چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - نسخهی قابل چاپ |
چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - انرژی مثبت - ۰۱ آذر ۱۳۹۱ ۰۱:۱۸ ب.ظ
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دلایل تغییر شیوه آزمون دکتری و تحلیل ورودیهای این مقطع تحصیلی، گفت: مستثنی شدن دانشگاههای بزرگ از تغییرات آزمون دکتری قابل اجرا نیست. دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح برخی مسائل مطرح شده در رابطه با آزمون نیمه متمرکز دکتری و تحلیل وضعیت ورودیهای این آزمون طی ۲ سال گذشته، اظهار کرد: شیوه برگزاری آزمون دکتری از سال ۹۰ به دلیل برخی اهداف تغییر کرد، اولین و مهمترین دلیل این تغییر بحث اجرای عدالت آموزشی و ایجاد فضای یکسان رقابتی برای کلیه داوطلبان متقاضی آزمون دکتری و پرهیز از اعمال سلیقه دانشگاهها بود. ۳ هدف عمده برای تغییر شیوه آزمون دکتری/ اجرای عدالت آموزشی مهمترین هدف وی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان دوره دکتری دانشگاهها، گفت: در شیوه قبلی آزمون دکتری، وزارت علوم با اعتراض گسترده داوطلبان در رابطه با شیوه برگزاری مصاحبه روبرو بودند. چرا که برخی از دانشگاههای بزرگ تنها از طریق برگزاری آزمون زبان و یا حتی تنها لحاظ سوابق تحصیلی، داوطلبان آزمون دکتری را غربال و انتخاب میکردند که این مسئله اجرای عدالت در پذیرش دانشجو را زیر سوال میبرد. در آزمون نیمه متمرکز دانشجویان مستعد کل کشور پذیرش میشوند وی با اشاره به هدف دیگر وزارت علوم برای برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری، اظهار کرد: پذیرش و شناسایی کلیه دانشجویان مستعد از تمام نقاط کشور و جلوگیری از اعمال سلیقه برخی از دانشگاهها که تنها نسبت به پذیرش دانشجویان خود اقدام میکردند و همچنین ایجاد فضای رقابت برای دانشجویان مناطق محروم دیگر هدف وزارت علوم برای برگزاری آزمون نیمه متمرکز بود. خدایی با اشاره به رشد و توسعه علمی و جهش علم و فناوری در کشور، از دورههای Phd دانشگاهها به عنوان بالاترین درجه علمی کشور یاد کرد و گفت: در این مقطع تحصیلی وزارت علوم به عنوان سیاستگذار اصلی آموزش عالی کشور، باید علاوه بر طراحی رشتههای مورد نیاز کشور بر ورودیهای دوره دکتری نیز نظارت مستقیم داشته باشد، این در حالی است که پیش از این دانشگاهها به صورت سلیقهای عمل میکردند و وزارت علوم با تعدد تصمیم گیری مواجه میشد بنابراین در شیوه نیمه متمرکز وزارت علوم میتواند بر ورود دانشجویان دکتری به دانشگاهها نظارت مستقیم داشته باشد. با آزمون نیمه متمرکز هزینههای گزاف شرکت در آزمونهای مختلف از دوش داوطلبان برداشته شد رییس سازمان سنجش با اشاره به سایر دلایل تغییر شیوه برگزاری آزمون دکتری اظهار کرد: پیش از این در برخی رشتهها مانند فیزیک یا شیمی حدود ۵۰ دانشگاه نسبت به پذیرش دانشجوی دکتری اقدام میکردند بنابراین در این شیوه داوطلب برای ورود به دوره دکتری باید در آزمون ورودی کلیه این ۵۰ دانشگاه شرکت میکرد که این مسئله علیرغم سختی کار، هزینههای زیادی را نیز بر دانشجو تحمیل میکرد. طراحی ۴۰ هزار سوال تخصصی در آزمون دکتری ۹۱ دکتر خدایی با بیان اینکه برای تحقق همین اهداف سال ۹۰ آیین نامه آزمون نیمه متمرکز دکتری به دانشگاهها ابلاغ شد، گفت: در سال اول متقاضیان آزمون دکتری بر اساس آزمونی عمومی فیلتر و به دانشگاهها معرفی شدند و به همین دلیل در حدود ۷ تا ۱۰ برابر ظرفیت دانشگاهها، داوطلبان دکتری معرفی شدند که برای حل این معضل شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که آزمون دکتری باید به صورت تخصصی تر برگزار شود که این امر نیز در سال ۹۱ محقق شد. وی ادامه داد: در همین راستا در آزمون نیمه متمرکز سال ۹۱ تعداد رشتههای آزمون از ۱۰۸ به ۲۸۵ رشته و عناوین درسی نیز از ۲۸۰ به ۱۳۷۵ درس افزایش یافت که اگر برای هر درس متوسط ۳۰ سوال طراحی میکردیم در آزمون ۹۱ بیش از ۴۰ هزار سوال طراحی شد. دکتر خدایی با بیان اینکه بر همین اساس تعداد معرفی شدگان برای انجام مصاحبه دانشگاهها به جای هشت برابر به ۳ برابر ظرفیت دانشگاهها کاهش یافت، اظهار کرد: به دنبال تخصصیتر شدن آزمون دکتری، سهم مرحله مصاحبه برای پذیرش دانشجوی دکتری دو سوم و آزمون کتبی یک سوم بود. تحلیل وضعیت ورودیهای آموزش عالی در آزمون دکتری ۹۲/ معدل و رده سنی ورودیها رییس سازمان سنجش در بخش دوم سخنان خود، با تحلیل وضعیت ورودیهای آموزش عالی در مقطع دکتری، اظهار کرد: بر اساس آمار و اطلاعات در سال ۹۱ متوسط معدل کارشناسی ارشد ورودیهای دوره دکتری دانشگاهها بالای ۱۷/۱۵ و معدل مقطع کارشناسی آنان بالای ۱۵ بود. به عبارت دیگر ورودیهای مقطع دکتری دانشگاهها دارای متوسط معدل ۱۷/۳۰ بودند که این مسئله نشان دهنده وضعیت مثبت ورودیهای امسال مقطع دکتری بود. وی با مقایسه ورودیهای آزمون دکتری سالهای ۹۰ و ۹۱ اظهار کرد: در آزمون دکتری سال ۹۰، ۷۴ درصد ورودیها را داوطلبانی تشکیل میدادند که از سال ۸۶ به بعد فارغالتحصیل شده بودند و در سال ۹۱، ۸۳ درصد داوطلبان را فارغ التحصیلان سال ۸۶ به بعد تشکیل میدهند که این مسئله نشان دهنده تخصصیتر شدن آزمون و ورود داوطلبان عموما جوانتر و در آستانه فارغ التحصیلی بود. رد انتقادات دانشگاهها مبنی بر ورود دانشجویان ضعیف وی در بخش بعدی گفتوگوی خود با رد برخی انتقادات دانشگاهها مبنی بر ورود دانشجویان ضعیف به دورههای دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز، اظهار کرد: با توجه به آمار منتشر شده دانشگاههای بزرگ و تیپ یک ما بیشترین تعداد دانشجویان دارای رده علمی بالا و سطح سواد بیشتر را جذب کردهاند. به عبارت دیگر ورودی و خروجی این دانشگاهها از نظر سطح سواد علمی در وضعیت نسبتا برابری برخوردارند که دانشگاهیان منتقد این مساله را از طریق بررسی آمار دانشگاهی خود میتوانند مشاهده کنند. سهم مصاحبه آزمون دکتری از نقطه نظر داوطلبان دکتر خدایی همچنین با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته از داوطلبان آزمون دکتری، اظهار کرد: از داوطلبان سوالی مطرح شد مبنی بر اینکه تاثیر مصاحبه در آزمون دکتری به چه میزان باید باشد؟ بر این اساس ۴/۵ درصد داوطلبان این درصد را بیش از ۷۵ درصد، ۱۵/۳ درصد داوطلبان بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۵۶/۵ درصد داوطلبان سهم آزمون مصاحبه را بین ۲۵ تا ۵۰ درصد عنوان کردند و در نهایت ۲۳/۸ درصد داوطلبان نیز موافق حذف مرحله مصاحبه آزمون دکتری بودند. وی افزود: به عبارت دیگر درصد بالایی از داوطلبان از وضعیت آزمون دکتری سال ۹۰ و پیش از آن ناراضی بودند. به همین دلیل در سال جاری تصمیم گرفته شد که میزان سهم مرحله مصاحبه و کتبی آزمون دکتری برابر شود که این تغییرات در دفترچه ثبتنام آزمون دکتری درج میشود. شفافسازی شیوه پذیرش دانشجوی دکتری خواست وزارت علوم است وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با آزمون دکتری اظهار کرد: این افراد نیز با اهداف وزارت علوم در رابطه با آزمون دکتری همسو بودهاند و تنها خواستار شفاف سازی مرحله مصاحبه آزمون دکتری هستند که در این رابطه وزارت علوم با هر شیوهای که بتواند ملاکهای پذیرش دانشجو را شفاف کند، موافق است. وی با اشاره به برخی از انتقادات بجای داوطلبان آزمون دکتری، اظهار کرد: اینکه در جواب عدم پذیرش داوطلبی که خود جزو استعدادهای برتر کشور است، رد شدن در مرحله مصاحبه را بهانه کنیم برای وی قابل پذیرش نیست، بلکه داوطلب باید قانع شود که داوطلبان پذیرفته شده در سطح علمی بالاتر از وی قرار دارند که این مساله نیز تنها از طریق برگزاری مصاحبهای شفاف امکانپذیر است. وی با اشاره به گفته رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با نهایی نبودن درصد مصاحبه و کتبی آزمون دکتری ۹۲، اظهار کرد: مجلس تا کنون در مورد آزمون دکتری قانونی نداشته و در این رابطه تصمیم گیری خاصی نداشته است، با این حال اگر نظری در راستای اصلاح این آزمون داشته باشند مطمئنا وزارت علوم این نظرات را لحاظ خواهد کرد. سازمان سنجش توانایی طراحی سیستم ارزشیابی برای هر درسی را دارد وی با رد سخنان برخی از روسای دانشگاهها در خصوص ورود دانشجویان ضعیف به دوره دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز دکتری و همچنین عدم توانمندی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون تخصصی دکتری اظهار کرد: شورای عالی برنامهریزی وزارت علوم مسئولیت تصویب و تعیین و برنامهریزی سرفصل دروس و همچنین مواد امتحانی آزمون دکتری را بر عهده دارد که اعضای این شورا نیز خود از اساتید همین دانشگاهها هستند. بنابراین بر خلاف ادعای اساتید دانشگاهی سازمان سنجش میتواند برای هر درسی سیستم ارزشیابی متناسب با عدالت آموزشی را طراحی و تعیین کند. به عبارت دیگر در هر صورت از نظر سازمان سنجش هر درسی قابل ارزیابی و تعیین کننده تخصص افراد است و هیچ مشکلی در این راستا نمیبینیم. مستثنی شدن دانشگاههای بزرگ از تغییرات آزمون دکتری قابل اجرا نیست ۷۵ درصد ظرفیت دوره دکتری توسط دانشگاههای برتر تکمیل میشود دکتر خدایی همچنین با بیان اینکه نقطه نظر برخی از روسای دانشگاهها مبنی بر مستثنی شدن دانشگاههای بزرگ از تغییرات آزمون دکتری قابل اجرا نیست، گفت: ۷۵ درصد ظرفیت دکتری دانشگاهها از طریق همین دانشگاههای برتر تکمیل میشود به گونهای که ۱۰ درصد ورودیهای آزمون دکتری در دانشگاه تهران پذیرفته میشوند. بنابراین اگر این دانشگاهها مستثنی شوند دیگر داوطلبان مناطق محروم جایی برای پذیرش ندارند و این مسئله مخالف عدالت آموزشی است. وی با بیان اینکه در هر جای دنیا اگر متقاضی بیشتر از ظرفیت باشد حتما غربالگری ملی و آزمون برگزار میشود، گفت: باید از برخی دانشگاهیان که آزمون نیمه متمرکز دکتری را خلاف ارتقای سطح آموزش عالی میدانند پرسیده شود که چه میخواهند بکنند که نمیتوانند با این سیستم آزمون دکتری آن را اعمال کنند؟ دکتر خدایی در خاتمه وظیفه دانشگاه و وزارت علوم را پذیرش بهترین دانشجویان در مقطع دکتری دانشگاهها عنوان کرد و گفت: با سیستم فعلی آزمون دکتری این هدف محقق شده و البته نقایص آن نیز در حال اصلاح است. خبرگزاری ایسنا ۱/۹/۹۱ |
چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - Fardad-A - 01 آذر ۱۳۹۱ ۰۵:۲۸ ب.ظ
خیلی بعید میدونم که سیاستهای جاری وزارت علوم در دولت بعدی ادامه یابد. تقریبا" همه دانشگاهها در مورد آزمون دکترا معترض شدن : شریف ، تهران ، علامه، علم وصنعت . در مورد پلی تکنیک نمیشه خیلی صحبت کرد!!! وزیر علوم دو تا مشغله اساسی داره : اول اینکه کسی خارج نره. دوم اینکه تفکیک جنسیتی را اجرا کنه. برای اولی که ظرفیت پیام نور را بسمت بی نهایت میل داد، ظرفیت ارشد را زیاد کرد و طرح تحصیل با پول در همه دانشگاهها را بمجلس داد .بعد دید همه واسه دکترا میرن اومد دکترا را که سالها در اختیار دانشگاهها بود سعی کرد از دستشون خارج کنه. و ظرفیتش را هم زیاد کنه. استدلالشون هم فقط این بود که نباید کسی بره خارج. ایشان در استدلال خودش یه جایی گفته بود ما ظرفیت سالانه بیست هزار دانشجوی دکترا را داریم.!!!! ولی در مقابل این سیاستها دانشگاههای ماد مخالفت میکنند. بنظرم این سیاست در دولت بعدی ادامه نیابد. برای دومی چون بشدت باهاش مخالفت شد و حتی خود آقای احمدی نژاد هم مخالفت کرد فقط تونست چند تا دانشگاه دخترانه تاسیس کنه. همین چند روز پیش در یه مصاحبه ای گفته بود اگه طرح تفکیک جنسیتی اجرا بشه تعداد مشروطی ها نصف میشه!!!! کمیسیون آموزش مجلس قبلی خیلی در مقابل ایشان مخالفت بیشتری داشت. در اواخر مجلس قبل کمیسون آموزش در مقابل افزایش بی حد و حصر دانشجویان پیام نور داشت طرح اعطای مدرک معادل به دانشجویان پیام نور را برای ارائه به مجلس آماده میکرد. در دوره جدید رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس، وزیر علوم دولت نهم یعنی آقای زاهدی است. ایشان حتی اونزمان هم که وزیر بود کارخاصی نکرد. بنظرم بهتره برگرده بهمون ستاد دیه !!! که قبلا" بود .در زمان وزارت ایشان هیچ اتفاق بدرد بخور یا حتی بدرد نخوری نیافتاد جز افزایش بیش از حد ظرفیت دانشگاه پیام نور. ایشان که در دولت دهم وزیر علوم نمیشد سفیر ایران در مالزی شد ولی در انتخابات مجلس از شهر کرمان بمجلس رفت. میگفتند ایشان رتبه اول دکترای ریاضی دانشگاه تربیت مدرس هست ولی سوابقی در این ارتباط نداشت . |
چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - انرژی مثبت - ۰۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۱۸ ب.ظ
کاهش تقاضای دانشجو برای تحصیل در خارج از کشور به گفته یک مقام مسئول در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، دانشجویان ایرانی خارج از کشور نسبت به گذشته تقاضای کمتری برای خروج از کشور دارند. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قمی - رئیس شورای سیاستگذاری دفتر مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، گفت: به دلیل افزایش ظرفیت دانشگاههای داخل کشور در سالهای اخیر، نه تنها شاهد کاهش شدید تقاضا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در مقطع کارشناسی هستیم، بلکه از دهها کشور خارجی در مقاطع مختلف در ایران دانشجو داریم. وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده شاهد افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در داخل کشور و به دنبال آن کاهش هر چه بیشتر مهاجرت جوانان به منظور ادامه تحصیل در خارج از کشور خواهیم بود. حجت الاسلام قمی ضمن اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور را مهمترین متولی رسیدگی به وضعیت افراد ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور برشمرد، به راهبردهای اساسی این نهاد اشاره و بر این نکته تأکید کرد که طبق اساسنامه، برنامهریزی و خدمترسانی به اساتید ایرانی شاغل به تدریس در خارج از کشور هم از جمله وظایف این نهاد به شمار میآید که باید در تدوین اهداف و برنامهریزیهای کوتاه و بلند مدت، از سوی مدیران مد نظر قرار گیرد. خبرگزاری مهر ۲/۹/۹۱ پ.ن : خب یکی نیست بگه این همه فارغ التحصیل رو بعدش می خواید چیکار کنید؟ از طرفی با این دلار گرون و مشکلات رد دادن ارز به غیر بورسیه ها معلومه تعداد مهاجرت ها کم می شه!!! |
RE: چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - Lonely Palm - 02 آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۴۹ ب.ظ
از جمله کارهایی که آقای زاهدی وزیر علوم پیشین انجام دادن، تاثیر سوابق تحصیلی دوره کارشناسی برای کنکور کارشناسی ارشد بود و حتی تاثیر این سوابق برای گرفتن پذیرش بدون کنکور در این دوره! من اون زمان دبیرستان بودم ولی یادمه که چقدر اون زمان روزنامه ها و خبرگزاری ها از تجمع و اعتراض دانشجوهای اون موقع می گفتند و می نوشتند. و حتی یادمه برای مثال توی دانشگاه تربیت معلم کرج(خوارزمی الآن) چه تحصن هایی برپا میشد سر این تصمیم گیری. آقای کامران دانشجو هم یه جورایی ادامه دهنده تصمیمات آقای زاهدی بودند و این مسئله رو تا کنکور دکترا کشوندن. الآن تو قسمت های بولد شده ی خبر می بینیم که خوشحالی رئیس سازمان سنجش اینه که اونایی رو پذیرش کرده که معدل های بالایی داشتن! و اصلا حرف از این نمی زنه که چند درصد افراد پذیرش شده تا حالا تو عمرشون سابقه ی پژوهشی داشتن؟! |
RE: چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - blackhalo1989 - 02 آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۵۲ ب.ظ
(۰۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۴:۱۸ ب.ظ)انرژی مثبت نوشته شده توسط: به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قمی - رئیس شورای سیاستگذاری دفتر مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، گفت: به دلیل افزایش ظرفیت دانشگاههای داخل کشور در سالهای اخیر، نه تنها شاهد کاهش شدید تقاضا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور در مقطع کارشناسی هستیم، بلکه از دهها کشور خارجی در مقاطع مختلف در ایران دانشجو داریم.نکنه اونایی که واسه کارشناسی میرفتن هم جزو نخبگان بودن؟! |
چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - Fardad-A - 02 آذر ۱۳۹۱ ۰۵:۵۱ ب.ظ
همین خبرگزاری مهر دو سه روز پیش اعلام کرده بود که ۲۵ استاد زبان فارسی در دانشگاههای خارجی داریم که حقوقشون ارزی است و ۶ ماهه پرداخت نشده. من خیلی برایم سوال بود که چرا اینا از دولت ایران حقوق میگیرن چون اساتید مدعو از دانشگاه دعوت کننده خانه و حقوق و بقیه امکانات میگیرن.!!! خلاصه میگفت علیرغم اینکه بهشون پول ندادیم هیچکدام درخواست برگشتن نداده اند! دیشب هم در اخبار بیست و سی مسئول بورس خارج وزارت علوم میگفت ۶ ماهه به دانشجویان بورسیه بطور منظم ارز نمیدیم. نامه ای را هم جلوی دوربین گرفت که اردیبهشت آقای احمدی نژاد به آقای بهمنی (رئیس بانک مرکزی )گفته بود پول این بندگان خدا را بدهید. دوباره مردادماه یه نامه هیئت دولت برای آقای بهمنی نوشته بود و اون را هم نشان داد. و میگفت چرا بانک مرکزی پول اینها را نمیده. من بنظرم رسید که اقای بهمنی حتما" به دولت گفته که پول نداره!! این آقای مسئول که من اسمش را یادم نیست میگفت اگه باینها پول نرسه دانشگاههای مربوطه اینا رو اخراج میکنن و تمام پولی که برای بعضی شون چند سال خرج کردیم از بین میره. اینجاش را که میگفت یاد دانشگاههای خودمون افتادم. دانشگاههای پولی ما از خودمون تو ایران تا پول نگیرن ثبت نام نمیکنن اما در مورد آقای زاهدی ، باید بگم ایشان واقعا" در حد و اندازه یه وزیر علوم نبود.اگه اشتباه نکنم بالاترین پست اداری قبلیش اون موقع که اومد مجلس رای اعتماد بگیره ، ریاست آموزش و پرورش شهر بابک بود. شهر بابک از شهرستانهای کوچک استان کرمان هست. اون موقع تو مجلس در مورد دو وزیر علوم و بهداشت خیلی بحث شد. من یادمه این بحث را از رادیو گوش میکردم میگفتند آقای زاهدی یه مدالی ،چیزی، در ریاضیات از یه دانشگاه خارجی داره !! ! و رتبه اول دانشگاه بوده. ولی من نفهمیدم رتبه اول دانشگاه چجوری یه چند سال معلم و رئیس آموزش پرورش بوده و آخرین شغلش تو ستاد دیه جمع آوری پول برای آزادی زندانیها بوده. البته اون دوران خیلیها مدرک از اکسفورد اینا داشتند که بعضیشون دیگه خیلی ناجور شد !!! بگذریم !! در مورد وزیر بهداشت هم چون ربطی باین سایت نداره چیزی نمیگیم . فقط بگم وزیر بهداشت دولت نهم بمراتب موفق تر و بهتر از وزیر کنونی است. ! مثلا" الآن وزارت بهداشت داره طرح پزشک خانواده که ظرف ۲۰ سال تو انگلستان و در همین حدود در کانادا اجرا شده را ظرف دو سال در ایران اجرا میکنه!!! ماهها شعار میدادیم که نود و شش درصد داروها را خودمان تولید میکنیم حالا که تحریم شدیم معلوم شده از اون نود و شش درصد، بیش از هفتاد درصدش مواد اولیه اش از خارج میومده!!! خیلی حرف در اینمورد هست ولی ربطی باینجا نداره. بگذریم !!!! خلاصه اون موقع یعنی سال ۸۴،در مورد این دو وزیر دفاع دولت این بود که اینها از نظر علمی شاخصند . اگر اینطوری بوده باشه معمولا" یه آدم علمی وقتش را صرف پست اجرایی سنگینی مثل وزارت نمیکنه. بهر حال این بحث سیاسی است و من نمیخوام واردش بشم ولی کلا" سیاست وزارت علوم در اداره آموزش عالی موفق نیست. تنها افتخارش تعداد مقالات ISIهست و بس!! |
چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - انرژی مثبت - ۰۲ آذر ۱۳۹۱ ۰۶:۰۸ ب.ظ
من فقط می دونم که اقای زاهدی استاد ریاضی دانشکده ماهانی دانشگاه باهنر کرمان بودند و خب این دانشگاه توی ریاضی خیلی قوی است تا اونجایی که من قبلا شنیده بودم اولین در خاورمیانه است و خب مسلما مدال گرفتن در این مورد کار زیاد سختی نخواهد بود. |
چرا آزمون «دکتری» نیمهمتمرکز شد؟ - Fardad-A - 02 آذر ۱۳۹۱ ۰۶:۲۲ ب.ظ
خب ببینید هیچوقت یه شخصیت علمی دانشگاهی درگیر کارهای اداری سنگین نمیشه. الآن شما خودتون برید تو دانشکده تون بپرسید از اساتیدی که واقعا" علمی هستند و مثلا" برای یه دوره ای یه پست اداری مثل معاونت آموزشی یا معاونت اداری یا حتی ریاست دانشکده بهشون میدن. واقعا" از خداشونه که دست از سرشون بردارند و بذارن کار علمی شون را بکنند.مدام منتظرن یکی دیگه بیاد جاشون. حالا یه وزیر میدونید چه سازمانی را باید اداره کنه؟ حالا وزارت تمام شد دیگه حالا سفیر شدن که کلا" یه موضوع دیگه است. حالا ایشالا که گرفتن مدال رو. ولی ریاضی واقعا" علاقه و عشق چندین برابر سایر علوم میخواد . حتی در شیمی و فیزیک و زیست شناسی هم که علوم پایه هستند ممکنه فرد یه چیزایی تو آزمایشگاه ببینه ولی ریاضی در سطوح بالا فقط کار کردن با موضوعات گاها" تجریدی است که عشق خاص میخواد واگه عاشق بشه کسی دیگه نمیشه جداش کرد. من دو سه نمونه اش را دیده ام. بنظرم وضوع را عوض کردم . ببخشید. |