تالار گفتمان مانشت
طراحی سایت - نسخه‌ی قابل چاپ

طراحی سایت - expert - 24 خرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۱۲ ق.ظ

در این بخش آنچه باید در رابطه با طراحی سایت بدانیم بحث می‌شود.

۱- نحوه محاسبه فضای مورد نیاز وب ‌سایت؟
۲- نحوه کش نمودن بخش‌های مختلف. برخی می‌گویند بهتر است در سایت کش صورت نگیرد در عوض از نرم‌افزارهایی مانند ISA SERVER استفاده نماییم؟
۳. فرایندهایی که باید طی شود از زمان پایان طراحی سایت در ASP.Net تا راه‌اندازی سایت؟

RE: طراحی سایت - admin - 24 خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۱۷ ب.ظ

حالا جرا ASP.Net؟

RE: طراحی سایت - expert - 24 خرداد ۱۳۸۹ ۰۴:۱۲ ب.ظ

خودم با ASP کار می‌کنم اما مهم نیست. شما در حالت کلی جواب سوالات را بفرمایید.

RE: طراحی سایت - admin - 24 خرداد ۱۳۸۹ ۰۷:۵۶ ب.ظ

۱/ این کاملاً تجربی ایه. مثلاً الان من واسه مانشت از ۵۰۰ مگ و ۲۰ گیگ پهنای باند استفاده می کنم. در روزهای اول خیلی نیاز به فضا ندارید.

۲/ این یکی رو من از نرم افزارهای آماده استفاده می کنم.

۳/ دقیقاً شبیه مهندسی نرم افزار هستش پروسه اش. یعنی از نیازمندیها شروع می شه و کد و ... تا پیاده سازی و ...

RE: طراحی سایت - expert - 25 خرداد ۱۳۸۹ ۰۳:۵۴ ب.ظ

متشکرم از راهنماییتون. دو سوال دیگر: امنیت خیلی برای این سایتی که طراحی کردم مهمه(البته برای همه مهم است) اما نکاتی که برای امنیت بر عهده طراح می‌باشد چه مواردی را شامل می‌شود؟ چه موارد امنیتی بر عهده میزبان می‌باشد؟ یک سری اطلاعات در این زمینه دارم اما ترجیح می‌دهم شما جواب آنرا بفرمایید.

RE: طراحی سایت - admin - 26 خرداد ۱۳۸۹ ۱۱:۵۵ ق.ظ

امنیت که یه چیز کوچیک نیست که بخوام توضیح بدم.

از اولین مراحل طراحی باید در نظر داشته باشید. واسه نفوذ به سرور مسئول شما نیستید. شما مسئول کدها و چیزهایی هستید که قرار می دین.

کتاب های زیادی هست در این زمینه . من هنوز نمی دونم که شما می خواین چی طراحی کنید که امنیت واستون اهمیت داره؟

طراحی سایت - expert - 26 خرداد ۱۳۸۹ ۰۱:۳۵ ب.ظ

این سایت مربوط به یک مؤسسه هست. علاوه برسطوح دسترسی و اطلاعات DB که در config مشخص می‌کنیم چه مواردی را باید برای امنیت در config اضافه کنیم؟ زمانی که توی یک شرکت کار می‌کردم(خیلی کوتاه) یادم هست فایل‌های با پسوند خاص مربوط به سایت را در سرور قرار می‌دادند نه همه فایل‌ها را اما نمی‌دانم اون پسوندها چی بودند! شما نمی‌دونید؟ راستی برای کش شما از چه نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنید؟

طراحی سایت - hanif - 29 خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۳۹ ق.ظ

اقای تنهایی حالا که بحث طراحی سایته به نظر شما از چی شروع کنیم و با چی ادامه بدیم.
ASP or php

طراحی سایت - mdgh - 29 خرداد ۱۳۸۹ ۰۱:۰۶ ب.ظ

برای طراحی وب باید از یادگیری html شروع کرد و به میزان متوسط آن را آموخت.
در ادامه معمولا به سراغ php یا asp می روند.

من خودم علاقه‌ی بسیار زیادی به php دارم چون php اپن سورس بوده و کار با اون مشکل کپی رایت و ... رو نداره و برای ویرایشگر، حتی می توان از notepad نیز استفاده کرد البته نیاز به مفسر php نیز می باشد که می توانید در سایت php.net به صورت رایگان دانلود کنید.

سایت هایی که به زبان php نوشته می شوند با توجه به اینکه اغلب در لینوکس راه اندازی می شوند و همچنین با توجه به رایگان بودن نرم افزارهایی چون mysql ارزان‌تر می باشند.
از نظر سرعت به نظم php سریع‌تر است، البته تا حد زیادی بستگی به برنامه نویس دارد.

طراحی سایت - hanif - 29 خرداد ۱۳۸۹ ۰۴:۲۶ ب.ظ

ممنون من html رو بلدم حالا با مطالعاتی که کردم فکر کنم php بهتره ولی به نظرم خیلی انتزاعی چون فقط کد می نویسی ولی با asp.net موتونید buttom‌ها رو انتخاب کنی و روی اون کد بنویسی حالا به نظر شما چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!۱

RE: طراحی سایت - Mozhgan - 29 خرداد ۱۳۸۹ ۰۵:۴۸ ب.ظ

(۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۰۴:۲۶ ب.ظ)roya نوشته شده توسط:  ممنون من html رو بلدم حالا با مطالعاتی که کردم فکر کنم php بهتره ولی به نظرم خیلی انتزاعی چون فقط کد می نویسی ولی با asp.net موتونید buttom‌ها رو انتخاب کنی و روی اون کد بنویسی حالا به نظر شما چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!۱


دقیقا منم به خاطر همین ویژگی Component Base بودن،ترجیح میدم با asp.net سایت طراحی کنم و
پیشنهاد هم میکنم برای شروع بااین تکنولوژی کار کنید و سراغ نرم افزار VS2008/VS2010/... بروید.در ضمن برای کار با یک بانک اطلاعاتی مثلا sql کافی هست بعضی مفاهیم را در مورد اتصال به بانک یاد بگیرید.

RE: طراحی سایت - mdgh - 30 خرداد ۱۳۸۹ ۰۷:۰۵ ب.ظ

(۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ۰۴:۲۶ ب.ظ)roya نوشته شده توسط:  ممنون من html رو بلدم حالا با مطالعاتی که کردم فکر کنم php بهتره ولی به نظرم خیلی انتزاعی چون فقط کد می نویسی ولی با asp.net موتونید buttom‌ها رو انتخاب کنی و روی اون کد بنویسی حالا به نظر شما چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!۱

اینکه php یا asp را انتخاب کنید مربوط به علاقه‌ی خودتان می شود.
با آشنایی که با زبان برنامه نویسی c دارید به راحتی می توانید شروع به یادگیری php کنید، البته برای شروع یادگیری این زبان تنها آشنایی مختصری با c کافی است و بقیه مربوط به برنامه نویسی جهت طراحی وب می شود.

به نظر من خوبی php این است که تمامی کارها را خودتان انجام می دهید و با مشاهده‌ی کد مربوط به هر بخش می توانید تشخیص دهید این کد چه می کند و به صورت دستی آن را ویرایش کنید. البته برای asp هم همچین حالتی ممکن است.

ظاهر صفحه و مثلا buttom‌، مربوط به کد های html و css می باشد و در واقع اصلا ربطی به php ندارد. شما می توانید از نرم افزار هایی استفاده کنید که فیلد های متنی و buttom و دکمه های submit و ... را به راحتی برایتان ایجاد کند، مانند Adobe Dreamweaver CS3 .