زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳, ۰۶:۴۷ ب.ظ مهمان گرامی به انجمن مانشت خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات انجمن می‌توانید عضو شوید.
گزینه‌های شما (ورودثبت نام)

تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد

ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۱:۳۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۰۴:۱۴ ب.ظ، توسط x86.)
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
سلام، امیدوارم که حالتون خوب و طاعات و عباداتتون قبول باشه. بنده هم مثل خیلی از شماها که الان دارید این مطلب رو میخونید یه زمانی پشت کنکور بودم ولی الان به لطف خدا، کنکور رو پشت سر گذاشتم و ترم دومم رو توی دانشگاه تهران به پایان رسوندم. قبل از هر چیز به خاطر رتبه ی خوبتون بهتون تبریک میگم و اگه هنوز کنکور ندادید، احتمالا با خوندن این مطلب انگیزتون برای خوندن خیلی بیشتر میشه و به خاطر رتبه ی خوبی که در آینده قراره بیارید بهتون تبریک می گم. راستش توی این تقریبا یه سالی که گذشت تجربه های زیادی کسب کردم که فکر می کنم بتونه راهگشای خیلی ها باشه، و اینکه بنده خودم پارسال تو همچین زمانی واقعا به این تجربیات نیاز داشتم و اگه یه همچین مطلبی پیدا میشد، شاید الان وضعیت بهتر از این بود. به هر حال مطالب رو توی چند بخش دسته بندی کردم که میتونید فقط بعضی هاش رو بخونید یا اینکه همه شون رو بخونید ولی بعضی قسمت ها مثل سربازی و کسری خدمت فکر کنم به کار خانم ها نیاد و بیشتر به درد آقایون بخوره. و اینکه اینها تجربیات بنده هست و ممکنه برای خیلی ها اتفاقات دیگه ای افتاده باشه.

بخش اول وضعیت درس:
خب همونطور که میدونید توی ارشد سرجمع ۳۲ واحد درس پاس می کنیم، از این ۳۲ واحد ۲۴ واحدش ۸ تا درس ۳ واحدی، ۲ واحد سمینار و ۶ واحد پروژه ی پایان نامه هست. البته بعضی دانشگاه ها شاید از نظر واحدی با این چیزی که گفتم متفاوت باشن ولی چیزی که متداول هست اینه. در مورد دروس جبرانی هم خیلی کم دیدم که کسی درس جبرانی پاس کرده باشه ولی میتونید یکی دو تا درس برای افزایش معدل یا اینکه درسش به دردتون میخوره پاس کنید. ترم اول ۹ واحد پاس کردیم، ترم دوم هم ۹ واحد، ترم سوم هم ۸ واحد و ترم چهارم و پنجم و ششم مشغول انجام پایان نامه خواهیم بود. اگه خیلی زرنگ باشید ترم ۴ دفاع می کنید، اگه کمی زرنگ باشید ترم ۵ و اگه فقط زرنگ باشید ترم ۶ دفاع می کنید. اگه هم که زرنگ نباشید به احتمال قوی بدون دفاع دانشگاه رو ترک کنید و احتمال آموزش محور شدن مخصوصا توی دانشگاه شریف بیشتره.

اگه دانشگاهی که قبول میشید مثل دانشگاه امیرکبیر سخت گیر نباشن و بهتون نگن که فقط تا آخر مهر ماه فرصت انتخاب موضوع و استاد راهنما دارید، حدود ۳-۴ ماهی فرصت دارید که استاد راهنماتون رو مشخص کنید. تو بعضی گرایش ها مثل هوش مصنوعی این امر خیلی طولانی تره و حدود ۸ ماهی فرصت انجام این کار رو دارد. بنابراین دروسی که ترم اول انتخاب میشن اگه مدیرگروهتون اجازه بده دست خودتون هست. سعی کنید اگه در انتخاب درس های ترم اول آزاد بودید، درس "طراحی الگوریتم پیشرفته" رو توی برنامه تون داشته باشید. بقیه ی درس ها رو هم با توجه به علاقتون انتخاب کنید و فقط برای پاس کردن اون درس رو برندارید. از ترم دوم به بعد چون موضوع و استاد راهنماتون یه جورایی مشخص شده، درسهایی که بر میدارید هم باید استاد راهنما تایید کنه و هم اینکه خودتون میدونید که چه درسهایی بیشتر برای پایان نامتون به دردتون میخورن و اونها رو بر میدارید.

در مورد میزان درس خوندن و سختی دروس هم باید بگم که برای هر درس ۳ واحدی در هر هفته دو جلسه ی ۱/۵ ساعته برگزار میشه که اگه خوش شانس باشید توی دو روز کل کلاس ها تشکیل میشه و هر روز شما ۴/۵ ساعت تو کلاس خواهید بود. اگه هم خوش شانس نباشید که ۴ روز در هفته باید کلاس برید (البته اینها اتفاق هایی هست که تو دانشگاه تهران میوفته دانشگاه های دیگه کمی تفاوت دارن) ولی پنجشنبه و جمعه معمولا کلاسی وجود نداره. درس ها رو اگه همون قدر که بهتون درس میدن بخونید مثلا ۴/۵ ساعت میتونید از پسش بر بیایید و نمره ی قبولی بگیرید. تنها تفاوتی که توی ارشد کمی محسوس هست تمرینات زیاد، پروژه، ارائه، کوئیز هست. علاوه بر اینها شما میانترم و پایان ترم هم خواهید داشت. سعی کنید توی کلاس حواستون به درس باشه، سر کلاس با استادتون تعامل داشته باشید، اگه تمرین ها رو خودتون حل کنید برای امتحان پایانی مشکلی نخواهید داشت. در کل اگه خیلی شل بگیرید درس رو میوفتید، اگه معمولی باشید مثل من معدلتون حدود ۱۷ میشه و اگه خوب عمل کنید معدل ۱۸ به بالا دور از انتظار نیست، البته نیازی نیست که خیلی به خودتون فشار بیارید تا به معدل ۱۸ برسید فقط با برنامه پیش برید، با این حال میتونید ۳ روز در هفته برای خودتون خالی کنید. (توضیحات اضافی در مورد درس رو در بخش های دیگه بیان می کنم)

بخش دوم وضعیت کار:
از نظر وجود داشتن یا نداشتن کار باید بگم که خیالتون کاملا راحت باشه (البته تو تهران ولی تو شهرستان هم تا حدودی این حرف ها صادقه). اصلا نیازی به گشتن به دنبال کار ندارید. کافیه بُرد هایی که تو خود دانشگاه وجود داره رو نگاه کنید و خواهید دید که چقدر آگهی دعوت به همکاری وجود داره (دانشگاه تهران که اینطوریه جاهای دیگه رو خدا می دونه). خیلی از شرکت ها به اسم دانشگاهتون خیلی اهمیت میدن و خیلی هاشون هم حتی نمیدونن کجا دارید درس میخونید. مثلا من جایی رفته بودم برای مصاحبه و گفتم که دانشگاه تهران درس میخونم، بعد ایشون برگشت به من گفت که دانشگاه تهران غیر انتفاعیه، فراگیره، آزاده؟... چیه؟ گفتم دانشگاه تهران دیگه، روزانه هست. ولی در کل زیاد براشون اهمیت نداشت. ولی بعضی جاها یا بهتر بگم خیلی جاها براشون خیلی اهمیت داشت اینکه دانشگاه تهران درس میخونم و با شما راه میان.

نکته ی دیگه اینکه شمایی که داری ارشد میگیری بهتره سر کارهایی برید که از به علمتون بها بدن نه اینکه برید تو یه شرکت و به عنوان طراح سایت یا توسعه دهنده استخدام بشید. گرچه این بستگی به خود شما. در مورد نوع کارهایی که پیشنهاد میشه باید بگم که معمولا کارهای علمی هستن و در خیلی از موارد R&D ولی خب کارهای روتینی مثل طراحی سایت و نرم افزار های ویندوزی و اندرویدی هم تا حدودی الان زیاد شدن و میتونید بین اینها چیزی رو که خودتون دوست دارید رو انتخاب کنید. حتما میپرسید که از کی میتونید کار کنید و چقدر میتونید کار کنید. این موضوع بستگی به کارتون داره. بالاتر تو قسمت درس توضیح دادم اگه بخوایید معدل خیلی بالا بیارید یعنی بالاتر از ۱۸، هفته ای ۳ روز خالی خواهید داشت ولی اگه به ۱۶-۱۷ راضی هستید هفته ای ۴ روز رو میتونید خالی کنید. منظورم اینه که بتونید برید سر کار ولی بعد از ظهرش باید کمی هم به درستون نگاه بندازید. دو سه ماه اول ترم ها معمولا کمی سبک تر هست ولی سه چهار هفته ی آخر که باید پروژه ی درسها رو تحویل بدید و برای امتحان ها آمده بشید کمی سرتون شلوغ میشه و شاید حتی دو روز رو هم نتونید خالی کنید. بنابراین باید با جایی که میخوایید برید کار کنید در مورد این موضوعات صحبت کنید.

خیلی از شرکت ها از شما میخوان که در روزها و زمانهای معینی حتما توی شرکت باشید و کمی سخت هست که بتونید یه زمان تعیین کنید، البته ترم اول راحته ولی از ترم دوم به بعد کمی سخت میشه (البته بستگی به استاد راهنماتون هم داره، بعضی از اساتید خودشون اجازه میدون که تا سه روز در هفته کار کنید). به شما پیشنهاد میکنم که کارهای پروژه ای رو قبول کنید، کارهایی که الزامی به حضور شما در شرکت ندارن. اینطوری خیلی راحت می تونید شب و روز برنامه ریزی کنید و به همه ی کارهاتون برسید بدون اینکه نگران چیزی باشید. ولی شرکت هایی که حضور شما را الزامی می کنن کمی ریسکشون بالاست، چون بعضی وقت ها جلسه دارید، بعضی روزها کلاس جبرانی دارید، بعضی روز ها بار تمرین ها زیاد و کم میشه و... . ولی این دلیل بر این نیست که نتونید توی شرکت ها کار کنید، فقط گفتم که کمی سخته. اگه برنامه ریزی خوبی داشته باشید میتونید به همه ی کارهاتون برسید و از همون ترم اول برید سر کار.

اگه خیلی عجله دارید به کار کردن و هیچ مهارتی ندارید بهتره تو این دو ماهی که باقی مونده تا برید دانشگاه، کارهای عملی رو یاد بگیرید حتی اگه سابقه ی کار هم نداشته باشید بعضی از شرکت ها به خاطر اینکه ارشد میخونید و دانشگاهتون هم معتبر هست، شما رو قبول می کنن، فقط باید بهشون بگید که میتونید تا یکی دو ماه آینده راه بیوفتید و کارهایی که اونها از شما میخوان رو انجام بدید. این شرکت ها معمولا پول کمی میدن، بنده خودم چند تا شرکت رفتم برای مصاحبه، که دو تاشون با بستن قرار داد موافقت کردن با اینکه هیچ تجربه ای توی طراحی وب نداشتم و فقط میگفتم که کتاب خوندم اونها قبول می کردن. یکی از شرکت ها بنده رو به عنوان مدیر پروژه میخواست که با ساعتی ۸ تومن موافقت کردن (خیلی کمه ولی کارش خوب بود و برای بنده که تجربه ی چندانی نداشتم برای شروع مناسب بود) و شرکت دیگری هم با ساعتی ۱۰ تومن به عنوان توسعه دهنده بنده رو قبول کردن. ولی هر دوی این شرکت نیاز داشتن که حضور تقریبا تمام وقت توی شرکت داشته باشم که بنده موافقت نکردم (بگذریم). در بدترین حالت جاهایی مثل صنایع دفاع شما رو خواهند پذیرفت چون اونجا معیار و ملاک اصلی دانشگاهی بودن فرد هست و حقوقش هم از ۹ تا ۱۵ تومن متغیر خواهد بود. البته اینکه با ساعتی ۱۰ تومن شروع میکنید به زودی این حقوق افزایش پیدا میکنه و به ساعتی حدود ۱۵ الی ۲۰ تومن میرسه، فقط کافیه که خودتون رو نشون بدید و کارهای زیادی یاد بگیرید و انجام بدید.

اگه خیلی عجله ندارید منتظر بمونید تا یه کار خوب و مناسب با درآمد خوب داشته باشید و به درستون لطمه نزنید. معدلتون برای شما باید خیلی مهم باشه که درآینده در مورد این هم توضیح خواهم داد. یکی از دوستان بنده الان با حدود ۲۰ تومن دارن کار میکنن (هم ورودیِ خودمون هستن) کارشون هم اینه که هم برنامه اندروید مینویسن، هم وب سایت طراحی میکنن و هم یه برنامه ویندوزی رو توسعه می دن همه ی این کارها هم تو یه شرکته و چون توانایی دوستم بالاست حقوق خوبی هم میگیره. ولی کمی از درس عقب هستن البته پاس میکنن ولی بعد ها از نظر آکادمیک رزومه ی خوبی برای دکترا و اپلای کردن نخواهند داشت. در عوض یکی از دوستان من در حال حاضر برنامه ها و بازی های اندروید رو خیلی حرفه ای میتونن بسازن و پیشنهاد هایی با ماهی ۳-۴ ملیون رو رد کردن و عین جمله ای که به من گفتن این بود " اگه ۱۰۰ ملیون بهم بدن ولی معدلم ۱ نمره بیاد پایین، میخوام اون ۱۰۰ ملیون رو نداشته باشم ولی معدلم هم کم نشه" هر کسی دنبال چیزیه و باید ببینه هدفش چیه و بین اینها یه چیز رو انتخاب کنه. یا اینکه متعادل باشه یعنی هم کار کنه و هم درس بخونه و با کمی سختی به هر دوتاشون برسه. نکته ای هم که خوبه بهش اشاره کنم برخی از اساتید پروژه های صنعتی هم انجام میدن و اونها رو به دانشجوها میسپارم که بهشون پول هم میدن. البته زیاد نیست ولی پول توجیبیتون در میاد. الان یکی از دوستام پیش استادش ساعتی ۵ تومن میگیره یکی ۶ تومن و یکی هم قبلا ۸ تومن میگرفت. زیاد نگران پیدا شدن و نشدن کار نباشید. کار ریخته فقط باید با یه برنامه ریزی درست گزینه ی خوب رو انتخاب کنید.

یه تجربه ی کوچیک هم در مورد تهیه ی رزومه بهتون بگم. فعلا نمیخوام وارد جزئیات نحوه ی نوشتن رزومه بشم، بنده یه زمانی یه رزومه ی فارسی نوشتم، چندان مرتب هم نبود، یعنی خوشگل نبود، حتی Justify هم نکرده بودمش، فقط یه چیزای خیلی کلی رو توش نوشته بودم، مثل شماره و چیزایی که بلدمو و کارهایی که انجام دادمو و تحصیلاتم رو. این رزومرو به حدود ۱۰-۱۵ جا ارسال کردم نهایتاً ۲-۳ جا باهام تماس گرفتن که آقا بیا برای مصاحبه. وقتی که میرفتم مصاحبه میدیدم که از ۳۰-۴۰ تا رزومه ای که ارسال کردن، فقط رزومه ی منه که فارسیه و خیلی نامرتبه، بقیه جدول کشی کرده بودنو خلاصه تیترها با یه فونتو خیلی خوشگل و میگم مهمتر از همه اینکه انگلیسی بودن. منم تصمیم گرفتم که رزممو انگلیسیش کنم. خلاصه یه جوری نوشتم که رزومم شد سه صفحه، همه چیزو نوشتم، از پروژه هایی که انجام دادم گرفته تا مسابقات و افتخارات و مقام هایی که کسب نکردم ( دو نقطه دی )، هر کاری که کرده بودم دیگه، سردبیر نشریه بودم، مدیر انجمن علمی بودم و.... . مهمترین نکته این بود که انگلیسی شد. آقا ما این رزومرو به چهار پنج جا فرستادیم، فرداش دیدم یکی یکی دارن زنگ میزنن، تقریبا اکثرشون زنگ زدن. گفتم این مطلبو اینجا بگم که اگه یه موقع خواستید از این تجربه استفاده کنید. دوستم که رزومشو نوشته بود دیدم که توی افتخارات زده ۳۸ امین نفر در المپیاد فلان. گفتم این دیگه چیه؟ گفت نوشتم دیگه! گفتم چند تا تیم بودید، گفت کلا ۵۶ تا تیم بودیم. بعد گفت که این ۳۸ امین رو که تو رزومم میبینن، انقدر روی اینها تاثیر میذاره که انگار مقام اول المپیاد رو آووردم( دو نقطه پی ) . سعی کنید رزومتون کامل، مرتب و با استفاده از اصول رزومه نویسی که تو کشورهای خارجی مرسومه نوشته بشه که این اصول هم توی نت هست.

بخش سوم وضعیت سربازی:
برای برادرن عزیزم که نگران سربازیشون هستن باید بگم که تا دلتون بخواد پروژه های کسری خدمت وجود داره و هر زمانی که اقدام کنید به راحتی میتونید یکی از این پروژه ها رو بگیرید. پروژه ها از ارگان های مختلف مثل صنایع دفاع (بخش های مختلفش)، سپاه و ارگان های دولتیِ دیگه که هر چند روز یک بار پروژه هایی تعریف می کنن و آگهی اون رو روی بردهای دانشگاه خواهید دید. این پروژه ها هم به این صورته که حداکثر ۲ تا بهتون میدن و هر کدوم حدود ۶ تا ۹ ماه از خدمتتون کم میکنه. سر جمع ۱۲ تا ۱۸ ماه میتونید کسری بگیرید. بعضی از این ارگانها بهتون پیشنهاد میدن که ۱۲ تا ۶ ماه باقی مونده رو هم به صورت امریه تو همون ارگان بمونید و باز هم پروژه انجام بدید.

در صورتی که نخوایید از پروژه های کسری خدمت استفاده کنید راه هایی دیگه ای هم برای پیچوندن سربازی وجود داره. یکی از راه هاش اینه که اگه زرنگ باشید معدلتون رو بالای ۱۷ ببرید و ۱ مقاله ISI (توی ارشد) یا ۲ تا مقاله ی ISI (توی دکترا) چاپ کنید و یا اینکه معدل بالای ۱۷، یه مقاله ی ISI و یه ثبت اختراع داشته باشید، یا راه های دیگه... تا بتونید عضو بنیاد نخبگان بشید، اگه بتونید به این مرحله برسید، اونجا بهتون یه پروژه میدن که کل سربازیتون رو پوشش میده، البته در هر صورت باید ۴۵ روز سرباز باشید که بعضی جاها کچل میکنن وبعضی جاها حتی کچلی هم ندارن و خیلی راحت خواهید بود. حتی بعضی اوقات خیلی نزدیک به محل زندگیتون هست به طوری که میتونید بعد از ظهر خونه باشید.

اگه باز این موقعیت ها برای شما پیش نیومد بعد از گرفتن ارشد (اگه ادامه ندادید) جاهای خیلی زیادی هستن که بخوان شما رو به صورت امریه بگیرن و برید براشون کار کنید و سربازیتون رو بگذرونید که خب خیلی بهتر از سربازیه. تو این مدت میتونید کار نیمه وقت داشته باشید و کارهای خیلی زیادی یاد بگیرید تا اینکه فقط یه سرباز باشید. بهر حال خیلی کم پیش میاد که طرف دکتراش رو بگیره و هنوز مشکل سربازی داشته باشه (البته اگه سربازی جزو دغدغه های اون فرد باشه میتونه بپیچونه ولی اگه نباشه ممکنه دکتر هم بشه ولی هنوز وضعیت سربازیش مشخص نباشه). ولی چیزایی که گفتم خیلی متداول هستن و خیلی ها رو دیدم که سربازیشون رو به طرق مختلفی که گفتم پیچوندن، نگران سربازی نباشید و اگه بین سربازی و درس موندید، درس رو انتخاب کنید. بعضی جاها هم با شما قرار دادن ۵-۶ ساله می بندن و براشون کار می کنید و بعد از ۵ سال سربازیتون به نحوی پَر میشه.

بخش چهارم زبان خارجه:
دوستانی که زبانشون ضعیفه، بجنبید، درس هایی که تو دانشگاه تهران داده میشه همشون انگلیسی هست، منابع انگلیسیه، اسلاید ها انگلیسیه، مقالات انگلیسیه، و امتحان ها هم در برخی موارد سوالاتش انگلیسه (البته میتونید فارسی جواب بدید). بعضی وقتها مجبور خواهید شد تا با نویسندگان مقالات ارتباط برقرار کنی و راهی به جز ایمیل زدن به زبان انگلیسی ندارید. گاهی اوقات کنفرانس هایی در دانشگاه برگزار میشه و از یه فرد خارجی دعوت میکنن که ایشون انگلیسی صحبت میکنه و اگه شما بخوایید سوال بپرسید مجبورید انگلیسی سوال بپرسید. گاهی اوقات مثل ترم گذشته ممکنه یکی از آمریکا بیاد و سر کلاس بشینه و بعد کلاس بخوایید با اون صحبت کنید که تو تجربه ای که بنده داشتم یه آقای ۲۴ ساله از آمریکا اومده بودن و بعد از کلاس در مورد GPU و Cloud Computing با ایشون صحبت کردم و ایشون گفتن که تو گوگل کار میکنن و... . خلاصه از این آدم ها تو محیط آکادمیک زیاد هستن و شما مجبور خواهید بود که انگلیسیتون خوب باشه. برای نوشت مقالات و شرکت در کنفرانس های خارجی هم که دیگه فکر نمی کنم نیازی به توضیح باشه. فقط خواستم ضرورت زبان انگلیسی رو بهتون بگم.

برای زبان چی کار کنیم؟ خب الان تا وقتی که دانشگاه ها شروع بشه، شروع به خوندن زبان کنید، ۵۰۴ بخونید، لغات ضروری تافل بخونید، متن های انگلیسی بخونید و هر جوری که راحتید، بعد از اینکه دانشگاهتون شروع شد. یکی از دغدغه هاتون باید رفتن به کلاس زبان باشه. اگه از همون اول برید کلاس زبان خوبه و میتونید دوره های غیر فشرده رو شرکت کنید ولی اگه تاخیر بندازید باید دوره های فشرده رو برید. چون یکی از چیزهایی که تو آزمون مصاحبه ی دکترا میخوان مدرک زبان هست، برای اپلای کردن هم که بماند. البته خودخوان بعضی کارها رو میشه انجام داد ولی برای اینکه نظم خوبی به کارهاتون بدید برید کلاس. اگه کلاس نرید مثل من میشید که یه هفته روزی ۵ ساعت میخونید بعد یه مدت که سرتون شلوغ شد کلا زبان رو میبوسید میذارید کنار، چون فعلا بهش نیاز ندارید. زبان هم چیزی نیست که بشه تو یکی دو روز یاد گرفت و باید خوندنش مداوم باشه تا به نتیجه برسید.

بخش پنجم استاد راهنما و پایان نامه:
خیلی هاتون پروژه ی پایان نامه ی کارشناسیتون الان تموم شده و دیگه نمیشه کاریش کرد. از سوال هایی که برای استاد راهنما خیلی مهمه یکی معدل کارشناسی هست، و دیگری پروژه ی کارشناسیه. اونهایی که هنوز فرصت دارن، سعی نکنن که پروژه رو بپیچونن مثل بنده که کل داکیومت پروژه ام با بسم الله الرحمن الرحیمش و فهرست و منابعش شد ۲۳ صفحه و وقتی کالینگورش کردم خیلی داغون بود ولی هدف من پیچوندن بود و استادمون هم چیزی بهم نگفت چون من ازش نخواستم. و این شد که توی انتخاب استاد راهنما خیلی گیر کردم. معدل هم معیار دومی هست که اگه هنوز میتونید زیادش کنید، حتما این کار رو انجام بدید. معدل بنده ۱۴ بود و واقعا هیچ کاری نمیتونستم کنم. واسه همین خیلی تلاش کردم تا خودم رو به کسی که دوست داشتم باهاش کار کنم نزدیک کنم، ولی خب در نهایت با استاد دیگه ای افتادم.

اگه واقعا به موضوع و استاد خاصی از همین الان دست به کار بشید، در مورد موضوع مورد نظر تحقیق کنید، مقاله بخونید و در طول ترم اول قبل از انتخاب استاد راهنما سعی کنید خودتون رو به استاد مورد نظر نشون بدید. البته نه خیلی تابلو مثل بنده. دو سه بار بهش بگید که میخوایید باهاشون کار کنید و اگه موضوع خاصی رو پیشنهاد کردن برید و در مورد اون بخونید و براش توضیح بدید تا از شما خوشش بیاد. اگه خوش شانس باشید و معدلتون بالا باشه، با استاد مورد علاقتون خواهید بود در غیر این صورت مجبور خواهید بود با یه استاد به صورت تصادفی کار کنید که معلوم نیست از موضوعش خوشتون بیاد یا نه.

البته زیاد هم نگران این موضوع نباشید. موضوعات شاید اولش براتون جذاب نباشن، ولی این جذاب نبودن یکی از دلایلش اینه که شما در مورد اون موضوع اطلاع ندارد. مثل بنده که اصلا روحم در مورد کاری که الان داریم انجام میدیم اطلاع نداشت و الان خیلی بیشتر از موضوع و استادی که در ابتدا بهش علاقه داشتم به موضوع و استاد راهنمام علاقه مند هستم. ولی اگه ادامه ی پروژه ی کارشناسیتون باشه احتمال اینکه زودتر به نتیجه برسید و مقاله بدید خیلی بیشتره تا اینکه یه موضوع رو از صفر شروع کنید.

بعضی وقت ها از کارها و تزهای دانشجوهای دکترا و ارشد قبلی میتونید استفاده کنید و تزی رو برای پایان نامه تون انجام بدید و گاهی اوقات استادتون بهتون موضوعی رو پیشنهاد میکنه و میگه که روی این موضوع کار کن، ولی اکثر اوقات استاد از شما میخواد که در مورد حوزه های کاریِ خودش تحقیق کنید و موضوع مورد علاقتون رو بهش بگید تا کم کم به یه تز برسید. بعد از انتخاب استاد راهنما خیلی سریع موضوعتون رو مشخص کنید چون ممکنه که نوشتن پروپوزالتون به تاخیر بیوفته و موضوع خوبی رو سر هم نکنید و بعد ها هر روز به خودتو یا دیگری ناسزا بگید. همونطور که قبلا هم گفتم، اگه خیلی زرنگ باشید، ۴ ترمه فارغ التحصیل بشید (راستش من کسی رو تو گرایش خودمون ندیدم) اگه کمی زرنگ باشید ۵ ترمه فارغ التحصیل میشید ( یکی دو نفر رو شنیدم که ترم ۵ فارغ التحصیل شدن) ولی اگه فقط زرنگ باشید ترم شیش کار پایان نامتون تموم میشه (ما الان تو آزمایشگاهمون ۴ نفر داریم که ترم شیش هستن، دو نفر هم داریم که ترم ۴ هستن و میدونن که ترم شیش فارغ میشن و دو نفر هم ترم دوم هستیم که به ترم ۵ امید داریم و اصلا به ترم ۴ فکر نمی کنیم) ولی عوضش اگه ترم ۴ بخوایید فارغ بشید مقاله ای نخواهید داشت و توی ترم شیش اگه زرنگ باشید ۱ مقاله و اگه خیلی زرنگ باشید ۲ تا مقاله میتونید بدید که برای دکترا و اپلای میتونه خیلی خوب باشه.

بخش ششم دکترا (رفتن و ماندن):
برای دکترا (چه تو ایران و چه خارج) معدل کارشناسی خیلی خیلی خیلی... مهم هست اگه هنوز فرصت دارید اونو بالا بیارید. چیزهای دیگه ای هم که خیلی مهمه، مقالاتی که نوشتید، موضوع که کار کردید، ریکام هایی که از اساتیدتون میگیرید، کتاب هایی که ترجمه و تالیف کردید، نمره و مدرک زبان، معدل کارشناسی ارشد و نمره هایی که تو بعضی از درس ها گرفتید و استادی که میخوایید باهاش کار کنید، خیلی مهم هستن. چیزایی که برای دکترا مهم نیست، کارها و پروژه های صنعتی که انجام دادید و مهارت های عملی مثل طراحی سایت و ... هست.

تجربه ای که تو این زمینه کسب کردم این بود که در ابتدای سال تحصیلی همه دوست داشتن برن خارج، به هر کی میگفتی میگفت میخوام برم، ولی یه مدت بعد خیلی ها رفتن سر کار و گفتن که میخوام بمونم، حتی دکترا هم نمیخوان بخونن و فقط کار براشون اهمیت داره. البته موضوع رفتن و موندن خیلی در موردش بحث شده فقط این رو میخوام بگم که اگه بخوایید برید خیلی راحت میتونید اپلای کنید و نگران گرفتن پذیرش نباشید. و اینکه اگه هدفتون مونده سعی کنید درسهای طراحی الگوریتم، سیستم عامل و پایگاه داده پیشرفتشون رو جزو دروسی قرار بدید که پاس می کنید. خیلی ها بدون اینکه بخونن رتبه ی تک رقمی میارن ولی اونهایی که ضعیف هستن باید یه برنامه برای خوندن منابع آزمون دکترا داشته باشن.

بخش هفتم وضعیت زندگی:
خب عملا هر کی یه انتظاراتی از زندگیش داره، اگه خوابگاهی بوده باشید باید بدونید که وضعیت به چه صورت هست، البته خوابگاه ها به نسبت، خوب هستن، امکانات لازم رو دارن، اینترنت پرسرعت از ۵۰-۶۰ کیلو تا ۲۰۰ کیلوبایت و دانلود نامحدود (اینجا که اینطوریه) در اختیارمونه همیشه. کتاب خانه و سلف غذاخوری و ... هم خوبه. اگه نخوایید سر کار برید و فعلا میخوایید از جیبتون خرج کنید تو یه دانشگاه دولتی هزینه ی غذا هفته ای حدودا ۱۰ تومن بیشتر نمیشه (فعلا) و خوابگاه هم ترمی حدودا ۱۰۰ و ۲۰-۳۰ تومن میگیرن. اگه زیاد هم اهل رفت و آمد نباشید با ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومن یه زندگی نه چندان مرفه رو میتونید داشته باشید و آخر هفته سینما برید و هر دو سه روز یه بار میوه بگیرید و نوش جون کنید.

خیلی ها یادمه پارسال نگران خوابگاه و بچه های اون بودن که نکنه بیان اینجا و از راه بدر بشن و به همین خاطر انتخاب رشتشون فرق کرد. چیزی که هست ارشد کمی با کارشناسی فرق میکنه و بچه ها دیگه دغدغه هاشون خیلی فرق کرده و دیگه افتادن تو زندگی، اگه کاری به کار کسی نداشته باشید اونها هم کاری به کارتون ندارید، خیلی راحت میتونید کنار هم زندگی کنید و هیچ مشکلی پیش نیاد. احتمالا یکی از اهدافتون هم ازدواج خواهد بود که خب نیازمند اینه که شما کار و درآمد خوب داشته باشید که بالاتر توضیح دادم، وضیعت درستون برای بعد از ارشد مشخص بشه، اینکه میرید یا میمونید و وضعیت سربازی رو هم که باز بالاتر توضیح دادم.

چند تا توصیه:
۱- اگه هنوز فرصت دارید معدل کارشناسی تون رو بالا ببرید و موضوع پایان نامه تون رو چیز خوبی انتخاب کنید و خوب روش کار کنید.
۲- تو این دو ماه باقی مونده زبانتون رو خوب کنید و مهارت هایی رو که دوست دارید (طراحی سایت، اندروید و...) رو یاد بگیرید تا اگه خواستید برید سر کار راحت باشید.

۳- هدف خودتون رو از ارشد خوندن مشخص کنید و اینکه حتما برنامه ای برای بعد از ارشد سعی کنید از همین ابتدا داشته باشید. (گرچه سخته و ممکنه اهداف تغییر کنه ولی این تصمیم میتونه خیلی کمکتون کنه، چه توی درس چه توی زندگی، بعضی وقتا پیش میاد،چونکه نمیدونید هدفتون چیه نا امید میشید و ممکنه شب امتحان ساعت ها بشینید و فقط فکر کنید که واسه چی باید درس بخونید و انگیزه ی کافی برای درس خوندن پیدا نمی کنید، ولی اگه هدف مشخص باشه با برنامه پیش میرید)

۴- خیلی از چیزهایی که گفتم توی کارشناسی گیر آدم نمیاد مخصوصا تو بحث کار (مخصوصا کارهای صنعتیِ علمی که به هر کسی نمی دن) پس اگه شرایط براتون فراهمه و از کارهای روتین خوشتون نمیاد و اگه دوست دارید "خِرَدی اندک به جهانیان اضافه کنید" حتما ادامه ی تحصیل بدید. البته میدونم که ادامه ی تحصیل در خیلی از مواقع باعث بهبود شرایط زندگی نمیشه و این موضوع رو میفهمم ولی با این حال:

"زندگی ثروت نیست
زندگی داشتن همسر نیست
زندگانی کردن، فکر خود بودن و غافل ز جهان بودن نیست"

و اینکه

"من شدم خلق که با عزمی جزم،
پای از بند هواها گسلم،
پای در راه حقائق بنهم،
با دلی آسوده،
فارغ از شهوت و آز و حسد و کینه و بخل
مملو از عشق و جوانمردی و زهد
در ره کشف حقائق کوشم
زره جنگ برای بد و ناحق پوشم
ره حق پویم و حق جویم و بس حق گویم
شمع راه دگران گردم و با شعله ی خویش
ره نمایم به همه گر چه سراپا سوزم.
من شدم خلق که مثمر باشم
نه چنین زائد و بی جوش و خروش
عمر بر باد و به حسرت خاموش"

و در نهایت اینکه اگه سوالی داشتید که فکر می کنید بتونم پاسخ بدم تو همین تاپیک بپرسید. و اینکه باز هم تاکید میکنم که اینها تجربیات بنده بود ممکنه شخص به شخص و دانشگاه به دانشگاه شرایط فرق کنه و حرف هایی که اینجا زدم برای خیلی ها صدق نکنه.

با تشکر، موفق و پیروز باشید. التماس دعا.
۱۲۹
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: ریحان , mohammad.ardeshiri , خانه سبز , arshadhoush , ashena1 , hamid88 , masoud67 , Doctorwho , explorer , golche70 , mohaddeseh70 , mostafa122 , Amoojan , farhud , pezhman.m-AI , kharazmy , fzpakzad , 10:30 , mar2000 , nlp@2015 , tabassomesayna , sir_ams , Bahar_HS , S_Mehrjoyan , احسان مومنی , pouran , pooyaa , mohsen_m , Mojde# , virtual girl , اینجینیر , pouya47 , uouo , mohammadrezagolparast , fatemeh69 , hamedfayez , atyla , javad94 , Engineer , fulgent , frr , nazanin-82 , mario , tabassom93 , Fatemeh , Yasan , shishabori , software94 , Good! , dr.a_AI , diligent , Hamed90 , zahra 67 , ehsan_haqdoost , mint07 , reza_r , happy07 , shovaliehsiah , saeed313 , Ariyanic , ghazal dl , twins , abji22 , codin , iammiti , Mohammad-A , AI. , sararogue , عاطفه پارسا , hirsa2010 , gmt2111 , unique_as14 , arefeh.hp , مهرانگیز , foru , Mänu , hnarghani , نازین , leoba , mehr90 , Lvelrn70 , izadan11 , unknown! , M4$0UD , reza6966 , Asemaneabi , Iman_k26 , sp.sadeghi@yahoo.com , alk1370 , sahar bano , a.oxe50 , reyman , eng_majid , نارین , Mahsash , sabafarhadi , sara786 , yamahdi , mgshervin , M*Gh , n268 , azarakhsh1986 , misagh01 , saeeed69 , p kh , hiva60 , 2star , aliyaser , 1آسمان , negar007 , Xilinx , Eagle777 , neoncar , n_amiry , web132 , yahoo_manesht , hamid1989 , mhma_1367 , vahid2068 , bahman2000 , karname , tayebe68 , AfroozSadat , mjs2 , mr_asadi , student_92 , ati314 , sdb_i , b.kiani , saam-67 , sajad90 , ican , tahernia , alirezad , nina69 , jparisa , Brueder , mohamad--figo , mahsa4 , e2000 , slaf83 , mahyamk , M.Amin.M , kadoos , matt2007 , ghaderZ , reza19 , anonetumer , alagh , ana9940 , sahar salehi , shivap , mahmoudi_2020 , Menrva , keywan78 , silver , نیمانوری , saeidkhan , the_end , hamedmehdihamed , break , K@online , v-e , saeedehs , Pure Liveliness , amateurobot , rahil-moshiri , Victoria , زهرا حسنی , ashkan_d13 , atenaa , fahimeh1234 , friends , website.expert , Hamid_0311 , .:BSD:. , Alic , nobody90 , farhad_vr32 , WhatEver , voozet , adel71
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۲:۲۳ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
به جرعت می گم در طی این مدت پست بدرد بخوری زده نشده بود...
دقیقا همینطور هست اگر معدل کارشناسی پایین باشه خیلی سخت میشه استاد خوب برداشت
ولی اگه کسی معدل کارشناسیش پایین هست با یه ارشد خیلی خوب و کنکور دکترا جای مناسبی می تونه پذیرش بگیره..
برای اپلی ۲ سال اخر نمراتش مهم هست که میشه ارشد شما کسی که ارشد معدلش ۱۸-۱۹ میشه با gre 320 بالا و حتی لیسانس معدل ۱۲/ میتونه این ادم از دانشگاه های top 50 usa فاند و پذیرش بگیره...
۱۲
۵
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: hamid88 , احسان مومنی , shishabori , diligent , M*Gh , saeidkhan , Victoria
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۲:۵۸ ق.ظ
RE: تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
آقای x86 خیلی خیلی خیلی ممنون از اطلاعات به شدت مفیدتون.
دانشگاه تهران رشته شبکه های کامپیوتری نداره گرچه که احتمالش هست بیاره ٬ میخواستم ببینم تو اون اطلاعیه های روی بردتون که زدن٬ کار در زمینه شبکه واسه دانشجوها این دانشگاهها هم هست؟

Sent from my HUAWEI G700-U10 using Tapatalk

هی ایـــــــــــــــــــــــــــــــــزد...
Angel
۴
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۲:۵۹ ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: ۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۰۳:۰۳ ق.ظ، توسط masoud67.)
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
تشکر از دوستمون x86
خیلی مطالب عالی گفته بودند هر چند من دو ماه پیش سعی کردم با پرس و جوی فراوان از دوستان ارشد و دکتری این مطالب را بفهمم و از همین تابستون به فکرش باشم (حتی بابتش چند تا "بریون" هم به منابع اطلاعاتی میدادم و ازشون اطلاعات کسب میکردم). مثلا کلاس زبان برای مدرک زبان، کار با نرم افزار متلب، خوندن یه سری مطالب در مورد موضوعاتی که میشه در ارشد کار کرد و تحقیق در مورد پذیرش و خوندن رزومه اساتید امیرکبیر و علم وصنعت (چون یکی از این دوتا دانشگاه را میارم) برای انتخاب استاد راهنما از همون اوایل کار و ...

متاسفانه ندونستن خیلی چیزها باعث میشه بعدا به مشکلات زیادی بر بخوریم و بعضا حسرت روزهای گذشته. اگر قبل از اینکه ارشد بریم این نکاتی که ایشون گفتند را بدونیم، میتونیم واسه ارشد یه برنامه درست و حسابی داشته باشیم و با برنامه جلوتر بریم. مثلا ایشون گفتند که کمتر پیش میاد ۴ ترمه کار تموم بشه و اگر بشه به احتمال زیاد مقاله نتونید بدید را خیلی خوب اومدند و نمونه زنده اش یکی از دوستانم هست که بدجور کارش بیخ پیدا کرده و اگه ۵ ترمه بشه باید پول یه ترم دیگه رو به دانشگاه آزاد بده.


بازم اگه دوستان تجربه ای دارند در اختیارمون بذارند خیلی خوب میشه.

یه چیزی هم من بگم که شاید بدردتون بخوره. یکی از دوستانم که هوش شریف میخوند و الان دکتری صنعی اصفهان هست، تاکید داشت که سال اول را کار نکن و بشین پای درس و معدلتو حسابی بیار بالا و از سال دوم که فقط درگیر پایان نامه هستی برو کار چون هم وقت بیشتری داری و هم اینکه خیالت از بابت معدل راحته. ایشون خودش ۳ یا ۴ روز در هفته رو کار میکرد ولی مدتی پیش که باهاش صحبت میکردم میگفت کاش بیشتر به فکر معدلم بودم. با این که من ذهنیتم این بود که از همون اول برم سراغ کار ولی الان دیگه چنین نظری ندارم و به نظرم حرف این دوستم درست بود چون برای بعد، معدل خیلی میتونه کارساز باشه. که البته جناب x86 هم اینجا اشاره کرده بودند که تعدیل بین کار و درس باید رعایت بشه

New LifeHeart
۱۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: fzpakzad , احسان مومنی , fatemeh69 , Good! , pouran , dr.a_AI , tayebe68 , sahar salehi
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۳:۲۳ ق.ظ
RE: تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
ببخشید این R&D یعنی چی؟؟

Sent from my HUAWEI G700-U10 using Tapatalk

هی ایـــــــــــــــــــــــــــــــــزد...
Angel
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: Riemann , nazanin-82 , نارین
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۵:۴۲ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
سلام
مطالب بسیار جامعی فرمودید. خیلی از سوالاتی که داشتم جوابش رو شما دادید. فقط درباره تاهل و تحصیل چیزی نگفتید. مثلا خوابگاه متاهلی هم میدن دانشگاهها؟

یا به اندازه آرزوهات تلاش کن یا به اندازه تلاشت آرزو
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۶:۵۰ ق.ظ
RE: تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
واقعا ازتون ممنونم آقای محمدپور....خدا خیرت بده. خیلی چیزا برام روشن شد. تو تمام مدتی که تو مانشت بودم، واقعا این بهترین و کامل ترین پستی بود که خوندم. ایشالا که همیشه موفق باشی....
فقط ۱سوال: من پروژه کارشناسیم رو الان درحال انجامشم، ولی به خاطر کنکور، نمیخوام زیاد رو پروژه ام وقت بذارم و میخوام سریعتر تحویلش بدم که بتونم تمام وقتمو بذارم واسه کنکور، چون تا همین الانشم با توجه به اینکه سال اول کنکورمه و خیلی از درسارو باید پایه ای بخونم، دیر شروع کردم. البته موضوع پروژه ام بد نیست ولی گفتم که بخاطر کنکور میخوام فقط ۱چیزی سرهم کنم وتحویل بدم. چاره ای ندارم!!
بنظر شما چکارکنم؟

عجیب است که باز هم این همان دهکده جهانیست که در زیر نور آسمانش بسیجیان رمل های فکه زیسته اند، همان دهکده جهانی که در نیمه شب هایش ماه هم بر کازینو های لاسوگاس می تابیده، هم بر حسینه دو کوهه و هم بر گورهایی که در آن بسیجیان از خوف خدا و عشق به او می گریستند. دنیای عجیبی است نه؟
سید مرتضی آوینی
۲
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس‌گزاری شده توسط: saeidkhan
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۷:۰۵ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
این پروژه هایی که گفتین با انجامشون از سربازی کم میکنن، چجور پروژه هایی هستن؟ موضوعاتشونو میشه بگین؟ خودتون انجام دادین؟ کسیو میشناسین که انجام داده باشه، و نظرش در موردشون چیه؟ سختن یا آسون؟ چقدر وقت میگیرن؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال:
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۸:۵۴ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
(۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۹ ق.ظ)x86 نوشته شده توسط:  معدلتون رو بالای ۱۷ ببرید و ۲ تا مقاله ی ISI چاپ کنید و یا اینکه معدل بالای ۱۷، یه مقاله ی ISI و یه ثبت اختراع داشته باشید، یا راه های دیگه... تا بتونید عضو بنیاد نخبگان بشید،
ممنون بابت راهنمایی ها
این مطلب در مورد دانشگاه آزاد هم صدق میکنه؟
ممنون از پاسختون پیشاپیش

Blushخدا یـــــــــــا شکــــــــــــــــرتAngel


هر چی که خدا بخواد همون میشه

آرامش سهم قلبیست که در تصرف خداست؛
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۰
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۹:۱۹ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
(۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۰۱:۳۹ ق.ظ)x86 نوشته شده توسط:  این پروژه ها هم به این صورته که حداکثر ۲ تا بهتون میدن و هر کدوم حدود ۶ تا ۹ ماه از خدمتتون کم میکنه. سر جمع ۱۲ تا ۱۸ ماه میتونید کسری بگیرید.
برای این پروژه ها باید چه زمانی (ترم چند) و چطوری اقدام کنیم؟
ماهایی که تو دانشگاه شما نیستیم.
ممنون بازم

Blushخدا یـــــــــــا شکــــــــــــــــرتAngel


هر چی که خدا بخواد همون میشه

آرامش سهم قلبیست که در تصرف خداست؛
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۱
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۹:۳۳ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
من هم به نوبه خودم از این دوستمون که وقت گذاشتن و اطلاعات کاملی رو دادن تشکر میکنم
واقعآ مفید بود

برای انسانهای بزرگ بن بستی وجود ندارد، یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت...Smile
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۲
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۰۹:۳۶ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
سلام مرسی از راهنمایی شما
به نظر شما چه موضوعات برای پایان نامه خوبه و چه موضوعاتی با بازار کار مرتبط است ؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۳
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۱۰:۰۴ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
استاد راهنمای من اجازه انتخاب موضوع را به خودم داده و درخواست ایشون انتخاب موضوع با علاقه بوده خیلی ها به من پردازش تصویر را پیشنهاد کردن چون من به هوش مصنوعی علاقه زیادی دارم ولی دوس دارم یه موضوعی باشه که خیلی جدید باشه ولی نمیدونم کسی که داره پردازش تصویر درباره سرطان کار می کنه آینده کاریش در ایران چه جووری هست ؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۴
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۱۰:۴۳ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
مرسی از راهنمایی شما و از وقتی که دارید میذارید
حیطه کاری استاد من شبکه و سیستم های هوشمند است و بیشتر روی بینایی ماشین کار کردند اما من در مورد سیستم های هوشمند اطلاعات لازم را ندارم. و لی شنیدم که پردازش تصویر یک موضوع قدیمی است و بهتر که یک دانشجوی نرم افزار اگر علاقه به پزشکی داره به سمت انفورماتیک پزشکی بره اما من متاسفانه در مورد موضوعات روز دنیا بی اطلاع هستم و چون مشکل زبان دارم دارم به کندی این اطلاعات را بدست میارم اگر می تونید در این مورد هم راهنماییی کنید
به نظر شما برای یک دانشجوی نرم افزار که می خواد وارد بازار کار بشه بهتره جاوا کار کنه یا سی شارپ ؟
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال: #۱۵
۳۱ تیر ۱۳۹۳, ۱۱:۲۳ ق.ظ
تجربه ی شخصی بعد از قبولی در ارشد
خیلی خیلی مفید بود
ممنون
واقعا استفاده کردم
حق نگهدارت

تنبلی دزد آرزوهاست ...
۰
۰
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  قبولی دکتری با ارشد آزاد؟ injaneb ۵۶ ۷۹,۶۵۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۷:۳۱ ب.ظ
آخرین ارسال: vejdani
  معماری کامپیوترهای شخصی moslem73421 ۱ ۱,۳۴۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۳:۰۳ ق.ظ
آخرین ارسال: one hacker alone
  بعد ۶ سال اومدم، ارشد مهندسی کامپیوتر کسی هست؟؟ seyed_eng ۷ ۵,۵۱۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۴۷ ق.ظ
آخرین ارسال: iraj.leo
Rainbow مالک اشتر و قبولی در مصاحبه اش و تکلیف انتخاب رشته ما بعد قبولی در مصاحبه مالک اشتر mahditorki ۱۷۲ ۱۵۴,۵۳۱ ۲۵ دى ۱۳۹۸ ۰۲:۴۳ ق.ظ
آخرین ارسال: Farhad namjo
  قبولی های علوم و تحقیقات تهران Hosein_2003 ۴۲ ۵۹,۴۸۷ ۱۱ دى ۱۳۹۸ ۰۶:۰۸ ب.ظ
آخرین ارسال: Alireza.Moftakharzadeh
  چالش خودسازی شخصی تا عید elect ۳۴ ۲۴,۹۰۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹ ب.ظ
آخرین ارسال: امیرعباس۳۰۵۰
  قبولی الگوریتم محاسبات mrazizi ۵ ۴,۶۶۲ ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق.ظ
آخرین ارسال: alem1
  چه گزینه هایی (رشته و گرایش) برای قبولی در ارشد وجود داره ؟ MohsenRezaei ۲ ۲,۸۴۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ب.ظ
آخرین ارسال: marvelous
  احتمال قبولی با رتبه ۳۴۷ هوش مصنوعی PeymaniMO ۶ ۵,۷۷۹ ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰ ب.ظ
آخرین ارسال: tenmiles89
Smile چطور امکان قبولی در رشته رایانش امن هست؟ نوشتن ۲ ۳,۹۷۱ ۰۷ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ق.ظ
آخرین ارسال: نوشتن

پرش به انجمن:

Can I see some ID?

به خاطر سپاری رمز Cancel

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. رمزت رو فراموش کردی؟ اینجا به یادت میاریم! close

رمزت رو فراموش کردی؟

Feeling left out?


نگران نباش، فقط روی این لینک برای ثبت نام کلیک کن. close