تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: ریاضیدان ایرانی برنده جایزه انجمن ریاضی اروپا شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
من را نابغه صدا نزن: ستاره‌های ریاضی اروپا

هر چهار سال یکبار انجمن ریاضی اروپا در نشست و کنگره‌ای به ده تن از برترین ریاضیدانانی که اروپایی یا مقیم اروپا هستند جایزه انجمن ریاضی اروپا اهدا می‌کند. اشخاصی می‌توانند این جایزه را کسب کنند که کمتر از ۳۵ سال سن داشته باشند، مقاله و کارشان قبل از ماه اکتبر سال قبل ارائه شده باشد، و قبلا این جایزه را نگرفته باشند.

در بین نام ده تنی که امسال جایزه بردند، نام سارا زاهدی متولد تهران، مقیم سوئد و استادیار مؤسسه فناوری سلطنتی استکهلم نیز دیده می‌شود.
سارا زاهدی متولد ۱۳۶۱در تهران، اکنون استادیار مؤسسه فناوری سلطنتی استکهلم است. تمرکز تحقیقاتی او در مورد روش‌های کامپیوتری محاسبه و ارزیابی هندسه پویا مانند رابط‌های سیال است. تحقیقات او برای تولید زیست‌تراشه‌ بسیار مفید است. انتظار می‌رود به جای انجام آزمایش خون در آزمایشگاه‌های خسته‌کننده و گران‌قیمت، از زیست تراشه‌ها استفاده شود.

زاهدی معتقد است، هر شخصی توان فهم یادگیری اصول ریاضی را دارد. او جامعه‌ علمی ریاضی را برای اینکه ارتباط کافی و خوب با عموم برقرار نمی‌کند، سرزنش کرد. «ما باید به گروه‌های سنی جوان‌تر آموزش دهیم و به آنها بفهمانیم که چگونه می‌توانند ریاضی را در زندگی‌شان به کار ببرند. باید آموزش برنامه‌نویسی در مدارس به راه بیفتد»

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
لینک مرجع