تفاوت شیوههای آموزشی در مقطع دکتری - نسخهی قابل چاپ |
تفاوت شیوههای آموزشی در مقطع دکتری - srazi - 04 خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷ ب.ظ
اینها توضیحات داخل دفترچه انتخاب رشته دکتری سال ۹۱ است: نقل قول: شیوه آموزشی و پژوهشی: شیوه آموزشی و پژوهشی، روشی است که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پایان نامه می باشد. این شیوه تا سال ۱۳۸۹ تنها شیوه آموزشی در ایران بوده و پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فقط به این روش صورت می گرفت.سوالی که برام پیش میاد تفاوت این دو دقیقا در چیه؟ مثلا در شیوه پژوهش محور به کار جدید تاکید کرده به این معنیه که در «شیوه آموزشی و پژوهشی» قرار نیست کار جدید باشه؟!!! با جستجو در تالار به نتیجه رسیدم که بعضیها گفته بودن تفاوت در داشتن یا نداشتن امتحان جامع است! آیا این درسته؟ و یک سوال دیگه، اگر در رشتهای غیر از رشته ارشدمون دکترا قبول بشیم مسئله پیشنیازهایی که باید بگذرونیم بین دو حالت بالا تفاوت خواهد داشت؟ |
RE: تفاوت شیوههای آموزشی در مقطع دکتری - Mansoureh - 04 خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۳۳ ب.ظ
چه جالب من فکر میکردم پژوهش محوری که در دفترچه زده یه جورایی مثل همون آموزش محور ارشده!!! عجب...! مگه دکترا گرفتن غیر از این بوده؟! همه چیزو مد میکنن!!! |