.Shervinrs اگه امکانش هست فایل PDF (یا حالا هر فایلی) ازش دارین آپلود کنید.چون اصلا نایابه.واسه VLSI هم میگن همون کتاب صاحب زمانی کافیه(به شرطی که خوب خونده بشه.خط به خط)
واسه مدار هم که همه کلاس نصیر میرن.ما که دستمون کوتاهه: -(
کتاب DeMassa رو من بصورت ترجمه دارم (ترجمه دکتر آیت اللهی). فایلی ازش ندارم.
(02 آذر 1389 04:31 ب.ظ)bahar نوشته شده توسط: [ -> ]کتاب vlsi آقای صاحب زمانی برای الکترونیک دیجیتال هم کفایت میکنه یا احتیاج به منبع دیگه ای هست
کتاب الکترونیک دیجیتال و vlsi راهیان ارشد هم بخون از ایمن حسن زاده
(02 آذر 1389 04:31 ب.ظ)bahar نوشته شده توسط: [ -> ]کتاب vlsi آقای صاحب زمانی برای الکترونیک دیجیتال هم کفایت میکنه یا احتیاج به منبع دیگه ای هست
این کتاب فقط Vlsi هست و از الک دیجیت هیچ مبحثی نداره، یعنی اصلا bjt نداره. برای الک دیجیت به نظر من اصلا سراغ کتاب راهیان ارشد نرو‌، وقتت تلف میشه‌، یه کتاب بنفش هست که انشاراتش یادم نیس ولی دارمش‌، نویسندش احسانی هست. اسمش هم کنکور ارشد الک دیجیته . کتاب خیلی کم حجمی هم هست
(02 مهر 1389 12:49 ب.ظ)bahar نوشته شده توسط: [ -> ]من میخوام معماری کامپیوتر امتحان بدم کس از دستان میدونه کتاب الکترونیک دیجیتال و vlsi صاحب الزمانی دقیقا با چه عنوانی چه انتشاراتی است ؟
به نظر من بهترین کتاب در زمینه دیجیتال و VLSI همون کتاب Digital Integrated circuits از توماس دماسا (Demassa) هست که من ترجمش رو گرفتم و الان دو فصلشو خوندم.لازمه که بگم کتابی که من میخونم تالیف شده نه ترجمه.ولی به گفته خود نویسنده (دکتر احمد آیت اللهی و آقای میرحسینی دیلمان) این کتاب همون ترجمه‌ی کتاب دماسا هست که بتا به ضرورت توی اون دخل تصرف شده Big Grin
جالبه که بدونید من بعد از خوندن 2فصل از این کتاب و مقایسه اون با جزوه پارسه و کتاب دیجیتال دکتر صدیقی به این نتیجه رسیدم که 2فصل اول کتاب الکترونیک دیجیتال دکتر صدیقی دقیقا کپی همون مطالب دماسا هست و جزوه‌ی پارسه هم همون کتاب دماسا رو خلاصه نویسی کرده و مطالب مهمش رو با توضیح خلاصه‌تر توی جزوه اورده.11 فصل اول کتاب دماسا در مورد الکترونیک دیجیتال هست و از فصل 12 تا 26 هم میشه VLSI و دو فصل 27 و 28 در مورد طراحی حافظه هست که به نظرم خوندنش نیازی نباشه.و تنها چیزی که در زمینه‌ی VLSI نداره اینه که چینش رو توضیح نداده.که من فکر میکنم باتوجه به اینکه باید برای درسی مثل VLSI دو مرجع خونده بشه بهتره کتاب آقای صاحب زمانی هم خط به خط خونده بشه.
در پایان بهتره بگم که این کتاب از نظر آقای رضا اکبر(رتبه 1 معماری سال 88) بهترین کتاب در زمینه الکترونیک دیجیتال هست.من هم تایید میکنم.
قیمت کتاب 6000 هزار تومان هست و اگه اطلاعات بیشتری میخواید اسم دکتر احمد آیت الهی رو سرچ کنید تا مقدمه مولف رو (که توی اینترنت هست) رو بخونید
کتاب الکترونیک دیجیتال پارسه خوب هست؟
صفحه‌ها: 1 2 3 4
لینک مرجع