زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۱۲:۵۴ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم ؟

ارسال:
۲۸ فروردین ۱۳۹۱, ۱۰:۱۴ ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۱۰:۱۶ ب.ظ، توسط farazin.)
Exclamation چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم ؟
مسلماً بهتر است قبل از هر چیز مراقب باشیم تا کسی لپ تاپمان را سرقت نکند ولی اگر این اتفاق افتاد چه باید کرد؟ می توانیم در مقابل احتمال دزدیده شدن آمادگی داشته باشیم و در صورتی که لپ تاپمان به سرقت رفت آنرا ردیابی کنیم. یک مجموعهء نرم افزاری با نام Prey وجود دارد که شما را قادر میسازد لپ تاپ به سرقت رفتهء خود را به صورت کنترل از راه دور مانیتور نموده، از نمایشگرش هنگامی که سارق مشغول کار با آن است اسکرین شات گرفته، با وب کمش تصویر چهرهء سارق را ضبط کنید و با توجه به محل اتصال لپ تاپ به اینترنت محل استقرار احتمالی سارق را پیدا کنید و با یک گزارش نسبتاً کامل و حسابی به سراغ پلیس بروید و بخواهید دزد را بیابد. خوشبختانه Prey کدباز و رایگان است اما بد نیست ببینیم چگونه می توان از آن استفاده نمود. ادامه مطلب را از دست ندهید.

ابتدا یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید
در ویندوز Prey به صورت یک سرویس در پس زمینه اجرا می شود. این بدین معنی است امکان ردیابی تنها زمانی فعال می شود که سارق به یکی از اکانتهای کاربری موجود بر روی سیستم عامل لاگین نموده باشد. برای اینکه سارق بتواند به لپ تاپ شما لاگین کند دو راه حل پیش رو دارید: اول اینکه می توانید کلاً روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید (که البته از نظر مسائل امنیتی شاید کار خوشایند و درستی نباشد) و راه حل دوم که توصیه می شود ساخت یک اکانت مهمان یا Guest که فاقد پسورد باشد.
ساخت اکانت مهمان کار ساده ای است، ابتدا استارت منو را باز کنید، بر روی کامپیوتر کلیک راست کنید و گزینهء Manage را انتخاب نمائید. در پنجره ای که باز می شود در ستون سمت راستش گزینهء Local Users and Groups را انتخاب کرد و سپس وارد قسمت Users شده در وسط پنجره کلیک راست کرده و با انتخاب گزینهء New User می توانید یک اکانت جدید بسازید.

نصب Prey
اکنون فایل نصاب Prey را از وب سایت آن دانلود کرده و نصب کنید و وقتی به پایان عملیات نصب رسیدید گزینهء Choose to configure Prey now را انتخاب کنید. در این مرحله لازم است مشخص کنید چگونه می خواهید Prey را مدیریت کنید و برای اینکار دو گزینه دارید یا از کنترل پنل آنلاین Prey استفاده نمائید و یا به صورت مستقل. استفاده از کنترل پنل آنلاین محدودیت هایی دارد مثلاً اینکه تنها ۱۰ گزارش می توانید دریافت کنید ولی از آنجایی که ۱۰ گزارش هم برای گیر انداختن سارق حاوی اطلاعات زیادی است و هیمنطور گزینهء کنترل پنل آنلاین برای عموم کاربران نسبتاً ساده تر است لذا به سراغ این گزینه می رویم و پس از انتخاب آن از ما خواسته می شود تا یک اشتراک Prey برای خودمان بسازیم.

بعد از این موارد بد نیست کامپیوتر خود را تنظیم کنید تا همواره سعی کند به نزدیکترین کانکشن اینترنت Wi-Fi رایگانی که در دسترسش است متصل شود اینگونه حتی اگر سارق قصد اتصال به اینترنت را نداشته باشد شانس به دام افتادنش تا حدی بالاتر می رود.

دریافت گزارش
حالا اگر روز بد شانسی شما فرا رسید و لپ تاپ تان به سرقت رفت بد نیست به کنترل پنل Prey وارد شوید و شانس خود را در ردیابی سارق امتحان کنید. در بخش تنظیمات کنترل پنل گزینه های فراوانی برای نحوهء گزارشگیری وجود دارد اما در بالای این گزینه ها مهم ترین گزینه یعنی Missing وجود دارد که در صورتی که بر روی اسلایدر مقابل این گزینه کلیک کنید لپ تاپ شما شروع به ارسال گزارش خواهد کرد. انتخاب فاصلهء زمانی گزارش ها با شما است اما فراموش نکنید Prey تنها ۱۰ گزارش را در پنلش ثبت خواهد نمود پس اگر فکر می کنید دریافت چند گزارش با فاصلهء زمانی کوتاه شما را به سارق نزدیک نمی کند می توانید فاصلهء زمانی را بیشتر کنید یا در شرایط برعکس کمترش کنید. گزارشی که Prey به شما می دهد می تواند اطلاعات فراوانی را دربر داشته باشد از شماره آی پی اتصال سارق به اینترنت، محل استقرارش بر روی نقشه، تصویر چهره اش که توسط وب کم لپ تاپ تهیه شده و... . هر چند این راه حل یک راه حل صد در صدی برای رسیدن به لپ تاپ دزدیده شدهء شما نیست اما امیدی است در نا امیدی.
لینک دانلود نرم افزار پری :
مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

Your education can change your life
۳
۰
مشاهده‌ی وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: pos , sepid , farahnaz , fatima1537 , maedeh , *Najmeh* , ف.ش , Aurora , مازیار صفایی , esi , انرژی مثبت , antman , Sunshine Off , Jooybari , MONA_STAR , arixooo , najme60 , svk7 , azarakhsh1986 , rascal1364 , Morris , majid67110 , mammad_asir , Lonely Palm , maneshty , fatemesoleimani , vesta
ارسال:
۱۳ فروردین ۱۳۹۳, ۰۸:۵۹ ب.ظ
چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم ؟
دوستان اگه کاربر بداقبال هیچ پیشگیری نکرده بود و لپ تاپش سرقت شد باید چیکار کنه؟البته به جز اطلاع دادن به آقا پلیسه؟!
به کمکتون واقعا نیاز هست
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۱۹ فروردین ۱۳۹۳, ۱۱:۴۸ ق.ظ
چگونه لپ تاپ دزیده شده خود را ردیابی کنیم ؟
مفید بود ممنون
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Smile حضور خود را با صلوات بر محمد و آل محمد به ثبت برسانید soheila-zd ۴۱۲ ۸۵,۹۲۵ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: salam az ma
  جزوه اسکن شده " سیستم های توزیع شده " دکتر پدرام arash691 ۸ ۱۴,۱۰۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۰۲:۵۵ ق.ظ
آخرین ارسال: negarrah
  فیلم قفل شده Mohammad_TeZaR ۰ ۰ ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۳۷ ب.ظ
آخرین ارسال: Mohammad_TeZaR
  تا به حال شده خدا فرصت زندگی کردن دوباره رو بهت بده؟مرگ از جلوی چشمات رد شده؟ abraham ۲۱ ۱۴,۵۰۵ ۲۰ دى ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب.ظ
آخرین ارسال: raam
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۳,۱۵۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ق.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  آزمون آزمایشی ارشد کدام موسسه را شرکت کنیم Ali1991khe ۲ ۲,۹۲۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب.ظ
آخرین ارسال: Ali1991khe
  چگونه این خطا را موقع اجرای sql server 2014 رفع کنم ؟ farahnaz ۲ ۲,۵۹۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸ ق.ظ
آخرین ارسال: farahnaz
  سن واقعی بدن خود را حساب کنید fahimehazimi ۷۱ ۳۵,۱۳۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ۰۴:۱۰ ب.ظ
آخرین ارسال: gerdoo_456
  برای آموزش مبانی برنامه نویسی چکار کنیم؟ elecomco ۰ ۲,۲۷۶ ۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ق.ظ
آخرین ارسال: elecomco
  چگونه گوشی داغ شده را خنک کنیم؟ niloofarmajdi ۰ ۲,۴۲۳ ۰۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق.ظ
آخرین ارسال: niloofarmajdi

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close