تالار گفتمان مانشت
چاپ کاتالوگ خلاقانه سخت نیست! (سری اول) - نسخه‌ی قابل چاپ

چاپ کاتالوگ خلاقانه سخت نیست! (سری اول) - fafaferdos - 26 اردیبهشت ۱۳۹۷ ۰۳:۴۳ ب.ظ

همانطور که در بسیاری از مقالات چاپخانه نقش هنر توضیح داده شد، خلاقیت در چاپ کاتالوگ اهمیت و تاثیر بسیاری دارد. چندی پیش نمونه هایی از کارت ویزیت هایی که با خلاقیت تمام چاپ شده بودند را در مقالات قبلی به نمایش گذاشتیم. در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیحاتی که در مقالات قبلی در مورد خلاقیت نوشته شده بود، نمونه های از کاتالوگ هایی که به صورت خلاقانه چاپ شده است را به شما نمایش دهیم. این موضوع را فراموش نکنید که خلاقیت کار سختی نیست و ذهن خود را به سمتی نبرید که فقط آدم های خاص می توانند خلاقیت داشته باشند! برای چاپ کاتالوگ خلاقانه تنها کافیست از چهارچوپ ها خارج شوید. اما سعی کنید طوری عمل کنید که کاتالوگ مفهوم اصلی خود را از دست ندهد. نمونه هایی از کاتالوگ های خاص و خلاقانه توسط چاپخانه نقش هنر جمع آوری شده است که می توانید در زیر به مشاهده ی آنها بپردازید.
نمونه ای از کاتالوگ که شاید از نظر ایده آسان به نظر برسد اما چاپ کاتالوگ در ابعادی به غیر از مربع و مستطیل مانند کاتالوگ زیر که به صورت شش ضلعی چاپ شده است، می تواند به راحتی کاتالوگ شما را نسبت به کاتالوگ های دیگر، متمایز سازد.



در این کاتالوگ اشکال خاص مانند ابر و درخت به صورت سه بعدی وجود دارد. این ویژگی شاید کمی هزینه بر باشد چرا که نیاز به مصرف کاغذ بیشتر، چسب و نیروز انسانی جهت چسباندن آنها دارد اما مطمئن باشید این شیوه می تواند مخاطبان شما را مجذوب خود کند.


یک کاتالوگ زیبا و حرفه ای که به صورت ۳ بعدی نشاندهنده ی یک پیانو و سالن است. در این نوع کاتالوگ ها اگر چه محتوای زیادی وجود ندارد ولی باعث جذب مشتریان می شود.



کاتالوگ زیر در نگاه اول کاربران را با رنگ خود مجذوب می کند. همانطور هم که در قبل اشاره شد استفاده از رنگ های خاص در کاتالوگ علاوه بر زیبایی بیشتر باعث جذب بیشتر کاربران نیز می گردد. اما این موضوع تنها در صورتی محقق می گردد که رنگ مورد نظر به خوبی بر روی کاغذ چاپ شود. نکته ی بعدی در مورد این کاتالوگ وجود سوراخ های دایره شکل در صفحات مختلف آن هست که هر کدام از آنها نمایان گر یک ویژگی می باشد.