تالار گفتمان مانشت
ملاک اصلی پذیرش داوطلبان کنکور دکتری/ نمره کتبی کنکور ملاک قبولی نیست - نسخه‌ی قابل چاپ

ملاک اصلی پذیرش داوطلبان کنکور دکتری/ نمره کتبی کنکور ملاک قبولی نیست - banou - 30 شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۱۰ ق.ظ

خبرگزاری مهر:
رئیس سازمان سنجش در پاسخ به اعتراضات برخی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری گفت: ملاک قبولی افراد، نمرات مصاحبه دانشگاهها بوده است اما با این وجود داوطلبان در صورت اعتراض می توانند به سازمان سنجش مراجعه کنند.
دکتر محمد حسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هر فردی که درباره نتیجه نهایی آزمون دکتری دچار شبهه است می تواند به سازمان سنجش مراجعه کند.

وی یادآور شد: البته کارنامه داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری به زودی منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتایج آزمون خود را در کارنامه مشاهده کنند.

سرورالدین اظهار داشت: نمرات آزمون کتبی که از سوی سازمان سنجش برگزار شد تاثیری در پذیرش نهایی افراد نداشت و تنها ملاک معرفی افراد به دانشگاهها بود. به همین دلیل ممکن است یک نفر در کد رشته انتخابی به عنوان نفر اول به دانشگاه معرفی شده باشد و یک نفر نیز به عنوان نفر پانزدهم و پس از برگزاری مصاحبه نفر پانزدهم در دانشگاه پذیرفته شود.

وی افزود: پذیرش نهایی داوطلبان دکتری در اختیار دانشگاهها است و نتیجه مصاحبه ملاک قبولی افراد بوده است و نه نمره کسب شده در آزمون کتبی.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: سازمان سنجش آمادگی دارد که به سئوالات تمامی داوطلبان به صورت اینترنتی پاسخ دهد . در صورتی که سئوال را به صورت اینترنتی ارسال کنند ۴۸ ساعته به آن پاسخ داده می شود.

اولین آزمون نیمه متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۰ پنجشنبه ۲۵ فروردین در ۳۲ شهر کشور و۶۱ حوزه امتحانی با رقابت ۱۳۰ هزار و ۹۰۰ نفر در گروه های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، زبانهای خارجی، دامپزشکی، هنر و تربیت بدنی و ۱۰۷ کد رشته برگزار شد و در نهایت ۵ هزار و ۴۰۰ نفر پذیرفته شدند.

ملاک اصلی پذیرش داوطلبان کنکور دکتری/ نمره کتبی کنکور ملاک قبولی نیست - Fardad-A - 30 شهریور ۱۳۹۰ ۰۸:۴۴ ق.ظ

قرار بود نمره مصاحبه به سازمان سنجش اعلام بشه و بر اساس ۳۰ درصد نمره مصاحبه و ۷۰ درصد نمره کتبی ،سازمان سنجش قبولیها را اعلام کنه.
ظاهرا" سناریو عوض شده.
فکر کنم آخرش بگن هر کس هر جا فوق خونده همانجا باید دکترا بگیره!