تالار گفتمان مانشت
رتبه دوم آزمون دکترای نیمه متمرکز هم از ادامه تحصیل بازماند - نسخه‌ی قابل چاپ

رتبه دوم آزمون دکترای نیمه متمرکز هم از ادامه تحصیل بازماند - banou - 04 مهر ۱۳۹۰ ۱۱:۰۲ ق.ظ

با آزمون دکتری عدالت آموزشی محقق نشد؛رتبه دوم آزمون دکترای نیمه متمرکز هم از ادامه تحصیل بازماند
خبرگزاری فارس: رتبه دوم رشته جغرافیای کنکور دکترای نیمه‌متمرکز نیز در دانشگاه‌های کشور پذیرش نشد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، " منصور خ " داوطلب کنکور دکترای نیمه‌متمرکز با وجود کسب رتبه دوم این آزمون از تحصیل در این مقطع تحصیلی بازماند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس از مراجعه به دانشگاه تربیت مدرس برای مصاحبه خبر داد و گفت: این دانشگاه از فارغ‌التحصیلان خود که امتیاز بسیار پایین‌تری نسبت به بنده داشتند مصاحبه نگرفت اما آن‌ها را پذیرش کرد.

وی با تأکید بر اینکه دیگر انگیزه‌ای برای درس خواندن ندارم، گفت: حاصل تمام زحماتی که کشیدم این بود که با کسب نمره بالا و خوب اجازه تحصیل در مقطع دکترا را نداشته باشم.

وی ادامه می‌دهد: قرار بود با برگزاری آزمون دکترا عدالت آموزشی برقرار شده و از سلیقه‌ای عمل کردن دانشگاه‌ها جلوگیری شود اما این آزمون نه تنها به اهداف خود نرسید بلکه انگیزه درس خواندن را در من و تعدادی از دوستانم که آن‌ها نیز رتبه‌های بالا داشتند از بین برده است.

رتبه دوم آزمون دکترای نیمه متمرکز هم از ادامه تحصیل بازماند - Potential - 04 مهر ۱۳۹۰ ۰۸:۵۱ ب.ظ

به نظر من امسال پذیرش دکتری در مرحله اول فقط بر اساس زبان و استعداد تحصیلی بود‌، با اینکه از ملزومات ادامه تحصیل برای دکتری هست ... ولی کافی نیست !!!! کسی که زبان ش رو خوب زده دلیل نمیشه که خوب بتونه پژوهش کنه !!!!!!!!! سیستم همه‌ی دنیا همینه که بر اساس مقاله/شناخت دانشجوی دکتری برمیدارن!

اگه مصاحبه اینطوری باشه بهتره: :::

کمیته ای از اساتید برگزیده‌، از هر دانشگاه یک نفر‌، در سازمان سنجش حاضر بشن و با داوطلب مصاحبه کنن‌، نه با این پیش فرض که مصاحبه کدوم دانشگاه هست ‌، بلکه فقط ارزیابی علم و توانایی تحقیق‌، اگه نتیجه رضایت بخش بود‌، نمره مصاحبه رو به سنجش اعلام میکنن‌، بعد بر اساس اولویت دانشگاه های انتخابی داوطلب یکی از اون دانشگاه‌ها قبول میشه/نمیشه! در حقیقت استاد مصاحبه کننده اطلاع نداره که این دانشجو برای مصاحبه کدوم دانشگاه اومده یا قراره کجا پذیرفته بشه.