تالار گفتمان مانشت
ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - نسخه‌ی قابل چاپ

ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - zes zes zes - 28 شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ

سلام
دوستان کسی هست در مورد ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی اطلاعی داشته باشه؟
یا در مورد تشخیص هویت از طریق دستخط؟
اگر کسی میدونه لطفا کمک کنید
ممنون

ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - Bache Mosbat - 28 شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۴ ق.ظ

اوه من این ردیابیو موقعی که مکا می خوندم می خواستم بردارم! اصلا طرفش نرین!

RE: ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - Mansoureh - 28 شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۱۴ ق.ظ

(۲۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)zes zes zes نوشته شده توسط:  دوستان کسی هست در مورد ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی اطلاعی داشته باشه؟


برای ردیابی توپ فوتبال راه های مختلفی هست... باید توجه داشته باشی عملا رد یابی توپ کار خیلی مشکلیه چون اولا یه جسم خیلی ریزیه، ثانیا سرعت زیادی داره در نتیجه تغییر شکل میده (یعنی همیشه گرد نیست!)، ثالثا مدام گم میشه (مثلا بین پای بازیکن میره که دیده نمیشه!)
یه راه استفاده از مجموعه ی آموزشی است که تمامی اشکال مختلف از توپ رو نگه میداره (توپ در سرعت زیاد، توپ در سایه، توپ با occlusion و ...)،حالا وقتی توپ رو داری ردیابی میکنی توی فریم بعد تمامیه اشیایی که ممکنه شبیه توپ باشن رو به عنوان توپ کاندید در نظر میگیری، بعد یه تراژکتوری از مسیر توپ ها بدست میاری و چون حرکت توپ یه حرکت منظمیه (منظورم اینه که توی هوا به هیچ عنوان امکان نداره چندین حرکت شکسته داشته باشه و یا حرکت افقی مداوم و موارد دیگه) مسیرهای غیر ممکن رو حذف میکنی... در نهایت ممکنه چند تا جواب داشته باشی ولی میتونی با فرضیات دیگه ای جواب اصلی رو پیدا کنی (فرضیاتی مثل اینکه دوربین معمولا به دنبال توپ هست، در نتیجه توپ در هر فریم باید یه جایی طرفای وسط فریم باشه، استفاده از اطلاعات سه بعدی و ...)


(۲۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)zes zes zes نوشته شده توسط:  یا در مورد تشخیص هویت از طریق دستخط؟

کاش در این مورد بیشتر توضیح میدادید... اولا نیاز به ابزار لازم برای این کار دارید... در حالت حرفه ای برای دست خط نیاز به محاسبه ی حرکت افقی و عمودی روی صفحه (محاسبه ی سرعت)، فشار قلم روی صفحه است و حتی با نصب سنسور بر روی پشت قلم زاویه ی گرفتن قلم برای نوشتن را محاسبه می کنند.
حالا برای هر فرد یکسری کلمه ی خاص و یا حروف خاص به عنوان داده ی آموزشی در نظر گرفته می شود، هویت افراد برای این داده های آموزشی کاملا مشخص است... مثلا ویژگی سرعت، فشار و زاویه برای هر فرد ذخیره شده است... داده ی تست کافی است با این ها مقایسه و هویت فرد مشخص بشه...

این یه روش است که بیان شده، در این زمینه ها روش های خیلی زیادی مطرح شده است... کافی است کلمات کلیدی رو سرچ کنید تا مقاله های مربوطه رو پیدا کنید...

موفق باشید.

RE: ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - zes zes zes - 28 شهریور ۱۳۹۱ ۰۳:۰۸ ب.ظ

سلامHeartHeartHeart
یه دنیا ممنون از راهنماییتون
کلی روحیه گرفتمBlush
راستش در مورد دستخط هدف اینه که با دریافت نمونه‌ای از دست‌خط یک فرد ناشناس و با فرض در اختیار داشتن نمونه‌هایی از دست‌خط افراد مختلف، بشه هویت فرد مورد نظر را شناسایی کرد.

ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - Bache Mosbat - 28 شهریور ۱۳۹۱ ۰۶:۵۳ ب.ظ

ببینین ردیابی از نظر تئوری امکان پذیر هست گرچه کار سختیه. من این کارو میخواستم انجام بدم. مشکل ردیابی در بازی واقعی است. نحوه ی فیلم برداری و اینا خیلی دخیله و کلا این کار کار تجاری هست و نرم افزارش هست.
در مورد دستخط اقلا ابزار مورد نیاز در دسترسه. و کار هم روتین تره.

RE: ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی - rascal1364 - 30 شهریور ۱۳۹۱ ۰۱:۰۸ ق.ظ

(۲۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۲:۴۴ ق.ظ)zes zes zes نوشته شده توسط:  سلام
دوستان کسی هست در مورد ردیابی توپ فوتبال در زمین بازی اطلاعی داشته باشه؟
یا در مورد تشخیص هویت از طریق دستخط؟
اگر کسی میدونه لطفا کمک کنید
ممنون

با سلام
من یک برنامه ساده در متلب نوشتم که یک توپ را در فایل چند ثانیه ای ردیابی میکنه البته فقط توپ متحرک هستش. بعد اینکه روشهای ساده هم داره برای این کار وجود داره (مثل تمرین من) فقط اینکه ممکنه به اندازه روش های پیچیده کاربرد و دقت نداشته باشه. اما تا یه حدودی یه دیدی به شما خواهد داد. بعد اینکه همین کد توی یه انیمیشن ساده که یک میمون داخلش حرکت میکنه اون میمون هم ردیابی میکنه و خیلی ساده است و بد نیست.
در مورد دست خط هم عرض کنم که دو گروه اصلی داره، یکی بصورت آنلاین (طوری که دوستمون اشاره کردن تجهیزات خاصی را نیاز داره) و گروه دوم بصورت آفلاین هستش که فقط نسخه های تصویر حاوی متن اسکن شده و مورد استفاده قرار میگیره. یک مقاله خوبی در این زمینه هست که من دیدم مال آقای مقدم هستش (برای متون فارسی) که یکی از دوستان بنده اونو بهبود هم بخشیده (از لحاظ زمان بندی ، چون دقتش را بالای ۹۹ اعلام کردن) و خودش ارسال کرده تا ببینیم که اکسپت میشه یا نه!
در کل در هر دو مسئله ای که فرمودین روند کار اینه که برید مقاله جدیدی را در اون زمینه پیدا کنید و پیاده سازی کنید و یه قسمت اونو بهبود بدین.
من کد متلب و گزارش تمرین توپ که عرض کردم را و مقاله آقای مقدم در زمینه دستخط را اگه لازم داشتین بهم ایمیل بزنید که در جواب براتون ارسال کنم. از همینجا اگه به من ایمیل بزنید من جواب را در اولین زمان ممکن ارسال میکنم.
موفق باشید