تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: حل و بررسی سوالات مدار منطقی گرایش معماری و ای تی ازمون دکتری ۹۱
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5
من یه مشکلی دارم اونم اینه که فکر میکنم لچ clk نداره ولی فلیپ فلاپ clk داره. Smile
(16 اسفند 1391 11:47 ق.ظ)reza_memari_sharif نوشته شده توسط: [ -> ]با سلام. بچه ها من تمام پیاماتون رو خوندم و گفتم بزارین جوابای درست رو براتون بزارم... اگه مشکلی داشتین بگین... تقریبا روی همش مطمئنم...
پاسخ های مدار منطقی

سلام
سوال 6 که مطمئنا گزینه 4 درسته. اگه تحلیل کنید بهش می رسید. تا اینجا یعنی زمانی که هر دو خروجی یکی میشه (هر دو فعال می شوند)مشکلی نیست. مشکل بعد از این پیش میاد. اگه ورودی ها همزمان غیر فعال بشن اون موقع خروجی معلوم نیست چی بشه. در واقع هر کدام از ورودی ها دیرتر فعال بشه(مثلا با توجه به تاخیر سیم) خروجی را تعیین میکنه. مثلا اگه ست دیرتر غیر فعال بشه خروجی یک میشه. اما ما اگر همزمان غیر فعال کنیم معلوم نیست کدام دیرتر غیر فعال بشه. منبع: مانو.
سوال 13 تست بسیار زیبایی است. اگه ورودی بدید و خروجی را بنویسید فقط و فقط یک حالت هست که خروجی معادل جمع بیت های ورودی بشه و او حالتی است که کد خروجی با به صورت 1 2 2 حساب کنید(و نه با وزن 1 2 4). یعنی مثلا بیت های ورودی 1 و 1 و 1و 1 باشه که خروجی باید جمع چهار تا یک بشه که میشه 4. خب اگه خروجی را حساب کنید میشه 0 1 1. حال اگه با وزن 1 2 2 حساب کنید میشه 2 به اضافه 2 یعنی 4. پس خروجی اول ارزش 2 به توان n و دو تا خروجی دیگه ارزش برابر با هم و 2 به توان n+1 دارن و گزینه 2 صحیحه. جالب بود نه؟ سر کنکور حلش نکردم.
سوال 15 هم گزینه 3 صحیحه.
سوال 20 هم فکر کنم گزینه 1 درسته. قبلا حساب کردم خروجی گزینه 1 درسته یعنی جمع چهار تا عدد. تاخیر هم که 3 تاخیر برای خروجی f.a اول از ردیف اول و 3 تاخیر برای f.a اول از دریف دوم و سه تا 2 تاخیر برای سه تا f.a ردیف دوم که میشه 12 تا تاخیر.
در کل پارسال(91) خیلی بهتر تست زدم. امسال حد اقل 11 تا تست اشتباه کردم (چه اشتباهات فاحشی)توی منطقی و معماری از 32 تا تستی که زدم. اما فکر کنم منطقی های 92 خیلی سخت تر از 91 بود. نظردیگر دوستان چیست؟

[quote='mkiani' pid='170285' dateline='1364145348']
[quote='reza_memari_sharif' pid='168253' dateline='1362554259']
با سلام. بچه ها من تمام پیاماتون رو خوندم و گفتم بزارین جوابای درست رو براتون بزارم... اگه مشکلی داشتین بگین... تقریبا روی همش مطمئنم...
پاسخ های مدار منطقی

سلام
سوال ۶ که مطمئنا گزینه ۴ درسته. اگه تحلیل کنید بهش می رسید. تا اینجا یعنی زمانی که هر دو خروجی یکی میشه (هر دو فعال می شوند)مشکلی نیست. مشکل بعد از این پیش میاد. اگه ورودی ها همزمان غیر فعال بشن اون موقع خروجی معلوم نیست چی بشه. در واقع هر کدام از ورودی ها دیرتر فعال بشه(مثلا با توجه به تاخیر سیم) خروجی را تعیین میکنه. مثلا اگه ست دیرتر غیر فعال بشه خروجی یک میشه. اما ما اگر همزمان غیر فعال کنیم معلوم نیست کدام دیرتر غیر فعال بشه. منبع: مانو.
سوال ۱۳ تست بسیار زیبایی است. اگه ورودی بدید و خروجی را بنویسید فقط و فقط یک حالت هست که خروجی معادل جمع بیت های ورودی بشه و او حالتی است که کد خروجی با به صورت ۱ ۲ ۲ حساب کنید(و نه با وزن ۱ ۲ ۴). یعنی مثلا بیت های ورودی ۱ و ۱ و ۱و ۱ باشه که خروجی باید جمع چهار تا یک بشه که میشه ۴/ خب اگه خروجی را حساب کنید میشه ۰ ۱ ۱/ حال اگه با وزن ۱ ۲ ۲ حساب کنید میشه ۲ به اضافه ۲ یعنی ۴/ پس خروجی اول ارزش ۲ به توان n و دو تا خروجی دیگه ارزش برابر با هم و ۲ به توان n+1 دارن و گزینه ۲ صحیحه. جالب بود نه؟ سر کنکور حلش نکردم.
سوال ۱۵ هم گزینه ۳ صحیحه.
سوال ۲۰ هم فکر کنم گزینه ۱ درسته. قبلا حساب کردم خروجی گزینه ۱ درسته یعنی جمع چهار تا عدد. تاخیر هم که ۳ تاخیر برای خروجی f.a اول از ردیف اول و ۳ تاخیر برای f.a اول از دریف دوم و سه تا ۲ تاخیر برای سه تا f.a ردیف دوم که میشه ۱۲ تا تاخیر.
در کل پارسال(۹۱) خیلی بهتر تست زدم. امسال حد اقل ۱۱ تا تست اشتباه کردم (چه اشتباهات فاحشی)توی منطقی و معماری از ۳۲ تا تستی که زدم. اما فکر کنم منطقی های ۹۲ خیلی سخت تر از ۹۱ بود. نظردیگر دوستان چیست؟
ببخشید. سوال 6 هر دو خروجی غیر فعال میشن(لچ با گیت نور هر دو خروجی 0 میشه)
(04 فروردین 1392 09:45 ب.ظ)mkiani نوشته شده توسط: [ -> ]
(16 اسفند 1391 11:47 ق.ظ)reza_memari_sharif نوشته شده توسط: [ -> ]
ببخشید. سوال ۶ هر دو خروجی غیر فعال میشن(لچ با گیت نور هر دو خروجی ۰ میشه)

به نظر حرفتون درسته
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع