تالار گفتمان مانشت

نسخه‌ی کامل: تست 3 - منطقی دکتری93
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  334585_yo9si49cghngtbqr26tc.jpg]
(19 بهمن 1393 07:19 ب.ظ)The BesT نوشته شده توسط: [ -> ].

چون خروجی وابسته به ورودی است، پس مدار از نوع Mealy است و Hold time هم باید کوچکتر از حاصل جمع تأخیر FF و کمترین تأخیر بخش ترکیبی مدار باشد که برابر 5+2=7 خواهد شد.
گزینه 2 صحیح است.
یعنی اگر در مجموعه مدارهای ترتیبی خروجی وابسته به ورودی بود مدار میلی در غیر اینصورت مور میشه؟ (البته برای اثبات این حرف میشه گفت چون مدارهای میلی سنکرون هستند یعنی همزمان با تغییر در ورودی خروجی هم داره تغییر میکنه همزمان.ولی در مور که آسنکرون هست خروجی وابسته به ورودی نیست و با تغییر کلاک تغییر میکند حتی اگر ورودی تغییر کند؟ )

برای محاسبه hold time هم متوجه نشدم.این نکته در مورد hold time بر چه اساس گفتید؟ اثبات شده است؟ من متوجه نشدم.
به طور کلی FSM (چه میلی و چه مور) برای طراحی مدارات سنکرون می باشد و تفاوتش اینکه خروجی مدار در مور فقط وابسته به State است و در میلی وابسته به State و ورودی است.

بله / تو اکثر کتاب ها منطقی هست. روابط زیر رو باید حفظ باشید:

[tex]t_{hold}<delay_{FF} delay_{\min}[/tex]
[tex]T_{clk}-t_{setup}>delay_{FF} delay_{\max}[/tex]
(20 بهمن 1393 12:39 ق.ظ)Farzamm نوشته شده توسط: [ -> ]به طور کلی FSM (چه میلی و چه مور) برای طراحی مدارات سنکرون می باشد و تفاوتش اینکه خروجی مدار در مور فقط وابسته به State است و در میلی وابسته به State و ورودی است.
مور همیشه سنکرون است (خروجیها فقط با آمدن لبه کلاک تغییر میکنند) ولی میلی میتواند سنکرون یا آسنکرون (تغییر خروجیها بین دو لبه کلاک) باشد. چیزی که عموما در کتابها دیده میشود، حالت آسنکرون در میلی است، ولی نسخه‌ی سنکرون میلی هم موجود است (مثلا همین سوال).
لطفا لینک زیر رو ببینید:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


بنابراین برای تشخیص مور یا میلی بودن یک مدار باید وضعیت خروجی را سنجید.
(21 بهمن 1393 03:24 ق.ظ)anonymous نوشته شده توسط: [ -> ]مور همیشه سنکرون است (خروجیها فقط با آمدن لبه کلاک تغییر میکنند) ولی میلی میتواند سنکرون یا آسنکرون (تغییر خروجیها بین دو لبه کلاک) باشد. چیزی که عموما در کتابها دیده میشود، حالت آسنکرون در میلی است، ولی نسخه‌ی سنکرون میلی هم موجود است (مثلا همین سوال).
لطفا لینک زیر رو ببینید:

مهمان عزیز شما قادر به مشاهده پیوندهای انجمن مانشت نمی‌باشید. جهت مشاهده پیوندها ثبت نام کنید.


بنابراین برای تشخیص مور یا میلی بودن یک مدار باید وضعیت خروجی را سنجید.
دوست عزیز برای رقع ابهام، یک دوتا کلمه اضافه کنم.
خروجی های مور همیشه سنکرون با کلاک است (خروجیها فقط با آمدن لبه کلاک تغییر میکنند) ولی خروجی های میلی میتواند سنکرون یا آسنکرون با کلاک (تغییر خروجی ها می توانند بین دو لبه کلاک) باشد. چیزی که در کتاب مانو گفته شده، حالت خروجی های آسنکرون در میلی است، ولی می توان به راحتی با قرار دادن یک ثبات یا Register در خروجی های مدار، خروجی های سنکرون برای میلی هم تولید کرد که فقط مقادیر خروجی با یک کلاک تأخیر دیده خواهند شد.
ولی به طور کلی FSM (چه میلی و چه مور) برای طراحی مدارات سنکرون مطرح شده است، یعنی مقادیر State و خروجی ها فقط در لبه کلاک برای ما مهم هستند و تغییرات بین دو لبه کلاک اهمیتی ندارند.
لینک مرجع