زمان کنونی: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳, ۰۲:۳۸ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)

ارسال:
۲۲ شهریور ۱۳۹۱, ۰۲:۴۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱ ب.ظ، توسط Fardad-A.)
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
من هم شهادت امام جعفر صادق را تسلیت میگم.


از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر ............ یادگاری که در این گنبد دوار بماند..
.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: euruse , sepid , Aurora , SaMiRa.e , انرژی مثبت , - rasool - , ماه بانو , x86 , 67890 , azarakhsh1986 , sepidsal , shz67 , good-wishes , MoonRise , Mina_J , mahshid1383 , ITgirl , Parva , Lantern , nina69 , A.Nouri , ali123321 , tiran22 , pr0tector , killerphp , PSHirazi
ارسال:
۱۰ شهریور ۱۳۹۲, ۱۱:۰۵ ب.ظ
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
من هم شهادت امام جعفر صادق(ع) رو تسلیت میگم ، امشب یه حاج آقای صحبت می کرد یه حدیث از امام صادق گفت که خیلی جالب بود گفت امام صادق می فرماید : " هر کس یک عیب از کسی را بپوشاند که از آن عیب می ترسد خداوند ۷۰ عیب از آن شخص را می پوشاند " یه داستانی هم تعریف کرد که جالب بود :

یه روز یه عالمی مریض میشه ، سر کوچه ی خونه ی این عالم یه میوه فروشی بود ، هر کسی که میخواست بره عیادت این عالم میوه میگرفت ولی این میوه فروش تا میفهمید که میوه رو برای عیادت عالم دارن میبرن هزینه ای نمیگرفت و میگفت که صلواتیه، یه بار یکی از مشتریها ازش پرسید که آقا برای چی این کارو انجام میدی ، میوه فروش گفت که این عالم ربانی آبروی من رو خرید ، "من تا قبل از اینکه بیام میوه فروش بشم روزی خودمو از راه دزدی به دست می آووردم ، یه شب تصمیم گرفتم که برم خونه این عالم که قرار بود یک هفته برن مسافرت ، همین که با خانم و بچه هاش از خونه در اومدن و در رو بستن من رفتم خونه ی این عالم و شروع کردم به جمع کردن وسایل ، یه فرش برداشتمو انداختم رو دوشم و راه افتادم ، یه دفه دیدم که این عالم با خانم و بچه هاش در رو باز کردن و اومدن خونه ، تا چشم این عالم افتاد تو چشم من برگشت به خانمش گفت : من یادم رفته بود که به شما بگم ، من کلید رو به این دوستم دادم تا وقتی ما میریم مسافرت بیاد و این فرش رو برداره و الان هم اومده که فرش رو ببره ، این آقا دوست منه . بعد این عالم منو کشید کنار و گفت این فرش رو میبری میفروشی پولش رو هم بر میداری برای خودت ولی یه فکری برای شغلت کن ، خلاصه این میوه فروشی رو من مدیون همین عالم هستم".

التماس دعا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ۶۷۸۹۰ , equilibrium , azarakhsh1986 , Fardad-A , Aurora , sepidsal , SaMiRa.e , انرژی مثبت , good-wishes , Mina_J , mahshid1383 , Parva , Lantern , A.Nouri , tiran22 , tabassomesayna , killerphp , ITgirl , jt_morteza , shz67
ارسال:
۱۰ شهریور ۱۳۹۲, ۱۱:۴۱ ب.ظ
RE: امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
نه رواقی، نه گنبدی، حتی
سنگ قبری سرمزار تو نیست!

غیر مُشتی کبوتر خسته
خادمی، زائری، کنار تو نیست
*
بغض هایم کجا دخیل شوند؟!
پس ضریحت کجاست آقاجان؟!

روضه خوان ها چرا نمی خوانند؟!
گریه ها بی صداست آقاجان
*
گنبدی نیست تا دلم بپرد
پابه پای کبوتران شما

کاش می شد که دانه ای گیرم
امشب از دست مهربان شما
*
حرفِ گلدسته را نباید زد
تا حسودان شهر بسیارند

از شما خانواده آقاجان
درمدینه همه طلبکارند!
*
حیف آن چاهها که حیدر کند!
چقدر مادرت دعاشان کرد

عوض آن همه محبت ها
این مدینه چه خوب جبران کرد!
*
کاش ایران می آمدی آقا
نزد ما اهلبیت محترمند

پیر مظلوم بی حرم، اینجا
پسران تو صاحب حرمند
*
کاش ایران می آمدی آقا
مُلک ری قبله ی ولا می شد

مثل مشهد برایتان اینجا
مشهدالصادقی بنا می شد
*
کاش ایران می آمدی آقا
قدمت روی چشم ما جا داشت

کاش خاک شلمچه و فکه
عطر یاس عبایتان را داشت
*
کاش ایران می آمدی آقا
مردمش رأفت و حیاء دارند

ریسمان دست هم نمی بندند
همه دل های با صفا دارند
*
کاش ایران می آمدی آقا
در مدینه غریب افتادید

من بمیرم برایتان؛ گیرِ
عده ای نانجیب افتادید
*
کاش ایران می آمدی آقا
مردمش از مغیره بیزارند

حرمت گیسوی سپیدت را
در مدینه نگه نمی دارند
*
کاش ایران می آمدی آقا
نوکری تو کم ثوابی نیست

همه جا از فضائلت گویند
صحبت ازمجلس شرابی نیست

«شعر از وحید قاسمی»
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: equilibrium , x86 , azarakhsh1986 , Fardad-A , SaMiRa.e , انرژی مثبت , good-wishes , Mina_J , mahshid1383 , Parva , killerphp , shz67
ارسال:
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۰۹:۵۳ ق.ظ
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
هرزمان رنگ جفا را می دید

کوچه و کرب و بلا را می دید

خانه اش چونکه در آتش می سوخت

خیمه ی آل عبا را می دید

شهادت امام صادق(ع)تسلیت باد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , انرژی مثبت , ۶۷۸۹۰ , good-wishes , x86 , mahshid1383 , Parva , killerphp
ارسال:
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۲۳ ب.ظ
RE: امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
شهادت امام صادق (ع) رو تسلیت میگم

امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند :به برادرت وعده ای نده که وفای آن در توان تو نباشد. (منبع : بحار الانوار (ج٧٨ص٢۵٠) )
انشاا... عامل به فرمایشات این بزرگواران باشیم تا در زمره شیعیان واقعی خاندان نبوت قرار بگیریم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: x86 , SaMiRa.e , انرژی مثبت , ۶۷۸۹۰ , Parva , ITgirl , Lantern , Fardad-A , killerphp , shz67
ارسال:
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۱۲:۴۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
منم شهادت این امام بزرگوار رو تسلیت می کنم. چند تا حدیث از ایشون در بیان خصایص شیعیانشون از سایت تبیان براتون میذارم ان شالله که همه ما جزو شیعیان حقیق ایشون باشیم.

حضرت صادق علیه السلام در مورد صفات شیعه فرمود: «از شیعیان ما نیست کسی که به زبان (شیعه بودن را) اظهار کند و در رفتار مخالف ما و رفتار ما باشد. شیعه کسی است که با زبان و قلبش موافق ما باشد و از آثار ما پیروی نماید و طبق رفتار ما رفتار کند. آنها شیعیان ما هستند».

امام صادق علیه السلام در یک جا می فرماید: «شیعه سه دسته اند؛ گروهی به وسیله ما زینت می یابند [و ما را وسیله عزت و آبروی خویش قرار می دهند] و گروهی به وسیله ما می خورند [و ما را وسیله درآمد زندگی دنیایی خویش قرار می دهند] و گروهی از ما و به سوی ما هستند، با امنیّت ما آرامش می یابند و با ترس ما ترسانند، بذر (های کاشته شده اسرار را) پخش نمی کنند و در برابر جفاکاران خودنمایی ندارند، اگر پنهان باشند کسی سراغ آنها را نمی گیرد و اگر آشکار باشند به آنها اعتنا نمی شود ]یعنی شهرت گریز و بی نام و نشانند[ آنها چراغهای هدایتند.»

امام صادق علیه السلام فرمود: سلام مرا به هر کس که پیرو ماست و به گفته های ما گوش می کند، ابلاغ کن و از طرف من بگو:
من شما را به تقوای الهی و پرهیزکاری در دینتان، و تلاش و کوشش در راه خدا، و راستگویی و امانت داری، و سجده های طولانی و نیکو همسایه داری و... سفارش می کنم؛ زیرا هر گاه کسی از شما در دینش ورع داشته باشد و راست بگوید و امانت را رد کند و اخلاقش را با مردم نیکو گرداند، مردم می گویند: این «جعفری مذهب» است و این مرا شادمان می سازد و از بابت آن شادمان می شوم و می گویند: این است روش ادب [و تربیت] امام صادق علیه السلام ، ولی اگر برخلاف این باشد، گرفتاری آن به من می رسد و گفته می شود که این هم اثر تربیتی امام صادق علیه السلام».


شیعه باید منشأ خیرات و خوبیها باشد؛ به همین جهت حضرت جعفر بن محمد علیهماالسلام می فرماید: « شیعه ما اهل هدایت و اهل تقواو اهل نیکی و اهل ایمان و اهل پیروزی و موفقیت اند.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «شیعیان ما را در سه (وقت) امتحان کنید؛ در وقت نماز که چگونه بر آن محافظت می کنند، در نزد اسرار آنها که چگونه آن را از دشمنان ما حفظ می کنند و در نزد اموالشان که چگونه با آن با برادران خویش همدردی می کنند.»

حضرت صادق علیه السلام در این زمینه فرمود: «همانا شیعه علی کسی است که عفت شکم و دامن دارد، تلاشش زیاد، و عملش برای خدا باشد، و امید ثواب از او داشته باشد و از عقابش بترسد. پس اگر چنین افرادی را دیدی آنها شیعیان جعفر (امام صادق علیه السلام) می باشند.»

امام صادق علیه السلام در این زمینه می فرماید: ای پسر جُندب! به راستی شیعیان ما با ویژگیهایی شناخته می شوند: با بذل و بخشش به برادران و با گزاردن پنجاه رکعت نماز [واجب و مستحب] در شبانه روز؛ شیعیان ما چون سگ زوزه نمی کشند، و چون کلاغ طمع کار نباشند، با دشمن ما همجوار [و همراه] نشوند، درخواست کمک از کسی که کینه ما را در دل دارد نکنند، گرچه از گرسنگی بمیرند.»

در روایت دیگری می خوانیم که وقتی یکی از شیعیان، از گروهی از شیعیان در نزد امام صادق علیه السلام تعریف و تمجید نمود و آنها را پاک و پاکیزه خواند، حضرت فرمود:عیادت ثروتمندانشان از فقرایشان چگونه است؟ عرض کرد: کم است. فرمود: دیدن (و سر زدن) ثروتمندانشان از فقرای آنها چگونه است؟ عرض کرد: اندک است. فرمود: کمک نمودن ثروتمندانشان نسبت به فقرای آنها چگونه است؟ عرض کرد: شما اخلاقی را بیان می کنید که نزد ما کم است. فرمود: پس چگونه آنها خود را شیعه می پندارند.»

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: SaMiRa.e , 67890 , Parva , x86 , good-wishes , Lantern , Fardad-A , A.Nouri , tiran22 , killerphp , jt_morteza , shz67
ارسال:
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۰۲:۰۸ ب.ظ
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
شهادت ایشون رو من هم تسلیت میگم! امیدوارم بتونیم پیروان واقعی ایشان باشیم.
------------
ابن ابى لیلى - که یکى از دوستان امام جعفر صادق علیه السلام است - حکایت نماید:
روزى به همراه نعمان کوفى به محضر مبارک آن حضرت وارد شدیم ، حضرت به من فرمود: این شخص کیست ؟
عرض کردم : مردى از اهالى کوفه به نام نعمان مى باشد، که صاحب راءى و داراى نفوذ کلام است .
حضرت فرمود: آیا همان کسى است که با راءى و نظریّه خود، چیزها را با یکدیگر قیاس مى کند؟
عرض کردم : بلى .
پس حضرت به او خطاب نمود و فرمود: اى نعمان ! آیا مى توانى سرت را با سایر اعضاء بدن خود قیاس نمائى ؟
نعمان پاسخ داد: خیر.
حضرت فرمود: کار خوبى نمى کنى ، و سپس افزود: آیا مى شناسى کلمه اى را که اوّلش کفر و آخرش ایمان باشد؟
جواب گفت : خیر.
امام علیه السلام پرسید: آیا نسبت به شورى آب چشم و تلخى مایع چسبناک گوش و رطوبت حلقوم و بى مزّه بودن آب دهان شناختى دارى ؟
اظهار داشت : خیر.
ابن ابى لیلى مى گوید: من به حضور آن حضرت عرضه داشتم : فدایت شوم ، شما خود، پاسخ آن ها را براى ما بیان فرما تا بهره مند گردیم .
بنابراین حضرت صادق علیه السلام در جواب فرمود: همانا خداوند متعال چشم انسان را از پیه و چربى آفریده است ؛ و چنانچه آن مایع شور مزّه ، در آن نمى بود پیه ها زود فاسد مى شد.
و همچنین خاصیّت دیگر آن ، این است که اگر چیزى در چشم برود به وسیله شورى آب آن نابود مى شود و آسیبى به چشم نمى رسد؛ و خداوند در گوش ، تلخى قرار داد تا آن که مانع از ورود حشرات و خزندگان به مغز سر انسان باشد.
و بى مزّه بودن آب دهان ، موجب فهمیدن مزّه اشیاء خواهد بود؛ و نیز به وسیله رطوبت حلق به آسانى اخلاط سر و سینه خارج مى گردد.
و امّا آن کلمه اى که اوّلش کفر و آخرش ایمان مى باشد: جمله ((لا إ له إ لاّ اللّه )) است ، که اوّل آن ((لا اله )) یعنى ؛ هیچ خدائى و خالقى وجود ندارد و آخرش ((الاّ اللّه )) است ، یعنى ؛ مگر خداى یکتا و بى همتا.
---------
ما هم به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجت (عج) همچون صادق آل محمد اشک میریزیم و میگوییم : « سرور من غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده و زمین را بر من تنگ کرده و آسایش قلبی را از من ربوده...

I will win
not Immediateley
but Definitely
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , Lantern , Fardad-A , SaMiRa.e , انرژی مثبت , x86 , A.Nouri , killerphp , shz67
ارسال:
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۰۳:۲۲ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ ۰۳:۴۰ ب.ظ، توسط انرژی مثبت.)
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
[تصویر:  207234_imam-sadegh_4ad6d051dc37a_2009101...907273.jpg]
گوشه ای از حرای حجره ی خویش
نیمه شب ها،خدا خدا می کرد
طبق رسمی که ارث مادر بود
مردم شهر را دعا می کرد
***
هر ملک در دل آرزویش بود
بشنود سوز ربنایش را
آرزو داشت لحظه ای بوسد
مهر و تسبیح کربلایش را
***
هر زمان دل شکسته تر می شد
«فاطمه اشفعی لنا» می خواند
زیر لب با صدای بغض آلود
روضه ی تلخ کوچه را می خواند
***
عاقبت در یکی از آن شب ها
دل او را به درد آوردند
بی نمازان شهر پیغمبر
سرسجاده دوره اش کردند
***

پیرمرد قبیله ی ما را
در دل شب،کشان کشان بردند
با طنابی که دور دستش بود
پشت مرکب،کشان کشان بردند
***
ناجوانمردهای بی انصاف
سن و سالی گذشته از آقا !
می شود لااقل نگهدارید
حرمت گیسوی سپیدش را ؟
***
پابرهنه،بدون عمامه
روح اسلام را کجا بردید؟
سالخورده ترین امامم را
بی عبا و عصا کجا بردید؟
***
نکشیدش،مگر نمی بینید!؟
زانویش ناتوان و خسته شده
چقدر گریه کرده او نکند؟
حرمت مادرش شکسته شده
***
ای سواره،نفس نفس زدنش
علت روشن کهن سالی است
بسکه آقای ما زمین خورده!؟
در نگاه تو برق خوشحالی است
***

جگرم تیر می کشد آقا
چه بلاهایی آمده به سرت!
تو فقط خیزران نخورده ای و
شمر و خُولی نبوده دور و برت
***
به خدا خاک بر دهانم باد
شعر آقا کجا و شمر کجا!؟
حرف خُولی چرا وسط آمد؟
سرتان را کسی نبرد آقا؟
***
ه گمانم شما دلت می خواست
شعر را سمت کربلا ببری
دل آشفته ی محبان را
با خودت پای نیزه ها ببری
***
شک ندارم شما دلت می خواست
بیت ها را پر از سپیده کنی
گریه هایت اگر امان بدهد
یادی از حنجر بریده کنی

---------------------
مردى از امام صادق علیه السلام اندرزى درخواست نمود! آن حضرت به او فرمودند:

۱) اگر خداى تعالى روزى را به عهده گرفته است غصه خوردنت براى چیست؟!
۲) اگر روزى تقسیم شده است، حرص و آز براى چیست؟
۳) و اگر سنجش (در قیامت) حق است، پس ثروت اندوزى براى چیست؟!
۴) و اگر عوض دادن خداى تعالى حق است، پس بخل ورزیدن براى چیست؟!
۵) و اگر کیفر الهى آتش دوزخ است، پس گناه براى چیست؟!
۶) و اگر مرگ حق است، پس شادمانى براى چیست؟!
۷) و اگر (کارنامه) اعمال بر خدا عرضه مى‏شود، پس فریب براى چیست؟!
۸) و اگر گذر کردن بر صراط حق است، پس خودپسندى براى چیست؟!
۹) و اگر تمام چیزها به قضا و قدر است، پس اندوه براى چیست؟!
۱۰) و اگر دنیا ناپایدار است، پس اعتماد و آرامش به آن براى چیست؟!


----------
یکی از دوستان اهل بیت که تنگدست بود، چند بار خدمت حضرت صادق علیه‌السّلام رسید و عرض کرد که فقیرم. حضرت علیه‌السّلام فرمودند: تو فقیر نیستی. بار آخر سؤال کرد که آخر چطور من فقیر نیستم؟

فرمودند: آیا حاضری همه‎ی دنیا را بگیری و مقداری از محبّت ما اهل بیت را بدهی؟

عرض کرد نه آقاجان، محبّت شما را با همه‎ی عالم عوض نمی‎کنم.
حضرت علیه‌السّلام فرمودند: دیدی فقیر نیستی، چه ثروتی عظیم‌تر از این ؟


ان شالله به حق این امام بزرگوار، همه از شیعیان حقیقی این امام بزرگوار باشید و علم حقیقی رو کسب کنید و زیارت بقیع قسمت و روزی همه شما و تمامی ارزومندان باشه. الهی امین

عشق صیدیست که تیرت به خطا هم برود/لذتش کنج دلت تا به ابد خواهد ماند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: good-wishes , Fardad-A , 67890 , SaMiRa.e , x86 , tiran22 , ITgirl , shz67
ارسال:
۱۱ شهریور ۱۳۹۲, ۱۰:۲۷ ب.ظ
امام جعفر صادق (ع) و فقه جعفری - (ویژه شهادت حضرت)
امام صادق علیه السلام فرموده اند:

دوست ندارم جوانی از شما را جز بر دو حالت ببینم:
دانشجو
یا دانشمند.

شهادت این امام دانشمند و دانش دوست را تسلیت عرض می کنم.
**

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

*

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

مارا که تو منظوری/ خاطر نرود جایی...(سعدی )
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: انرژی مثبت , killerphp , ITgirl , x86 , shz67


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ایام مذهبی (تبریک ولادت ها و تسلیت شهادت ها) blx ۱۳ ۸,۳۴۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۱:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: gostore
  راهنمایی در خصوص دانشگاه جامع امام حسین (ع) HamidReza1 ۰ ۲,۴۸۳ ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ۰۶:۴۳ ب.ظ
آخرین ارسال: HamidReza1
  مصاحبه دانشگاه امام حسین(ع) majid10 ۲۲ ۱۸,۲۲۳ ۰۳ تیر ۱۳۹۷ ۰۷:۲۵ ب.ظ
آخرین ارسال: hosseini91
  نمونه سوال درس fault telorance دکتر صادق زاده mojdehjafari ۰ ۱,۷۰۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ۰۴:۲۸ ب.ظ
آخرین ارسال: mojdehjafari
  کسی اطلاعای در مورد دانشگاه های امنیت ملی و امام حسین و یا مال اشتر داره ؟! rozitir ۰ ۱,۸۲۸ ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۵ ب.ظ
آخرین ارسال: rozitir
  رتبه های قبولی در دانشگاه امام حسین یا مالک اشتر در گرایش امنیت وشبکه یا نرم افزار محمدسبحانی ۱ ۷,۱۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ب.ظ
آخرین ارسال: tiran22
  منابع آزمون کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی khosravi1395 ۰ ۵,۳۷۰ ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۵:۰۲ ب.ظ
آخرین ارسال: khosravi1395
  دانشگاه امام حسین beh123beh ۱ ۲,۲۰۹ ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۱:۰۱ ب.ظ
آخرین ارسال: haj_baba
  دانشگاه امام حسین beh123beh ۳ ۳,۶۸۳ ۰۸ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۸ ق.ظ
آخرین ارسال: haj_baba
  با مدرک ارشد غیر انتفاعی امام رضا میشه استاد دانشگاه شد؟؟ s_sh72 ۲ ۲,۲۷۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ ب.ظ
آخرین ارسال: s_sh72

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close