تالار گفتمان مانشت
انتخاب رنگ و چینش و ترکیب بندی رنگ ها در طراحی وب - نسخه‌ی قابل چاپ

انتخاب رنگ و چینش و ترکیب بندی رنگ ها در طراحی وب - - rasool - - 26 فروردین ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸ ب.ظ

یکی از موارد مهم در طراحی وب ، انتخاب رنگ ها و نوع چینش و ترکیب بندی رنگ ها ، به تناسب نوع کار هستش.

هر چند که در طراحی (خصوصا اگه سایت شخصی باشه)، حرف اول و آخر رو خلاقیت طراح می زنه.
اما خوب بهتره که انتخاب و چینش و ترکیب بندی رنگ های مختلف در طراحی وب ، متناسب با همون کار باشه.

مبحث دوم : چه رنگی و کجا ؟ - fatima1537 - 26 فروردین ۱۳۹۱ ۰۴:۲۰ ب.ظ

مبحث صفحه آرایی یکی از مباحث مهم هنر گرافیک هست. که کاربردش در طراحی صفحات وب هم دیده میشه.و مربوط میشه به نحوه چیدمان اجزا و عناصر یک کتاب یا مجله یا پوستر و... ، مثلا نحوه طراحی و چیدمان تصاویر و نوشته ها و جداول و... در یک پوستر.
البته مسلمه که یک طراح وب نیازی نداره که تا این حد هنری به مسئله نگاه کنه.ولی خب عنصر زیبایی هم مهمه . میشه از طرحههای دیگران هم ایده گرفت.یا اینکه برای بالابردن خلاقیت در این مورد جستجو و مطالعه کنیم.

انتخاب رنگ و چینش و ترکیب بندی رنگ ها در طراحی وب - SarahArshad - 10 خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۰۶ ب.ظ

به نظر من در مقوله طراحی وب (مخصوصا وبهای تجاری)یکی از مهمترین فاکتور ها که بسیار تاثیر گذاره ترکیب رنگها وروانشناسی رنگه .
یه بار یه وب سایت طراحی کردم برای یه رستوران (پروژه دانشجویی اما من خیلی حرفه ای سعی کردم سر طراحیش کار کنم) خیلی به مسئله ظاهر اهمیت دادم و حسابی روش کار کردم .با رعایت کردن اصول روانشناسی رنگها در طراحی دوست داشتم ببینم عکس العمل بیننده چیه وقتی سایت رو می بینه هر کس میدید می گفت واقعا وارد این سایت که میشم گشنم میشه وترغیب میشم غذا بخورم .صد در صد به نظرم ترکیب رنگ وگرافیک یک سایت بسیار در جذب مشتری در سایتهای تجاری تاثیر داره دوستان .حتی شاید بیشتر از برنامه نویسی .
متاسفانه به نظر من در ایران زیاد به این موضوع اهمیت داده نمیشه وبیشتر طراحی ها تکراری وبدون هیچ خلاقیتی صورت میگیره چون اکثرا برنامه نویسن نه طراح .اما سایت هایی هم هستن که جنبه زیبایی اونا واقعا بالاست بعد میبینی طرف رشته اش گرافیک یا تایپو گرافی بوده و طرح زده .