تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: کمک در نوشتن کوئری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان خوب مانشتی با ارزوی موفقیت و سلامتی دلی شاد برای همه
مشکلی که من دارم اینه که
دو تا جدول دارم
student :sid , sname ,sfamily
lesson:lid,sid,lname
که sid , lid کلید اصلی هستن و atuoincrement هستن و sid کلید خارجی برای lesson هست.
حالا من میخام دو تا textbox داشته باشند که نام و نام خانوادگی دانشجو رو بگیره و یه گرید که از اون درس ها رو انتخاب کنه چون یه دانشجو میتونه چند تا درس انتخاب کنه جدولا مو جدا کردم و براش کلید خارجی گذاشتم .
حالا نمیدونم چه طوری میتونم به هر دو تا جدول فیلد اضافه کنم.
از همه دوستان خوبم که همیشه بدون هیچ توقعی کمکم کردن واقعا ممنونم.
آیا منظور شما این چیزیه که در ادامه می‌نویسم؟
دو تا جدول دارید و قصد دارید این جداول رو با اطلاعاتی که از کاربر می‌گیرید پر کنید. یعنی هم مشخصات دانشجو و هم درسایی که این دانشجو انتخاب می‌کنه.
(24 خرداد 1392 11:36 ق.ظ)mfXpert نوشته شده توسط: [ -> ]آیا منظور شما این چیزیه که در ادامه می‌نویسم؟
دو تا جدول دارید و قصد دارید این جداول رو با اطلاعاتی که از کاربر می‌گیرید پر کنید. یعنی هم مشخصات دانشجو و هم درسایی که این دانشجو انتخاب می‌کنه.

بله همین کار رو میخام انجام بدم.

به خاطر وجود کلید خارجی نمیدونم چطوری باید این کار رو انجام بدم جند تا کوئری امتحان کردم اما جواب نگرفتم.
چون هم زمان قراره هم اسم دانشجو ثبت بشه هم لیست درس هایی که انتخاب کرده ثبت بشه .
خیلی متشکرم.
اگر هدف شما اینه باید بگم که در درجه اول شما باید طراحی پایگاه داده خودتون رو اصلاح کنید. شما باید سه تا جدول درست کنید. یکی برای مشخصات درس، یکی برای مشخصات هر دانشجو و یک جدول برای نشون دادن اینکه کدوم دانشجو کدوم درس‌ها رو انتخاب کرده (چون ارتباط بین دانشجو و درس چند به چند هست وجود این جدول سومی ضروریه و گرنه افزونگی بی مورد به وجود میاد)
(24 خرداد 1392 11:47 ق.ظ)mfXpert نوشته شده توسط: [ -> ]اگر هدف شما اینه باید بگم که در درجه اول شما باید طراحی پایگاه داده خودتون رو اصلاح کنید. شما باید سه تا جدول درست کنید. یکی برای مشخصات درس، یکی برای مشخصات هر دانشجو و یک جدول برای نشون دادن اینکه کدوم دانشجو کدوم درس‌ها رو انتخاب کرده (چون ارتباط بین دانشجو و درس چند به چند هست وجود این جدول سومی ضروریه و گرنه افزونگی بی مورد به وجود میاد)
بله یه جدول انتخاب درس هم دارم .
select:selectid,sid,lid,,sdate
که سه تای اولی کلید اصلی هستن.
مشکل در اضافه کردن فیلد در این جدولا دارم
بازم ممنون
سلام
دوست عزیز اینکه شما در جدول lesson فیلد sid رو قرار دادید درست نیست. در این جدول شما باید فقط فیلد lid و lname رو داشته باشید.
بعد از تصحیح جدول lesson، برای ثبت اطلاعات ابتدا باید اطلاعات دانشجو ثبت بشه و بعد از اون هم اطلاعات دروس اخذ شده. و نیازی نیست در این مرحله در جدول lesson مقداری وارد بشه. چون دروس از قبل مشخص هستند و شما فقط lid رو نیاز دارید که بدونید.
لینک مرجع