تالار گفتمان مانشت
کارشناسی ارشد کامپیوتر-دولتی۷۸ - نسخه‌ی قابل چاپ

کارشناسی ارشد کامپیوتر-دولتی۷۸ - yas.sabori - 14 آذر ۱۳۹۱ ۰۲:۴۲ ق.ظ

به یک سیستم اشتراک زمانی که امکان همزمانی حداکثر۸ پردازنده را فراهم میکند،۲۰ نوار گردان متصل است. تعداد زیاد و نامحدودی کار به سیستم ارجاع میشود که هریک برای تکمیل عملیات خود به حداکثر۴ نوار گردان نیاز دارد. هر کار میتوند با در اختیار گرفتن ۳ نوار گردان شروع به کار کند و برای مدت طولانی ادامه یابد و در اواخر عملیات نوار گردان چهارم را درخواست کند. حال گر زمان بند مورد استفاده در این سیستم تا زمانی که ۴ گرداننده در دسترس نباشد کاری را شروع نکند و با شروع هر کار بلافاصله ۴ گرداننده به ان اختصاص دهد و تا پایان عملیات انها را رها نکند
حداکثر تعداد کارهایی که میتوانند همزمان اجرا شوند؟
حداکثر نوارگردانهای بیکار؟
حداقل تعداد نوارگردانهای بیکار؟
جواب:۰،۵،۵

RE: کارشناسی ارشد کامپیوتر-دولتی۷۸ - yas.sabori - 15 آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۴۴ ب.ظ

یعنی کسی نیست جواب بده!!! اگه تست های فصل بن بست و زدین به سوال رسیدین دیگSad

کارشناسی ارشد کامپیوتر-دولتی۷۸ - esi - 16 آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸ ق.ظ

در کل ۲۰ تا نوار گردان داریم و زمانبندی ها برپایه تحویل یکباره تمامی منابع است، هر فرآیند هم برای اجرا نیاز به ۴ نوار گردان داره پس به طور همزمان ۵ تا فرآیند میتونن به صورت موازی اجرا باشن ۲۰=۴*۵ البته با فرض اینکه تمامی فرآیند ها برای اجرا حتما نیاز به ۴ نوار گردان دارن که همون صورت مساله است(یعنی فرآیندی از نوع دیگه نباشه دیگه)
حداکثر تعداد نوار گردن های بیکارم برای وقتی است که تمام ۵ فرآیند نوار گردان هاشونو گرفتن ولی هر کدوم از اونها هنوز از نوار گردان ۴ ام استفاده نمی کنن چون تو صورت مساله گفته فقط در آخر اجرای از اونها استفاده می کنن و تا اون زمان بیکاره، طبق خصوصیت الگوریتم به فرآیند اختصاص داده میشه اما فرآیند ازش استفاده نمی کنه و بیکاره، هر فرآیند یکی و چون حداکثر هم ۵ فرآیند همزمان داریم کل نوار گردان بیکار میشه ۵ تا .
حداقل تعداد نوار گردان های بیکار هم می تونه ۰ باشه وانم وقتی که تمام فرآیند ها در مرحله آخر اجرا باشن و از اون نوار گردان بیکاری که توضیح دادیم استفاده کنه، یعنی فرآیند به نقظه ای رسیده باشه که از تمامی نوار گردان هااستفاده کنه و هیچ نوار گردانی هم بیکار نیستش.