تالار گفتمان مانشت
مسئله مهم در پیمایش - نسخه‌ی قابل چاپ

مسئله مهم در پیمایش - Masoud05 - 10 بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۳۴ ب.ظ

در پیمایش گراف بصورت dfs و bfs می توان به گره‌ها بر اساس اولین و آخرین زمان مشاهده مقدار داد که توی سال های اخیر چندتا تست ازش اومده‌، اگه میتونید لطف کنید این موضوع رو تشریح کنید.

مسئله مهم در پیمایش - parsaNA - 10 بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۳۹ ب.ظ

مسعود جان کافیه یه نگاه کوچولو به فصل ۲۲ کتاب CLRS بندازی . من چون حفظش نکردم نمی تونم توضیح بدم . ولی خیلی ساده اس.

سوالای چند سال اخیر به طرز ناشیانه و ناجوانمردانه ای کپی تمرینات این کتابه .

مسئله مهم در پیمایش - arshad90 - 11 بهمن ۱۳۸۹ ۱۲:۰۸ ق.ظ

دوست عزیز شما تو پیمایش bfs و dfs یه ترتیبی رو تو ملاقات نودها دارین. همون ترتیب رو می نویسین به عنوان d یعنی این یال رو ملاقات کردین. اما در مورد f تو پیمایش dfs یا bfs گاهی به نقطه ای می رسین که یا باید برگردین به نود قبلی یا دیگه راهی برای پیشروی ندارین. تو این موقعیت کنار d، زمان f رو می نویسین که این f هم همون ترتیب ملاقاته.

خیلی مفهوم ساده ایه. اگر نتونستم خوب تشریح کنم ببخش. می تونی به کتاب طراحی الگوریتم یوسفی پوران یا همون CLRS یه نگاهی بندازی.

RE: مسئله مهم در پیمایش - Masoud05 - 27 بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۰۱ ق.ظ

(۱۰ بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۳۴ ب.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  در پیمایش گراف بصورت dfs و bfs می توان به گره‌ها بر اساس اولین و آخرین زمان مشاهده مقدار داد که توی سال های اخیر چندتا تست ازش اومده‌، اگه میتونید لطف کنید این موضوع رو تشریح کنید.
۱ سال گذشت!

RE: مسئله مهم در پیمایش - anita_66 - 08 آبان ۱۳۹۱ ۰۲:۴۰ ق.ظ

(۲۷ بهمن ۱۳۹۰ ۱۲:۰۱ ق.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  
(10 بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۳۴ ب.ظ)Masoud05 نوشته شده توسط:  در پیمایش گراف بصورت dfs و bfs می توان به گره‌ها بر اساس اولین و آخرین زمان مشاهده مقدار داد که توی سال های اخیر چندتا تست ازش اومده‌، اگه میتونید لطف کنید این موضوع رو تشریح کنید.
۱ سال گذشت!

کسی یه جواب خوب واسه این نداره؟؟؟ خواهشا سطح پایین توضبح بدید

مسئله مهم در پیمایش - esi - 08 آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۵۹ ب.ظ

الگوریتم dfs :
از گره مبدا شروع کنید ، به ترتیب که جلو میرید زمان ملاقات گره رو تویه d[v] ثبت کنید، اولین گره ۱ و گره بعدی ۲ و ...، هر جایی که دیگه راه جلو رو نداشتید و باید برگردید زمان آخرین ملاقات گره رو تو f[v] ثبت کنید. به همین ترتیب تا آخرین گره اینکار رو انجام بدید.

بر اساس این زمان ها می تونید نوع یال هارو مشخص کنید و تویه الگوریتم های مختلف ازش استفاده کنید مثلا یال درختی دارای خصوصیت زیره :
(یال از u به v ، گراف جهت دار ) d[u]<d[v]<f[v]<f[u] ، بقیه طبقه بندی یال هارو هم می تونید تو clrs ببینید که خیلی راحته.
تویه گراف های بدون جهت هم طبقه یال ها مشخصه و تویه یکی از تمرین های clrs گفته شده.
الگوریتم bfs : مشابه الکوریتم dfs زمان ها رو ثبت می کنیم و طبقه بندی یال هاشم تو clrs گفته چطوری، هم برای گراف جهت دار و هم بدون جهت.
تو بیشتر مسائل هم از زمان های ثبت شده برای پیمایش dfs استفاده میشه (مثل SCC، مرتب سازی توپولوژیک و ...) به همین علت درک پیمایش عمقی خیلی مهمه و هم کاربرد زیاد داره و هم تستهای زیادی ازش میاد تو کنکور .