تالار گفتمان مانشت
رسم یک معادله با maple یا matlab - نسخه‌ی قابل چاپ

رسم یک معادله با maple یا matlab - sherkat - 14 بهمن ۱۳۹۱ ۰۹:۰۶ ب.ظ

کسی میدونه اینو چجوری میشه رسم کرد ؟
[تصویر:  158261_1_1379086021.png]

کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - ف.ش - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۲۲ ب.ظ

یعنی ریشه های تابع ؟

کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - blackhalo1989 - 14 بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۲۶ ب.ظ

ساده ترین راهش اینه که یه حلقه بذارید رو x و y و هر جا عبارت سمت چپ از یه مقدار کمی مثلا ۶-^۱۰ کمتر شد اون نقطه جزو نمودار محسوب میشه.

ولفرام آلفا هم به گمونم رسم کنه.

کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - Bache Mosbat - 14 بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ب.ظ

با متمتیکا راحت تر می شه نصب کرد اینو.

RE: کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - blackhalo1989 - 15 بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۰۰ ق.ظ

(۱۴ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۳۳ ب.ظ)Bache Mosbat نوشته شده توسط:  با متمتیکا راحت تر می شه نصب کرد اینو.
رسم کرد.
آره متمتیکا راحت تره. مخصوصا که اگه اشتباه نکنم میشه از ولفرام آلفا هم تو دستوراتش کمک گرفت.

کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - ف.ش - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸ ب.ظ

فکر کنم خود maple ریشه های چند جمله ای رو پیدا میکنه.
دستورش رو توی help اش پیدا کنید.

کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - esi - 16 بهمن ۱۳۹۱ ۰۱:۱۳ ق.ظ

معادله رو بنویس بعدش با ezsurf ترسیمش کن
مثلا برای یه معادله ساده به شکل ۲x^2+y^3+10=0 می تونه معادله رو تویه متلب با دستور زیر بنویسی :
func = @(x,y) 2.*x.^2+y.^3+10
بعدش واسه ترسیمش کافیه بنویسی :
ezsurf(func,[-1 1 -1 1])A تا ترسیمش کنه ، محدوده x و y بین -۱ الی ۱
شکل مسلما ۳ بعدی و یک رویه surf رو ترسیم می کنه.

RE: کسی میدونه اینو با maple یا matlab چجوری میکشن ؟ - blackhalo1989 - 16 بهمن ۱۳۹۱ ۰۲:۳۹ ب.ظ

(۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ۰۱:۱۳ ق.ظ)esi نوشته شده توسط:  معادله رو بنویس بعدش با ezsurf ترسیمش کن
مثلا برای یه معادله ساده به شکل ۲x^2+y^3+10=0 می تونه معادله رو تویه متلب با دستور زیر بنویسی :
func = @(x,y) 2.*x.^2+y.^3+10
بعدش واسه ترسیمش کافیه بنویسی :
ezsurf(func,[-1 1 -1 1])A تا ترسیمش کنه ، محدوده x و y بین -۱ الی ۱
شکل مسلما ۳ بعدی و یک رویه surf رو ترسیم می کنه.
این جوابش نیست. جوابش یه منحنی تو دو بعد میشه. در واقع منظور از سوال منحنی حاصل از برخورد رویه ۳ بعدی شما با صفحه z=0 هست.