تالار گفتمان مانشت
چهار گام اساسی تا داشتن وب سایتی موفق - نسخه‌ی قابل چاپ

چهار گام اساسی تا داشتن وب سایتی موفق - parniann - 27 مهر ۱۳۹۱ ۱۱:۱۵ ق.ظ

۴گام اساسی تا داشتن وب سایتی موفق
امروزه هر شغلی نیاز به یک وب سایت دارد تا از طریق آن بتواند نسبت به بازاریابی اینترنتی اقدام نماید. در این مقاله سعی خواهیم داشت تا اصول اساسی و مهم در داشتن یک وب سایت های تجاری موفق را بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.
در اینجا ما در باره "چرایی " و "چگونگی" داشتن یک وب سایت موفق از نظر پیشبرد اهداف شغلی فرد یا یک سازمان بحث خواهیم کرد.
۱- طراحی:
webdesign-sample
تحقیقات بیانگر این می باشد که بیش از ۷۵ درصد از بازدیدکنندگان سایت شما ، شغلتان را از روی ظاهر وب سایتتان قضاوت می کنند. این قضاوت معمولا به صورت ناخودآگاه است و می تواند در چند لحظه یک بازدیدکننده و یا مشتری را از سایت و سا مارکت شما فراری دهد. بنابراین سعی کنید سایتتان به نحوی طراحی شده باشد که اطلاعات درون آن معتبر و به روز ، حرفه ایی و سازماندهی شده باشد. رعایت این نکته سایت شما را از این مشکل رهایی ساخته و شما این اطمینان را دارید که اکثر بازدید کنندگان از طراحی و چیدمان اطلاعات درون سایتتان راضی خواهند بود.
برداشت ظاهری بازدیدکننده از سایت شما در تصمیم گیری اینکه با شما کار کند و یا از شما خرید کند یا خیر ، تاثیر فراوان دارد. بنابراین داشتن ظاهر زیبای سایت و متناسب با شغل شما اکیدا توصیه میگردد. البته این بدان معنا نیست که شما و یا طراح، سایت شما را مملو از اشیا و ترکیبات گرافیکی کند به نحوی که بازدید کننده کاملا در طراحی گم شود. در واقع همه چیز می بایست سر جای خود قرار بگیرد.
۲- مراحل کاربر پسند :



user-friendly
اجازه دهید شما را با مفهوم Conversion آشنا نماییم.
Conversion به درصدی از بازدیدکندگان سایت شما گفته می شود که در سایت شما با صفحه حاوی پیام " عملیات شما با موفقیت انجام گرفت " مواجه شوند . فرض کنید شما در سایت خود سفارش آنلاین دریافت میکنید . کاربر هنگامی که تمامی مراحل سفارش را بدرستی انجام میدهد و دکمه ارسال را میزند ، با این پیغام مواجه می شود. این کاربر جزو کاربران Conversion سایت شما می باشد . ما بدنبال افزایش جذب این افراد هستیم .
سایت شما باید به گونه ایی طراحی شده باشد که کابر بتواند این مراحل را براحتی پشت سر بگذارد . اصطلاحا باید این مراحل را User-Friendly طراحی کنیم.
ما باید در سایت خود بدون کمترین پیچیدگی شغل و یا سرویس خود را معرفی کنیم ، کاربر را متقاعد کنیم از سرویس ما استفاده کند و در انتها او را به سمت صفحه سفارش هدایت کنیم. این مرحله در عین سادگی بسیار پیچیده میباشد . پس سعی کنید اگر خود طراح هستید این اصل را رعایت کنید و اگر قصد سفارش طراحی سایت خود به شرکت های طراحی سایت دارید ، در جلسات حضوری این اطلاعات را به آنها بدهید.
۳- تجزیه و تحلیل:



analytic
یکی از مزایای بسیار مهم داشتن وب سایت این است که شما میتوانید با تحلیل رفتار بازدیدکنندگان و مشتریان سایت خود به اطلاعاتی دست یابید و از آنها در جهت پیشبرد اهداف شغلی خود استفاده کنید. بنابراین ما حتما باید رفتار کاربران سایت خود را همیشه زیر نظر داشته باشیم . اینکه وی چگونه وارد سایت ما شده ، از چه صفحاتی دیدن کرده ، چه مدت زمانی در چه بخشی بوده ، از چه صفحه ایی به چه بخشی رفته و... . تمامی این اطلاعات میتواند به شما کمک کند تا سایتی بهتر و مفید تر داشته باشید.

۴- تست A/B



ab-testing
سعی کنید بعد از مدتی ورژن سایت خود را به روز کنید . دو ورژن سایت خود را نگه دارید . ببینید تمایل بازدید کنندگان چه زمانی به سمت ورژن جدید سایت شما می رود. نگذارید بازدید کننده سایت شما از ظاهر آن خسته شود. شما با این کار به علایق کاربران سایت خود اهمیت میدهید. این کار را بدلیل این نیز انجام میدهیم که در جهت راحت کردن کار کاربر در سایت نیز باشد . گاهی اوقات اصافه کردن یک منو در یک بخش نیز می تواند جزو این مورد باشد.