تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: فناوری اطلاعات 94(جستجوی محلی)simulated annealing و گرادیان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان این سوال مگه گزینه ۱ نمیشه؟
سنجش گزینه ۳ رو گفته؟
مگه گرادیان همون تپه نوردی نیست.
(02 دى 1394 08:46 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان این سوال مگه گزینه ۱ نمیشه؟
سنجش گزینه ۲ رو گفته؟
مگه گرادیان همون تپه نوردی نیست.
گزینه ۲ که غلطه چون ذوب فلزات در هر صورت الگوریتم محلی هست و هیچوقت تصادفی عمل نمیکنه
ولی راجب گزینه ۱ فکر کنم تمه نوردی ساده میشه تمه نوردی با شردع مجدد تصادفی .. گرادیان میشه تپه نوردی با بیشترین شیب .. که در این صورت تپه نوردی با بیشترین شیب سریعتر هست چون شروع مجدد نداره

بگم که رو حرف من حساب نکنین زیاد چون اصلا هوش یادم نیست فقط فکر میکنم اینجوری باشه
تشکر از جوابتون
اما جواب شما غلطه
گزینه 3 جواب درسته چون الگوریتم تپه نوردی الگوریتم بهینه سازی هست یعنی بین هدف ها بهینه ترین رو پیدا میکنه پس مقدار ارزش هدف ها همواره باید مشخص باشه نه که بعضی جاها
در مورد گزینه1 حرف شما درسته الگوریتم گردایان، تپه نوردی با شیب هست یعنی حالت جاری رو با همسایه ها مقایسه می کنه و اگر همسایه بیشتر بود حرکت به سمتش وگرنه خودش جواب بهینه هست (که اینجا همون شیب میشه) اما تپه نوردی ساده بر مبنای تصادف هست یعنی حالت بعدی بصورت تصادفی انتخاب میشه بعد با حالت فعلی مقایسه میشه که اگر بعدی بیشتر بود تبدیل به فعلی وگرنه یه بعدی تصادفی دیگه انتخاب می کنه ... همون طور که مشخصه گرادیان سریعتر به یک هدف بهینه می رسه ولی الزاما بهینه ترین نیست ولی تپه نوردی ساده (تصادفی) به بهینه ترین می رسه ولی سرعتش می تونه خیلی زیاد نباشه
در مور Anealing simulating هم فکر کنم واضح باشه که درسته (سال 93 هم این دو گزینه اومده بود)

شاید ایراد سوال در درست اعلام نکردن تفاوت بین گرادیان و تپه نوردی باشه راسل که چیزی در مورد تفاوت این دو نگفته یعنی تپه نوردی رو همون گرادیان گرفته و چند حالت خاص از تپه نوردی گفته که یکیش تپه نوردی تصادفی هست
(02 دى 1394 09:54 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]تشکر از جوابتون
اما جواب شما غلطه
گزینه ۳ جواب درسته چون الگوریتم تپه نوردی الگوریتم بهینه سازی هست یعنی بین هدف ها بهینه ترین رو پیدا میکنه پس مقدار ارزش هدف ها همواره باید مشخص باشه نه که بعضی جاها
در مورد گزینه۱ حرف شما درسته الگوریتم گردایان، تپه نوردی با شیب هست یعنی حالت جاری رو با همسایه ها مقایسه می کنه و اگر همسایه بیشتر بود حرکت به سمتش وگرنه خودش جواب بهینه هست (که اینجا همون شیب میشه) اما تپه نوردی ساده بر مبنای تصادف هست یعنی حالت بعدی بصورت تصادفی انتخاب میشه بعد با حالت فعلی مقایسه میشه که اگر بعدی بیشتر بود تبدیل به فعلی وگرنه یه بعدی تصادفی دیگه انتخاب می کنه ... همون طور که مشخصه گرادیان سریعتر به یک هدف بهینه می رسه ولی الزاما بهینه ترین نیست ولی تپه نوردی ساده (تصادفی) به بهینه ترین می رسه ولی سرعتش می تونه خیلی زیاد باشه
در مور Anealing simulating هم فکر کنم واضح باشه که درسته (سال ۹۳ هم این دو گزینه اومده بود)

شاید ایراد سوال در درست اعلام نکردن تفاوت بین گرادیان و تپه نوردی باشه راسل که چیزی در مورد تفاوت این دو نگفته یعنی تپه نوردی رو همون گرادیان گرفته و چند حالت خاص از تپه نوردی گفته که یکیش تپه نوردی تصادفی هست

مرسی از توضیحات .. من خودم این تست رو گزینه ۳ زده بودم ولی فکر کنم این تست جزء معدود غلطام بود .. چون غلطام چند تا بیشتر نبودن یادمه کدوما بودن .. اینم یکیشون بود .. فکر کنم سنجش گزینه ۲ رو اعلام کرد
بازم الان من یه سوال دارم .. ذوب فلزات همیشه محلی هست .. حالا دما بالا باشه رو به پایین هم حرکت میکنه .. اینکه ذوب فلزات تبدیل به الگوریتم تصادفی میشه که معنی نمیده
این سوال که من گذاشتم مربوط به دفترچه f هستش اونی که گزینه ۲ میشه برای دفترچه c هست که تو پیوست اوردم
الگوریتم ذوب آهن اگر دما بالا باشه تصادفی عمل میکنه اگر حوصله اش رو داری یه نگاه به الگوریتمش بندازی یادت می یاد Wink
(02 دى 1394 10:07 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]این سوال که من گذاشتم مربوط به دفترچه f هستش اونی که گزینه ۲ میشه برای دفترچه c هست که تو پیوست اوردم
الگوریتم ذوب آهن اگر دما بالا باشه تصادفی عمل میکنه اگر حوصله اش رو داری یه نگاه به الگوریتمش بندازی یادت می یاد Wink

یادمه الگوریتمشو فکر کنم .. دما وقتی بالا باشه میرفت توی مخرج توانش ، توان صفر میشد پس به احتمال 1 به سمت پایین حرکت میکرد
ولی در هر صورت محلی حرکت میکنه ، دما پایین باشه به سمت پایین حرکت نمیکنه ، دما بالا باشه به سمت پایینم حرکت میکنه
اتفاقا داری درست میگی ، توی دفترچه من این گزینه ذوب فلزات 3 بود من همین رو زدم غلط بود Smile) .. هنوزم نمیدونم چرا غلطه
(02 دى 1394 09:54 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]در مورد گزینه۱ حرف شما درسته الگوریتم گردایان، تپه نوردی با شیب هست یعنی حالت جاری رو با همسایه ها مقایسه می کنه و اگر همسایه بیشتر بود حرکت به سمتش وگرنه خودش جواب بهینه هست (که اینجا همون شیب میشه) اما تپه نوردی ساده بر مبنای تصادف هست یعنی حالت بعدی بصورت تصادفی انتخاب میشه بعد با حالت فعلی مقایسه میشه که اگر بعدی بیشتر بود تبدیل به فعلی وگرنه یه بعدی تصادفی دیگه انتخاب می کنه ... همون طور که مشخصه گرادیان سریعتر به یک هدف بهینه می رسه ولی الزاما بهینه ترین نیست ولی تپه نوردی ساده (تصادفی) به بهینه ترین می رسه ولی سرعتش می تونه خیلی زیاد نباشه
سلام
ببخشید این توضیحی که در رابطه با تپه نوردی ساده و بیشترین شیب دادین، مطمئنین درسته؟ آخه توی تاپیک زیر چیز دیگه ای گفتن!!! Huh

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.
(17 بهمن 1394 01:07 ب.ظ)Nesyan نوشته شده توسط: [ -> ]
(02 دى 1394 09:54 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]در مورد گزینه۱ حرف شما درسته الگوریتم گردایان، تپه نوردی با شیب هست یعنی حالت جاری رو با همسایه ها مقایسه می کنه و اگر همسایه بیشتر بود حرکت به سمتش وگرنه خودش جواب بهینه هست (که اینجا همون شیب میشه) اما تپه نوردی ساده بر مبنای تصادف هست یعنی حالت بعدی بصورت تصادفی انتخاب میشه بعد با حالت فعلی مقایسه میشه که اگر بعدی بیشتر بود تبدیل به فعلی وگرنه یه بعدی تصادفی دیگه انتخاب می کنه ... همون طور که مشخصه گرادیان سریعتر به یک هدف بهینه می رسه ولی الزاما بهینه ترین نیست ولی تپه نوردی ساده (تصادفی) به بهینه ترین می رسه ولی سرعتش می تونه خیلی زیاد نباشه
سلام
ببخشید این توضیحی که در رابطه با تپه نوردی ساده و بیشترین شیب دادین، مطمئنین درسته؟ آخه توی تاپیک زیر چیز دیگه ای گفتن!!! Huh

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

سلام

ببینید تپه نوردی ساده زمانی که به همسایه مساوی با خودش رسید به تلاشش ادامه میده یعنی به یک سطح نامحدود برسه بی نهایت بار تکرار میشه مگر اینکه براش تعداد محدود تکرار اعمال کنیم به خاطر همین در مواردی که به یک سطح محدود برسه میتونه حتما ازش بیرون بیاد و جواب بهینه رو پیدا کنه ولی تندترین شیب یا گرادیان فقط شیب رو نگاه میکنه و اگر به سطح برسه قفل میکنه (دقیقا اصطلاح راسل)
بنابراین گرادیان سریع متوقف میشه چه به جواب برسه چه نرسه ولی احتمال موفقیتش پایین هست
ولی تپه نوردی ساده احتمال موفقیتش بالاتر هست ولی بیشتر طول میکشه که متوقف بشه
تپه نوردی ساده میتونه sideway move, stochastic, first choice, random restart باشه
راسل ویرایش دوم انتشارات دانشگاه امام رضا(ع) صفحه 135 رو بخونید
(17 بهمن 1394 08:19 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]بنابراین گرادیان سریع متوقف میشه چه به جواب برسه چه نرسه ولی احتمال موفقیتش پایین هست
ولی تپه نوردی ساده احتمال موفقیتش بالاتر هست ولی بیشتر طول میکشه که متوقف بشه
تپه نوردی ساده میتونه sideway move, stochastic, first choice, random restart باشه
راسل ویرایش دوم انتشارات دانشگاه امام رضا(ع) صفحه ۱۳۵ رو بخونید
خیلی ممنونم، فک کنم متوجه شدم
متاسفانه من راسل ندارم و از روی راهیان میخونم! اگرکه امکانش باشه عکسی از این صفحه ای که میگین اینجا بذارین، خیلی خوب میشدShy
(02 دى 1394 08:46 ب.ظ)LEA3C نوشته شده توسط: [ -> ]دوستان این سوال مگه گزینه ۱ نمیشه؟
سنجش گزینه ۳ رو گفته؟
مگه گرادیان همون تپه نوردی نیست.
اولا تنها جایی که الگوریتم گرادیان در سراسر این کتاب در آن معنا پیدا میکند فقط simulated annealing می باشد.در تپه نوردی(نسخه ی اصلی){چرا که در گزینه نسخه ی خاصی را ذکر نکرده چه بسا در سال های اتی ذکر کند}،تپه نوردی تنها به یک نقطه بعد از نقطه ی فعلی می رود در حالی که گرادیان چون در simulated annealing هست با حرکت های تصادفی انتخاب بعدی را انجام می دهد و سرعت بالاتری دارد.

یک دلیل دیگر برای اثبات این ادعا : گزینه ی چهارم همین سوال است که بیان میکند :
در صورتی که دما خیلی پایین باشد الگوریتم simulated annealing تبدیل به تپه نوردی میشود.و ما در لینک زیر با مثال توپ پینگ پنگ نشان دادیم که دمای پایین تر حرکت را آهسته و شبیه تپه نوردی میکند.
قل خوردن توپ مسیر پیوسته ای را طی میکند و تکان دادن سطح مسیر را تصادفی میکند!!!قل خوردن توپ شبیه تپه نوردی است و تکان دادن سطح simulated annealing است. سرعت کدام یک برای حرکت بیشتر است؟؟؟(تکان دادن سطح توسط simulated annealing که با الگوریتم گرادیان نزولی اجرا می شود)

دقت کنید که میزان احتمال بر حسب بد بودن هم به صورت نمایی کاهش میابد. و زودتر می فهمیم که به جواب نخواهیم رسید. همین زودتر فهمیدن به معنی سرعت بیشتر است، یعنی فارغ از رسیدن یا نرسیدن ما به جواب و در صورت رسیدن یا عدم رسیدن به پاسخ سرعت این الگوریتم برای روشن شدن تکلیف ما بیشتر است، مثلا احتمالات در صورت نرسیدن به جواب به صورت نمایی رشد میکند و همین منظور سرعت بالا است

مراجعه به لینک زیر:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.

گزینه ی سوم پاسخ درست است
لینک مرجع