تالار گفتمان مانشت
ساخت یه گراف ۳d Surface - نسخه‌ی قابل چاپ

ساخت یه گراف ۳d Surface - mohammad_1366 - 22 اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۳۸ ق.ظ

ایجاد یه نمودار سه بعدی با اعداد تعیین شده ، کسایی که میتونن کمک کنن (با هر نرم افزاری) خواهشا منو کمک کنن

ساخت یه گراف ۳d Surface - blackhalo1989 - 22 اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۵۰ ق.ظ

میتونید با plot3 یا surf یا mesh تو متلب استفاده کنید. البته اینه هر کدوم یه نمودار میکشه و با هم فرق دارن. از قسمت workspace هم میتونید از ابزار های آماده استفاده کنید برای نمودار. فقط از هرچی استفاده می کنید حواستون باشه که x , y ,z رو چی میگیره متلب. مثلا در surf، هر سطر ماتریس نماینده یک مقدار y هست.

RE: ساخت یه گراف ۳d Surface - mohammad_1366 - 22 اسفند ۱۳۹۰ ۰۱:۱۳ ق.ظ

(۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ۱۲:۵۰ ق.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط:  میتونید با plot3 یا surf یا mesh تو متلب استفاده کنید. البته اینه هر کدوم یه نمودار میکشه و با هم فرق دارن. از قسمت workspace هم میتونید از ابزار های آماده استفاده کنید برای نمودار. فقط از هرچی استفاده می کنید حواستون باشه که x , y ,z رو چی میگیره متلب. مثلا در surf، هر سطر ماتریس نماینده یک مقدار y هست.
مرسی ولی من مشکلم تو متلب اینه که طبق سرچی که زدم ، برای z یه تابع براساس x ، yنوشته و پیوسته است ولی داده های من در حدود ۴۰ تا عدد برای x ، y و z هستش و وقتی این مقادیرو به این سه متغیر میدم ،و این توابعو به کار میبرم ایراد میگیره

RE: ساخت یه گراف ۳d Surface - blackhalo1989 - 24 اسفند ۱۳۹۰ ۱۱:۵۵ ب.ظ

نه اینطور نیست. توابع پیوسته با نمونه برداری تبدیل به یه سری نقاط میشن و بعد رسم میشن. mesh و surf دقیقا برای کار شماست.
یابد یه بردار x درست کنید مثلا n تایی و یک بردار y مثلا m تایی. و یک ماتریس z با اندازه m سطر و n ستون. یه اعداد دقت کنید.
متلب m*n نقطه به این مختصات ها رسم میکنهSadx=x(i
(y=y(j
z(j,i)=z
به i , j دقت کنید. برای اینکه مطمئن بشید، چند تا نقطه رو تست کنید ببینید همون x,y,z که میخئاستید رو دارن یا نه.