تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: کی گفته باید یه درسو کامل بخونید؟!!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگر به هر دلیلی مثل علاقه نداشتن به یک درس یا وقت کم داشتن برای خوندن همه درس ها نگرانید, به تست های سال های قبل دقت کنید, تراکم تست ها در هر درس به شما نشون میده که کدام فصل ها از هر درس مهم تره و ارزش بیشتری برای خوندن داره.ممکنه بگید "خب این یه احتماله!...ممکنه امسال سنجش این کارو نکنه". ولی وقتی مجبورید به دلایل گفته شده بالا از خیر خوندن برخی فصل های یک درس بگذرید , این ظاهرا بهترین کاره.
خوندن فقط برخی فصلهای یه درس یا به قولی فصول کنکوری کمی خظرناکه و همه میدونن که ریسک بزرگی برای کنکور، به قول شما احتمالیه و واقعیت هم همینه. نمیشه به سوالات کنکور اعتماد کرد و نمیشه برای طرح سوالات از الگوریتم LRU استفاده کرد . مسلمه که سوالات سالهای پیش معیاری برای میزان یادگیری اما معمولا هر سال تعداد زیادی از سوالات جدید و به قولی ابتکاری (میشه گفت برای سیستم عامل مزخرف!)هستند و این تو ذات کنکور هست.
برای یادگیری درسی که بهش علاقه ندارید به نظرم هر کسی روش خاص خودشو داره تا بتونه برای اون درس ایجاد شوق و انگیزه کنه ، شاید این روش هم برای برخی دوستان صدق کنه ، بنظرم ضرر نداره اگه همین روش دوستمون رو هم امتحان کنید.
به نظر من که مشخصه برای درسی که میخوایید زیاد روش سرمایه نذارید و وقت زیادی ازتون نگیره (البته بهتره تمام درس ها رو بخونید ، اما به هر علت ممکنه) خوندن فصل های پرسوال کنکوری خیلی مفیده.
(10 شهریور 1391 11:33 ق.ظ)esi نوشته شده توسط: [ -> ]به نظر من که مشخصه برای درسی که میخوایید زیاد روش سرمایه نذارید و وقت زیادی ازتون نگیره (البته بهتره تمام درس ها رو بخونید ، اما به هر علت ممکنه) خوندن فصل های پرسوال کنکوری خیلی مفیده.

اره دقیقا به همین جا میرسیم.برای درسی که به هر دلیلی نمیخواید روش وقت بذارید این کار خوبه.ولی مسلما برای سایر درس ها این روش به هیچ وجه خوب نیست.
این راهکار برای درس محاسبات جواب می ده. چون اگرم محاسبات بخونیم نمی تونم خیلی سوال جواب بدیم. بهتره روی همون دو سوالی که هر سال می آد تمرکز کرد و سعی کرد همونا رو جواب داد.
لینک مرجع