باشگاه دیجیتال زیر نظر پارک فن آوری دانشگاه تهران - نسخهی قابل چاپ |
باشگاه دیجیتال زیر نظر پارک فن آوری دانشگاه تهران - ف.ش - ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ ۰۹:۳۲ ق.ظ
باشگاه سرآمد سواد دیجیتالی جامعه را افزایش میدهد منبع: ایسنا رییس مرکز توسعهی فنآوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال گفت: برای افزایش سواد دیجیتالی مردم، با امضای تفاهم با پارک فنآوری دانشگاه تهران، باشگاه «سرآمد» راهاندازی شده است. حسن علیزاده اظهار کرد: تا پایان سال برای آموزش ششمیلیون و ۲۰۰هزار نفر کلاسهای آموزشی در زمینههای مفاهیم پایهیی فنآوری اطلاعات، اصول زندگی الکترونیکی، سبک نوین زندگی، زبان، خانوادهی دیجیتال، مبانی اشتغال و کارآفرینی و ... برگزار خواهد شد. همچنین در بخش دوم ظرفیتها برای آموزش ۱۰میلیون نفر تدارک دیده شده است. او با بیان اینکه شرکت در این دورهها رایگان است، ادامه داد: امکان شرکت در این دورهها در سایر استان نیز فراهم شده است و باشگاه «سرآمد» کار خود را از شنبهی آینده شروع خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه باشگاه «سرآمد» فعالیتهای دیگری نیز خواهد داشت، بیان کرد: در این زمینه با چند دانشگاه تفاهمنامه امضا شده است و شهرداریها نیز با اختصاص فضای لازم برای اجرای این طرح، در این زمینه مشارکت کردهاند. همچنین یکی از بانکها مسئولیت اسپانسری را خواهد داشت و در برخی نقاط که مردم امکان ثبت نام از طریق اینترنت را ندارند، میتوانند از طریق شعبات بانک در باشگاه ثبت نام و کارت آن را دریافت کنند. علیزاده دربارهی شبکهی ملی فرهنگ نیز گفت: این شبکه میزبان بحث آموزشهای الکترونیک خواهد بود. تا کنون ۳۰۰ خانهی فرهنگ راهاندازی شدهاند. رییس مرکز توسعهی فنآوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال با اشاره به اینکه شرایط ثبت نام در این دورهها بهزودی اعلام میشود، اظهار کرد: در این باشگاه، یک شبکهی اجتماعی وجود خواهد داشت و تالار گفتوگو نیز برای آن در نظر گرفته شده است. وی دربارهی طرح رگولاتوری محتوای پیامکها، توضیح داد: بهزودی آییننامهی رگولاتوری محتوا با همکاری وزارت فنآوری اطلاعات ابلاغ خواهد شد. او با اشاره به سامانهی دریافت شکایتهای پیامکی، گفت: از زمان راهاندازی این سامانه، نزدیک به سههزار شکایت گرفته شدهاند که جزییات آن به تفکیک اعلام خواهد شد. متأسفانه چون پیامکهای بانکی از پیامکهای تبلیغاتی تفکیک نشده است، کسانی که درخواست قطع پیامکهای تبلیغاتی را میدهند، پیامکهای بانکی را نیز دیگر نیافت نخواهند کرد، درپی آن هستیم که این مشکل بهزودی برطرف شود. علیزاده با تأکید بر اینکه رگولاتوری محتوا به هیچ عنوان به معنای ورود به پیامکهای خصوصی افراد نیست، بیان کرد: ما به هیچ عنوان اجازهی ورود به حریم خصوصی افراد را نداریم و این رگولاتوری محتوا صرفا برای پیامکهای انبوه است. او افزود: شرکتهایی که در زمینهی ارزش افزوده فعالیت میکنند لزوما باید از وزارت ارشاد مجوز داشته باشند و از ابتدای سال ۹۲ جلوی فعالیت شرکتهای بدون مجوز گرفته خواهد شد. مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمیباشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید. |