تالار گفتمان مانشت
کتاب اموزش ۳DMAX - نسخه‌ی قابل چاپ

کتاب اموزش ۳DMAX - رایحه - ۰۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۵ ق.ظ

سلام به همگیSmile
از دوستانی که انیمیشن سازی کار کردن لطفا اگه کتاب فارسی خوب که ۳dmax اموزش داده باشه سراغ دارید معرفی کنید.من تازه میخوام شروع کنم و زیر خط اماتور هستمTongue .برای همین دنبال کتاب خوب و خوش فهم میگردم.Big Grin
راستی به نظر شما مایا بهتره یا ۳DMAX?
ممنون از همگیBlush

کتاب اموزش ۳DMAX - fatima1537 - 03 تیر ۱۳۹۱ ۰۲:۰۸ ب.ظ

من که کتاب خاصی در این زمینه سراغ ندارم ولی کلا برای یادگیری نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ... که عمق زیادی دارند ، اگر از ۰ میخواهید شروع کنید بهتره با یک کتاب بزرگ که مطالب را مفصل گفته شروع نکنید . چون اولا شما را زده میکنه و بعد هم خوب یا نمیگیرید. این کتابها(که شبیه مرجع هستند) آمده اند و از اول همه چیز را مو به مو آموزش دادند و تازه کارها خسته خواهند شد
اما اگر با کتابهایی که مثلا عنوانشان هست:"آموزش گام به گام" یا "آموزش ساده" یا "آموزش سریع در ... روز" و... شروع کنید اول یک مقدماتی را به شما یاد میدهند و بعد دیگه شما با تمرینات شاده و کاربردی که در این کتابها هست و انجام دادید برای خواندن مطالب عمقی تر و کتابهای مرجع آمادگی بشتری پیدا میکنید

من کتابهای فتوشاپ را با کتابهای " کلید فتوشاپ" شروع کردم و به نظرم خیلی بهتر بود تا کتابهایی قطوری که دیده بودم
و بعد برای کتابهای بزرگ راحت تر شدم

کتاب اموزش ۳DMAX - alirrrrrr - 03 تیر ۱۳۹۱ ۰۲:۲۸ ب.ظ

مایا و ۳dmax هر دوشون مال یه شرکتن.اگه میخاین طراحی مدل واسه بازی سازی کنین،مکس بیشتر به کار میاد اما اگه میخاین واسه ساخت انیمیشن کار کنین مایا راحتتره.اما در کل حرفه ای ها ترکیبی کار میکنن مثلن مدلو تو یکی میزنن،تکسچر مپو توی توی اون یکی.مخصوصن این دو نرم افزار که مکمل هستن بیشتر تا رقیب!!
اما اگه میخاین ساده تر و سریع توی مدل سازی پیشرفت کنی بهت پیشنهاد میکنم بری سراغ Blender که اوپن سورسه و این روزا انیمیشنای مشهوری هم باهاش ساختن و ساده تره.اما مشکلی که داره همین اوپن سورس بودنشه که به هیچ وجه نباید انتظار ساپورتی مثل مایا و مکث رو داشته باشی.
درکل نمیخام ناامیدت کنم اما یه فرد واسه رسیدن به intermediate level باید ۱۰ سال میانگین روزی ۶ یا ساعت کار کنه که به اون سطح برسه!!!ولی این واسه خارجه که گفتم.موفق باشی.

RE: کتاب اموزش ۳DMAX - رایحه - ۰۳ تیر ۱۳۹۱ ۰۵:۱۲ ب.ظ

(۰۳ تیر ۱۳۹۱ ۰۲:۰۸ ب.ظ)fatima1537 نوشته شده توسط:  من که کتاب خاصی در این زمینه سراغ ندارم ولی کلا برای یادگیری نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ... که عمق زیادی دارند ، اگر از ۰ میخواهید شروع کنید بهتره با یک کتاب بزرگ که مطالب را مفصل گفته شروع نکنید . چون اولا شما را زده میکنه و بعد هم خوب یا نمیگیرید. این کتابها(که شبیه مرجع هستند) آمده اند و از اول همه چیز را مو به مو آموزش دادند و تازه کارها خسته خواهند شد
اما اگر با کتابهایی که مثلا عنوانشان هست:"آموزش گام به گام" یا "آموزش ساده" یا "آموزش سریع در ... روز" و... شروع کنید اول یک مقدماتی را به شما یاد میدهند و بعد دیگه شما با تمرینات شاده و کاربردی که در این کتابها هست و انجام دادید برای خواندن مطالب عمقی تر و کتابهای مرجع آمادگی بشتری پیدا میکنید

من کتابهای فتوشاپ را با کتابهای " کلید فتوشاپ" شروع کردم و به نظرم خیلی بهتر بود تا کتابهایی قطوری که دیده بودم
و بعد برای کتابهای بزرگ راحت تر شدم

مرسی.Blushنظر خوب و مهمی بود.به این نکته دقت نکرده بودم. کتاب های پرحجم حوصله رو سر میبرهBig Grin

(۰۳ تیر ۱۳۹۱ ۰۲:۲۸ ب.ظ)alirrrrrr نوشته شده توسط:  مایا و ۳dmax هر دوشون مال یه شرکتن.اگه میخاین طراحی مدل واسه بازی سازی کنین،مکس بیشتر به کار میاد اما اگه میخاین واسه ساخت انیمیشن کار کنین مایا راحتتره.اما در کل حرفه ای ها ترکیبی کار میکنن مثلن مدلو تو یکی میزنن،تکسچر مپو توی توی اون یکی.مخصوصن این دو نرم افزار که مکمل هستن بیشتر تا رقیب!!
اما اگه میخاین ساده تر و سریع توی مدل سازی پیشرفت کنی بهت پیشنهاد میکنم بری سراغ Blender که اوپن سورسه و این روزا انیمیشنای مشهوری هم باهاش ساختن و ساده تره.اما مشکلی که داره همین اوپن سورس بودنشه که به هیچ وجه نباید انتظار ساپورتی مثل مایا و مکث رو داشته باشی.
درکل نمیخام ناامیدت کنم اما یه فرد واسه رسیدن به intermediate level باید ۱۰ سال میانگین روزی ۶ یا ساعت کار کنه که به اون سطح برسه!!!ولی این واسه خارجه که گفتم.موفق باشی.

دوست عزیز از راهنماییتون ممنونم.فقط یه سوال: اوپن سورس بودن Blender چه ایرادی داره؟Huh متوجه ساپورتی که اشاره کردید نشدمTongue
(این قد همیشه نرم افزارم اوپن سورس بودنBig Grin)

کتاب اموزش ۳DMAX - alirrrrrr - 03 تیر ۱۳۹۱ ۰۷:۲۴ ب.ظ

مشکلایی که خودم دیدم.یکی اینکه اوایل چپ و راست باگ از توش میزد بیرون!!!و باید منتظر دوستان میشدیم تا ورژن جدیدشو بدن.بعدم اینکه واسه مکس و مایا به قدری نرم افزارا،پلوگین و آموزش و سمپل وجود داره که فک کنم عمر ماها کفاف استفاده ازشونو ندارهBig Grin.و این نکته هم باید بگم که بلندر داره واسه انجام کارهای جدید ،ورژنای جدید با امکانات جدید مرتبا بیرون میاد به شکلی که هر چند گاه که یه انیمیشن مطرحو با بلندر میسازن یه ورژن از بلندر هم که باهاش اون انیمیشنو ساختن بیرون میدن،البته رایگانهSmile.یعنی حرفه ییهای که دارن باهاش کار میکنن،علاوه بر درگیری با طراحی انیمیشن،درگیر کد نویسی و اصلاح نرم افزارم هستن!!!!!اما اینا آدمای معمولی که نیستن،شرکتای مرتبط با این کارند.
در کل بلندر خیلی ساده تره از لحاظ کار به نسبت مکس ومایا .به هیچ وجه مثل مکس و مایا محیط به اون ترسناکی و نداره و نکته خیلی جالبی که داره شما با کمک کلیدای ترکیبی بسیار جذابش میتونید خیلی سریع کارو پیش ببرید!!.در کل هیچ چی عمرا و به هیچ وجه نمیتونه به پای مکس و مایا برسه!

RE: کتاب اموزش ۳DMAX - رایحه - ۰۳ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۵۱ ب.ظ

(۰۳ تیر ۱۳۹۱ ۰۷:۲۴ ب.ظ)alirrrrrr نوشته شده توسط:  مشکلایی که خودم دیدم.یکی اینکه اوایل چپ و راست باگ از توش میزد بیرون!!!و باید منتظر دوستان میشدیم تا ورژن جدیدشو بدن.بعدم اینکه واسه مکس و مایا به قدری نرم افزارا،پلوگین و آموزش و سمپل وجود داره که فک کنم عمر ماها کفاف استفاده ازشونو ندارهBig Grin.و این نکته هم باید بگم که بلندر داره واسه انجام کارهای جدید ،ورژنای جدید با امکانات جدید مرتبا بیرون میاد به شکلی که هر چند گاه که یه انیمیشن مطرحو با بلندر میسازن یه ورژن از بلندر هم که باهاش اون انیمیشنو ساختن بیرون میدن،البته رایگانهSmile.یعنی حرفه ییهای که دارن باهاش کار میکنن،علاوه بر درگیری با طراحی انیمیشن،درگیر کد نویسی و اصلاح نرم افزارم هستن!!!!!اما اینا آدمای معمولی که نیستن،شرکتای مرتبط با این کارند.
در کل بلندر خیلی ساده تره از لحاظ کار به نسبت مکس ومایا .به هیچ وجه مثل مکس و مایا محیط به اون ترسناکی و نداره و نکته خیلی جالبی که داره شما با کمک کلیدای ترکیبی بسیار جذابش میتونید خیلی سریع کارو پیش ببرید!!.در کل هیچ چی عمرا و به هیچ وجه نمیتونه به پای مکس و مایا برسه!

پس یک کتاب ساده و کم حجم برای شروع با Blender هم لطفا معرفی کنید.که فارسی هم باشهBig Grin
مرسیSmile

کتاب اموزش ۳DMAX - alirrrrrr - 03 تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۳ ب.ظ


مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

اینجا میتونین انیمیشنای خیلی باحال و محبوب منم ببینیشونBig Grin که با بلندر ساخته شدن.من که کلا با همین سایت کار کردم.من فک میکنم یه سری به همین سایته بزن خیلی چیزای مورد سوال توی ذهنتون به جوابش میرسین.واسه آموزشای فارسیم تو گوگل بزنین هستن، ولی من چون هیمشه فارسیو فقط پاس میکردم تا اینکه پاس بدارم چیز خاصی تو ذهنم نیستBig Grin!!!

یه چیزم بگما من کلن در حد بگینر کار کردم یا شاید پایینتر!!!این اطلاعاتمم از یکی از دوستام دارم که خوراکش انیمیشن سازی با بلندر بودو ازش نون در میاورد.

RE: کتاب اموزش ۳DMAX - Mansoureh - 04 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ ق.ظ

یه سوال: این بلندر لینکی داره که از محیطش بشه شکل ۳D ساخته شده رو به محیط های C یا جاوا ببره؟!

RE: کتاب اموزش ۳DMAX - alirrrrrr - 04 تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۱۸ ق.ظ

(۰۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ ق.ظ)Mansoureh نوشته شده توسط:  یه سوال: این بلندر لینکی داره که از محیطش بشه شکل ۳D ساخته شده رو به محیط های C یا جاوا ببره؟!

شما باید فایل سه بعدی تونو تبدیل به فرمت ساپورت شده توی رابط مورد نظرتون بکنین.
مثلا اگه توی سی یا جاوا از opengl یا Directx واسه کارای ۳dتون استفاده میکنید میتونید فایل رو به فرمت .x تبدیل کنید و توی اونا استفاده کنید.اگه نرم افزاری که کار میکنید مکس،مایا یا بلندر این فرمتو ساپورت نمیکرد باز هم هیچ ایرادی نداره.کافیه از یه نرم افزار مثل Deep Exploration واسه تبدیل استفاده کنین که مخصوص تبدیل فرمتای گرافیکی ۲ و ۳ بعدیه.
در کل توی محیطای برنامه نویسی از فرمت x معمولی و Animated X استفاده میکنن.و بعضیا هم از همون فرمت استاندارد مکس یعنی ۳ds اسفاده میکنن.ولی در حالت عادی رابطای برنامه نویسی فرمت x رو ساپورت میکنن.