تالار گفتمان مانشت
سال ۸۷ علوم کامپیوتر - نسخه‌ی قابل چاپ

سال ۸۷ علوم کامپیوتر - m@hboobe - 30 شهریور ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ب.ظ

[attachment=13047]

جواب گزینه ۴
این تیپ سولات چطور باید تشخیص داد؟! Huh

RE: مقدمات - علوم کامپیوتر ۸۷ - azad_ahmadi - 31 شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۵۴ ب.ظ

سلام.
بهترین راه حل این سوال ازمون و تست هست.
گزینه اول رد میشه چرا که هر زبانی که رشته ای که توسط گزینه اول ایجاد بشه با ۰ شروع میشه، درحالی که زبان X میشه رشته هایی ایجاد کرد که هم با ۰ و هم با ۱ شروع میشه. و اصلا این جواب یکتایی که بهش اشاره شده اشتباه است.

گزینه دوم رد میشه چرا که هر زبانی که رشته ای که توسط گزینه اول ایجاد بشه با ۰ تمام میشه، درحالی که زبان X میشه رشته هایی ایجاد کرد که هم با ۰ و هم با ۱ پایان داشته باشه. و اصلا این جواب یکتایی که بهش اشاره شده اشتباه است.

گزینه ۳ رد میشه، رشته هایی توسط زبان گزینه ۳ تولید میشه که توسط X در صورت سوال تولید نمیشه. و این اساسا با معادله ای که بهش اشاره شده مغایرت داره.

گزینه ۴ درست. هر رشته ای از زبان X با زبان گزینه ۴ میشه تولیدش کرد. مثلا اگه بخوایم از A استفاده کنیم برای اینکه لامبدا عضو B هست از بخش اول اجتماع یا همون A استفاده میشه و فقط ۰ تولید میشه. و به همین صورت برای رشته های دیگه هم جواب میده...

اگر جایی مبهم بود بگید بیشتر توضیح بدم.

RE: مقدمات - علوم کامپیوتر ۸۷ - nazanin_sh - 03 مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۳۵ ب.ظ

میتونیم B* رو بدست بیاریم . میشه مجموع رشته هایی که دو صفر متوالی نمیپذیرن و ابتدای رشته ها هم ۰ نیست .
حالا گزینه ها رو در نظر میگیریم . گزینه اول الحاق ۰ به B* هست . یعنی میشه مجموع رشته هایی که دو صفر متوالی ندارن و اگه در معادلمون قرار بدیم میبینیم که صدق میکنه .
ولی در چنین تستی به یک گزینه نمیشه اکتفا کرد .
برای گزینه ی دو BA* رشته هایی رو تولید میکنه که در اونها فقط یک جفت صفر وجود داره (زیر مجموعه ای از سیگما استار که فقط یک جفت صفر دارد) اجتماع این زبان با A چیزی بهش اضافه نمیکنه و این گزینه هم در معادله صدق میکنه .
گزینه سوم هم که تابلو رد میشه دیگه با توجه به دو گزینه ی تایید شده ی بالا
گزینه چهارم درسته .