تالار گفتمان مانشت
حافظه IT95 - نسخه‌ی قابل چاپ

حافظه IT95 - Hopegod - 06 فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰ ق.ظ

سلام دوستان خسته نباشید. تو کلید سنجش جواب این سوال گزینه سوم هست می خواستم بپرسم چرا؟ ممنونم
[attachment=21468]

RE: حافظه IT95 - alireza01 - 06 فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ ب.ظ

سلام و وقت بخیر . در صفحه بندی چند سطحی بیرونی ترین لایه سطح بندی میشود ، سطح اول در واقع شماره سطر متناظر در جدول اول و سطح دوم ( سطح میانی ) شماره سطر متناظر در جدول دوم و به همین ترتیب سطح سوم شماره سطر متناظر در جدول بیرونی ( سوم ) است دقت کنید که در این سطح بندی مقدار تفاوت مکان یا Offset تغییری نمیکند . در ان سوال باید ببینیم وقتی یک آدرس منطقی وارد این جدول چند سطحی میشود ( از بیرونی ترین لایه وارد میشود ) چقدر احتمال دارد که از ۳ لایه عبور کرده و به آدرس فیزیکی تبدیل شود و وارد حافظه اصلی یا RAM شود . طبق گفته سوال احتمال عبور از هر سطح برابر ۹۰ درصد یعنی ۰/۹ است . و چون سه سطح داریم و باید از هر ۳ عبور کنه احتمال عبور کلی از این سیستم برابر با [tex](0.9)^3=0.729[/tex] میشه یعنی گزینه ۳ این سوال که شما هم به درستی ذکر کردید .

RE: حافظه IT95 - Hopegod - 06 فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۴۳ ب.ظ

خیلی خوب توضیح دادین. خیلی ممنونم.

RE: حافظه IT95 - arash691 - 07 فروردین ۱۳۹۶ ۰۷:۲۱ ب.ظ

(۰۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۰۵ ب.ظ)alireza01 نوشته شده توسط:  در ان سوال باید ببینیم وقتی یک آدرس منطقی وارد این جدول چند سطحی میشود ( از بیرونی ترین لایه وارد میشود ) چقدر احتمال دارد که از ۳ لایه عبور کرده و به آدرس فیزیکی تبدیل شود و وارد حافظه اصلی یا RAM شود

بحث Hit یا Miss شدن در جداول چندسطحی اصلا" وجود نداره .در این جداول فقط آدرس شروع جدول بعدی نگهداری میشه که از سربار نگهداری جدول صفحه جلوگیری بشه پس ۱۰۰% آدرسی که داده بشه در جدول سطح اول تا آخر باید وجود داشته باشه . دقت کنید بحث Hit یا Miss شدن مربوط به TLB یا Cache هستش نه جداول چندسطحی بعبارتی اینطور میشه گفت " آدرس مجازی یا در TLB دچار Miss میشود که باید به جدول قطعه یا صفحه ارجاع داده بشه سپس بررسی میشه و جدول قطعه یا صفحه و جداول چند سطحی و میگذرونه سر آخر رخداد نقص صفحه یا عدم نقص صفحه بررسی می شود "