تالار گفتمان مانشت
زمان اعلام نتایج ارشد و دکتری دانشگاه آزاد - نسخه‌ی قابل چاپ

زمان اعلام نتایج ارشد و دکتری دانشگاه آزاد - masoomeh_s - 25 مرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۰۷ ب.ظ

معاون دانشگاه آزاد اسلامی به آمار سال ۹۱ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۱، ۴۸۸ هزار تقاضا برای رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی وجود داشت که ما توانستیم به ۱۵۰۰ نفر پاسخ دهیم در واقع تقاضا زیاد و ظرفیت کم بود. در سال ۹۱ بیش از ۸۰۰۰ داوطلب با رشته دبیرستانی علوم تجربی با معدل بالای ۱۹ به دلیل ظرفیت کم پذیرش نشدند. ما تلاش می‌کنیم پاسخگوی این تقاضا باشیم تا نیاز کشور را رفع کنیم.
علوی فاضل در مورد اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توضیح داد: هم اکنون پاسخنامه‌های کارشناسی ارشد قرائت شده است و سوالات کتبی دکترای تخصصی تصحیح شده و ۷۰ درصد مصاحبه‌ها تمام شده است. نتایج هر دو آزمون در هفته اول و دوم شهریور اعلام خواهد شد.
وی در مورد ظرفیت‌ها در مقاطع مختلف اظهارکرد: در مجموع ۹۹۸ هزار و ۱۸۹ ظرفیت وجود دارد که ۱۸۳ هزار و ۳۵۰ ظرفیت متعلق به کاردانی پیوسته، ۱۷۷ هزار ظرفیت متعلق به کاردانی ناپیوسته، ۱۷۱ هزار ظرفیت متعلق به کارشناسی ناپیوسته، ۲۹۱ هزار ظرفیت متعلق به کارشناسی پیوسته، ۱۵۶ هزار و ۹۲۰ ظرفیت متعلق به کارشناسی ارشد، ۱۹۰۰ ظرفیت متعلق به دکترای حرفه‌ای و ۱۷ هزار و ۱۹ ظرفیت متعلق به دکترای تخصصی است.
رئیس مرکز سنجش آزمون در ادامه گفت: در گذشته در بخش تحصیلات تکمیلی واحدها و پردیس‌هایی که زیر مجموعه علوم تحقیقات تهر ان بودند دانشجو پذیرش می‌کرد. این ظرفیت خوبی را برای دانشگاه بهوجود می‌آورد اما مشکلی که داشت کمبود اعضای هیئت علمی بود همچنین داوطلبان بومی این رشته‌ها را انتخاب نمی‌کردند.