تالار گفتمان مانشت
موتورهای ساخت بازی - نسخه‌ی قابل چاپ

موتورهای ساخت بازی - ahmad002 - 22 اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۶:۳۴ ب.ظ

سلام
وقتتون بخیر و خسته نباشید!Smile
پروژه من در مورد " موتورهای ساخت بازی" (ویژگی هاشون، ساختارشون و . . .) هستش، دوستان اگه منبعی دارن یا مقاله یا هرچیزی که واسه نوشتن بتونه کمکم کنه ممنون میشم کمکم کنید!
چون وقت زیاد ندارم روی کمک شما حساب کردم!
بسیار ممنون!

RE: موتورهای ساخت بازی - ahmad002 - 23 اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۴۹ ب.ظ

(۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۰۸:۰۴ ب.ظ)alirrrrrr نوشته شده توسط:  چه جالب پروژه دوره کاردانی من ایجاد یک موتور بازی سازی بود. البته میشه گفت که من یک مپ ادیتور سه بعدی نوشتم که قابلیت های قوائد فیزیک (جرم و گرانش) رو هم توش ایجاد کرده بودم و همینطور یک بازی ساده ماشین سواری و سوار و پیاده شدن از ماشین های سطح شهر.
من از رابط True Vision 3D استفاده کرده بودم که یک middle ware هستش که از دایرکت ایکس استفاده می کرد به عنوان واسط گرافیکی اما الان یه جورایی منسوخ شده هستش.
شما می تونید از torque engine به عنوان یک موتور کاملا اماده استفاده کنین و یا اگه میخاید یه نرم افزار گیم می***** بسازید می تونید از Opengl {البته پیشنهاد نمی کنم اما اپن سورسه و واسه سیستم عامل های دیگه هم استفاده میشه} و یا Directx استفاده کنین و اگه خواستید از دایرکت ایکس استفاده کنین بهتره یه سری به Xna بزنید که خیلی کار شما رو راخت تر خواهد کرد و به نظرم از همین حالا برید سراغ xna بهتر باشه!

آخه من بازی نمی خوام بسازم، می خوام موتورهای ساخت بازی رو بررسی کنم، هر کدوم چه ویژگی هایی دارن و . . . !