تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: ساخت یه گراف 3d Surface
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ایجاد یه نمودار سه بعدی با اعداد تعیین شده ، کسایی که میتونن کمک کنن (با هر نرم افزاری) خواهشا منو کمک کنن
میتونید با plot3 یا surf یا mesh تو متلب استفاده کنید. البته اینه هر کدوم یه نمودار میکشه و با هم فرق دارن. از قسمت workspace هم میتونید از ابزار های آماده استفاده کنید برای نمودار. فقط از هرچی استفاده می کنید حواستون باشه که x , y ,z رو چی میگیره متلب. مثلا در surf، هر سطر ماتریس نماینده یک مقدار y هست.
(22 اسفند 1390 12:50 ق.ظ)blackhalo1989 نوشته شده توسط: [ -> ]میتونید با plot3 یا surf یا mesh تو متلب استفاده کنید. البته اینه هر کدوم یه نمودار میکشه و با هم فرق دارن. از قسمت workspace هم میتونید از ابزار های آماده استفاده کنید برای نمودار. فقط از هرچی استفاده می کنید حواستون باشه که x , y ,z رو چی میگیره متلب. مثلا در surf، هر سطر ماتریس نماینده یک مقدار y هست.
مرسی ولی من مشکلم تو متلب اینه که طبق سرچی که زدم ، برای z یه تابع براساس x ، yنوشته و پیوسته است ولی داده های من در حدود 40 تا عدد برای x ، y و z هستش و وقتی این مقادیرو به این سه متغیر میدم ،و این توابعو به کار میبرم ایراد میگیره
نه اینطور نیست. توابع پیوسته با نمونه برداری تبدیل به یه سری نقاط میشن و بعد رسم میشن. mesh و surf دقیقا برای کار شماست.
یابد یه بردار x درست کنید مثلا n تایی و یک بردار y مثلا m تایی. و یک ماتریس z با اندازه m سطر و n ستون. یه اعداد دقت کنید.
متلب m*n نقطه به این مختصات ها رسم میکنهSadx=x(i
(y=y(j
z(j,i)=z
به i , j دقت کنید. برای اینکه مطمئن بشید، چند تا نقطه رو تست کنید ببینید همون x,y,z که میخئاستید رو دارن یا نه.
لینک مرجع