تالار گفتمان مانشت
سال ۸۷مهندسی و علوم - نسخه‌ی قابل چاپ

سال ۸۷مهندسی و علوم - pasargad7788 - 27 دى ۱۳۹۱ ۰۱:۰۶ ق.ظ

[attachment=8930]سلام دوستان
چند تا سوال از نظریه مهندسی و علوم سال ۸۷ داشتم ممنون می شم بتونید کمکم کنید

مهندسی و علوم ۸۷ - azarakhsh1986 - 27 دى ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ ق.ظ

سوال اول که پوران ۴ زده ولی
پارسه و گسترش علوم گفتن ۱ و به نظر منم درست تره
یک میشه چون به قول کتابا آلفا و گاما هر مقداری میتونن بگیرن و همین مساله باعث میشه وابستگ توانیشون از بین بره
=> منظم هستن

سوال بعد ۲ میشه چون ماشین تورینگ از سمت چپ محدوده

سوال سوم هم گزینه ۱ درست نیست چون تورینگ با تابع کار میکنه پس به ازادی یک ورودی مشخص یک مسیر محاسبه داره (تعریف تابع) وا۳ همینم قطعیه

باقی گزینه ها رو نمیدونم یاد گرفتم میگم حتما Smile

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - pasargad7788 - 27 دى ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ب.ظ

(۲۷ دى ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  سوال اول که پوران ۴ زده ولی
پارسه و گسترش علوم گفتن ۱ و به نظر منم درست تره
یک میشه چون به قول کتابا آلفا و گاما هر مقداری میتونن بگیرن و همین مساله باعث میشه وابستگ توانیشون از بین بره
=> منظم هستن

سوال بعد ۲ میشه چون ماشین تورینگ از سمت چپ محدوده

سوال سوم هم گزینه ۱ درست نیست چون تورینگ با تابع کار میکنه پس به ازادی یک ورودی مشخص یک مسیر محاسبه داره (تعریف تابع) وا۳ همینم قطعیه

باقی گزینه ها رو نمیدونم یاد گرفتم میگم حتما Smile


ممنون از وقتی که گذاشتید.
در سوال ۱ اگر i مقدار داشته باشدچگونه تعداد آلفا در یک طرف و آلفا و گاما در طرف دیگر با هم چک می شود؟ حالتی که i بتواند مقدار صفر بگیرد یک حالت خاص است.

در سوال ۲ خودتون دارید می گید تورینگ از سمت چپ محدوده بنابراین نباید این کار فضای زبان رو محدود کنه
در سوال ۳ چرا گزینه ۳ غلط است . چه فرقی با تعداد پیکربندی ها دارد؟

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - azarakhsh1986 - 28 دى ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ

(۲۷ دى ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ب.ظ)reza7788 نوشته شده توسط:  
(27 دى ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  سوال اول که پوران ۴ زده ولی
پارسه و گسترش علوم گفتن ۱ و به نظر منم درست تره
یک میشه چون به قول کتابا آلفا و گاما هر مقداری میتونن بگیرن و همین مساله باعث میشه وابستگ توانیشون از بین بره
=> منظم هستن

سوال بعد ۲ میشه چون ماشین تورینگ از سمت چپ محدوده

سوال سوم هم گزینه ۱ درست نیست چون تورینگ با تابع کار میکنه پس به ازادی یک ورودی مشخص یک مسیر محاسبه داره (تعریف تابع) وا۳ همینم قطعیه

باقی گزینه ها رو نمیدونم یاد گرفتم میگم حتما Smile


ممنون از وقتی که گذاشتید.
در سوال ۱ اگر i مقدار داشته باشدچگونه تعداد آلفا در یک طرف و آلفا و گاما در طرف دیگر با هم چک می شود؟ حالتی که i بتواند مقدار صفر بگیرد یک حالت خاص است.

در سوال ۲ خودتون دارید می گید تورینگ از سمت چپ محدوده بنابراین نباید این کار فضای زبان رو محدود کنه
در سوال ۳ چرا گزینه ۳ غلط است . چه فرقی با تعداد پیکربندی ها دارد؟

توو سوال ۱ الفا و گاما هرمقداری از الفبا میتونن بگیرن یعنی میتونن حتی تهی باشن به خاطر سیگما استار پس چون هر چیزی متونن باشن i دیگه وابستگی ایجاد نمیکنه

سوال دو هم شاید اینطوری باید برداشت کرد که توو اششین تورینگ هد به چپ و راست میره و اگه امکان چپ رفتنش نباشه تغییر ایجاد میشه
سوال ۳ هم تعداد حالات نمیتونه نامتناهی باشه ولی پیکربندی مسیر حرکت ماشینه که میتونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه یعنی ماشین متوقف نشه Exclamation

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - pasargad7788 - 28 دى ۱۳۹۱ ۱۱:۰۴ ب.ظ

(۲۸ دى ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  
(27 دى ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ب.ظ)reza7788 نوشته شده توسط:  
(27 دى ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  سوال اول که پوران ۴ زده ولی
پارسه و گسترش علوم گفتن ۱ و به نظر منم درست تره
یک میشه چون به قول کتابا آلفا و گاما هر مقداری میتونن بگیرن و همین مساله باعث میشه وابستگ توانیشون از بین بره
=> منظم هستن

سوال بعد ۲ میشه چون ماشین تورینگ از سمت چپ محدوده

سوال سوم هم گزینه ۱ درست نیست چون تورینگ با تابع کار میکنه پس به ازادی یک ورودی مشخص یک مسیر محاسبه داره (تعریف تابع) وا۳ همینم قطعیه

باقی گزینه ها رو نمیدونم یاد گرفتم میگم حتما Smile


ممنون از وقتی که گذاشتید.
در سوال ۱ اگر i مقدار داشته باشدچگونه تعداد آلفا در یک طرف و آلفا و گاما در طرف دیگر با هم چک می شود؟ حالتی که i بتواند مقدار صفر بگیرد یک حالت خاص است.

در سوال ۲ خودتون دارید می گید تورینگ از سمت چپ محدوده بنابراین نباید این کار فضای زبان رو محدود کنه
در سوال ۳ چرا گزینه ۳ غلط است . چه فرقی با تعداد پیکربندی ها دارد؟

توو سوال ۱ الفا و گاما هرمقداری از الفبا میتونن بگیرن یعنی میتونن حتی تهی باشن به خاطر سیگما استار پس چون هر چیزی متونن باشن i دیگه وابستگی ایجاد نمیکنه

سوال دو هم شاید اینطوری باید برداشت کرد که توو اششین تورینگ هد به چپ و راست میره و اگه امکان چپ رفتنش نباشه تغییر ایجاد میشه
سوال ۳ هم تعداد حالات نمیتونه نامتناهی باشه ولی پیکربندی مسیر حرکت ماشینه که میتونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه یعنی ماشین متوقف نشه Exclamation

ممنون --ولی در مورد سوال ۱ منظور از سیگما استار رو متوجه می شم ولی اگه i تهی نباشه چی؟ این مورد رو چه جوری چک میکنه؟

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - azarakhsh1986 - 29 دى ۱۳۹۱ ۰۲:۱۶ ق.ظ

(۲۸ دى ۱۳۹۱ ۱۱:۰۴ ب.ظ)reza7788 نوشته شده توسط:  
(28 دى ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  
(27 دى ۱۳۹۱ ۱۱:۴۰ ب.ظ)reza7788 نوشته شده توسط:  
(27 دى ۱۳۹۱ ۰۱:۳۰ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  سوال اول که پوران ۴ زده ولی
پارسه و گسترش علوم گفتن ۱ و به نظر منم درست تره
یک میشه چون به قول کتابا آلفا و گاما هر مقداری میتونن بگیرن و همین مساله باعث میشه وابستگ توانیشون از بین بره
=> منظم هستن

سوال بعد ۲ میشه چون ماشین تورینگ از سمت چپ محدوده

سوال سوم هم گزینه ۱ درست نیست چون تورینگ با تابع کار میکنه پس به ازادی یک ورودی مشخص یک مسیر محاسبه داره (تعریف تابع) وا۳ همینم قطعیه

باقی گزینه ها رو نمیدونم یاد گرفتم میگم حتما Smile


ممنون از وقتی که گذاشتید.
در سوال ۱ اگر i مقدار داشته باشدچگونه تعداد آلفا در یک طرف و آلفا و گاما در طرف دیگر با هم چک می شود؟ حالتی که i بتواند مقدار صفر بگیرد یک حالت خاص است.

در سوال ۲ خودتون دارید می گید تورینگ از سمت چپ محدوده بنابراین نباید این کار فضای زبان رو محدود کنه
در سوال ۳ چرا گزینه ۳ غلط است . چه فرقی با تعداد پیکربندی ها دارد؟

توو سوال ۱ الفا و گاما هرمقداری از الفبا میتونن بگیرن یعنی میتونن حتی تهی باشن به خاطر سیگما استار پس چون هر چیزی متونن باشن i دیگه وابستگی ایجاد نمیکنه

سوال دو هم شاید اینطوری باید برداشت کرد که توو اششین تورینگ هد به چپ و راست میره و اگه امکان چپ رفتنش نباشه تغییر ایجاد میشه
سوال ۳ هم تعداد حالات نمیتونه نامتناهی باشه ولی پیکربندی مسیر حرکت ماشینه که میتونه تا بی نهایت ادامه داشته باشه یعنی ماشین متوقف نشه Exclamation

ممنون --ولی در مورد سوال ۱ منظور از سیگما استار رو متوجه می شم ولی اگه i تهی نباشه چی؟ این مورد رو چه جوری چک میکنه؟

i هر مقداری میتونه داشته باشه...ولی چون آلفا و گاما محدود نشدن به الفبای خاص وا۳ همین i هرچی باشه بازم وابستگی ایجاد نمیکنه

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - pasargad7788 - 29 دى ۱۳۹۱ ۱۰:۵۵ ب.ظ

[attachment=8969]ممنون از پاسختون. در مورد زبانهای L1 و L2 که در پیوست هست چرا مستقل از زبان اند. در مورد L1 ، بیشترین مقدار i , j رو چه طوری می توان نگه داشت؟ پشته را چه جوری هندل کنیم؟
در مورد L2 اشتراک دو زبان مستقل از متن، مستقل از متن نیست. از کجا بفهمیم این زبان مستقل از متن است.

L3 چرا مستقل از متن معین در حالیکه L4 مستقل از متن نامعین است. در هر دو حرف c جزو الفبا می باشد بنابراین نمی توان فهمید رشته w1 چه زمان تمام می شود تا رشته w2 را بررسی کنیم. به نظرم هر دو مستقل از متن نامعین اند.

مهندسی و علوم ۸۷ - azarakhsh1986 - 01 بهمن ۱۳۹۱ ۰۲:۱۴ ق.ظ

زبان های L1 و L2 به نظرم با لم تزریق با تزریق b ثابت میشن که مستقل از متن نیستن...البته مطمئن نیستم شما از کجا میگی مستقل از متنند؟

زبان L3 و L4 هم چون c توو الفباشون هس مشکوک به غیر مستقل از متن هستن اصلا :دی
باید بیشتر دقت کنم به جواب خاصی رسیدم میگم

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - pasargad7788 - 01 بهمن ۱۳۹۱ ۰۸:۰۹ ب.ظ

زبان L3 و L4 به خاطر همین که c دارند مستقل از متن غیر قطعی می شن. مثلا ما به اولین c رسیدیم فرض می کنیم همان حرف جداکننده است و شروع می کنیم رشته دوم را بررسی کردن. ممکن است به جواب برسیم یا نه. می تونیم یه c دیگه رو به عنوان حرف جداکننده در نظر بگیریم و به خاطر همین غیر قطعیه. ولی تو کتاب ریاحی حل المسایل لینز گفته l3 نامعین و L4 معین.

زبان اول هم مربوط به علوم کامپیوتر ۸۷ است.

مهندسی و علوم ۸۷ - azarakhsh1986 - 02 بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ق.ظ

اتفاقا دارم کتابشو...کدوم صفحه اس؟

RE: مهندسی و علوم ۸۷ - pasargad7788 - 02 بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۰۹ ب.ظ

(۰۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۲۸ ق.ظ)azarakhsh1986 نوشته شده توسط:  اتفاقا دارم کتابشو...کدوم صفحه اس؟


ص ۲۴۲ س ۱۴