تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: تکه تکه شدن داخلی در paging
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام
آیا در صفحه بندی اندازه صفحه ها با اندازه قاب ها برابر است ؟ اگر بله پس چرا مشکل تکه تکه شدن داخلی در صفحه بندی داریم ؟!
سلام
بله اندازه صفحه و اندازه قاب با هم برابراند البته در مباحثی که در کارشناسی مطرح می شود اینطور است و در کنکور ارشد هم برابر می گیرند ولی مکانیسم های پیچیده ای نیز ممکن است وجود داشته باشد.در کل این دو را برابر میگیرند.
اینکه حالا اگه اندازه صفحه و قاب برابر باشد چرا تکه تکه شدنی داخلی داریم.میدانیم که تکه تکه شدن داخلی حفره های ایجاد شده در فضایی اختصاص یافته به یک فرایند(برنامه) که قابل استفاده توسط دیگر فرایند ها نیست می باشد که بیشتر در بخش بندی ایستا مطرح بود.در سیستم صفحه بندی هم تکه تکه شدن داخلی ممکن است وجود داشته باشد ولی مقدار ان ناچیز است. مثلا یک برنامه ۳۳kb را درسیستمی با اندازه قاب (و صفحه) ۴kb در نظر بگیرد در اینجا ما۹ صفحه دارم که صفحه اخری فقط شامل ۱kb است و چون به هر صفحه یک قاب اختصاص می دهند(معمولا) در قاب اخر از ۳kb نمی توان برای سایر فرایند ها استفاده کرد و فرایند فعلی هم که به ان نیاز نداردپس تکه تکه شدن داخلی داریم ولی فقط در قاب اخر که در مقایسه با تکه تکه شدن ها در بخش بندی ایستا ناچیز است.گاها گفته می شود که اگر اندازه صفحه p باشد مقدار حافظه هدر داده شده در اخرین قاب به طور میانگین [tex]\frac{p}{2}[/tex] است یعنی در این مثال به طور میانگین در اخرین قاب ۲kb هدر رفت حافظه داریم
لینک مرجع