تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: تجارب شخصی رتبه 51 فناوری اطلاعات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام خدمت دوستان مانشتی
خیلی از دوستان از منابع کنکور و عوامل موفقیت در کنکور میپرسن. خواستم یه سری توضیحات راجع به نحوه درس خوندنم بدم تا دوستان داوطلب سال دیگه استفاده کنن.

اول از همه منابعی که خوندم رو میگم:
من زبان و مدیریت نرسیدم بخونم بقیه درسا هم یا کتاب دکتر یوسفی رو خوندم یا کتاب دکتر خلیلی فر و برای هر درس هم فقط یه کتاب خوندم اینجوری نبودم که یه فصل رو از یه منبع بخونم یه فصل رو از یه منبع دیگه یا اینکه به موازات هم دوتا منبع رو پیش ببرم. چون حس میکردم اینطوری بیشتر گیج میشم سعی میکردم به طور کامل روی همون یک کتاب مسلط بشم. و برای هیچ درسی منابع اصلی مثل کتاب پرسمن یا سیلبرزشات رو نخوندم.
گسسته/ ساختمان داده/طراحی الگوریتم: جزوه دکتر یوسفی + کتاب دکتر یوسفی
شبکه/نرم افزار/سیستم عامل/ هوش مصنوعی: کتاب های دکتر خلیلی فر
پایگاه داده: درسنامه از روی کتاب پارسه و تست ها رو از رو مجموعه تست دکتر خلیلی فر چون پاسخ تست ها رو خیلی خیلی کامل تشریح کرده بودن.

ادبیات کتاب های دکتر خلیلی فر خیلی شیوا و قابل فهمه. من ابتدا برای سیستم عامل و شبکه کتاب پارسه رو گرفته بودم از هر کدوم یه فصل خوندم و کلا از کنکور ناامید شدم چون هیچی نمی فهمیدم این دروس به اندازه کافی سنگین هستند یه متن نامفهوم و گنگ کارو خیلی سخت تر میکنه ولی با متن کتابای دکتر خلیلی فر خیلی راحت تونستم ارتباط برقرار کنم.

من با تمرکز و مطالعه این منابع دروس مشترک رو ۵۱ درصد و دروس تخصصی رو ۶۴ درصد زدم.

البته کلاس های دکتر خلیلی فر و دکتر یوسفی رو هم میرفتم. ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو دکتر باهم تو موسسه مهستان ارایه میدن و خیلی کامل و مفیده. سیستم عامل و شبکه هم کلاس دکتر خلیلی فر رفتم .من سیستم عامل زیر ۰ بودم قبل این کلاس حتی عناوین فصول رو هم نمیدونستم ولی بعد از این کلاس در حد تدریس سیستم عامل به این درس مسلط شدم و کنکور هم این درس و ۱۰۰ زدم من به همه بچه IT و کامپیوتر پیشنهاد میکنم این ۲ کلاس رو حتما شرکت کنند.
نکته مهمی که کلاس های دکتر خلیلی فر داره اینه که ایشون در کلاساشون مباحث مشاوره ای هم مطرح میکنن و این بسیار بسیار بسیار به من کمک کرد و باعث شد که تا روز آخر کنکور با انگیزه و انرژی تلاش کنم و کم نیارم.

البته استاد هر هفته همایش های رایگان داره در موسسه مهستان که مسایل مشاوره ای رو مطرح میکنن و بسیار برای روحیه و انرژی گرفتن موثر هست اگر کسی توان مالی شرکت در کلاس های ایشون رو نداره پیشنهاد میکنم حتما حتما حتما در جلسات مشاوره ایشون شرکت کنه که واقعا من تاثیرشو دیدم.

تجربه من میگه برای موفقیت تو کنکور فقط زیادی ساعت های مطالعه مهم نیست کیفیت مطالعه، برنامه ریزی ، نظم ، انگیزه و روحیه هم به همون اندازه نقش داره.
من برای هر ساعت، هر روز، هر هفته و هر ماهم برنامه داشتم. و خودم رو حتما ملزم به پیروی از اون برنامه میکردم. برنامه ریزیم هم منطقی بود نه انتظار بیش از توانم داشتم از خودم و نه برنامه سبکی میریختم. البته این با گذر زمان بدست میاد از همون ابتدا نمیشه دقیق برنامه ریزی کرد.

مسیله مهم دیگه آهسته و پیوسته خوندنه . برخی افراد انقد اولش تند میرن که وسطای کار میبرُن و ادامه نمیدن و خسته میشن. ولی برای موفقیت باید تا آخر با انگیزه و اعتماد به نفس جنگید.

نکته مهم دیگه تست فراوان هست من خیلی تست زدم. تست ها رو چندین بار میزدم البته با فاصله زمانی مشخص. تست ها به درک مفاهیم دروس خیلی کمک می کنند.
تجارب رتبه 51 کنکور فناوری اطلاعات در چهار کلمه
همه کتاب های خلیلی فر بخرید بخونید باقی نداشت از موسستات دیگه.

تجارب رتبه 51 کنکور فناوری اطلاعات در چهار کلمه
همه کتاب های خلیلی فر بخرید بخونید باقی نداشت از موسستات دیگه.
یوسفی هم پسر خوبیه خلیلی فر نداشت اون کتاب حتما از یوسفی.
مهستان هم جای با کلاسی هست.
شب بخیر چراغا خاموش
لینک مرجع