تالار گفتمان مانشت
می خوام درس بخووووووووونم - نسخه‌ی قابل چاپ

صفحه‌ها: ۱ ۲ ۳
می خوام درس بخووووووووونم - maryami - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۵:۲۲ ب.ظ

سلام دوستان. کسی می دونه این مشکل من چه جوری حل می شه؟

من چند وقت پیش از غصه و ناراحتی که داشتم تیروییدم کم کار شده بود که باعث اختلالات خواب هم می شه. کم کاریش خفیف بود. یه ماه دارو خوردم آزمایش دادم همین ماه پیش خوب شده بودم.

الان بعضی وقتا خیلی خوابم میاد نمی تونم درس بخونم. هیچ وقت تو عمرم خوابم زیاد نبوده هیچ وقت.

هی تو گوگل سرچ می کنم: "How to sleep less and study more" Huh

چی کار کنم اینقدر خوابم نیاد؟ زیاد نمی خوابم اما یکی اینکه صبحها زود بیدار نمی شم نه اینکه خیلی دیر مثلا ساعت ۸ اما من کنکوریم باید صبح زود پا شم. یکی دیگه اینکه اگه کلاس داشته باشم وقتی میام خونه خیلی خسته‌ام و احساس خواب آلودگی می کنم. [تصویر:  60429_1_1379096641.gif]

مثلا امروز بعد از ظهر نخوابیدم اما دیروز که خونه هم بودم اصلا بیرون نرفته بودم بعد از ناهار دیدم خیلی خوابم میاد چای درست کردم نخوابم اما بعد از اینکه چای خوردم یه کوچولو خوابیدم. Big Grin

خب آخه وقت ندارم خوابم دیگه واسه چیه؟؟؟؟؟؟؟ Sad
زیاد غذا نمی خورم همشم چای سبز می خورم. سرماییم هستم نگین بخاری رو خاموش کن یا پنجره رو باز کن. فریز می شم. [تصویر:  60429_2_1379096641.gif]
البته اتاقم زیاد گرم نیستااااااااا. تازه من خیلی از اوقات دست و پاهام سرده کلا سردمه.

وقتم واسه مرور درسا کمه. احساس خستگی و خواب آلودگیم وقتمو کمتر می کنه. ممنون می شم اگه تجربه ای در این زمینه دارین راهنماییم کنین. خیلی ناراحتم.

می خوام درس بخووووووووونم - pos - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۵:۴۰ ب.ظ

منم تقریبا همین طوری‌ام نمی دانم چرا اینقدر خوابم زیاد شده.

شما کم خونی ندارین. شایدم غذاهای سرد زیاد می خورین.

RE: می خوام درس بخووووووووونم - maryami - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۵:۴۶ ب.ظ

(۰۷ دى ۱۳۹۰ ۰۵:۴۰ ب.ظ)pos نوشته شده توسط:  منم تقریبا همین طوری‌ام نمی دانم چرا اینقدر خوابم زیاد شده.

شما کم خونی ندارین. شایدم غذاهای سرد زیاد می خورین.

چرا کم خونیم دارم. Sad

یعنی از کم خونیه؟ واسه کم خونیم قرص آهن گه گاه می خورم. فکر نکنم از اون باشه.

می خوام درس بخووووووووونم - luna - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۵:۵۰ ب.ظ

به نظر من زیادی حساس شدین! شرایط شما عادیه!
آدم زمان کنکور یه کارایی می کنه که در حالت عادی انجام نمیده!
به نظر من طبیعیه! به هر حال شرایطتون عوض شده شاید اینا رفلکس بدنتون به تغییر وضعیتتونه!

می خوام درس بخووووووووونم - Bache Mosbat - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۶:۰۱ ب.ظ

کم خونی خیلی تاثیر زیادی روی خواب آلودگی داره . برین دکتر اگر قرص آهن یا فولیک اسید تجویز کرد حتی آمپول ویتامین ب ۱۲ بگیرین Smile . تاثیرشو می بینین

می خوام درس بخووووووووونم - Xilinx - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۶:۲۲ ب.ظ

(۰۷ دى ۱۳۹۰ ۰۵:۵۰ ب.ظ)luna نوشته شده توسط:  به نظر من زیادی حساس شدین! شرایط شما عادیه!
آدم زمان کنکور یه کارایی می کنه که در حالت عادی انجام نمیده!
به نظر من طبیعیه! به هر حال شرایطتون عوض شده شاید اینا رفلکس بدنتون به تغییر وضعیتتونه!
دقیقا موافقم Big Grin

من یه مدت پیش اینجور شدم .اون موقع که تازه هوا سرد شده بود.خیلی حال میداد بخوابی Big Grin من خودم وقتی اینطور میشم باید ۳روز بگذره تا تنظیم بشم.خواب عادته.میتونین زمان هایی رو که روز قبلی خواب بودین رو از خونه برید بیرون تا اون روز اون ساعت خواب نباشین و حدودا بعد از ۲ ساعت که بگذره دیگه تا شب بیدارین بعد شب که بخوابین (مثلا ۱۱) صبح زود بیدار میشین.فرداش دوباره همون ساعت خوابتون میگیره که اگه اونم یجوری بگذرونید(مثلا با بیرون رفتن یا یه فعالیت سنگین تر) دیگه خوابتون تنظیم میشه.من که خودم اینطوریم.

درسامممممم نمتونم - goldoonehkhanoom - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۸:۲۵ ب.ظ

من همش خوابمSadدرسام تموم شده ولی مرورام مونده.ظهرا۳ساعت میخوابمSadهیچ جاهم نمیریم یاخواب یا درس.بگین چکارکنم دم کنکوریSad

RE: درسامممممم نمتونم - maryami - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۹:۱۲ ب.ظ

(۰۷ دى ۱۳۹۰ ۰۸:۲۵ ب.ظ)goldoonehkhanoom نوشته شده توسط:  من همش خوابمSadدرسام تموم شده ولی مرورام مونده.ظهرا۳ساعت میخوابمSadهیچ جاهم نمیریم یاخواب یا درس.بگین چکارکنم دم کنکوریSad

منم خیلی دوست دارم از این وضعیت نجات پیدا کنم ناسلامتی نزدیک کنکوره Confused


داشتم سرچ می کردم یه سایت خارجی بود طرف مثل اینکه تو زمینه خواب expert بود و از این حرفا. بعد از اینکه نوشته بود قهوه و چای و اینا بخورین گفته بود یکی از مراجعینم گفته بالا و پایین پریدنم خواب رو از سرتون می پرونه [تصویر:  60452_1_1379096641.gif] اما من نمی دونم. یکی دیگه از حرفاش که خیلی خنده دار بود این که گفته بود سیلی هم جواب می ده. [تصویر:  60452_2_1379096641.gif]
منم اون شب خیلی خوابم می اومد امتحان کردم اما فقط اثرش چند ثانیه بود. بعدشم گناه دارم. دردم می گیره بابا. [تصویر:  60452_3_1379096641.gif]

اینا که عملی نیست. جدا چی کار کنم؟ طبیعیه؟ حتی اگه طبیعیه راهی واسه کم شدن میزان خواب یا خلاص شدن از احساس خستگی و خواب آلودگی هست؟

می خوام درس بخووووووووونم - Lantern - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۹:۱۹ ب.ظ

خواب آلودگی نشانه چیست؟
بیشتر مردم امروز در طی روز خمیازه می کشند و با خواب آلودگی در جنگند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن مردمان برای پیش بردن برنامه زندگی، مبارزه ای پایان ناپذیر را در پیش گرفته اند. در این میان، باید چیزی فدا شود، و برای بیشتر افراد این چیز خواب است. گر چه به قیمت مالیدن چشم‌ها و چرت زدن در مواقع نامناسب تمام شود.
برنامه خواب نامنظم نیز به اندازه کم خوابیدن در ایجاد خواب آلودگی مؤثر است. مسافرت طولانی، کار شبانه، خواب شبانه نامنظم، و شب زنده داری، چرخه طبیعی خواب ـ بیداری را بر هم می زند. اشخاص زیادی سعی در به کارگرفتن مغز و بدن خود در هنگام خواب دارند.
خواب آلودگی علاوه بر بازتاب مقدار و وقت خواب، ممکن است نشانه چگونگیِ آن نیز باشد. بسیاری از مردم، مخصوصاً آن هایی که خر و پف می کنند، از حالت خطرناکی که بی نَفَسی (آپنه) انسدادی شبانه نام دارد، رنج می برند که در آن، انسدادی در راه های فوقانی تنفس، ۳۰ تا ۶۰ ثانیه یا بیشتر، نفس کشیدن را بند می آورد. مغز کمبود تنفس را احساس کرده و بازتابی به صورت خرخر یا بریده بریده نفس کشیدن ایجاد می کند تا فرد را بیدار کرده و تنفس را طبیعی کند.
این کار ممکن است صدها بار در طول شب تکرار شود و شما را از لذت و فایده خواب عمیق محروم کند. افراد گرفتار بی نَفَسی مزمن شبانه در خطر روز افزون بالا رفتن فشار خون، بیماری قلبی و سکته مغزی هستند و خواب آلودگی ناشی از آن علت احتمالی هزاران حادثه صنعتی و رانندگی در سال است.
عوامل خواب تنها چیزهایی نیستند که باعث خواب آلودگی می شوند. هر ویروس، آلرژی، یا بیماری می تواند در خواب اختلال ایجاد کند و شما را به خواب آلودگی بکشاند. آنفلوانزا و سرماخوردگی از شایع ترین این هاست. برخی از داروهایی نیز که برای درمان این بیماری‌ها مصرف می شوند، مخصوصاً داروهای ضد حساسیت، خواب آلودگی به وجود می آورند. خواب آلودگی از عوارض جانبی بسیاری داروهاست.
علاوه بر این ها، حمله خواب یک حالت عصبی نادر است که باعث خواب آلودگی شدید و حملات مکرر خواب می شود.
درمان خواب آلودگی
اگر تمام مدّت سعی در بیدار نگاه داشتن خود و مبارزه با خواب آلودگی هستید، موار زیر را به کار ببندید.
به اندازه کافی بخوابید: به احتمال زیاد به خواب بیشتری احتیاج دارید. ولی چه قدر خواب کافی است؟ مقدار خواب در افراد مختلف متفاوت است، اما برای بیشتر افراد حدود هشت ساعت کافی است. اگر با دوری از خواب آن را بی ارزش نشان دهیم، کمبود خواب بر حالت بیداری غلبه می کند. اگر دچار کمبود خواب هستید، با یک ساعت بیشتر خوابیدن در هر شب آن را جبران کنید. و وقتی احساس کردید آن را جبران کرده اید، اندازه طبیعی خواب خود را مجدداً رعایت کنید. این جبرانِ کمبود خواب یکی دو شب طول می کشد.
چرت بزنید: چرت زدن راه خوبی برای جبران کم خوابی و رفع خواب آلودگی است. این چرت تا ۴۵ دقیقه در بعدازظهر مناسب است. چرت زدن مخصوصاً در افراد گرفتار حمله خواب مفید است.
فعالیت از خود نشان دهید: اگر کار شما کم تحرّک است، بیشتر دچار خواب آلودگی می شوید. در عوض، هیچ کس در هنگام ورزش خواب آلوده نمی شود. فعال بودن، راه رفتن و گفتگو کردن از غلبه خواب آلودگی ممانعت می کند.
نور را زیاد کنید: براساس مطالعه اخیر، روشن‌تر کردن محل کار یا قدم زدن در آفتاب می تواند خواب آلودگی را از بین ببرد. نور ممکن است اثر تحریکی بر دستگاه اعصاب مرکزی داشته باشد و تولید ملاتونین (هورمونی که باعث خواب آلودگی می شود) را کاهش دهد.
کاری انجام دهید: دوش آب گرم، نسیم خنک، و هر چیز تحریک کننده ای می تواند خواب آلودگی را از شما دور کند.
داروهایتان را کنترل کنید: فهرستی از داروهایی را که اخیراً مصرف کرده‌اید ـ چه با تجویز پزشک و چه بدون نسخه ـ به پزشک خود نشان دهید. شاید پزشک برخی از آن‌ها را عامل خواب آلودگی تشخیص داده و عوض کند.


می خوام درس بخووووووووونم - Xilinx - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۹:۲۸ ب.ظ

زمانی که کوجیک بودم یکی از ناظم های مدرسه یه داستانی تعریف کرد که یه مردی خیلی میخوابیده و واسه اینم خیلی از دکتر‌ها رو امتحان کرده بود و هیچ کس نتونسته بود جلوی خوابشو بگیره.بعد از اینکه طرف برای معالجه‌ی خودش به فرانسه میره اونجا پیش یه متخصص میره و اون متخصص فرانسوی بهش میگه که روزی سه بار این نواحی از بدنتو بشور .تجویز اون دکتر دقیقا وضوی خود ما بود ;-)

RE: می خوام درس بخووووووووونم - Ali-B - 07 دى ۱۳۹۰ ۰۹:۳۵ ب.ظ

منم همین مشکل دارم،،، Sad Sad Sad
یه نکته‌ای هم که متوجه شدم اینه که،
بعد از ۵ ساعت خواب، راحت بیدار میشم، هر چند که در طول روز، زود خسته میشم.
ولی بعد از ۷،۸ ساعت خواب، دقیقا زمانی که میخوام بیدار شم، خوابم عمیق میشه و شیرین.

می خوام درس بخووووووووونم - انرژی مثبت - ۰۷ دى ۱۳۹۰ ۰۹:۴۷ ب.ظ

تا اون جا که من شنیدم باید زیر ۶ ساعت یا بالای ۹ ساعت بخوابید چون که بعد از ۶ ساعت خواب وارد مرحله عمیقش می شه و اگر بیدار شید همش کسلید بنابراین سعی کنید کمتر از ۶ ساعت بخوابید اگه خواستید تو روز یه کم استراحت کنید(کی هم داره این حرف رو میزنه Wink یکی نیست به خودم بگه )

می خوام درس بخووووووووونم - banou - 07 دى ۱۳۹۰ ۱۰:۲۲ ب.ظ

به نظر من که تاحدی طبیعیه.آخه آدم همیشه برای فرار از استرسش بصورت آگاهانه یا ناخودآگاهانه یک سری کارایی انجام میده.یکیش می تونه خواب باشه.شاید شما خودتون ندونید ولی این یکی از کارهایی که جسمتون برای فرار از استرس امتحان انجام میده.من نزدیک امتحانا ناخودآگاه از کتابها می ترسم و ازشون دوری میکنم.دست خودم نیست.ولی بعد کم کم شروع به درس خوندن می کنم.راه تخلیه استرس در هر کسی به یه شکلیه.بعضیها پرخاشگر می شن.بعضی هم گوشه گیر می شن.بعضی می خوابن و خیلی اتفاقات دیگه.
یه کم آهنگ شاد و تند و پرانرژی بگذارید.ورزش ایروبیک هم خیلی تاثیر میده.

می خوام درس بخووووووووونم - mfXpert - 07 دى ۱۳۹۰ ۱۱:۲۸ ب.ظ

(۰۷ دى ۱۳۹۰ ۰۵:۲۲ ب.ظ)maryami نوشته شده توسط:  صبحها زود بیدار نمی شم نه اینکه خیلی دیر مثلا ساعت ۸ اما من کنکوریم باید صبح زود پا شم
هشت صبح که اتفاقا خیلی خوب موقعی برای از خواب بیدار شدنه.من نزدیکای کنکور زودتر از ۹ از خواب بیدار نمیشدم

RE: می خوام درس بخووووووووونم - goldoonehkhanoom - 08 دى ۱۳۹۰ ۰۱:۲۴ ق.ظ

من که همش خوابمSad۱شب تا۹ صبح.ظهرم از۲تا۵/خوب خداییش کسی رکورد زده اینجوری؟؟؟؟؟Sadفکرکنم از استرسهههههههSadباچایی و هزار راه دیگه هم حل نشده این خواب ما.از نیمه اذر اینجوری شدمSadمیترسم سرکنکور خورخورم نذاره بچه‌ها جواب بدنSadاخه چکارکنم.