نشانه های حتمی ظهور - نسخهی قابل چاپ |
نشانه های حتمی ظهور - salam az ma - 25 اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۲۹ ب.ظ
به نام خداوند بخشنده مهربان نشانه های حتمی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شدهاست: پیش از قیام قائم پنج علامت حتمی است: یمانی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشتهشدن نفس زکیه، و فرورفتن سرزمین بیداء.[۱] خروج سفیانی نوشتار اصلی: خروج سفیانی بهباور شیعه، سفیانی از نسل ابوسفیان است و در نهایت بهدست حجت بن حسن (مهدی) شکست خورده و کشته میشود. از علی بن حسین زینالعابدین (امام چهارم شیعیان) نقل شده: «امر قائم از سوی خداوند حتمی است، و امر سفیانی نیز از جانب خداوند قطعی است. قائم ظهور نمیکند مگر پس از آمدن سفیانی.[۲] خروج یمانی[۳] نوشتار اصلی: سید یمانی خروج یمانی از یمن (احتمالاً در ماه رجب) از یمن که به پشتیبانی از اهل بیت علیه سفیانی قیام میکند و مردم را به حق و عدل فرامیخواند. این سپاه در عراق با سپاهی که از خراسان آمده متحد میشوند. نوشتار(های) وابسته: شیعیان یمن صیحه آسمانی نوشتار اصلی: صیحه آسمانی صدای آسمانی در ماه رمضان (احتمالاً سحرگاه بیستوسوم). که صدای جبرئیل و در حمایت از اهل بیت محمد است. بهگونهای که هر کس در هر کجای زمین، آنرا خواهد شنید و معنی آن را به زبان خود خواهد فهمید. احتمالاً در همان روز صدایی دیگر شنیده میشود که از طرف شیطان و در حمایت از سفیانی است، که سبب تردید مردم میشود.[۴] کشته شدن نفس زکیه نوشتار اصلی: کشتهشدن نفس زکیه کشته شدن نفس زکیه (انسان بیگناه)[۵] در خانه خدا (مسجدالحرام) و بین حجرالاسود و مقام ابراهیم. احتمالاً در ۲۵ ذیالحجه. احتمالاً همزمان با کشته شدن این فرد پسرعمو و دخترعموی او هم در شهر مدینه کشته میشوند و جنازه آنها را جلوی درب مسجد محمد یا مسجدالنبی آویزان میکنند. فرورفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیدا فرورفتن لشکری که سفیانی به عربستان فرستاده در بیابانی به نام بیدا که بین مکه و مدینه واقع شدهاست.[۶] علی بن ابیطالب در آیهٔ ذیل وَلَوْ تَرَی إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ میگوید: «کمی پیش از قیام مهدی، سفیانی خروج میکند؛ سپس بهاندازه دوران حاملگی یک زن که نزدیک به ۹ ماه است حکومت میکند. لشکریان او وارد مدینه میشوند تااینکه به بیداء میرسند و خداوند آنان را در زمین فرومیبرد.»[۷] بر گرفته شده از وبلاگ sunburst.blog.ir |
نشانه های حتمی ظهور - mehRUN - 25 اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ب.ظ
مطالب خوندم و سوالی برام پیش اومد چرا اتفاقات مربوط به ظهور فقط در مناطقی که برای مسلمانان و اعراب اون زمان شناخته شده بود قرار هست رخ بده؟ مثلا چرا به عنوان معجزه و سند اتفاق حتمی ظهور به این اشاره نشده که در آینده در یک سرزمین ناشناخته (مثلا قاره آمریکا) افرادی برای جنگ با مسلمانان برمیخیزند؟ چرا دید ترویج دهنده های عقاید مذهبی معطوف به نقاط تحت نظر بود؟ یا بهتر بگم ترویج دهنده های عقاید مذهبی دید وسیعی نداشتند و کل دنیا رو نمیتونستن تصور کنند و طرز فکر و سخنانی که ازشون به ما رسیده مربوط به منطقه ای بود که میخواستن تصرف کنن یا تحت کنترلشون بود؟ در صورتی که ادعا اینو داشتن که با بقیه انسان ها تفاوت دارند و از قدرت های الهی بهره می گیرند؟ |
RE: نشانه های حتمی ظهور - salam az ma - 26 اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۰۳ ق.ظ
(۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ب.ظ)mehRUN نوشته شده توسط: مطالب خوندم و سوالی برام پیش اومدسلام وقتی قرار هست از نشانه های همچین واقعه ی بزرگی گفته بشه هر کسی باشه نشانه هایی رو میگه که برای امت خودش در اون جریان دخالت دارند و از بزرگترین اتفاقات زمان خودش باشه اینها نشانه هایی برای امت پیامبر اکرم هست نه مردم سرتاسر دنیا و اینه که خودمون رو برای این اتفاق آماده کنیم و حجت بر ما تموم شده باشه. خوب این هم کاملا مشخصه که حجت بر شخصی تمام میشه که به امامان اعتقاد قلبی داشته باشند و فردای قیامت برای یاری نکردن امامشون بهانه ای نداشته باشند. بیشتر این نشانه ها برای انسانهای کم بصیرتی امثال من هست وگرنه امام زمان دلایل بسیار محکمتر از این برای اثبات امامتشون دارند. بذارین اینطور مثال بزنم شما عایشه زن پیامبر رو در نظر بگیرید با اینکه حق بودن حکومت حضرت علی بر این فرد پوشیده نبود با این حال پیامبر نشانه ای رو برای جلوگیری از فتنه ای که عایشه در آن نقش خواهد داشت گفته بود (آقای بلاذری در أنساب الأشراف، صفحه ۲۲۴ میگوید: عایشه گفت: مرا برگردانید، مرا برگردانید. «من از رسول الله (صلی الله علیه و سلم) شنیدم که در حضور زنانش فرمود: سگان حوأب برای یکی از شما عوعو میکنند». ایشان تصمیم بر بازگشت گرفت. عبد الله بن زبیر آمد و گفت: کسانی که گفتهاند اینجا حوأب است، دروغ گفتهاند. سپس ۵۰ نفر از بنی عامر را آورد و شهادت دادند و قسم خوردند که عبد الله بن زبیر راست میگوید.) این نهایت لطف پیامبر رو در حق عایشه رو نشون میده در حالی که نشانه های دیگری هم میتونستن بگن اما آن نشانه ها حق رو برا ی عایشه این طور روشن نمیکرد. در مورد معجزه بودن این نشانه ها هم بگم که اینها به هیچ عنوان به عنوان معجزه ی امام نیستند چون این نشانه ها حق رو برای تمام مردم دنیا مشخص نمیکنه و همچنین همانطور که هر پیامبری نشانه ای از پیامبر بعدی رو میداد تا امت به انحراف کشیده نشن و این پیشگویی ها از معجزات اون پیامبران به حساب نمیومد. من شنیدم که معجزه ی امام زمان علمشون هست که گفته شده مناظره های زیادی رو انجام خواهند داد تا حق برای تمام مردم جهان مشخص بشه و اینطور نیست که تا ظهور میکنن میخوان همه رو به زور زیر پرچمشون بیارن بلکه سعی میکنن تا جایی که امکان داره خون هیچ فردی ریخته نشه و با آگاهی دادن دلها رو جذب کنند. امیدوارم منظورتون رو درست متوجه شده باشم و جوابتون رو گرفته باشید. |
نشانه های حتمی ظهور - banihashem - 21 فروردین ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ق.ظ
ممنون بخاطر مطلب مفیدتون |